[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:46

Nee, ik vind het zeker niet gek. Het is al zeker een aantal maanden geleden dat we echt goed ind e bak hebben kunnen galopperen. Maar dat maakt niet uit, we komen er wel weer. Ik heb er alleen geen haast bij.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:54

Wat een toffe foto's weer :)
Waar staat Flash nu?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:58

Flash staat nu op manege Jonker in Katwijk! :)

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:06

Frummels schreef:
Mooie paardjes zeg!
En Judith_ wat heeft die van jou veel mooie appeltjes zeg! Die van Flash zijn al verdwenen in zijn winterjas. En Flash galoppeert echt niet als het niet hoeft. :') Als het wel hoeft trouwens ook liever niet. (plat door de bocht, moeilijk, vallen, struikelen etc.)

Foto is al wel weer een maand of twee geleden. Maar ik geloof dat hij in wintervacht nog flinke appels heeft moment. (Woon in het buitenland, paardlief staat nog 'thuis' :o )
Galopperen vind hij trouwens echt leuk, behoort ook tot zijn grapjes trouwens. Bijrijdster reed er net twee weken op toen ze naar buiten ging. In principe galoppeer ik buiten alleen als ik alleen rij of in het bos. Anders wordt hij gewoon té en heb er al eens naast gelegen en op de SEH beland. Hoofd reden is dat hij voor op te heet wordt en achter een ander paard te weinig sprong kan maken, ze gaan niet vlot genoeg voor hem. Boef als hij is probeert hij toch de galopknop bij bijrijdster. Hij wou even laten zien wat hij in huis had. Was wel een heel beschaafd galopje en bijrijdster snapt zijn grapjes. <3

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:43

Frummels schreef:
Flash staat nu op manege Jonker in Katwijk! :)

Wat leuk!Dan ken je Fries Eefje en Haflinger Bowie vast ook :j
Ik ga uiteindelijk met Kyara naar manege Bakker,misschien ontmoeten we elkaar dan een keer op het strand :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:58

Leuk al die foto's :)

Vandaag Mo voor het eerst echt zonder zadel gereden. Hij was erg braaf en gedroeg zich zo keurig dat we zelfs de galop hebben meegenomen. Geeft zo'n ander gevoel dan op Melissa, moest best omschakelen. Blijft wel fijn, zo zonder zadel heb je toch meer contact, heeft wel mijn voorkeur.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:33

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:42

Haha flew dat heb ik ook, ik heb een bont dekje die ik op doe met een dekensingel. Dan rij ik daarmee. :)

Fireandice, bowie ken ik idd, een vriendin van mij rijdt op hem! Voor de rest ken ik nog niemand. :o
Waar zit manege bakker? Ik ben niet zo bekend daar, woon zelf in den Haag Haha. (Ja dat is best een stukje rijden naar katwijk idd)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 23:07

Frummels schreef:
Haha flew dat heb ik ook, ik heb een bont dekje die ik op doe met een dekensingel. Dan rij ik daarmee. :)

Fireandice, bowie ken ik idd, een vriendin van mij rijdt op hem! Voor de rest ken ik nog niemand. :o
Waar zit manege bakker? Ik ben niet zo bekend daar, woon zelf in den Haag Haha. (Ja dat is best een stukje rijden naar katwijk idd)

Bedoel je Miriam?Is ook een vriendin(en woonplaatsgenoot)van mij :)
Manege Bakker zit een stukje verder in Noordwijkerhout ;)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:59

Ja Miriam inderdaad! :) Ik ken haar van stal de horsten in Wassenaar. :)
Wat grappig. Kleine wereld!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:16

Afbeelding
Afbeelding

De mijne is ook verpest..
Hij galoppeert!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:28

Hahaha die van mij doet altijd alsof hij de galop niet kent... Maar gisteren in de wei liet hij toch echt een goeie en nette galop zien.. dan weten we dat voor de volgende x ;-)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:06

Ess_Ramona: haha op sommige foto's vind ik Calli vaak zo een 'Flash hoofd' hebben :+ Die kan ook zo onnozel kijken soms :=

