[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:02

Wat ontzettend gaaf wendy!!! Gelukkig is het goed afgelopen met de glijpartij! Dan schrik je wel even ja, maar gelukkig was Tammy zo weer op de been... Echt super gedaan!

WendyBZ

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:08

Dat was ook even schrikken hoor :( Maar ze stond alweer voor ik kon bedenken wat ik moest doen := Verschillende mensen gevraagd, maar ze zagen ook niets aan haar, dus dan maar doorrijden. Ik heb al eens eerder een wedstrijd afgebroken en dat werd me niet in dank afgenomen door haar :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:16

Gaaf Wendy!

Maar schrikken zeg, gelukkig niks gebeurd!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:04

Hoi even vraagje aan jullie, mijn drave loopt op de voorhand hoorde ik zojuist van mijn bijrijdster ( had ik nog niet eerder gehoord van mijn instructrice) maar nu de vraag hoe dit verbeteren? balkjes lopen doe ik al met hem..wat nog meer??

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:18

veel (schijn)overgangen maken, tempowisselingen.
Wat je ook kan doen is halt-draf, stap-galop (als jullie daar aan toe zijn)

NIET harder, want dan lijkt hij actief, maar dan is hij niet actief!

Succes :).

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:35

Alle paarden lopen van nature op de voorhand hoor ;) Je wilt alleen dat ze in de dressuur op de achterhand komen en eigenlijk in het normale rijden ook, gezien jouw extra gewicht er ook nog bij komt anders.

Bovenstaande tips helpen zeker, maar het is wel een proces. Als je goed dressuurmatig aan het rijden bent (en dat kan gewoon basis zijn) rijdt je daar vanzelf wel heen ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:09

Bedankt voor de reacties!

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:40

Hoi! Ik meld mij ook even :). Ik heb ook een draver, Deadline's Wish. Ik heb hem bij ruitje vandaan, hij is nu al bijna een jaar bij mij. We rijden nu lekker rond en het gaat steeds beter. Ik blijf Wish zo leuk viden hij is echt het paard voor mij.
Ik herken heel veel dingen qua karakter enzo van de dravers, wat ik erg leuk vind om te lezen. Natuurlijk heeft elke draver een eigen bijzonder karakter.

Wat leuk dat zoveel mensen dravers hebben met veel verschillende passies! Ik ga dit topic volgen.

Hier een foto van Wish:
http://www.mijnalbum.nl/Album=VIGILM74

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:50

Ook maar weer eens een updat plaatsen ;)

Hier gaat het ook eindelijk de goede kant weer op met mijn kerel!
Wonden zijn goed genezen, ontstekingsremmers en antibiotica hebben hun werk goed gedaan. Hij is voor t eerst mee geweest naar ander terrein voor een trainingsdag rechtrichten, en heeft zich keurig gedragen.
Afbeelding

Later die week is de osteo langs geweest, rug bleek toch wel vast te zitten, dus weekje vakantie met alleen weiland en wandelen. Mochten last minute mee met een fotoshoot...En nouja, wat doe je dan als je er niet op mag...
Mooie outfit aantrekken en er sprookjespaard van maken ;)
Afbeelding

Sinds afgelopen vrijdag mag ik er weer op. Advies was zoveel mogelijk rechtuit...Dus nouja, dan is het bos meest ideaal. Maar hij was pas een keer of 5 mee naar buiten geweest en nooit alleen....Stoute schoenen aangetrokken en alleen pad naar t bos heen en weer gereden in stap en draf. Was erg braaf, wel wat onzeker en gespannen. Dus dag erna rondje bos gedaan, op een enorme schrikreactie van een fietser die we niet hadden zien aankomen na, was ie weer mega braaf en hebben 8,5 km gereden samen.

Arme ding blijkt alleen overgevoelig voor dazen, en panikeert erdoor. Van de week helemaal gek in zn box, bleek er een daas onder zijn anus te zitten. En vandaag in land ook aan het rennen en wilde ongeveer door de omheining heen. Dus zebra deken met afneembare vliegenkap en hals en met buikflap is besteld en onderweg. Hopelijk gaat het daarmee beter...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:52

Gaaf dier heb je daar zeg!

