rensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:22

Er is een topic genaamd Het Renpaard(topic van mij) zou het maar even lezen als ik jou was. Daarin zijn namelijk 100den redenen te lezen waarom en renpaard niks zieliger is dan een rijpaard.
En ze zitten niet te alleen maar te meppen. de meesten gaan er langs en je mag officieel maar 1 keer per 50 meter een tik geven. De meesten gaan daarvan op de hals. Als ze een tikkie krijgen zijn het meestal maar een of twee die ze raak op de hammen krijgen. Ziet er ernstiger uit dan het is.

SaintAissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:25

Sfiejj schreef:
Ik vind de rensport vreselijk. Ik vind het er zo gigantisch zielig uitzien. Ik heb er geen verstand van maar ik vind het er echt heeeeeel zielig uitzien en volgens mij zitte ze die paarden alleen maar te meppen!!

zucht......

ik slik en verder, no comment....

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:10

SaintAissa schreef:
Sfiejj schreef:
Ik vind de rensport vreselijk. Ik vind het er zo gigantisch zielig uitzien. Ik heb er geen verstand van maar ik vind het er echt heeeeeel zielig uitzien en volgens mij zitte ze die paarden alleen maar te meppen!!

zucht......

ik slik en verder, no comment....

ja idd!
het is ook wel te merken dat je er geen verstand van hebt....

smurf1988

Re: rensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:11

wat zijn sommige mensen toch kortzichtig he , als je er geen verstand van hebt moet je ook niet zo snel een mening vormen

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:45

ach zullen mensen altijd doen helaas draait het binnen de paarden wereld voor 80% om dressuur en springen. Als je overal maar hoort dat je goed bezig bent en natuurlijk rechtuit galoperen slecht is nou ja dan heb je snel je mening klaar.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:55

commentaar hebben ze altijd wel klaar voor de rensport maar als wij over het dressuren of springen beginnen is het weer te veel...

Ronald1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:21

Sfiejj schreef:

Wat een flauwekul... Erg jamer dat mensen zo'n beeld krijgen van draf- en rensport.

Ok, de renpaarden en dravers worden tijdens de koers best weleens een tikje gegeven. ook weleens iets teveel van het goede... Maar zoals als gezegd is zijn er wel regels over het zweepgebruik en gelukkig staan er ook boetes op overmatig gebruik van de zweep...

Daarnaast hebben, zover ik het zie, de meeste dravers en renpaarden een super goed verzorgt leventje. Wij als mensen moeten ook hard werken voor de kost en daarbij zit ook niet altijd alles mee. Als zo'n paard in een koers dan even tot het uiterste moet, daar een paar tikjes bij krijgt en daarna al weer heerlijk verzorgd wordt dan heeft ie het zo slecht nog niet in mijn ogen...

Had ik net als de meeste renpaarden maar zulke mooie vrouwen die me knuffelen en gaan wassen

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 16:23

LOL mooi gezegt. Maar ja zo dadelijk krijgen we hier ook zo'n geweldige discussie over zoals in mijn eigen topic over het renpaard.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:56

tja, het word steeds moeilijker om gewoon een positieve mening te geven over de rensport
maar goed ik doe het toch :

IK VIND DE RENSPORT GEWELDIG! DAT PAARDEN TOT HET UITERSTE GAAN VIND IK MOOI! DAT PAARDEN MOED VINDEN OM DOOR TE GAAN TOT DE EIND STREEP, EN DAT GEZEIK OVER DAT VROEG BELEREN WORD IK ZAT VAN!! BEDENK EENS WAT BETERS. EEN RENPAARD IS GEFOKT VOOR HET RENNEN, LEEFT VOOR HET RENNEN. LAAT HEM DAN EEN PAAR JAAR DE BESTE TIJD VAN ZIJN LEVEN BELEVEN DAN ZIJN HELE LEVEN NET NIKS! RENPAARDEN ZIJN ER OM TE RENNEN! NIET OM banketstaaf DRESSUUR PROEFJES TE RIJDEN! (kan best na hun rencariere hoor, maar get real, rennen zit in hun bloed)

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:09

is de rensport niet blessure gevoelig?
ik ben namelijk een aantal jaren geleden wel eens op duindigt geweest en net op die dag brak er een paard zijn been?

