Dressuur met je draver. (serieus)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: Dressuur met je draver. (serieus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 22:25

thnx :) jaa was echt HEEL leuk :)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:08

Mooie foto's en filmpje Dabo!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 09:34

thnxx :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:17

Wow, wat heerlijk beheerst! Fijn om naar te kijken :j

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:20

Ik weet het heel erg offtopic, maar wil het toch even kwijt.
We zijn vandaag bij een nest puppy's wezen kijken en hebben er 1 uitgezocht.
Het is al heel snel nadat we lana hebben laten inslapen, maar ons andere hondje kan niet alleen zijn.
Die is opgegroeid met 2 rottweilers en nu ze helemaal alleen is blaft en piept ze de hele buurt bij elkaar.
Dus nadat de buren geklaagt hadden, hebben we besloten er nu 1 bij te nemen in plaats van over een paar maanden.
Het verdriet om lana is er niet minder om, maar ben blij dat er weer een beetje leven in huis komt.
Over anderhalve week komt ze.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:22

Wat leuk! gefeliciteerd en veel plezier met puplief!

mooie foto's dabo, heerlijk gecontroleerd...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 16:26

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:24

leuk espritje, wat voor pup, ook weer een rottweiler of iets anders?

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:43

Iets anders, ik was veel te bang dat als we een rottweiler namen, dat we die dan gingen vergelijken.
We krijgen nu een bruine labrador.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:44

oh die zijn ook leuk, ik snap dat wel dan ga je toch vergelijken al wil je dat niet

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:46

@dabo ziet er goed en leuk uit joh :) en ja was tess :P

nou wedstrijd zit erop met moeite...
punten nog aardig goed :D 174 !!!
en filmpje volgt snel
springen 2 x uigebelt ( ik sprong 2 parcourtjes) maar alleen bij de laatste hindernissen en bij de dubbels het waren dubbele dubbels dus ik moest ze 2 x rijden en roi kan nog niet goed dubbels springen.

maarja inrijden ging super en toen de ring in witte hekjes DOODENG! en van galop had hij opeens ook nooit meer gehoort rechts was een ramp er lag een soort van onevenstuk dus hij springt een springt met zijn voet erop en lagg uit de galop en bleef als een draver rennen :+ eindelijk in galop viel hij er weer uit terug kunnen nemen niet netjes.. rennerig halsstrekken nergens te bekennen linkergalop aan springen super!!
maarja toen rechtuit en ik heb het gewoon zo moeilijk met dat rechtrichten ( ik wil hem nu laten masseren en iemand bij halendie lesgeeft in rechtrichten speciaal wand dat is denk ik wat hem dwars zit voor rechtdoor en rechtom dat hij gewoon totaal vast zit en eventjes losgemaakt moet worden en overnieuw beginnen met rechtrichten.. )
maarja daarna deed hij het weer super!

en toen kwamen de vooroordelen en de haatreacties die me wel erg omlaag haalden ik weet niet op reageren maar tog manege kindjes die nog nooit een draver van dichtbij hadden gezien en dan zogezegt l rijden moesten eventjes zeggen achter me rug om hoe slecht ik reed en dat ik mijn paard mishandel en dat soort dingen door hem de heledag daarzo te lopen met hem ik heb in totala met hem vandaag 5 uur gereden met zeg maar 2 uur stappen alleenmaar en met lange pauzes ertussen dus ja krijg ik van mensen van de vereniging van vind jij het wel verantwoord om 5 6 uur met je paard buiten of zoiezo te gaan rijden op een dag met je paard nou ik zo ja dat vind ik wand ik weet hoeveel conditie hij heeft en het word er alleen maar beter op krijg ik een tss en een denk dat maar je rijd heel je paard kapot :S
dus dat was minder ook de spring jury was niet blij met me omdat ik is ruzie met haar had gemaakt dus ja...

ik wet hoe ik mijn paard het beste rijd en daar hoeven andere mensen niet over te oordelen denk ik zelf :) maar voelde tog wel zwaar poedersuiker als meer dan de helft van de manege zo neerbuigend doet..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 20:00

