Dravers Taxatie topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:06

macholoverr schreef:
Nikilover dat is die al hier pagina 14 ;)
Daar schatten ze hem op de 1500,- / 1750,-
Hij moet met spoed weg dus mag ik hier best neer zetten dat ik een leuk plekje zoek!
Het liefste naar iemand die ervaring heeft met dravers...
Er zijn namelijk erg veel mensen die ze onderschatten!
En Rolex verdient gewoon het beste!

Rare beredenering.
Maargoed, ik ga even doen waar het topic voor bedoelt is.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:09

ElineS, dit vind ik een draver die lekker in zn vel zit!
Jammer dat het niveau niet bevestigd is, maar als je daar geen ambities voor hebt ook zeker niet doen!

Vind het persoonlijk een mooie draver!

Ik denk dat jij rond de 800-1000 zit.

Ligt er maar net aan, handelaar of particulier, denk dat je deze particulier best redelijk verkocht kan krijgen eerlijk gezegd.

Heb je misschien ook een standfoto?

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:10

sammy1 schreef:
daar heb je zeker gelijk in ik zou ook voor mijn draver veel geld neertellen,
zo n bijzonder paard heb ik nog nooit gehad hij gaat mee in de koets mee na dressuurwedstrijden waar hij nog niet zo heel verkeerd doet,hij is 1000 procent verkeers mak in 1 woord hij is geweldig.ik heb voor hem een normalen prijs betaald.als je ziet wat er op internet staat is echt niet normaal meer,
veel aanbod.

Ik snap helemaal wat je bedoelt!
En inderdaad, veel mensen kunnen hun paarden niet houden en er worden dus veel paarden aangeboden. groot aanbod betekend lage prijzen en zeker voor dravers is dit nadelig.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:13

Even kieken, is al wel een oudere, toen ze nog niet dressuurmatig getraind werd en ze nog niet overal lekker bespierd was.

Afbeelding

Ik ga nog wel wedstrijden doen in de toekomst, kijken hoe ver we komen :D. Ik heb haar drie jaar geleden twee jaar gereden, omgezet van koers/recreatief paard naar dressuur. Dat was een hele omscholing, maar aardig gelukt. Daarna ben ik gestopt met haar te rijden, ze was mijn verzorg. Sinds april heb ik haar gekocht en alles weer opgepakt en ben zeker wel van plan met haar wedstrijden te gaan doen nog :j . Maar eerst lekker weer aan elkaar wennen.

EDIT: Dan heb ik in ieder geval niet teveel voor haar betaald haha :+

EDIT2: Ik heb deze foto ook nog.

Afbeelding

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:17

Die van Eline zou ik toch wel rond de 1500 zetten :j Misschien wat eronder, gezien de huidige markt :\ Netjes getraind, wedstrijd gestart. Dan maakt de leeftijd niet zoveel uit.

Ancora; als die laatste foto representatief is voor hoe ze er nu uit ziet, vind ik 500 nog veel, sorry :n

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:23

Iets meer hals, en je zou niet eens meer zeggen dat het een draver is!
Mooie bouw hoor, lekkere ronde billen!
Vind dit echt een hele leuke draver!
Ben er niet echt veel tegengekomen in dit topic waarbij ik dacht WAUW

(zoals die van nini_roosje bijv)

Maar dat vind ik van de jouwe ook wel.

Ik vind het heel erg lastig om nu zo een taxatie te geven.
Zou het niet zo'n moeilijke tijd zijn, zou ik zeggen, zet voor 1400-1600 te koop en kijk wat eruit komt ( als je had willen verkopen)

Maar nu.. ja heel zonde, denk toch echt maar 1000 particulier, en dat vind IK als IK zijnde een nette prijs.
Handelaren doen dit waarschijnlijk niet :o

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:23

WendyBZ schreef:
Die van Eline zou ik toch wel rond de 1500 zetten :j Misschien wat eronder, gezien de huidige markt :\ Netjes getraind, wedstrijd gestart. Dan maakt de leeftijd niet zoveel uit.

Ancora; als die laatste foto representatief is voor hoe ze er nu uit ziet, vind ik 500 nog veel, sorry :n

Je bent me net voor. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:25

Misschien over een paar jaar, als de markt wat beter is en er wat wedstrijdervaring op haar naampje staat :D . Ze zou een geweldig leerpaard zijn denk ik. Wel haar kleine streken, maar niet gemeen. Goudeerlijk is ze. Word trouwens erg blij van de reacties hier haha.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 16-07-11 00:28, in het totaal 2 keer bewerkt

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:27

ElineS schreef:
Misschien over een paar jaar, als de markt wat beter is en er wat wedstrijdervaring op haar naampje staat :D . Ze zou een geweldig leerpaard zijn denk ik. Wel haar kleine streken, maar niet gemeen. Goudeerlijk is ze. Word trouwens erg blij van de reacties hier haha.

Hoe verder je gaat komen, hoe trotser je word op je paardje, hoe groter jullie band word enzz enz.
Denk niet dat je haar dan nog wilt verkopen haha :o

Mensen ik gaat slapen, moet morgen werken!
Echt werkpaard he. :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 00:30

De band is nu al huge, ik zou haar niet zo verkopen, maar zeg nooit nooit. Nu in ieder geval absoluut niet. Ben al dik trots, dat als ik een complimentje krijg over haar van iemand anders, zoals vandaag, nieuwe stalgenoot vond haar prachtig mooi lopen, dat ik helemaal glunder en wel een uur dik blij ben. Ernstig :') .

Ben trouwens erg verliefd op deze foto. Hangt ook lekker groot in mijn slaapkamer :D
Afbeelding

Maar goed, maar geen foto's meer, anders dan spoelt dit topic straks over van Jos. Als ik ergens de kans krijg te pronken...

Slaap lekker nikilover :)

@lifeofmarit: Misschien kun je wat dressuurfoto's plaatsen? Ik vind haar wel te dun op dit moment en aangezien ik geen idee wat ze kan in dressuur.. Schat haar ook op de 500/600 euro.

harmony12

Re: Dravers Taxatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:54

hallo!
ik kom ook even een draver showenn!
hij heet savior, is ongeveer 9jaar, ruin. en ik mag hem af en toe rijden.
mn vriendin heeft hem vorig jaar geleast, dus toen hadden we hem de galop aangeleerd. vroeger heeft hij ook voorde kar gelopen, en op de baan volgens mij?!
het is echt een schat van een beest en de galop gaat de laaste tijd erg goed!

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=3BXJIFU6

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:45

Jammer dat je maar één foto hebt, heb je er misschien meer? En wat meer info. Wat kan die bijvoorbeeld allemaal? En het karakter, bomproof of juist niet?

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:39

Op de huidige markt denk ik niet dat je nog 1500 voor je draver krijgt tenzij hij al helemaal volledig getraind is en dus echt omgeschoold is. Als ie alles nog moet leren denk ik dat 500 een juiste prijs is. Voor de rest alles wat er tussen in ligt.

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:30

ElineS schreef:
Jammer dat je maar één foto hebt, heb je er misschien meer? En wat meer info. Wat kan die bijvoorbeeld allemaal? En het karakter, bomproof of juist niet?

uhmm, het is echt een schat van een beest! houd erg van aandacht. ik zal nog wel even een foto opzoeken! uhm, hij loopt erg snel nagevelijk, kan schouderbinnenwaarts en wijken, maar we rijden haast niet in de bak, omdat hij dat niet leuk vind, en ik ga graag met hem opbuitenrit! haha :D

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:49

meneuse : 1600,-

savior: lastig te beoordelen omdat er maar één foto is,maar ik zou hem opf 7 á 800,- taxeren .

Ik wil mijn paard hier graag nog eens plaatsen,maar weet niet of dat toegestaan is aangezien ik haar 3 pagina's terug nog voor het laatst geplaatst heb :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:52

Denk niet dat de taxaties veel zullen veranderen en of het dus nut heeft. Je mag haar best plaatsen en zien wie reageert, maar ik snap dat sommige mensen denken van, alweer? en er een opmerking over maken. Het is aan jou of je haar nog eens wilt plaatsen en het is aan de anderen of ze nog eens willen taxeren, dat hoeven ze namelijk niet perse.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:56

Dan doe ik het maar niet..
Was wel erg benieuwd omdat ik haar de laatste tijd dressuurmatig ben gaan trainen en erg benieuwd ben hoeveel verschil dat uitmaakt qua taxatie. Aangezien ik hiervoor alleen maar wat mutste met haar en wat vrijheidsdressuur(wat meestal niet de prijs bepaald )

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:06

Er zitten dus wat dressuurfoto's bij? De laatste taxatie was in maart, nietwaar? Ik zou, als je het wilt, gewoon nog een keer neerzetten. Als je het neerzet, wil ik wel taxeren.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:07

is goed,zal even goede foto's zoeken :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:09

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:18

Ik heb even teruggelezen om te kijken hoe oud ze was en en alles. Ze is nog lekker jong. 100% bomproof. Er kan haar nog van alles geleerd worden. Maar de markt he, die is gewoon bagger met Dravers, ik zet haar rond de 1200, maar ik denk dat je dat er misschien niet voor kan krijgen als je haar echt te koop zet.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:27

Liess__ schreef:
Taxeer eerst de 3 paarden voor je

zie openingspost

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:02

Dat heb ik gedaan :)

(mocht het nar mij gericht zijn )

mogu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:13

Hallo allemaal,
Morgen ga ik kijken naar een draver en proefrijden (als het weer een beetje meezit). Het blijkt wel een bekende draver te zijn:
naam: Santana Boko
leeftijd: 11 jaar
geslacht: ruin, sinds een paar maanden, daarvoor dekhengst en daarvoor koerspaard
hij is volgens de verkoper een superlief, verkeersmak, trailermak en kindvriendelijk paard. En hij heeft hele fijne gangen.

Ik heb echter ook informatie gevonden over dat hij een keer een ernstige blessure gehad heeft waardoor hij niet verder kon koersen. Iets met een pees, maar ik weet niet precies wat.

De vraagprijs is 1750 euro, dat lijkt me in deze markt wel behoorlijk te hoog.

Kent iemand dit paard en kan die er iets zinnigs over zeggen?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 06:00

Santana Boko :? Bijzonder. Waar staat die te koop dan?