[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 23:09

HORSExPOWERR schreef:
Hoi,

Ik heb sinds anderhalve maand nu ook een draver en wat een schat! Hij was van een hele aardige vrouw die mijn vader via het werk kende hij had gekoerst maar was erg blessure gevoelig maar het is zo'n lief beest dat de vorige eigenaarhet niet over haar hart kon verkrijgen om hem wegtedoen en ik was zoekende naar een eigen paard omdat ik daar echt mijn ei in kwijt kan en sinds ik ziek ben geweest echt niet meer zonder paard kan :p, dus wij wezen kijken en ik was verkocht blij datik niet luisterde naar iedereen die zei "Moet je dat wel doen het is een draver" Op stal is het juist een van de braafste paarden ! Zit geen greintje kwaad in, hij en ik wij komen er wel! Iedereen was zo van wat moet je in godsnaam met een draver, echt iedereen op stal is helemaal bijgedraait als het gaat om Draver, nou wil ik niet zeggen dat er geen Dravers bestaan die vervelend kunnen zijn etc.. maar mijn punt is dat het vooroordeel dravers zijn gek niet waar is! Meneer vind het heerlijk om te galoperen en dat gaat ook steeds beter we hebben nog een lange weg te gaan maar ik heb mijn maatje gevonden en daar gaat het uiteindelijk ook om

(Ik ben nieuw op bokt dus mijn excusses als ik fouts neer zet /doe)

Leuk voor je. ;) Hoe heet hij?

Milkberry

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:39

Zondag de endurance van Wateren gereden met Kilian! En 7de geworden! Heerlijke rit gehad met mijn toppertje. We reden met 4 man. En Kiel werd daar flink heet van. Maar hij was goed te houden.

Bij de finish moest ik 3 keer eheen en weer lopen om te keuren. Op nat gras en door de blubber, op ijzers. Ik vind het niet gek dat een paard dan af en toe weg glijd.

En bij de nakeuring had hij allemaal kleine rode stipjes op zijn tandvlees. De staleigenaresse gokt dat dit van het nieuwe hooi kan komen. Of misschien heeft hij een distel gegeten? Ik maak me weer eens zorgen

Sanji

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:04

Een maand of 3 geleden heb ik wat foto's geplaatst van mijn nieuwe aanwinst Fernando, toen nog geen 3.
Nu inmiddels 3 jaar en sinds een maand ben ik hem rustig aan het beleren.
Wat zijn dravers toch geweldige paarden <3
Hij vind eigenlijk alles wel prima, het is een dikke schat! Zo mensgericht en wat heb ik een ongelooflijke klik met hem.
Ik heb nog nooit zelf een paard beleerd, maar met hem gaat alles vanzelf. Wat een plezier hebben we samen :j
Afbeelding

Voor mijn dochter geld hetzelfde, zij heeft haar draver een jaar geleden gekocht. Was toen net 2 weken ohz en ook zij kan alles met haar doen. En de galop is haar lievelingsgang. Sinds ze dat doorheeft wil ze niks anders meer _O- . Onderlinge wedstrijden, buitenritten, springen. Ze zijn zo veelzijdig en zo braaf!
Eenmaal een draver en je wil toch niks anders meer?

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:48

Leuke dieren!

Calli gaat galopperen als ie iets moeilijk vindt :').
Hadden een rijdip, maar met tips van bokt en wat andere mensen gaat t al beter!)

Laatst loswerk les gehad en veel van geleerd!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:41

Leuke paarden hoor!

Ess_Ramona schreef:
Calli gaat galopperen als ie iets moeilijk vindt :').

Dat doet Bruno ook, dan doet hij zo'n verzameld huppel galopje. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:15

Ja dat inderdaad!
Zit eerlijk gezegd best lekker, maar dat is niet de bedoeling :+.

Na een dipje hebben we gister weer super fijn gereden! Ben veel met hem aan het loswerken en rechtrichten en dit pakt ie super goed op!
Hij is wel slim, op bepaalde momenten :+.