Mooie foto's! En als ze vast zitten is een ostheo een hele fijne oplossing :).

KvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:02

Wauw darkadia wat een leuke draver heb jij! Gelukkig gaat het weer beter. Wat jammer dat hij zo'n last heeft van de vliegen

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:33

Wat fijn dat het zo goed gaat darkadia! Mooi opgeknapt dus. Welkom Kim, leuk paard heb je. Bruno is momenteel flink aan het puberen, alles is opeens eng en wil er soms vandoor vliegen dus ben voornamelijk bezig met hem er door heen rijden. Af en toe heel vermoeiend! Maar we hebben ook goede momenten!
Afbeelding
Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:45

darkadia schreef:
Arme ding blijkt alleen overgevoelig voor dazen, en panikeert erdoor. Van de week helemaal gek in zn box, bleek er een daas onder zijn anus te zitten. En vandaag in land ook aan het rennen en wilde ongeveer door de omheining heen. Dus zebra deken met afneembare vliegenkap en hals en met buikflap is besteld en onderweg. Hopelijk gaat het daarmee beter...

Weet je zeker dat het dazen zijn, en geen herteluisvliegen? Daar heb ik wel echt paarden compleet van zien flippen, en die gaan ook onder de staart zitten...

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:22

KimvanW98 schreef:
Hoi! Ik meld mij ook even :). Ik heb ook een draver, Deadline's Wish. Ik heb hem bij ruitje vandaan, hij is nu al bijna een jaar bij mij. We rijden nu lekker rond en het gaat steeds beter. Ik blijf Wish zo leuk viden hij is echt het paard voor mij.
Ik herken heel veel dingen qua karakter enzo van de dravers, wat ik erg leuk vind om te lezen. Natuurlijk heeft elke draver een eigen bijzonder karakter.

Wat leuk dat zoveel mensen dravers hebben met veel verschillende passies! Ik ga dit topic volgen.

Hier een foto van Wish:

Wat leuk. Die heeft ook nog een tijd op de stal gestaan waar ik kom.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:25

Nee t was echt een daas. Heb m gezien (en ben bioloog, dus redelijke kennis van insecten haha)
, ging erna op zn kokerschacht zitten. EN vandaag had ie er een op zn rug.

@Yza1987 Weet je zeker dat dat puber gedrag is en dat ie niet ergens last van heeft? Klinkt voor mij namelijk niet als puber gedrag....Doet hij het bij bepaalde oefeningen bijvoorbeeld?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:43

Wat komen er weer prachtige paarden langs!

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:27

Nee Darkadia hij is gewoon gezond hoor, maar ik ken hem wel een beetje dus weet wel wat dit is... Hij heeft het momenteel ook in de omgang. Hij weet prima wat de regels zijn, maar kijkt nu toch weer even of mijn omver duwen echt niet mag. Of bijten nog steeds niet goed is en of hij toch niet met zijn been mag meppen als ik zijn hoef wil pakken. Dat is 1 x weer heel duidelijk zijn en dan kijkt hij een beetje zo van he oliebol het mag nog steeds niet! En dan is het weer klaar. En met rijden was dat schrikken in het begin ook een dingetje. Want hij vindt niets echt eng hoor, is gewoon testen. Loopt er dus een paard door het gangpad wat een paar drafpassen maakt en dan gaat Bruno even spastisch mee doen. Of er hangt een jas die er al 3 rondjes hing en dan opeens vindt hij hem eng. Dat soort dingen...

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:12

Komen weer mooie paardjes voorbij.
Hier ff een spammetje, haha <3 En kijk wat een achterhand gebruik. Ook van mij..

Afbeelding

Zondagmiddag is spelletjes middag.
Met de collega stalgenoten barrelrace, schriktraining etc. Altijd erg gezellig en leerzaam.
Hier in verlichte zit op de ton af. Diets word dan altijd lekker fanatiek!!

