Bedankt meiden Ja cabina is ons koers paard geweest vorig jaar hebben we haar verkocht voor de koers nu heel veel gallopades verder stoppen ze met haar dit was mijn kans om haar terug te koop Dankje marrit ja ze is echt een knappert maar vooral heel erg lief echt paard naar mijn hart
al 3 jaar vind ik Noa een geweldig beest, ze is lief eerlijk en ontspannen in omgang. ze heeft haar manier gevonden om te vluchten als er een rijder op zat die haar niet beviel. ze zou naar de slacht gaan en toen hebben mijn ouders besloten haar over te nemen. ze is naar de hoefsmid, dierenarts, tandarts en hoefsmid geweest en nu even op rust. Ze heeft een peesblessure gehad, dus we denken dat dit de reden is dat ze verkocht is. we hebben ons best gedaan om haar geschiedenis te achterhalen, maar tot zo ver weten we alleen dat ze sowieso 10 jaar op de manege heeft gestaan. verder de informatie die in haar paspoort staat, maar volgens de nieuwe eigenaar zou het kunnen zijn dat de papieren niet kloppen.
de paspoortgegevens; naam: noah kleur; zwart met bles. haar linkerachterbeen heeft ook iets wits grootte: 1,55 m ouders; onbekend geboortedatum; 6-5-1999 ; klopt waarschijnlijk niet, volgens de tandarts is ze sowieso niet ouders. ingeschreven sinds 2009
Ze heeft waarschijnlijk op de renbaan gelopen, we denken voor een sulky omdat ze haar benen een soort van opzij wegzet. In haar paspoort heet ze Noah (de h vonden we te mannelijk dus hebben we haar naam op haar naambordje voor de stal veranderd naar Noa :0 ). Zelf denken we dat ze niet haar hele leven Noah heeft geheten, omdat het te manegenamerig is. De afgelopen 10 jaar heeft ze op een manege gestaan, hun hebben geen verdere informatie vanwege wisseling van eigenaar.
Denkt iemand hé dit paard ken ik ergens van?! wil diegene dan please reageren. Want het lijkt me leuk om te weten wat haar verhaal is, zo heeft ze op haar tijd iets tegen de bakrand, tussen staanders doorlopen en ze is bang voor andere paarden. maar dit kan ze ook op de manege hebben opgebouwd.
Herkent iemand Noa?
Delaja
Geplaatst: 26-10-15 20:40
Ik zag dat de mamma van mijn draver hier op bokt te koop staat. Als Vanou haar karakter van haar mamma heeft gekregen dan moet moeder lief (Janou de Bloomerd) ook een geweldig paard zijn!
Jep ze was liever lui dan moe hihi Ze had nooit zoveel in in werken haar moeder was anders en haar zus ook die hadden meer competitie drang dat waren harde werkers
Ze zit nu echt heel erg goed in haar vel! Ik rij met barebackpad en bitloos buiten en dan is ze echt niet liever lui dan moe. Een heerlijk vlotte draf en rengalop zitten er zeker wel op In de bak moet je haar inderdaad echt aan het werk houden, dan is ze absoluut liever lui dan moe.
Knappe merrie Never! Wat zijn de plannen verder met haar?
Hoe gaat het met de andere dravertjes? Allemaal al flink in de dikke vacht? Ben blij dat er binnenkort wat bij de mijne af gaat, vandaag stond ze nog flink na te zweten in de zon na d'r gekke 10 minuten
Mijne heb ik afgelopen vrijdag geschoren, werd al een echte teddy en had er ook duidelijk merkbaar last van met rijden. Was 2e x scheren voor hem, maar hij heeft zich super gedragen hoog jachtmodel dit keer.
Ik ga ook voor een modelletje, ze staat de winter zonder deken. Er moet dus niet te veel af, maar merk dat ze het nu wel erg warm heeft zelfs als ze niet aan het werk is.
Ja, hij staat in een uitloop boxje (dus ook regelmatig in de regen. Dus heeft zeker een jas aan. Ook ter voorking van aanmaken nieuwe wintervacht... Staat onder 0 grams met hals en n fleece liner.
Dank je never zelf gedaan dit jaar (na ruim 6jaar geen paard meer te hebben geschoren). Het is ook gewoon raar weer, van koud weer warm en omgekeerd. Hoewel mijne geen last had van de vacht als ie gewoon op stal/wei stond.
Es_ther
Geplaatst: 26-10-15 23:03
Scheren ziet er netjes uit! Mijn pluisje gaat in november. Staat wel 24/7 buiten, maar heb ook flink wat dekens om m warm te houden .
Mooi model geschoren, ziet er goed uit. Mijne scheer ik niet. Heb er wel over na gedacht maar ik doe het net als vorig jaar. Met dekens de aanmaak van wintervacht een beetje tegengaan. Gaat redelijk, hij komt niet heel dik in het haar. Na het rijden gewoon flink droogstappen en zweetdeken op als ik af stap. Dan is het goed te doen.
Flew
Geplaatst: 27-10-15 07:54
Die van mij had niet eens idioot veel vacht aangemaakt, maar kreeg het met deze hogere temperaturen wel echt warm tijdens rijden en longeren. Afgelopen weekend onderhals en borst geschoren en dat doet een hoop voor hem.
WendyBZ
Geplaatst: 27-10-15 07:56
Ik heb Tammy een week of twee geleden helemaal geschoren. Ik denk dat ze voor de winter nog wel een keer mag. Was er ook wel vroeg bij dit keer, maar ze had het al erg warm
Wij zijn zondag lekker het bos in geweest voor de wagen. Het is er zo mooi nu
Stukje terugweg. Ze had er na 25 km nog best de sokken in
Es_ther
Geplaatst: 27-10-15 08:07
Haha die Tammy . Knap peerd!
yza1987
Geplaatst: 27-10-15 16:59
Die eerste foto Wendy! Mooi echt zo'n herfstplaatje!
Vrijdag a.s. ga ik voor het eerst een sprongetje maken onder de man. Springlesje gepland. Ben benieuwd. Balkjes lopen kent ie en al enkele keer laten vrijspringen. Spannend!
Knap Darkadia, dat scheren. Ik had vorig jaar dat model, maar dan laag. Vorig jaar voor het allereerst zelf geschoren, maar ik ben echt een schijterd ermee. Bang dat het super lelijk wordt. Vorig jaar won Randy ook geen schoonheidsprijs Helemaal scheren doe ik niet. Simpelweg omdat ik geen zin heb om hem helemaal in te pakken met weet-ik-veel-hoeveel-gram. Met het jachtmodel red ik het in een koude winter met 200 gram, uiterlijk 300 en dat vind ik wel best. Lekker zijn beentjes met vacht en de hals ook.