[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 20:37

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:03

Wow hier ben ik een poos niet geweest!

geesje: leuk dier heb je daar! Wat is haar afstamming? Ze heeft wat weg van mijn verzorgpaard :)

darkadia: wat fijn dat het beter gaat nu!!

Hier alles goed met Flash, hij heeft het volgens mij naar zijn zin op de nieuwe stal, en wij ook enorm!
Van het weekend een lange rit gemaakt naar het strand van ruim 3,5 uur (bijna alleen gestapt, alleen op het strand een flinke rengalop) en meneer had niet eens spierpijn de dag erna! Terwijl ik hem maar 3keer per week rij en net terugkwam van twee weken vakantie :D Geweldig dier. Uiteraard wel lekker rustig lang en laag aan het werk gezet de dag erna.

Delaja

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:19

Dat is altijd belangrijk, dat jullie het allebei naar je zin hebben!

Ik had gister een primeur; een hele buitenrit op alleen barebackpad. Wel wat meer gegaloppeerd en wat minder gedraafd in verhouding maar oh wat was dat fijn rijden. Vanou heeft echt een galop waar je u tegen zegt en zelfs rengalop of een noodstop is geen probleem met barebackpad :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:25

Oh dat klinkt heerlijk zeg! Ik heb heel lang een barebackpad overwogen maar ik heb het nog nooit geprobeerd en vind het dan toch wel veel geld. Ik rij, als ik zonder zadel rij, met zo een dik schapenbont dekje met longeersingel. Flash zijn draf buiten kan ik echt amper uitzitten, zulke grote passen en zó hoog. :') Galop is een ramp, hij wil alleen heel hard en hangend in het bit haha. Dus meestal stappen we alleen.
Misschien toch eens een keertje eentje lenen om te proberen :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:59

Ik kan het tempo gelukkig goed controleren. Een echt volle draf zit ik ook niet uit zonder zadel maar een jog lukt prima. En een heel verzameld galopje zit echt zó lekker, dan vergeet je bijna dat je zonder zadel zit :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:40

Een verzameld galopje kent hij niet, haha. In de bak op de volte lukt het prima, maar buiten rechtdoor gaat nog niet. (ja heel, heel hard dus. :roll: ) Heb wel eens geprobeerd hem terug te nemen maar dan valt hij in rendraf, en dan krijg ik hem met geen mogelijkheid meer in galop :=

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:25

Haha @Frummels dat klinkt bekend! Hoewel de mijne prima rustig galopje kan van stal af, ook rechtdoor in het bos... Maar richting huis is er maar 1 versnelling, rengalop :')
En idd bij terugnemen dan rendraf en dan stap. Tussenweg is er nog niet... Rijdt buiten om die reden ook enkel met zadel. In de bak wel met barrebackpad, en dat is vrij goed uit te zitten, draf nog niet altijd.

Kreeg gister trouwens compliment van mn smid (die zelf ook met dravers koerst), dat ie er goed uit zag en echt al sterker was geworden in zijn achterhand :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:38

Heel veel trainen, dan kunnen die van jullie het ook!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 08:57

Mooi dier Geesje! Ik hou wel van die lange manen ;)
Ik denk niet dat zonder zadel wat wordt met Bruno en mij. Hij gooit al idioot hoog op met zadel, dus zonder zadel is denk ik geen succes :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:20

Delaja schreef:
Heel veel trainen, dan kunnen die van jullie het ook!

Ik rij hem inmiddels al meer dan 4 jaar. Maar helaas lukt het me niet om meer dan 3x per week te rijden. Waarvan ik probeer 2x per maand buiten te rijden, maar daar moet ik gezien de locatie van onze stal echt de tijd voor nemen. Dus op die manier vlot het niet echt. :+ (ik ben de enige die hem rijdt)

darkadia: haha, bij flash is het andersom, die gaat op de heenweg retehard omdat ie hoopt dat we naar het strand gaan :P Terug naar huis is ie zo mak als een schaap :=

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:57

Hmm ja ik heb altijd al veel buiten gereden. Maar het heeft wel echt jaren geduurd om haar zo ver te krijgen als ze niet is dus geef de hoop niet op!
Ook het opgooien kan je trainen, zelfs dravers kunnen joggen en dat kan je prima uitzitten :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:04

In de bak kan ik hem heel goed uitzitten. Hij kan inderdaad heel netjes joggen! :j Alleen buiten.. :=
Ik heb straks misschien wat gunstigere werktijden waardoor ik rond etenstijd naar stal kan en dus ook wat meer buiten kan rijden (ik werk nu tot 19:00 waardoor ik pas om 20:30 op mijn paard zit, dus buitenritjes zitten er dan niet echt in. Vanaf onze stal ook ruim 45 minuten stappen naar een goed stuk ruiterpad). Dus dan kunnen we even 'echt' trainen :D

edit; even in je profiel gespiekt, wat een leuk dier heb je!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:20

