[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milkberry

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:52

Mijn draver Kilian wordt in mei alweer 22. Maar we rijden nog lekker endurance. Hij heeft een super conditie en hij voelt zich nog een jonge god ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:04

FAI: Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat! :)

Heb al een tijdje geen foto's meer gemaakt van Flash. Binnenkort maar weer eens doen.
Wij rijden sinds we bij manege Jonker staan eigenlijk zelden nog in de bak, en ik geloof dat het meneer wel bevalt, elke week 2 a 3 keer het strand op. :D
Ik probeer wel 1x per week wat bakwerk te doen, maar als het mooi weer is dan kan ik mezelf er nooit zo goed toe zetten, haha. Galop doet hij echt super nu, met een beetje geduld en af en toe een stapje terug. Hij galoppeert netjes aan, in een rustig tempo en kan netjes de bak rond met wat aanmoediging. <3 Alleen als hij moe is gaat hij in een rengalop plat door de bocht, oeps.

SaskiaPop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:38

Wat een leuk forum! Ik heb zelf geen draver, maar wil er graag meer over te weten komen. Vooral vanwege de paarden van mijn zus.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:42

Ik word blij van mijn Dravertje!
Hij loopt al een tijdje echt heerlijk! Hij begint echt te buigen, zijn passen af te maken en kan hem in galop amper uitzitten vanwege zijn sprong in de galop.

Zondag hebben we weer wedstrijd, en ik ben heel benieuwd hoe het gaat :).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:15

Hoe is je wedstrijd gegaan Ess_Ramona? :)

Flash zijn galop is ook opeens heel fijn, van de week stuiterde ik er bijna af omdat ik niet verwacht had dat hij zo omhoog zou galopperen, haha. :D Normaal galoppeert hij heel vlak en kort.
Ik word ook altijd zo blij van hem <3

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:50

Hier gaat t ook goed, hoewel hij laatst 1 dagje had dat ie veel haast had (ondanks dat ie die dag al 2x eruit was geweest). Afgelopen zondag voor t eerst bitloos in de bak. Gezien hij momenteel wat verzet toont op het bit, en ik vermoed dat het met het wisselen/tanden te maken heeft. 13 maart komt de tandarts. Hij was wel iets lastiger te sturen met de sidepull, wilde er graag op steunen, maar zolang ik geen constante druk had had ik een goede rem en stuur. Wel alleen gestapt en gedraafd.
Gisteren heeft ie voor t eerst gestapt en gedraafd aan de longe met een pessoa om. Deed vaak al met longeerhulp of dubbele longe, maar de dubbele longe vergt de nodige handigheid van de longeur, en de longeerhulp vond ik hem niet zo fijn mee lopen. Ging ervan in t krulletje lopen, maar niet lekker ontspannen en los door zijn lijf. Gister met de pessoa ging hij eigenlijk heel fijn, en meteen meer in balans, en die is evt ook door mijn bijrijder te gebruiken, dus wel blij mee. Niet heel lang mee gelongeerd ivm opbouwen en spierpijn. Daarna nog even lekker zonder laten galopperen :)
Dit weekend gaan we ons eerste bosritje maken, ben benieuwd!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:10

Fijn dat het met pessoa wel goed gaat :j
Ik longeer zelf altijd met dubbele lijnen of een los elastiek op een rustige dag (als hij de dag ervoor hard gewerkt heeft).

Even een algemene vraag: Ik heb Flash een poos bitloos met een sidepull met brede lage neusriem gereden, maar na een poos had hij moeite met buiging. Terug naar met bit gegaan en met bit buigt hij prima. Ik vermoed dat het hoofdstel dus een drukverdeling heeft die niet goed is/hij niet fijn vindt.
Op het moment rijden we met een dubbelgebroken watertrens (en zonder neusriem, daar zit overigens geen specifieke reden achter, we vinden het gewoon niet nodig). Maar ik vroeg me nu af of jullie goede ervaringen hebben met een bepaald bitloos systeem/specifiek bitloos hoofdstel. Ik twijfel namelijk over of ik opnieuw een bitloos hoofdstel wil aanschaffen (lijkt me voor Flash prettiger? En een bit is bij hem niet nodig, hij reageert super op stem en zit). Wat is jullie mening hierover?
We rijden zo af en toe eens in de bak, zeg 1 a 2x per week en verder alleen maar buiten.
(weet dat hier een topic voor is, maar ik hecht meer waarde aan de mening van de meesten hier).

