[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:40

Je kan thuis ook heel veel doen, bouw maar eens een heel schrikparcour of vraag een stalgenoot iets engs te 'simuleren' . Vertrouwen kan je daar dan mee opbouwen, zonder dat je moet stoppen omdat het door de omgeving gevaarlijk word. Door af te stappen bevestig je steeds het ' ik kan dit niet met jou erop' wat in zijn hoofd zit, want zie je wel, als het echt eng word stapt ze af :) . Zou ik ook doen als ik een sloot in ging hoor :') , maar daarom kun je dit thuis veel beter oefenen :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:47

Sluit me aan bij ruitje, en wat ik bij mijne ook doe is veel mijn stem gebruiken, zodat hij weet dat ik er echt nog ben en dat het goed is...Mijne is ook een held op sokken als ik erop zit, merk dan echt nog dat ie vertrouwen mist en zijn steun kwijt is ;) Hij moet gaan leren dat ie t echt wel kan :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:16

Mona81 schreef:
Heeft iemand nog tips wat betreft staken met buitenrijden? Samen met een ander paard doet hij het prima, maar als ik alleen ga, dan wil hij steeds omdraaien als hij iets eng vindt. Als ik erop blijf zitten, dan kom ik sowieso niet meer vooruit, hij loopt gerust achteruit een hek of een sloot in. Als ik een zweepje meeneem, dan gaat hij steigeren en bokken. Het is echt onzekerheid denk ik, maar zooooooo vervelend...

Wat doe jezelf op het moment dat hij om wil draaien en daarna niet meer vooruit?
Probeer je hem voorwaarts te drijven? Misschien kan je proberen je even op de je ademhaling te letten en de te ontspannen? Je blik richten op een punt voorbij het enge ding en gewoon rustig afwachten. Iedere stap voorwaarts belonen met je stem.
Moet natuurlijk allemaal wel kunnen in de situatie, dus niet te gevaarlik worden.

Verder inderdaad vertrouwen kweken met vreemde situaties oefenen in de bak.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:18

Oh ik heb dit topic nog nooit gezien, wat slecht!
Mag ik me hier ook melden en dus even binnen vallen met mijn kleine kind? :D

Afbeelding
Houding is ruk, lang verhaal.

Dit is The Big Bang, oftewel Bibi. Ze wordt over een paar maanden 4 en als ze jarig is dan heb ik haar bijna precies 1 jaar. Haar vader is Crazed, ik geloof niet dat daar hier heel veel nakomelingen van rondlopen, ik heb ze in ieder geval nog niet gezien. Haar moeder is van Diamond Way. Ik zit er maximaal 1x per week op, maar vaak minder. Ze heeft nooit gekoerst en is ongeveer 1.61 nu.

Het is een schat van een beest en echt een clown, ze maakt mijn dag altijd weer goed. Bieb is ook echt ideaal: ze is niet snel bang en als ze bang is dan gaat ze gewoon stil staan en vertrouwt ze erop dat ik het oplos :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:19

Wat een leukerd :).

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:56

Welkom! Leuk paard heb je onder je...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:57

Leuk dier. Komt bij westfriesedijk vandaan of niet, daar atoms een op met die naam geloof is. Heb iig ergens langs zien komen. Of miss in topic hier op bokt.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:14

Mijn ruin is ook een held om buiten op zijn achterbenen om te draaien...
Ik trek hem gewoon terug de juiste richting uit, blijf ff vasthouden en tegenwoordig geeft ie het wel snel op en gaat ie zelf er voorbij, weliswaar met een scheef hoofd :')

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:18

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 15:41

Bedankt allemaal!
Ze komt inderdaad bij Westfriesedijk vandaan. Heb daar meerdere paarden bekeken maar voordat ik erheen ging had ik haar al op de site gezien en was ik al verliefd. En idioot druk dat ze daar was! Gelukkig konden we er doorheen kijken, want ze is helemaal niet zo maf als ze daar leek.

Haha Bieb doet dat gelukkig niet, dat omdraaien, maar ze wil wel eens behoorlijk achteruit gaan lopen :')

Ik begreep ook dat de eerste 'lichting' Crazed nakomelingen 4 is of iets dergelijks, relatief jong dus nog. Misschien komen er nog meer, zag ergens dat enkele van zijn nakomelingen het niet echt slecht doen. Die van mij is volgens mij ook echt een faaldraver. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als het even kan galoppeert ze liever dan dat ze draaft.

Moet zeggen dat ik Crazed wel echt een rete gaaf beest vind.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:31

Dat is wel typisch, want wij kennen haar absoluut niet als zijne idioot. Dat ze druk was, was ook niet helemaal het geval.
Ze was net zadelmak, dat wel :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:04

Haha en dat zegt ook niet alles Daandriaan ;) Kijk naar Dylan, die was net zadelmak en best wel langzaam/flegmatiek. Dat is nu ook wel anders hoor ;) Stuk meer voorwaarts, en af en toe een gekke huppel ertussen (wat ie bij jou toen deed met aangalopperen), maar verder is ie nog steeds erg braaf bij mij. :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:31

Leuk Daan dat je ook hier meeleest, misschien ook leuk om zo af en toe wat te posten dan?