Hij heeft nu kale plekjes op beide heupjes, meneer raakte in paniek toen ik met pony een stukje naar buiten ging, en toen heeft hij zich gestoten tegen de staldeur.. Onze paarden kunnen de stal naar de bak en paddock zeg maar.
Aan de weg staat de rijbak, stal, paddock, weilanden, en meneer rende van bak naar paddock, en toen raakte hij de stal :').

Doet verder geen zeer ofzo, geen wondjes, alleen een stukje haar is weg :+.

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:46

Hoi iedereen!

Ik meng me hier ook even tussen *\o/* Ik heb nu sinds iets meer dan een jaar een ontzettend lieve draver ruin van inmiddels 15 jaar. Qua energie lijkt hij wel 4 haha.

We hopen in augustus mee te gaan doen aan de kennismakingsklasse endurance!

Afbeelding

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:22

Leuk, welkom! Leuk dat je aan endurance mee wilt gaan doen, spannend! Heb je er al flink voor getraind?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:49

Wat leuk! Dravers doen het over het algemeen goed in de endurance ^__^
Welke wil je gaan rijden? Kootwijkerbroek?

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:14

Ja ik heb zeker al veel getraind! Conditie is erg goed, alleen die van mij mag wat beter haha. Hij vindt werken erg leuk en na een training zou hij best nog een rondje kunnen.

Ik wilde inderdaad Kootwijkerbroek gaan doen, misschien samen met een bokker, samen is wat minder spannend dan alleen haha.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:22

Wat leuk! Kootwijkerbroek ga ik ook doen! Is een leuke route. Wel wat mul. Dus als je de kans hebt, zorg voor training op mul zand ;)

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:49

Dankjewel voor de tip! Dat kan bij ons zeker, dus dat zal ik gaan trainen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:20

Welkom! Leuk dier!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:00

*Schopt topic maar weer eens omhoog*

Hoe is het met alle dravers en nu met de hitte?

Wij zijn weer even terug in de lappenmand. Waren net weer aan het opbouwen en morgen zou laatste behandeling van osteo zijn, kom ik vandaag op stal, is ie bevangen door de hitte en kon bijna niet meer lopen. Spierbevangen... Was er gelukkig vroeg bij, en na 2x koelen voelde hij zich alweer ietsje beter en ging iig weer hooi eten. Toch dierenarts er ook nog even bij gehad, niet hoefbevangen en geen koorts. Wel spierontspanners gehad, en wat om melkzuur sneller te laten afbreken. Ook buisje bloed afgenomen... Oorzaak niet echt duidelijk, maar waarschijnlijk toch van t lnad en te lang in de zon te hebben gestaan... -O-

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:06

Bah wat vervelend darkadia :(

Hier ging alles top, gisterochtend nog om 6 uur 's ochtends een lekkere rit gemaakt, was toen nog lekker temperatuurtje! Vanochtend vond ik haar helaas met een ontstoken oog :( Ik had drie dagen geleden haar vliegenmasker al om gedaan, maar die doe ik wel 's avonds altijd af tot de volgende ochtend, misschien is het in die tijd toch te veel gaan irriteren. Zalfje gehaald bij de dierenarts en schoongemaakt met gekookt water, zal vast snel weer beter gaan, maar we doen nu dan maar even niks verder.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:12

Darkadia: ohnee!! Wat naar voor jullie!!!

Wij hebben een weekje vrij vanwege de warmte.
We zijn de laatste tijd weer wat stappen aan het maken in de dressuur. Kilian ontspant steeds beter in draf, ook buiten :)
En eindelijk gaan de wendingen goed. Ik duwde hem per ongeluk met mijn zit steeds over zijn buitenschouder.
Volgende stap: recht maken op de lange diagonaal.
En ondertussen lekker blijven trainen voor endurance kootwijkerbroek ^__^

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:35

Mja ik heb er na dinsdag ook niet meer op gezeten ivm de warmte hoor, en dinsdag ook alleen een training aan de hand en met barebackpad rechtrichten, dus alleen maar in stap gewerkt. (al dacht meneer daar anders over, liet verzorgster even op hem rond stappen, en normaal is ie met stap super braaf, ging ie doodleuk de bak uit draven en over erf/ovaalbaan in galop de draak :+)

@chouchou vervelend van dat oog, daar heeft die van mij dan gelukkig weer nauwelijks last van, hoewel hij wel extreem fel reageert op dazen en paardenluisvliegen (begint dan echt als n malle te slaan met benen en staart en als dat niet helpt rennen)., maar dit gaat nu met vliegendeken wel stuk beter.