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:15

dat is hetzelfde met de springsport...
en het ene paard is gevoeliger dan het andere paard

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 01:08

dat een paard ene been breekt kan altijd gebeuren, kan ook in de box gebeuren. Als het op de baan gebeurt kan het zijn door overstrekken waardoor het been de verkeerde kant op buigt of als ze in een kuiltje stappen. Dit jaar zijn er volgens mij geen paarden geweest die een been hebben gebroken(heel snel afkloppen voor de laatste koersdag) en volgens mij nog minder die een enorme blessure hadden na een koers waardoor het afgelopen was.

SaintAissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:03

Je vergeet de 2-jarige koers waarbij Afonso op Light Flyer (zeg ik het goed) klapte.

Die hield er wel een vreselijk blessure aan over en heeft dat niet overleefd.

Maar hoeveel paarden in de spring- en dressuursport lopen er blessures op die einde carriere betekenen. Zoveel meer dan wij met z'n allen te zien krijgen....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:06

Afgelopen zaterdag op wolvega; een wordt dichtgetrokken, zwalkt naar het midden van de baan en er knallen twee achterop. Alleen materiele schade gelukkig. Geen van de drie paarden liepen kreupel toen ze van de baan gingen, en 1 is nog gestart. Maar het was toch wel een jaar geleden dat ik voor het laatst een valpartij zag.

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:29

wie weet of die meiden die hun proef hebben gedaan geslaagd zijn? Ik denk dat die linda dollevoet weer gezakt is... (ze ging in de paddock al aan de hol )

Galloway

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:52

Ik heb nog geprobeerd in het topic van Woogy wat zinnigs te zeggen, maar aan de laatste reactie te zien is het echt zinloos. Wordt je toch moe van?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:40

classic_life schreef:
wie weet of die meiden die hun proef hebben gedaan geslaagd zijn? Ik denk dat die linda dollevoet weer gezakt is... (ze ging in de paddock al aan de hol )

heb er nog niks van gehoord, jij ondertussen wel??

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:10

Galloway schreef:
Ik heb nog geprobeerd in het topic van Woogy wat zinnigs te zeggen, maar aan de laatste reactie te zien is het echt zinloos. Wordt je toch moe van?

ik ben er ook maar mee gekapt

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 17:05

awww light flyer, ons elfje krijg weer tranen in m'n ogen bij de gedachte. die middag in z'n box nog steeds zo angstig kijken proberen te lopen voordat hij naar de veearts ging...die was zo dapper he maar ja mocht niet baten

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 18:49

Ik denk niet dat die dollevoet hem gehaald heeft want die zat echt zo te k*tten op dat paard van dr...

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:28

Jaja vandaag heb ik een mailtje gestuurd voor meer informatie over jockey ikke vind het zo geweldig wie weet er goede stallen waar ik een keer kan gaan kijken ???

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 20:57

classic_life schreef:
Ik denk niet dat die dollevoet hem gehaald heeft want die zat echt zo te k*tten op dat paard van dr...

tsja niet iedereen is perfect maar ja zij krijgt ook praktisch geen begeleiding ze moet alles zelf doen en leren...

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:17

hey woogy, eindelijk kom je eens tegen hier

over de rensport:
je kan toch niet nageven dat het er niet altijd lekker uitziet. maar dat heb je bij alle sporten, nij de dressuur gebruiken ze wel eens de stang lekker horizontaal, bij het spingen doen ze ook niet de leukste dingen om de paarden hoger te laten springen, bij militry gebeuren er dikwijls ongelukken en in het heetst van de strijd zal er vast ook een keer in de mond getrokken worden.

ik denk dat de (meeste) ruiters gek op hun paard zullen zijn, en deze nooit expres pijn zullen doen.

al ben ik wel van mening dat het er niet altijd even plezierig uitziet. maar dat is mijn mening!

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:38

@ woogy
tja maar ze heeft ook een paar keer bij kevin gereden, maar birk wilde dr niet meer omdat een of andere reden...

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:49

hey lils je hebt gelijk, in elke sport gebeuren dingen die je niet zien wilt. maar de sport die het gros doet wordt altijd gerechtvaardigt...en dat is oneerlijk
tsja dat meisje rijd dus first en second en meer ook niet...hoe wil ze dan leren als niemand haar een kans geeft.