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 08:49

yza1987 schreef:
Nee Darkadia hij is gewoon gezond hoor, maar ik ken hem wel een beetje dus weet wel wat dit is... Hij heeft het momenteel ook in de omgang. Hij weet prima wat de regels zijn, maar kijkt nu toch weer even of mijn omver duwen echt niet mag. Of bijten nog steeds niet goed is en of hij toch niet met zijn been mag meppen als ik zijn hoef wil pakken. Dat is 1 x weer heel duidelijk zijn en dan kijkt hij een beetje zo van he oliebol het mag nog steeds niet! En dan is het weer klaar. En met rijden was dat schrikken in het begin ook een dingetje. Want hij vindt niets echt eng hoor, is gewoon testen. Loopt er dus een paard door het gangpad wat een paar drafpassen maakt en dan gaat Bruno even spastisch mee doen. Of er hangt een jas die er al 3 rondjes hing en dan opeens vindt hij hem eng. Dat soort dingen...

Ah ja, zoals je t nu omschrijft klinkt t idd meer als pubergedrag en grenzenn opzoeken haha :)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:32

KimvanW98 schreef:

Hier een foto van Wish:

Als je trouwens foto's van hem in de koers wil zien, moet je het laten weten, dan zoek ik ze op voor je. ;)

Marissa_Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:46

Luca lijkt het steeds beter te begrijpen wat hij moet doen! Soms als het hem toch teveel of te moeilijk wordt, kan hij nog echt zijn "draver" trekjes uit de kast halen! haha
Gister, helaas net geen winstpunten gereden, kwamen maar 2 puntjes te kort!
Toch trots hoe hij het doet!!
Hier weer is n paar foto's van hem ☺️

http://www.mijnalbum.nl/Album=RKPXIMXA

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:50

Ziet er netjes uit hoor!
Calli vergeet soms dat ik een rechterbeen heb, en dan gaat ie hard ipv opzij. Dat moet er soms ook nog even uit :+.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:12

Ess_Ramona schreef:
Ziet er netjes uit hoor!
Calli vergeet soms dat ik een rechterbeen heb, en dan gaat ie hard ipv opzij. Dat moet er soms ook nog even uit :+.

Herkenbaar ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:31

Maar vandaag weer een fijn lesje gereden! Kan m amper nog uitzitten, hij begint goed te sjouwen! Alleen mag de galop nog iets minder viertakt. Zal van t weekend vragen of mijn vriend wil filmen :)

HORSExPOWERR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:32

Hoi,

Ik heb sinds anderhalve maand nu ook een draver en wat een schat! Hij was van een hele aardige vrouw die mijn vader via het werk kende hij had gekoerst maar was erg blessure gevoelig maar het is zo'n lief beest dat de vorige eigenaarhet niet over haar hart kon verkrijgen om hem wegtedoen en ik was zoekende naar een eigen paard omdat ik daar echt mijn ei in kwijt kan en sinds ik ziek ben geweest echt niet meer zonder paard kan :p, dus wij wezen kijken en ik was verkocht blij datik niet luisterde naar iedereen die zei "Moet je dat wel doen het is een draver" Op stal is het juist een van de braafste paarden ! Zit geen greintje kwaad in, hij en ik wij komen er wel! Iedereen was zo van wat moet je in godsnaam met een draver, echt iedereen op stal is helemaal bijgedraait als het gaat om Draver, nou wil ik niet zeggen dat er geen Dravers bestaan die vervelend kunnen zijn etc.. maar mijn punt is dat het vooroordeel dravers zijn gek niet waar is! Meneer vind het heerlijk om te galoperen en dat gaat ook steeds beter we hebben nog een lange weg te gaan maar ik heb mijn maatje gevonden en daar gaat het uiteindelijk ook om

(Ik ben nieuw op bokt dus mijn excusses als ik fouts neer zet /doe)