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:38

Ik heb een tijdje met sidepull gereden, maar miste op sommige momenten (met de turbo aan :') ) een beetje extra, dan rij ik buiten liever met mijn s-hackamore. Maar volgens mij heb ik die al zeker een half jaar niet gebruikt, rij meestal met bit :+

Ik rij het meeste met een Billy Allen snaffle, soms in de bak met een Billy Allen Stang of een ongebroken Kimblewick. Die laatste rij ik buiten ook nog wel eens mee, als ik verwacht dat we hard zullen gaan :+
Met mennen heb ik een dunne liverpool met tongboog van Zilco, met een chinstrap ipv ketting, daar reageert ze dan weer te heftig op.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:56

Haha met de Turbo aan. :D Flash gooit ook vaak de turbo aan op het strand. Maar zoals ik al zei kan ik op dat moment ook gewoon mijn teugels los gooien en 'hooo' roepen, dan stopt hij ook. :+
Dus ik ben echt opzoek naar iets met een hele milde en zachte inwerking :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:22

Frummels schreef:
Hoe is je wedstrijd gegaan Ess_Ramona? :)

Flash zijn galop is ook opeens heel fijn, van de week stuiterde ik er bijna af omdat ik niet verwacht had dat hij zo omhoog zou galopperen, haha. :D Normaal galoppeert hij heel vlak en kort.
Ik word ook altijd zo blij van hem <3

Voor mijn gevoel echt super! Maar de jury vond het helaas minder..
Het jurylid wat ik had vond hem te laag ingesteld, daar hebben we punten op verloren.

[RIJ-ITP] Draver Calli op wedstrijd!

Hier het topic!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:32

Jammer! Maar de jury wilt een bepaald plaatje zien.. Dus ik hecht zelf altijd meer waarde aan wat ik er zelf van vond :D (ben niet zo van het kin op de borst en trekken. Vind het schandalig dat mensen die zo zitten te rukken winstpunten rijden, maar dat is een andere discussie haha). Vind dat je hem netjes rijdt ! En dat hoger instellen begrijp ik niet zo in de B (het is toch B?) Vind zijn halshouding juist netjes zo!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:41

Dankje!
Jaa, voor mijn gevoel heeft hij de sterren van de hemel gelopen, en gezien de filmpjes ben ik super blij met hoe we nu lopen :D!

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:47

Leuk ess_ramona! Jammer dat de jury niet zo enthousiast was, gewoon lekker door trainen ;-).

Ik heb Mo een tijd met kaptoom gereden en gelongeerd, op een gegeven moment met rijden deed hij zijn hoofd in de lucht waardoor ik mijn 'noodrem' kwijt was. op het moment ben ik hem weer aan het trainen nadat hij kreupel liep, had een vochtbult in zijn hoef door een verdraaiing. Longeren doe ik nu met het touwhalster, werkt echt prima, buiging komt langzaamaan weer terug.

en we zijn ons extra vet er aan het af trainen :-p.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:11

Die turbo ben ik ook nog wel een beetje bang voor bitloos, gezien vorig jaar mijn leasepaardje (draver) in volle galop met mij door t bos ging en niks meer door kwam. Had toen kaakgekruist bitloos en gelukkig had ik ook n bitje (dubbelgebroken bustrensje) in als nood, dat heeft me uiteindelijk gered (heb m stil moeten zagen :(). Niet tof.
Mijne met sidepull dus ook nog niet optimaal. Maar die vind buiging sowieso nog heel lastig. Ga van de week even de kaakgekruiste proberen, maar overweeg nog een kingekruiste. Dit omdat de release daarvan wat beter is. Verder rijd ik nu even zonder bit dus, vanwege dat ie ws last heeft van zn tanden, maar meteen bitloos naar t bos vind ik nog wat tricky, dus denk dat ik dan ook n combi pak...

@Ess_ramona Wat ik zie is dat hij nog kracht mist voor het hoger ingestelde, dus idd wat je zelf al aangeeft dat ie dat nog lastig vind. Hij loopt hierdoor minder mooi in balans, en af en toe ook taktfouten. Het stukje in het 2e filmpje met halsstrekken zie je direct dat ie heel mooi je hand volgt en vind hem daar ook fijner gaan lopen! T is heel lastig idd dat ze het liefst dat hoog ingestelde willen zien, maar dravers hebben daarvoor hun bouw nu eenmaal niet mee, en duurt dus langer voordat ze wat meer opwaarts kunnen lopen en echt het gewicht meer op de achterhand kunnen gaan nemen. Jammer dat die paarden die opwaarts gebouwd zijn en in t valse knikje lopen vaak wel de punten krijgen. Lengtebuiging in de wendingen lijkt ie ook nog lastig te vinden, klopt dat? Of heeft dat ook te maken met het hoger ingesteld zijn?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:40

