[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 10:49

Ziet er goed uit hoor, snap dat je trost bent op Calli! En op jezelf :j En ach als dat de verbeterpuntjes zijn, dan komt dat wel goed. Een 8 op de galop :wow:

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:24

Super netjes hoor! Daar kunnen mijn paardje en ik nog wat van leren haha.

Hier helaas de hele zomer al alleen maar ongeluk, nu in 2 weken tijd een slokdarmverstopping en de dierenarts moeten laten komen om te hechten. 8 hechtingen en 6 nietjes bij zijn lip en tandvlees :(

Milkberry

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:54

Ziet er zeer netjes uit. Wat een lekker galopje!!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 08:10

Netjes gereden!

Bij mij gaat het laste tijd wat minder.. zit nu in de uit probeer periode. Hij kan tijdens het rijden in een keer stil staan. En dan niks meer willen doen. Als ik m dan een tik geef gaat die bokken of stijgen. ..
Maar toch afgelopen maand clubkampioen geworden met springen.. terwijl ik tegen iemand die M sprong moest. ( Wij sprongen maar 40 )
De dressuur ging die dag niet zo goed. Was laatste geworden met 155 en 185 punten. We waren uit ge geleden in het begin van de proef en toen is het een hele gespannen en voorzichtige proef geworden.
Toch trots op mn boefje

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:07

Hmm..Weet je zeker dat het uitproberen is en dat ie niet ergens last van heeft? Wel leuke foto's! Hij heeft n aansprekend koppie! (Maar ik heb sowieso een zwak voor blesjes en vosjes). Hoewel ie naar mijn mening op die rechtsboven niet echt lekker loopt. Hoofdje in de krul, maar vind het er niet fijn los uit zien...

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:29

darkadia schreef:
Hmm..Weet je zeker dat het uitproberen is en dat ie niet ergens last van heeft? Wel leuke foto's! Hij heeft n aansprekend koppie! (Maar ik heb sowieso een zwak voor blesjes en vosjes). Hoewel ie naar mijn mening op die rechtsboven niet echt lekker loopt. Hoofdje in de krul, maar vind het er niet fijn los uit zien...

Mijn lesgever zegt dat het uitproberen is .. Want hij kan t ook heel goed. Maar laat binnekort als ik naar de dierenarts moet ff snel naar de tanden kijken en ff naar de rug kijken.. en idd rechtsboven vind ik ook niet echt een fijn beeld om te zien.. maar kwam misschien omdat het op wedstrijd was ?!? Was die wat gespannen en ik ook. Thuis loopt dir wel lekkerder vind ik.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:32

Wedstrijdspanning helpt vaak niet mee inderdaad :) En foto is toch altijd een momentopname.
Ach, goed oefenen dan komt t vast goed! ZIet er wel vriendelijk uit verder hoor!
Paarden denken anders dan mensen, die denken niet: jou ga ik vandaag eens dwars zitten'. Wat niet zegt dat ze niet stout kunnen zijn hoor. Ik zie t bij mijn paard ook, als ie de eerste ronde bijna mag stilstaan in de hoek, en de 2e ronde ook, dan blijft ie t erna doen en gaat leiding over nemen. Maar als ik erop stap en dan 1x een goede correctie geef is t ook over. Maar vanuit t niets stilstaan, en dan niet willen lopen en ook steigeren/bokken bij een tik vind ik wel iets om in de gaten te houden. Doet hij het altijd bij dezelfde oefening bijvoorbeeld? Linksom/rechtsom? Er zijn (in het algmeen) veel ruiters/instructeurs die maar zeggen dat paardje eigenwijs is en er even doorheen gereden moet worden...Wat niet altijd juiste conclusie is...Das al wat ik mee wilde geven :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:35

Het voorbeeld wat jij bedoelt Is het mee denken van het paard.
Ik heb er hier een staan die ook mee denkt, niey altijd even handig

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 11:10

CarinaR schreef:
Het voorbeeld wat jij bedoelt Is het mee denken van het paard.
Ik heb er hier een staan die ook mee denkt, niey altijd even handig

Dat is niet wat ik bedoelde, want het is niet dat ik de oefening terug vroeg op die plek. Als je dat 2x op zelfde plek doet en paard herhaalt het dan, ja dan is ie aan t mee denken. Hier was t andersom. Hij probeerde dat uit zichzelf, kreeg geen juiste correctie van die ruiter en het ongewenste gedrag vergrootte zich.
Mijn draver bokt onder het zadel trouwens alleen als ie t niet meer begrijpt en dan een tik krijgt. Maar gebruik mijn zweep zelden, alleen als aanwijsstokje eigenlijk of bij geen reactie op been (maar dat laatste is geen probleem meer).

