[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:20

Marissa_Luca schreef:
Ik kom me ook maar even voorstellen in dit topic met mijn draver!

Ik heb een 10 jarige draver ruin, Luca. Hij is een nakomeling van Spendic x Native Starlight. 5 jaar geleden heb ik hem gekocht! Het is een super paard! In zijn gedrag kan hij wel een hele eigen wil hebben en tijdens het rijden opeens erg heet worden! Ik rijd voornamelijk dressuur met hem ( M1 ).

Is dat Luca Grolloo toevallig? :D Fantastisch wat je met hem doet zeg!

Marissa_Luca

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 15:33

Jaa, hij is inderdaad Luca Grolloo :)

Elinee99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:35

Ik kom me even voorstellen:
Ik heb een drie jarige draver merrie,
Easy Jet nakomeling van Liverman Hanover x Olivia Starlake!
Ik heb haar nu 5 maanden!

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:38

Helaas gaat het met mij en daantje minder goed. Hij staat nu al een een hele tijd stil omdat hij kreupel is. de dierenarts erbij gehaald. Die dacht dat het aan de spieren lag dus de osteopaat en de sportmasseur erbij gehaald. Geen verbetering dus nog een keer de da erbij. Nu gaat hij 5 december op de röntgenfoto. Hopen dat het allemaal meevalt maar de da heeft er weinig vertrouwen in :(.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 21:55

Oh jee die van jou ook al?? Die van mij staat nu 2 dagen kreupel. Vandaag was t wat beter, hij liep er weer op, alleen zn passen zijn nog iets verkort, dus helemaal zuiver loopt ie nog niet.. maar was blij dat hij zn voet elk geval weer belast... Ik hoop dat bij jullie op de röntgen foto's meer duidelijkheid eruit komt, sterkte!

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:16

Vervelend! Hopen dat hij snel weer opknapt. Ja dat hoop ik ook. Weet ik ook waar ik aan toe ben.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:23

Gezellig al die draversmensen :)

Mijn vriendje doet t goed, hij komt langzaam maar zeker wat aan, begint er beter uit te zien, en hij doet ook erg zijn best in t werk. Vandaag was t zulk heerlijk weer dus zijn we lekker wezen wandelen in het najaarszonnetje.
Genieten!!
Afbeelding
En gisteren met barebackpad even gereden. Gewerkt aan de ontspanning en nageeflijkheid in stap, super braaf. Meneer ging er aan t eind gewoon vandoor met mijn zweepje ;)
Afbeelding
Rijden trouwens met barebackpad omdat huidige zadel (barefoot lexington) niet goed ligt, en ik op zoek ben naar wat anders.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:17

Elypaarden schreef:

He wat leuk! Gaat het allemaal goed met jullie? :D

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:58

Welkom nieuwe Draverbaasjes ;) en veel beterschap voor de kreupele Dravers :(:)
Zondag verhuisd Kyara naar Stompwijk :) heb er zin in! :j
Ik ben ook weer helemaal fan van het westernrijden
en ben met Kyara met wat trail oefeningen begonnen,ze vindt het duidelijk erg leuk :)

Elinee99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:06

daandriaan schreef:
Elypaarden schreef:

He wat leuk! Gaat het allemaal goed met jullie? :D

Ja, het gaat goed!! We zijn erg blij met Easy

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:35

Elypaarden schreef:

De naam komt me zo bekend voor, maar ze heeft niet in de baan gelopen. Weet dus niet waarvan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:54

xsjoukjex schreef:
Helaas gaat het met mij en daantje minder goed. Hij staat nu al een een hele tijd stil omdat hij kreupel is. de dierenarts erbij gehaald. Die dacht dat het aan de spieren lag dus de osteopaat en de sportmasseur erbij gehaald. Geen verbetering dus nog een keer de da erbij. Nu gaat hij 5 december op de röntgenfoto. Hopen dat het allemaal meevalt maar de da heeft er weinig vertrouwen in :(.

