Zo te zien is jullie band heel sterk!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maurice_Z schreef:FireAndIce,
Ik was verhuisd met mijn draver en hij heeft het daar heel moeilijk mee gehad. Daardoor ging het ook echt even heel moeilijk tussen ons. Ik heb hem veel rust gegeven en heb veel aan 'samen zijn' gedaan.
Nu merk ik echt hoe goed hem dat heeft gedaan (samen met het bezoek van de osteopaat) uiteraard.
Elke keer dat jij nu aan haar gaat vragen om iets te doen (longeren en dergelijke), gaat er iets tussen jullie breken.
Dravers zijn hier echt enorm gevoelig aan en kunnen hier ook enorm onzelfzeker van worden, wat zich inderdaad kan uiten in die gangen die jij beschrijft (is juist hetzelfde als wat mijn draver deed).
Ik hoop dat zij op de nieuwe stal rust kan vinden en dat het voor jullie beter gaat.
RianneH schreef:Eerlijk, jouw paard is al veel te lang veel te meegaand geweest. Ze probeert nu op alle manieren jou duidelijk te maken dat ze echt niet blij is, het is echt tijd dat je daarnaar luistert en niet het af schuift op vervelend gedrag of hengstigheid. Dat is het niet en het is zo zonde dat het beestje zich zo'n tijd al slecht op d'r plek voelt en dan toch weer op zo'n manier gereden wordt. Persoonlijk begrijp ik het echt niet.
Wat denk je zelf dat ze tegen je wil zeggen? Wat ze je duidelijk wil maken?
Maurice_Z schreef:Wat geef je haar van eten bij?
geef haar gwn weidegang en je gaat al een heel ander paard krijgen.
Verder maak ik me wel een paar bedenkingen bij de dingen die je zegt zoals ,'mijn vriend was hier kwaad omdat ik niet galopeerde'... Waarom zou hij daar kwaad over moeten zijn? Jij moet doen waar je je goed bij voelt en jij moet zeker aanvoelen waar je paard zich goed bij voelt.
Ik denk dat hij een paard iets teveel ziet als een machine die maar moet rijden en maar moet luisteren naar wat jullie van die machine verlangen.
Ik bedoel dit zeker niet als een aanval naar jou toe hoor, want ik wil je niet het gevoel geven dat we allemaal op jou aan het afgeven zijn, ik wil je gewoon wat helpen in de situatie, omdat ik weet hoe het aanvoelt als jouw paard zich 'afkeert' van jou.
FireAndIce schreef:Ik vergelijk geen paarden,karakters zijn verschil van dag en nacht.
Kyara en Mac hebben echt niks met elkaar gemeen,alleen dat het beide paarden zijn![]()
Ik vindt het juist leuk dat Kyara zo mensgericht en wat vlotter is.
Mac is een beetje een "sukkel" een goedzak.
Ik wil graag een goede band met Kyara,die had ik ook altijd,dat zal vast niet ineens helemaal weg zijn.
Ze staat al jaren op deze stal en ineens veranderd haar gedrag.
Zou ze het nou echt al die tijd niet naar haar zin hebben gehad en alles over haar heen
hebben laten komen wat er nu dus wel allemaal uitkomt?
CarinaR schreef:Enne, selene, welkom. Verrek heb jij die knappe Vincent. Potjedorrie wat vind ik dat toch een knappert. Meen dat ik ook nog fotos van m heb.