Marrit13 schreef:

thnxx! :)
Tatyana schreef:

jij ook thnxx :) haha

Espritje gefeliciteerd met je nieuwe pup. Hopelijk wordt je andere hondje snel rustig.
Wij gingen ook alweer naar het asiel een nieuwe poes uitzoeken, een paardagen nadat we Humphrey hadden laten inslapen.. Natuurlijk neemt zij het verdriet niet weg, maar dat hoeft ook niet. Het nieuwe diertje geef je gewoon weer de liefde die je gewend bent te geven..
En ja, vergelijken ga je doen, maar ook dat is niet erg, toch? Dingen die ze hetzelfde doen herken je, maar ook dingen die ze juist anders doen. :)
Veel geluk met haar! :)

mang schreef:
Prees is vandaag vrij dus heb vandaag een lui dagje :P Heb maar een topic gemaakt :)
[RIJ-ITP] Preza, 15 maanden bij mij.
Leuk topic!! :)

@ Tess... daar heb je die vooroordelen weer... jammer joh! Geen slechte punten, maar niet zo'n fijne dag dus.
Maar had je 1 dressuurproef, en 2x parcoursje gesprongen? Waarom dan 5u op je paard? sorry snap ik niet helemaal? Kon je hem tussendoor niet op de trailer zetten, of was je te voet?
Volgende keer beter joh :(:)

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:13

Gefeliciteerd met de pup! Leuk! :) @ espritje

Super leuke foto's Dabo! Ziet er goed uit!

Jammer dat het zo gezeik was met de jury en toeschouwers, blijft jammer. @ charmedxlove

Ik had vandaag dus ook FNRS-wedstrijd. Heerlijk losgereden, maar de proef, sjongejonge, haha.
We gingen de binnenbak in, en de knop ging om, ze voelde zich weer manegepony haha. Ze ging dus echt als een draver draven, en was strak in de mond. Maar het hielp ook niet mee dat ik de slappe lach kreeg, het was wel heel erg leuk om een keer te doen. En er zaten best nette stukjes tussen, dus ik was aardig tevreden. Ik had ook nog een promotiepunt (al vond ik het niet verdient). Een vriend van mij heeft foto's gemaakt, er zitten erg leuke tussen, dus als ik ze heb zal ik even een topicje maken :)

espritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:24

charmedxlove schreef:
@dabo ziet er goed en leuk uit joh :) en ja was tess :P

nou wedstrijd zit erop met moeite...
punten nog aardig goed :D 174 !!!
en filmpje volgt snel
springen 2 x uigebelt ( ik sprong 2 parcourtjes) maar alleen bij de laatste hindernissen en bij de dubbels het waren dubbele dubbels dus ik moest ze 2 x rijden en roi kan nog niet goed dubbels springen.

maarja inrijden ging super en toen de ring in witte hekjes DOODENG! en van galop had hij opeens ook nooit meer gehoort rechts was een ramp er lag een soort van onevenstuk dus hij springt een springt met zijn voet erop en lagg uit de galop en bleef als een draver rennen :+ eindelijk in galop viel hij er weer uit terug kunnen nemen niet netjes.. rennerig halsstrekken nergens te bekennen linkergalop aan springen super!!
maarja toen rechtuit en ik heb het gewoon zo moeilijk met dat rechtrichten ( ik wil hem nu laten masseren en iemand bij halendie lesgeeft in rechtrichten speciaal wand dat is denk ik wat hem dwars zit voor rechtdoor en rechtom dat hij gewoon totaal vast zit en eventjes losgemaakt moet worden en overnieuw beginnen met rechtrichten.. )
maarja daarna deed hij het weer super!

en toen kwamen de vooroordelen en de haatreacties die me wel erg omlaag haalden ik weet niet op reageren maar tog manege kindjes die nog nooit een draver van dichtbij hadden gezien en dan zogezegt l rijden moesten eventjes zeggen achter me rug om hoe slecht ik reed en dat ik mijn paard mishandel en dat soort dingen door hem de heledag daarzo te lopen met hem ik heb in totala met hem vandaag 5 uur gereden met zeg maar 2 uur stappen alleenmaar en met lange pauzes ertussen dus ja krijg ik van mensen van de vereniging van vind jij het wel verantwoord om 5 6 uur met je paard buiten of zoiezo te gaan rijden op een dag met je paard nou ik zo ja dat vind ik wand ik weet hoeveel conditie hij heeft en het word er alleen maar beter op krijg ik een tss en een denk dat maar je rijd heel je paard kapot :S
dus dat was minder ook de spring jury was niet blij met me omdat ik is ruzie met haar had gemaakt dus ja...

ik wet hoe ik mijn paard het beste rijd en daar hoeven andere mensen niet over te oordelen denk ik zelf :) maar voelde tog wel zwaar poedersuiker als meer dan de helft van de manege zo neerbuigend doet..