Hoe is het met iedereen/paarden hier? Mijn draver moest vandaag zn ontworming hebben.. Maar zie die maar s te pakken te krijgen in de weide! Maar vandaag was t toppunt, mijn man, dieren arts en assistente, kregen m geen van 3 te pakken... Oortjes gaan er dan op, staart & nek... En dan gaat ie t spelletje spelen... Pak me dan als je kan... }> ~~}> zijn er mensen die dit herkennen? Ik kan er om lachen want ik krijg m normaal uiteindelijk wel te pakken..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:59

Haha, wat grappig! Herken dit niet echt, Flash is zo mak als een lammetje en liever lui dan moe dus die staat vaak al gapend bij het hek te wachten als hij de auto hoort aankomen. :') (en hij staat nooit op de wei, alleen op de paddock, dus dat had dan in elk geval wat meters rennen gescheeld voor ons ;) )

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:24

Die van mij is met rijden etc ook vaak liever lui als moe... Maar als je m uit de wei wilt halen, moet je eerst zn spelletje mee spelen... Als je dat doet krijg je m vaak wel te pakken en loopt ie ook als een mak schaap mee

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:04

Heeee, met mij gaat het met rijden steeds beter ! Gisteren lange bosrit gemaakt van 2 uur. Nou dat beest is niet moe te krijgen haha
we hebben best veel gegalopeerd (daarna gestapt om bij te laten komen ) maar iedere keer wil die meer
heb ook voor t eerst het hardste wat vigo kon gedraafd. . NoU ik wist niet wat ik zag haha dat is moeilijk met zitten !!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:56

Het is al weer een tijdje stil in dit topic. Hoe gaat het met de dravertjes en eigenaren? Bruno heeft helaas mok. Gelukkig nog niet heel erg, was er op tijd bij, maar nu dus even dagelijks zalven. Gelukkig heeft hij maar 1 wit voetje.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 23:00

Balen van de mok, maar gelukkig op tijd bij geweest!

Hier alles z'n gangetje, maar toevallig heb ik wel weer een fotootje te delen! :D Afgelopen zondag weer endurancewedstrijd gehad, 33 km goed uitgereden! Volgende keer wordt waarschijnlijk klasse 2 *\o/*

Afbeelding

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 06:24

Ja klopt, nu komende dagen even in de gaten houden.

Wat goed zeg! Gave foto! Het plezier spat er vanaf +:)+

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 08:16

Gefeliciteerd Chouchou.
Bij ons gaat het lekker. Gister flinke galoptraining gehad op het strand. Dus vandaag vrij. We bereiden ons voor op onze eerste lange klasse 1 over 2 weken.
Ik vind mijn dravertje alleen op het moment een beetje schraal. Dus hij moet eerst flink bij eten ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:03

Leuk Milkberry! Otterlo ook? Die van mij wordt in de periode dat er gras groeit nooit schraal, maar als het land straks in november weer op is, verwacht ik dat zij ook weer wat gaat invallen. Ik ben vorig jaar begonnen met bietenpulp en dat gaf zeker resultaat! Heb je dat al geprobeerd?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:08

Goed bezig Milkberry! Die van mij wordt ook nooit schraal in de zomer. Staat dan 24/7 buiten en vreet zich behoorlijk vol :Y)
In de winter moet ik bijvoeren want dan valt hij wel in, dat die ik met luzerne. Werkt super!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:12

Ja! Otterlo gaan we ook doen ^__^ Ik heb er nu al zin in. Is over een paar weekjes al.
Die van mij staan niet op het land, maar in de paddock. Ze zouden eventueel op het land kunnen, maar daar staan ze helemaal onbewaakt. En aangezien ze 3 jaar geleden mijn oudste zijn staart er al eens af hebben gehaald, voorkom ik erger door hem in de paddock te laten staan. Er lopen hier een flink stel idioten rond :(
Ik heb dit met mijn oudste eigenlijk nog nooit gehad. Hij was altijd te dik (bamibal!). Maar omdat we nu zo veel trainen + het wisselende weer = afvallen. Hij is niet mega dun hoor. Paar ribbetjes zichtbaar, maar hij mag net even wat kilootjes meer hebben. Dus we geven hem een kilo extra van zijn gewone muesli en hij krijg 's avonds nu extra slobber. En dat lijkt al goed te helpen. Mocht dat uiteindelijk toch te weinig zijn, dan zal ik eens bietenpulp aanschaffen. Heb daar al meer goeds over gelezen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:55

Dames!

Ik ben blij met Calli!
Vandaag Clubkampioenschappen gehad op de vereniging, en we hebben 200 punten gereden!

Had het echt niet verwacht, mijn gevoel vond het rond de 175, maar daar komen 25 punten bij!
Een 8 voor beide kanten galop, en mijn proef was netjes, maar ik moet leren hoeken af te snijden bij een volte
En vooral, 5meter gebroken lijnen, geen 3 :').

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 01:34

Netjes hoor! Welke proef was t? Lijkt op F proeven die ik gereden heb lang geleden haha. Wat betreft de gebroken lijn 5m, hoe komt dat dat je die te klein maakt?
Ziet er verder netes uit hoor! :)