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:24

Nou hij doet het vaak als die wat moe'er word zeg maar.. of als ik langer op een oefening blijf hangen. .

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:23

Dat maakte ik niet uit je post op

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:04

@CarinaR vandaar ook nog even de toelichting erbij ;) Digitaal komen dingen soms niet helemaal helder over...was ook niet helder genoeg geformuleerd :+

@bentevigox Als je zeker weet dat ie niet overvraagd wordt, dan idd gewoon eens doorpakken :) Kan best zijn dat ie t lastig vindt en er daarom onderuit wil. Maar trainen is ook net dat stapje meer durven vragen en je paard uitdagen. Wat bij mijn paard nog weleens wil helpen als ie vast loopt op een oefening, even wat anders doen ,en dan terug die oefening pakkenn en 9 vd 10 keer doet ie hem dan gewoon.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:32

Het meedenken is erg herkenbaar :j

Vraagje, Mo mijn draver kan ook tolten (puntjes lukken niet op mn mobiel :+)) heeft één van jullie hier ervaring mee? En zo ja, trainen jullie de tolt?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:07

benthevigox schreef:
Nou hij doet het vaak als die wat moe'er word zeg maar.. of als ik langer op een oefening blijf hangen. .

Dat klinkt niet als uitproberen, maar als overvraagd worden met oefeningen. :o

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:46

Mjelle_G schreef:
Het meedenken is erg herkenbaar :j

Vraagje, Mo mijn draver kan ook tolten (puntjes lukken niet op mn mobiel :+)) heeft één van jullie hier ervaring mee? En zo ja, trainen jullie de tolt?

Tammy rommelt af en toe wat, maar geen echte tölt, ik wil het ook niet omdat ze dan in de andere gangen ook meer gaat rommelen. We hebben er wel meerdere gehad die het konden. Vooral Rival, daar kon ik het halve bos mee doortölten :j Als je het wil trainen zou je met een ijslandertrainer aan de slag kunnen gaan.

Westernfreak schreef:
benthevigox schreef:

Dat klinkt niet als uitproberen, maar als overvraagd worden met oefeningen. :o

Eens met WF :j Een keer doorvragen is niet erg, maar als ie al moe is en jij langer doorgaat ga je dus eigenlijk een stapje te ver voor hem. Soms is het beter om even wat anders te doen en later nog eens te vragen.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:06

@ WendyBZ bedankt voor je reactie. Hij rommelde in het begin met beleren en doorrijden erg, maar heeft het daarna een hele tijd niet laten zien. We zijn op het moment meer aan het rijden, door middel van meer lessen nemen. Ik zal eens gaan kijken naar iemand die in het noorden ijslanders traint. Het zit namelijk heerlijk :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:41

Waarschijnlijk omdat je nu dingen vraagt die meer balans/kracht vragen, valt ie daarin terug :+ Wel leuk als je het uit kan bouwen, het zit inderdaad heerlijk :D Ik ken hier in de buurt wel wat trainers, maar Leeuwarden helaas niet.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 00:31

*\o/* hallo allemaal
Ik ben ook weer van de partij ben eigenaar geworden van mijn 4e draver cabina's girl zal lekker buitenritjes net haar gaan doen dn vooral lekker genieten van mijn eigen paard *\o/*

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 07:25

Oh, wat leuk Mirella!!

Sanji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:17

Gefeliciteerd Mirella!! Veel plezier

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:20

Thanks meiden ja eindelijk is ze van mij heb haar een jaar moeten missen dat resulteerde in heel veel gallopades en 50 euro voor hun
En nu mag ze lekker als hobby paard weer bij en terug ben zo blij en dankbaar voor
Afbeelding
Afbeelding

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:47

Wat leuk gefeliciteerd! Hoezo heb je haar moeten missen? Je kende de merrie al langer?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:54

Ahhh Mirel wat gun ik t je.
heel veel geluk en plezier met haar

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:42

Wat fijn, veel plezier met hem!!
Hier gaat het ook de goede kant op, meneer is steeds relaxter en fijner te rijden. Laatst in het bos 4 stukken gegaloppeerd in lekker gecontroleerd galopje. Ook in de bak laat hij steeds mooiere stukjes zien en zoekt echt naar het voorwaarts neerwaarts nu.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 13:03

(stiekeme meelezer :+ ) Gefeliciteerd Mirella!! Wat een prachtig paard weer :wow: