We hebben hier met een gedeeld scherm gekeken vanuit frankrijk en nederland. Madness leek wat minder scherp en gretig als anders. Eerder zag je dat hij zich oppompte als hij werd ingehaald. Kan dat kloppen? Het is natuurlijk een eerste start na een tijdje aanlummelen. En hij zag er ingesloten uit ook. Hopelijk alles ok wel met hem. Het veld zag er wel sterk uit. Maar een enorme eindsprint van de eerste 4 finishers met echt een en twee dicht bij elkaar.
Wat ik me al een tijd afvraag. Als hij ooit met drafpensioen gaat wat zijn dan de plannen met hem? Voor de kar? Onder het zadel of gaat hij naar de medeeigenaar of verkopen?
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-01-26 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik vroeg me af of het zo handig was om gelijk op kop te gaan.
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-26 21:38
Madje startte goed en tot de laatste bocht was hij er goed bij. Nog lucht tekort voor het laatste stuk. De pikeur had opdracht om te kijken wat Madness aangaf en hem zeker niet op te jagen. Hij heeft er niet aangereden op het laatste rechte eind. Door alle sneeuw heeft Mad nog weinig duurwerk gehad. Rustig verder conditie opbouwen voor het seizoen.
Dankjewel voor de uitleg janouk. Maakt weer heel wat duidelijk! Goed dat ze kijken naar wat het paard aangeeft en hem niet over de kling jagen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 21-01-26 21:47
Dat verklaart inderdaad wat ik zag. Nog net te weinig conditie door omstandigheden en nu eigenlijk vooral uittesten waar hij staat. Hoe heeft zijn weigenoot het gedaan?
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-26 21:56
Olize liep 1.17.4 km op zesde plaats.
Zo'n koers helpt ook weer een stap maken in de training. Mad liep iets boven 1.17.8 km
Wat is die jockey nr 5 in het laatste stuk voor de finish in hemelsnaam met die leidsels aan het doen? Het ziet er heel druk uit. Weet jij daar iets van janoek?
Verder Madness blijft knap. Deze keer gingen er alleen anderen ff harder op het laatst.