Niets van aantrekken, straks haal jij je winstpunten en dan kun je ze mooi een poepie laten ruiken :Y)
Wat bij spriet heel erg goed hielp was de osteopaat/fysio, ze was in het begin 1 strakke plank.
nu is ze zo los dat 1 behandeling per jaar volstaat.
Citaat:
Espritje gefeliciteerd met je nieuwe pup. Hopelijk wordt je andere hondje snel rustig.
Wij gingen ook alweer naar het asiel een nieuwe poes uitzoeken, een paardagen nadat we Humphrey hadden laten inslapen.. Natuurlijk neemt zij het verdriet niet weg, maar dat hoeft ook niet. Het nieuwe diertje geef je gewoon weer de liefde die je gewend bent te geven..
En ja, vergelijken ga je doen, maar ook dat is niet erg, toch? Dingen die ze hetzelfde doen herken je, maar ook dingen die ze juist anders doen.
Veel geluk met haar!

Thanks dabo, dat waren de woorden die ik net even nodig had, denk ik!
Ik weet gewoon dat er mensen zullen zijn die mij daarop gaan veroordelen.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:30

Gefeliciteerd met je pup espritje. Beetje dubbel indd maar denk niet dat iemand je zal veroordelen. Doen ze het toch, dan hebben ze zelf vast nog niet in die situatie gezeten en is die mening ook niks waard :)

Toch nog best nette punten Tess! En laat ze maar l*llen ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 20:38

Leuk pelousa, maak maar een topic ja :) Ben benieuwd naar je foto's! :)
Ostheopaat of (sport)maseusse is inderdaad wel een goed plan! Bella wordt regelmatig los gemaakt door een sportmaseusse :j

Waarom zouden mensen vooroordelen hebben als je een nieuwe pup neemt? Er staat toch geen tijdslimiet voor dat je MOET treuren om je overleden hond...? Nee hoor, mochten mensen daar moeite mee hebben, lekker niks van aantrekken. Je bent gelukkig met je hondjes, en hebt verdriet om de overleden hond, dat kan best samen... :(:) (ook hier spreek ik weer uit ervaring) :)

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:40

Dabo schreef:
Marrit13 schreef:

thnxx! :)
Tatyana schreef:

jij ook thnxx :) haha

En ja, vergelijken ga je doen, maar ook dat is niet erg, toch? Dingen die ze hetzelfde doen herken je, maar ook dingen die ze juist anders doen. :)
Veel geluk met haar! :)

mang schreef:
Prees is vandaag vrij dus heb vandaag een lui dagje :P Heb maar een topic gemaakt :)
[RIJ-ITP] Preza, 15 maanden bij mij.
Leuk topic!! :)

@ Tess... daar heb je die vooroordelen weer... jammer joh! Geen slechte punten, maar niet zo'n fijne dag dus.
Maar had je 1 dressuurproef, en 2x parcoursje gesprongen? Waarom dan 5u op je paard? sorry snap ik niet helemaal? Kon je hem tussendoor niet op de trailer zetten, of was je te voet?
Volgende keer beter joh :(:)

ik was te voet en het is 3 kwartier lopen dus zeg maar kwa reistijd anderhalf uur als kwijt aan stappen.
en een uurtje voor me dressuurproefje waarvan ik altijd kwartier instap en kwartier uitstap dus in totaal half uur intensief en toen nog springen;)
maar met springen was hij super heet gewoon niet te houden heet ( balk in zicht betekent gaaaaan !!!! en zo hard mogelijk ..) dus hij moest echt eventjes goed doorgereden worden, maar dat was ook met kwartier instappen vriendin ging hem inrijden voor me en die durft geen galop op hem ( mocht ze ook niet ) dus die heeft 3 kwartier in gereden dus half uurtje draven ( voltes soepel maken en rustig aan ) en daarna ik erop heb ik hem flink aan de bak gezet ff die heetheid eruit gehaalt met veel springen en galop en interval ;) en toen hij klaar was heeft mijn broertje hem nog half uurtje uitgestapt ;)
dus van de 5 uur haast alleen gestapt :P

wij hebben geen auto dus we moeten alles met de voet doen :)
maar hij had het naar zijn zin oortjes erop en gaan :) ( hij vond het wel best hij had namelijk en extra ontbijt mee + een hooinet + een tros bananen appels wortels en manderijnen en hij kreeeg heel stiekem limondaine door zijn waterbak gevult :o en natuurlijk dat gras wat nooit gemaait word achter de manege was goddelijk geloof ik blij paard :P
ik zet snel foto's erop en de filmpjes :)