@Milkberry fijn dat het beter gaat, en dat je nu ook weet waar het probleem zat :)

Ander positief puntje is wel dat we tegenwoordig ook lekker alleen naar t bos kunnen :)

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:13

Ohhh Darkadia wat balen! Spierbevangen is niet niks... Sterkte! En Chouchou hopelijk gaat het snel beter met haar oog. Hier gaat alles goed, Bruno heeft veel vrij met het warme weer... Lekker in de wei met zijn vriendjes. Heb nog wel gereden op een avond toen het wat afgekoelt was, maar heel rustig aan... veel stappen en klein beetje draf, niet langer dan 30 min. En daarna lekker afgespoten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:23

Och jeetje! Spierbevangen is niet niks nee..
Hier rustig. Ze hebben n weekje vakantie gehad ivm warmte. Vanaf morgen maar weer oppakken

LisaDiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:57

Oeff Darkadia wat vervelend van het spierbevangen! Hoe gaat het nu?

Ik heb Rano 1,5 week geleden verhuisd, dus dat gaf ook de nodige moeilijkheden, maar ik denk dat we wel weer klaar zijn voor een lekker buitenritje :-)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:07

Hij wil duidelijk weer aan de bak, eergister met van de wei halen ging ie me al uitdagen en rennen en bokken, en gister heb ik in de paddock eerst gewandeld (ivm harde wind, was bang dat ie meteen als n idioot ging doen), laten rollen en toen nog even los gewerkt in stap en stukje draf. Hij ging toen ook wel weer even paar gekke sprongen doen, maar niet helemaal uit zn plaat gelukkig.
Twijfel alleen beetje of ik alweer kan gaan opbouwen, dus heb even hier op bokt een topic geopend, en ook mijn dierenarts geraadpleegd (wacht nog op antwoord en uitslag van bloed)

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:33

Hoe gaat het allemaal hier? Met mij en Bruno gaat het goed, we hebben a.s. zaterdag ons eerste onderlinge wedstrijdje. Het is maar een b proefje zonder galop hoor! Maar toch! Ik ben trots op hem, omdat hij altijd zijn best voor me wil doen. Hoe is het met de spierbevangenheid darkadia?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:41

Hij gaat goed, bloeduitslagen waren niet zorgwekkend (CK en LDH waren beide ongeveer 1/3 verhoogd), licht spierbevangen geweest. Mag weer gaan opbouwen. Afgelopen weekend de osteo voor 2e behandeling geweest, was erg tevreden over hoe hij er nu uit ziet (voller, beter in z'n vacht) en nu wat dieper behandeld. Hij heeft nu 3,5 week vakantie en daarna gaan we weer rustig aan beginnen met trainen. :)

Spannend een wedstrijdje, succes!!

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:19

Wat fijn dat je weer mag gaan opbouwen Darkadia :) Succes!

Yza, veel succes!

Kilian en ik gaan 30 augustus onze eerste onderlinge B proef doen zonder galop. We hebben wel al eens eerder een kinderproefje gedaan :P
Maar ik ben me pas sinds een paar maanden echt aan het verdiepen in dressuur. Moet zeggen dat ik het erg interessant vind.
En 9 augustus endurance kootwijkerbroek! Tenzij het echt bloody hot is.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 06:28

Bedankt!

@ Darkadia Fijn dat het weer de goede kant op gaat, zo te horen viel het nog mee. Daar heb je wel geluk mee.

@ Milkberry dus augustus wordt voor jou juist een spannende maand. Stelt niet zo veel voor zo'n proefje maar toch ben je benieuwd hoe je het er vanaf gaat brengen he?! Heb ik wel tenminste. Is dat nu ook je eerste endurancewedstrijd? Ja toch?