Dat is balen zeg, hoelang is hij al kreupel en waarom heeft de dierenarts er weinig vertrouwen in? :)

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:52

Wat leuk allemaal nieuwe draver eigenaren! Met Bruno en mij gaat het goed. Krijg nu al een tijdje intensieve begeleiding en het gaat best goed! We moeten samen een hoop leren, maar rustig aan gaan we verder. Ook longeren met longeerhulp gaat nu best goed. Wel heeft hij het rechtsom echt moeilijk met buigen, maar dat heeft zijn tijd nodig.

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:24

fransje23 schreef:
xsjoukjex schreef:

Dat is balen zeg, hoelang is hij al kreupel en waarom heeft de dierenarts er weinig vertrouwen in? :)

hij is nu al minstens een maand echt kreupel. Daarvoor was het af en aan. Omdat we niks kunnen vinden in de spieren en we geen blokkeringen vinden. Dan zou het volgens de dierenarts ergens in de botten of iets moeten zitten :(

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:52

Wat vervelend xsjoukjex!! Hopelijk komt het wel weer goed met hem... Dat is ook rot om te horen dat de DA er geen vertrouwen in heeft, daar wordt je zelf ook een beetje moedeloos van...

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:05

xsjoukjex schreef:

Hoi, mag ik weten welke been hij kreupel is?

Hij is bij mij nog nooit kreupel geweest, sta verbaast dat ie nu stokkreupel is.

Ik hoor het graag, mag ook via pb.

gr

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:54

xsjoukjex schreef:
hij is nu al minstens een maand echt kreupel. Daarvoor was het af en aan. Omdat we niks kunnen vinden in de spieren en we geen blokkeringen vinden. Dan zou het volgens de dierenarts ergens in de botten of iets moeten zitten :(

Ik vind het toch apart dat dierenartsen zonder gedegen onderzoek allemaal al dingen gaan roepen. Er zijn zoveel dingen die een kreupelheid kunnen veroorzaken en osteopaat en masseur niet kunnen oplossen.
Nu zou min dierenarts ook eerste kiezen voor uitverdoven en daarna foto's of een echo voor er een over een osteopaat gesproken zou worden.
Heeft jouw dierenarts ook eerst een uitgebreid onderzoek gedaan?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:59

Succes xsjoukjex, ik hoop dat het meevalt. Is hij al lang kreupel?

Leuk dat zich nieuwe mensen gemeld hebben :) Hoe meer, hoe beter *D

Wij rijden de laatste tijd 1x in de week voor de wagen. We hebben de smaak te pakken :+ Deze winter mooi doortrainen, in januari nog een onderlinge menwedstrijd (dressuur en vaardigheid) en in mei gaan we ons wagen aan de Aangespannen TREC 8-) Kijken of dat net zo goed gaat als onder het zadel.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:00

Nice Wendy!
En wat leuk, al die Dravergekken hier :).

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:18

Succes sjoukje! Ziet er goed uit voor de kar, mooie kleur inrijddeken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:44

Dankje :+ Gisteren nog even zelf gemaakt *D Had nog blauwe stof liggen en een fleecedeken van de Action, even een uurtje creabea zijn en hoppa :D

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:01

Mijn draver lijkt weer goed te lopen, teminste vanuit de stal naar de bak ( om te mesten) en als ik m uit de bak laat om terug te laten lopen naar stal (los) omdat ik mn andere paard aan de hand mee heb... Gaat ie ondeugd bij een ander paard staan neuzen.. BOEF ist! Hihi... Maar nu zag ik dat ie kale "plekken" op zn achterbenen iets onder zn bips heeft... Op alle 2 de benen... Maar er komen ook alweer haartjes op .. ( zijn nu nog minuscuul) maar komen weer terug.. iemand enig idee wat t kan zijn??? :o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:18

Draagt ie n deken met bilkoorden? Mijne kreeg daar plekken van...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:42

Nee wel deken, maar geen bilkoorden...maar bedankt voor t mee denken.. Dacht zelf miss iets van schuren of zo... Heb zelf niks gezien van schuren etc maar weet t anders ook niet

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:41

Ik weet het ook allemaal niet. Ik wacht de röntgenfoto's maar gewoon even af. Toch bedankt allemaal :)