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:42

haha ja ik wil hem ook laten masseren en alles nu wand ik denk dat het echt scheelt voor zijn rechterkant ;)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 21:40

Dat gaat echt wel schelen hoor Tess :)

Ik snap het, je bent zomaar 5uur verder, en een draver, sjah, die worden niet moe he. ;) :D

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:00

@ Dabo super mooie foto's, hij loopt echt heerlijk!
@espritje Gefeliciteerd met je pup, ze zijn zo schattig altijd!

Bij mij is het verschillend met de reacties van dat ik een draver heb. Er zijn nog heel veel mensen die denken dat dravers niet kunnen Galoperen. Hoe ze daar nou bijkomen :x
Maar ik heb een instructrice die is helemaal fan van me dravertje. Vooral van haar manier van lopen etc. Als ze begint te shouwen zegt ze altijd, word er stil van zo lekker dat ze kan lopen. Ook krijg ik vaak te horen, jullie gaan nog ver komen samen :D
Ik denk vooral dat mensen die niet opstaan voor een ander ras zo reageren, heb namelijk een vriendin die heeft 2 hafjes die krijgt ook regelmatig commentaar. Maargoed het ene oor in het andere oor uit _O- !

Bij mijn paardje komt 1 keer in de 2 maanden een sportmasseur. Ze is echt super goed, heb al meerdere paarden gezien die na een paar behandelingen bij haar heel erg veranderd zijn in de manier van lopen. Paarden die super vast zitten altijd in opstand komen met rijden en nu heerlijk op twee pinkjes te rijden zijn.
http://www.horsesouplesse.nl/ dit is website van de sportmasseur waar ik mijn paardje door laat behandelen. Ik vind haar echt top en haar instelling ook. Ze geeft eerlijk aan wat je moet doen om het paard ook te verbeteren bijv. veel longeren. Als je daar niks mee doet/ wil doen dan geeft ze ook heel eerlijk aan dat de behandelingen geen zin zullen hebben omdat zei het paard wel los maakt maar de persoon zelf het dan weer verknald laat maar zo zeggen

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 09:06

uhu ;) bij mij op stal is het ook alleen maar zo van woOw wat heb jij een goed lopende draver en alles en dan kom je naar de manege is het meteen haatpraat en oordelen... kan ik dan zo slecht tegen.
maar weet iemand toevallig hier een goede fysio in noord-holland in de noordkop een beetje en wat zijn zo ongeveer de prijzen? ben namelijk niet de rijkste :+ :P

hij zit echt gewoon compleet vast en ja nu kan ik wel met les gaan rechtrichten maar wat niet wilt rekken gaat ook niet recht komen dus eerst maar is zo snel mogelijk een fysio erbij en wat behandelingen zodat hij fris aan de slag kan gaan.
en ja een draver word haast niet moe :P

ooh ja en thuis was ik vergeten te zeggen kan roi op de volte een handgalopje doen !!!! en zelfs enkele passen bergop maar nog neit rechtdoor maar dat komt denk ik door zijn scheefheid :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:13

kijk maar op http://www.happy-athlete.nl/Intro.html voor iemand bij jou in de buurt, dit zijn allemaal mensen die eerst de papieren voor mensen en daarna voor paarden hebben gehaald, dus mensen die goed weten waar ze mee bezig zijn, ik zag heel snel resultaat bij mijn paard :)

anders kan je ook heleen sleebos vragen, zit hier ook ergens op bokt dacht ik met een account
site gevonden: http://www.fysio-osteo-paard.nl/

fred van der putten is ook een fijne osteo/fysio, man met heel veel ervaring,
http://www.osteopaard.nl/ op de stal waar ik help komt hij elk half jaar voor alle paarden

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:10

heb ze allemaal is een mailtje gestuurt nu maar afwachten ga nu zo eventjes paard proberen te doenlast van me voet ging vanmorgen met krantenlopen in een kuil staan .... nu een beetje blauw voetje :P

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:34

auw! rustig aan :(:)

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:32

Oeh Charmed doe maar rustig aan met je voet! Hopen dat je er niet te lang en teveel last van krijgt