Vanmorgen voor het eerst gereden sinds de verhuizing en dat ging heel goed! Ben begonnen in de buitenbaan, dat kent hij toch wat beter dan een binnenbak. Het stormde echt onwijs maar hij was doodbraaf. Dus na tien minuten naar de binnenbak verhuisd. Wel even kijken, maar na twee rondjes was ie weer heerlijk te rijden. Zelfs een galopje meegepakt. Wat ging dat goed! :):) :wow: Heel rustig en gecontroleerd. Dat is ook nieuw, haha. Was heel trots vandaag :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:18

Goed bezig Frummels!
Haha echt? Ik vind hem ook heel erg op Nevele van Avalon lijken. Zelfde hoofd, en zelfde trekken hebben ze soms :').

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:26

Leuk is dat he, als ze zulke gelijkenissen hebben :D

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:46

Zo dat is lang geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst! Van de zomer heb ik een bal gekocht, die was eerst DOODeng natuurlijk. Want ja, ze kunnen bijten natuurlijk! Na een tijdje ging het echt super, het leukste was dat fanatic continu achter de bal aan ging jagen. En op een gegeven moment met de bal achter de kudde aan ging, de paarden vonden dat rare blauwe ding nog steeds doodeng en fanatic had de grootste lol! Hier een paar foto's . Helaas is de bal nu gestorven :'( daar ging zijn grote liefde, door een stomme spijker in een hek. De volgende bal wordt er 1 met zo'n speciale hoes, hopelijk blijft die langer leven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:09

Al die foto's! Jaloers!
Allemaal mooie dravers!

Gisteren met Champ gereden in de bak, de laatste tijd merk ik echt dat de Draver bij hem naar boven komt. Niet normaal. Galopperen is al wat verbeterd en ben al blij als hij 1 rondje in de galop blijft. Verder weer aan het oefenen zodat hij rustiger gaat draven. Hij heeft zeker goede momenten erin zitten, maar hij vindt het weer moeilijk. En dat voor zijn 17 jaar haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:12

Leuke foto's! Die Fjord op de eerste foto :'). En sterkte met t verlies van de bal..

Cal is gister geschoren. Jeetje, van die haren kon je wel 3 truien breien :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:41

Fanatic!!! Knappe vent!

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:38

Anne, wat een toffe foto's!

De mijne heeft nog geen galop onder het zadel gedaan. In vrijheid of aan de longe kan hij het wel, maar dan is het heel gehaast en zenuwachtig. Dus ik denk dat ik het hem missn niet ga aanleren. Of toch zeker nog niet nu, missn als hij er later wel klaar voor is, maar als hij het nooit gaat doen is dat ook niet erg :)
Ik ga eens wat foto's zoeken om te posten!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:00

Gave foto's! Hij heeft er wel lol in zeg.
Sterkte met het overlijden van de bal :(:)

Wij nemen de galop soms mee. Hangt er helemaal van af hoe het rijden gaat. Als de draf goed en ontspannen is, dan pak ik een paar keer de volte mee in galop (rechtuit kan hij nog niet, alleen heel hard en plat door de hoeken waardoor hij vaak bijna valt). Als dit rustig en beheerst gaat dan weer terug naar draf en zo nemen we dat soms eens mee en proberen we steeds een stukje langer te galopperen. Lange rechte stukken buiten kan hij alleen in een dodemans tempo. := Zodra ik het tempo eruit probeer te halen valt hij in een rendraf. :+

Aan de longe laat ik hem ook niet te vaak in galop. Ik merk dat als ik er op zit ik hem beter verticaal in balans kan houden. Aan de longe is het voor meneer plat door de bocht en gas. (ook met dubbele lijnen helaas).

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:46

Vandaag heerlijk gereden met Mo, voor het eerst in de galop! :D. Wat een heerlijk gevoel gaf dat zeg! Heb de hele dag met een lach rondgelopen :P

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 23:37

En nog even een foto ervan O:)

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 17:48

Fijn is dat he, als het goed gaat. Ik loop dan ook heel de dag als een idioot te grijnzen :D
Word je trouwens niet gek van dat dekje? Dat het zo enorm naar achteren kruipt. :')