Ik vind 'druk' ook een subjectief begrip, soms zie ik mensen hun paard als druk bestempelen waarvan ik denk mwaaah, eitje :')

Andere mensen vinden hun paard braaf terwijl hij omhoog gaat en ik dus denk: stuiteren mag maar omhoog nooit....

Dus ja, wat is druk?

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:43

Haha ik zal meer posten! Dat beloof ik :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:46

Leuk! Heb je nu nog iets van jezelf waar je mee rijd? Nog toekomstige monte cracks staan? Zag laatst ergens een super leuk Htje voorbij komen, was op FB geloof ik?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:10

ruitje schreef:
Leuk Daan dat je ook hier meeleest, misschien ook leuk om zo af en toe wat te posten dan?

Ik vind 'druk' ook een subjectief begrip, soms zie ik mensen hun paard als druk bestempelen waarvan ik denk mwaaah, eitje :')

Andere mensen vinden hun paard braaf terwijl hij omhoog gaat en ik dus denk: stuiteren mag maar omhoog nooit....

Dus ja, wat is druk?

Wij denken hetzelfde :D Geen probleem als ze druk zijn, maar ik wil geen steigeren of bokken. Tammy ziet er soms ook heel woest uit, maar ze zal er nooit vandoor gaan of proberen me eraf te krijgen. :)

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:20

ruitje schreef:
Leuk! Heb je nu nog iets van jezelf waar je mee rijd? Nog toekomstige monte cracks staan? Zag laatst ergens een super leuk Htje voorbij komen, was op FB geloof ik?

Ik heb alleen een springpaard!

Verder hebben we nu Valse de Star, die is van Edith, maar daar train ik ook mee!
Dat H-tje ja Homerun Heyday, zelf gefokt van unforgettable!
Ik heb m'n Monte vergunning nog wel, die staat zwaar op non-actief.

En hoe gaat het met jou paarden? :-)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:57

Welkom Fortitude, leuk paard heb je! Ik vind Bibi ook een hele leuke naam!

Ik heb zojuist mijn allereerste (endurance) startpas aangevraagd! :D Dat voelt zo leuk haha.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:25

Morgenmiddag weer op Kyara rijden :) heb er zin in! ;)

XwendyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:27

ik kan geloof ik ook mee kletsen nu in dit forum
sinds woensdag heb ik mijn grote liefde Un gamin op stal staan! :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:31

Welkom XwendyX

Ik ga morgen weer eens rijden... Op mn 2 knollies, kijken hoe dat gaat ( als t weer t enig zins toe laat)! :-)

Chouchou, al druk aant oefenen voor de endurance??

FireAndIce, succes morgen!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:31

XwendyX schreef:

Leuk :) Zó vaak zien koersen op Groningen. Met zijn spiegeltjeshoofdstel :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:38

Welkom Wendy :)

Ben inderdaad al best lekker aan het oefenen, Beauty26! Ook met hartslagmeter en zie steeds mooie waardes, en dat dan zelfs nog met wintervacht en zonder te koelen. Volgens mij moet dat helemaal goed komen ons eerste wedstrijdje :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:40

WendyBZ schreef:
XwendyX schreef:

Leuk :) Zó vaak zien koersen op Groningen. Met zijn spiegeltjeshoofdstel :+

Hehe, had ie achteruitkijkspiegels op. :+

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:19

daandriaan schreef:
Dat is wel typisch, want wij kennen haar absoluut niet als zijne idioot. Dat ze druk was, was ook niet helemaal het geval.
Ze was net zadelmak, dat wel :D

Met druk bedoel ik overigens meer gewoon onrustig hoor, heb dat een beetje ongelukkig verwoord. Het is meer dat ze in verhouding met hoe ze nu is erg druk was, staat niets in verhouding tot 'wilde' paarden die ik in de hand gehad heb :') Maar gewoon onrustig ook omdat ze toen ontzettend plakte aan één ander paard daar. Ze had continu de tong eruit en was niet op haar gemak op dat moment. Snap ik ook wel hoor, allemaal nieuwe mensen, spannend :) Maar zo is ze nu helemaal niet meer, ze is best op zichzelf en meestal heel rustig. Die tong hangt er echt zelden nog uit.

Het was daar ook meer de vraag of ik mezelf met haar kon zien juist omdat ze zo jong was en daar toch wat druk. Ik heb wel ervaring met jonge paarden, maar nog niet zo groen als dat zij was. Vandaar dat ik zei dat ik blij ben dat mijn vriend me heeft gepusht toch op mijn gevoel af te gaan, hij zag het paard achter de onrust. Ik was bang dat ze me teveel zou zijn, maar er werd me daar al verteld dat ze eigenlijk best heel lief is en alles snel oppakt. Geen woord aan gelogen en ik ben dus ook ontzettend blij met de begeleiding die ik gehad heb in de keuze van mijn paard.

Dat net zadelmak klopt ja, daarom heb ik haar toen nog eventjes laten staan voor ik haar ophaalde (had daar op oude stal de kans niet voor, ben dus ook ontzettend blij dat dit in overleg gewoon kon!). Ze is eigenlijk altijd ontzettend braaf geweest onder het zadel. Nog nooit gebokt/gesteigerd of weet ik veel. Ook aan de hand een heerlijk opgevoed paard dus nooit iets te klagen gehad :)

Ik had me geen braver paard kunnen wensen!