Ik ben zo'n 3,5 jaar bezig geweest vanaf de grond met Kilian. Om hem vertrouwen te geven en hem ontspannen te laten lopen. Hoofdstel en zadel alleen al was dood eng!
Maar ik rij hem nu anderhalf jaar, en hij neemt sprongen vooruit. In het begin dat we buitenritten maakte, vreesde ik voor mijn leven. Maar inmiddels heb ik een super rem, en galoperen we zonder problemen over het strand!
Ik rij inmiddels met een zadel en een hoofdstel met een dubbel gebroken bitje :)
Vandaag weer les gehad, hij begint de sterren van de hemel te lopen. Het voorwaarts zit er goed in, en het neerwaarts begint al meer te komen. Super trots op mijn oude dravertje. Voor een 22 jarige leert hij snel!
Bij ons ging de turbo er uit na veel buitenritjes met andere rijden. Elke keer dat hij er voorbij wilde racen, plantte ik hem achter de ander zijn kont. Na een aantal keer werd hij dat zelf ook wel zat.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:22

Haha ja achter een andeer planten kon toen bij mijn leasepaardje niet, we draafden naast elkaar en ineens besloot meneer de turbo aan te gooien XD
Gelukkig is mijn huidige vriendje doorgaans iets beter te hanteren. Gisteren in de bak met kaakgekruist hoofdstel gereden, dit ging wel beter dan de sidepull. Bij de sidepull had ie erg de neiging om terug te gaan trekken/hangen bij een ophouding. Gister zaten de rem en het gas er prima op. Rechtsom zelfs ook wat meer buiging. Linksom vind hij dit nog wel erg lastig, maar dat gaan we vandaag weer aan de hand (met kaptoom) mee oefenen). Komt wel goed.

Sanji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:23

Mijn dochter en ik hebben beide een draver en wat zijn we trots op onze knollies <3

Mijn dochter heeft een merrie die in april 5 jaar word. Toen ze haar kreeg bijna een jaar geleden was ze net 2 weken ohz. Tot nu toe heeft ze nog geen stap verkeerd gezet.
Ze is in voor springen en galoppeerd ook al, al vind ze het soms moeilijk. Het aanspringen is het lastigste eenmaal in de galop gaat het fantastisch *D
http://i83.photobucket.com/albums/j287/ ... .30.02.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j287/ ... .29.50.jpg

Ik heb een ruin. Ik heb hem als hengst gekocht 6 weken geleden en meteen laten castereren.
Wat een schatje is hij, zo lief en leert ontzettend snel.
Hij word in Mei pas 3 dus we doen het rustig aan, hij krijgt alle tijd om een mooie grote sterke vent te worden. In de tussentijd wandelen, poetsen, knuffelen we en doen we Parelli. Mooie basis voor het rijden straks..
http://i83.photobucket.com/albums/j287/jileana/1.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j287/ ... .58.39.jpg

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:26

Mooie dravers! Vooral de ruin, wat een mooi koppie ;-)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:02

Ahh Fernando bij wfd vandaan.
Mooi dier.

Sanji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:09

CarinaR schreef:
Ahh Fernando bij wfd vandaan.
Mooi dier.

Klopt! En wat ben ik trots met hem <3
Dahlia van mijn dochter komt ook bij wfd vandaan ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:28

Mooie Dravers zeg!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 00:20

K herkende Fernando ook meteen idd haha. Mooie dravers beiden!
Trouwens afgelopen zondag de eerste echte buitenrit gereden met Dyl, totaal ruim 10km door het bos gegaan. Veel gestapt, stukjes gedraafd en zelfs al ee galopje. Daarna was ie wel beetje aan t zeuren, omdat we al snel weer langzamer moesten door drukte in het bos, en was ie t niet helemaal mee eens. Maar hij heeft zich keurig gedragen. 1 schrikreactie, en stonden na 3 galopsprongen weer stil. Super trots op hem!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:33

Wat een prachtig dier, Fernando! Wauw. Ik kan me voorstellen dat je daar verliefd op bent.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:53

Ik was even de foto's op de laptop aan het opruimen en toen kwam ik een foto tegen van toen ik Flash net reed (2011) en ik vind het zo leuk om te zien hoeveel we samen gegroeid zijn <3 Misschien heb ik ze al eens laten zien, sorry dan alvast, maar ik word er zo blij van :o

najaar 2011:

Afbeelding

voorjaar 2014 (heb helaas niets recenters):

Afbeelding

Afbeelding

Sanji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:29

Wauw zeker vooruit gegaan, ziet er goed uit!