[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 00:13

RianneH

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 12:34

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen gewoon even niet te rijden. Het gaat niet goed, jij gaat je daaraan ergeren of zelfs bang voor haar worden en haar reacties zijn al vrij heftig en worden misschien nog wel heftiger. Daarnaast moet ze wennen aan weer een nieuw ritme (heeft ze ook stalbenen?), die 4uurtjes buiten maakte mijn paard in elk geval niet zo blij. Plus dat je binnenkort verhuisd naar een nieuwe plek waar je en de begeleiding hebt om het opnieuw en goed aan te pakken en ze ook weer even zal moeten wennen.

Kan vanaf het filmpje al een hoop tips geven, maar denk dat jullie probleem beter op te lossen is met de juiste begeleiding. Maak het jullie beide dus niet moeilijker dan dat je het al hebt en ga lekker vanaf de grond met haar aan de slag :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:02

Ik zou t rijden ook even later.
Nogmaals, van t zadel kon ik niet goed zien.
Wanneer gaat ze naar Ruitje?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:06

RianneH schreef:
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen gewoon even niet te rijden. Het gaat niet goed, jij gaat je daaraan ergeren of zelfs bang voor haar worden en haar reacties zijn al vrij heftig en worden misschien nog wel heftiger. Daarnaast moet ze wennen aan weer een nieuw ritme (heeft ze ook stalbenen?), die 4uurtjes buiten maakte mijn paard in elk geval niet zo blij. Plus dat je binnenkort verhuisd naar een nieuwe plek waar je en de begeleiding hebt om het opnieuw en goed aan te pakken en ze ook weer even zal moeten wennen.

Kan vanaf het filmpje al een hoop tips geven, maar denk dat jullie probleem beter op te lossen is met de juiste begeleiding. Maak het jullie beide dus niet moeilijker dan dat je het al hebt en ga lekker vanaf de grond met haar aan de slag :)

Ik longeer nu ook alleen nog maar,en wandelen gaat ook prima!
Stapritjes gaan ook gewoon goed.
Ze heeft achter wat dikkere kogels idd.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 16:07

CarinaR schreef:
Ik zou t rijden ook even later.
Nogmaals, van t zadel kon ik niet goed zien.
Wanneer gaat ze naar Ruitje?

Eind november,waarschijnlijk dat laatste weekend :j

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:39

Mijn draver liep al een tijdje niet meer goed en onregelmatig. Ook ging hij niet meer in draf, maar in een soort van telgang (wat hij daarvoor nog nooit had gedaan).
Ik heb de osteopaat laten komen en hem 10 dagen rust gegeven. Wel heb ik elke dag stretchoefeningen met hem gedaan.
Gisteren voor het eerst terug gereden en hij liep geweldig! liet superlos vanvoor, nam heel mooi stellingen aan, draaide mooi rond mijn been.
Dus, zoiets kan wel wonderen doen als ze vastzitten!
Hopelijk komt het snel in orde FireAndIce!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:14

Maurice, daar heb ik alle ervaring mee! Hetzelfde verhaal hier en ik laat mijn paard nu ieder jaar (als ik het nodig vind iedere 6 maanden) controleren door de osteopaat. Ik zweer erbij!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:32

Osteopaat is al 2x geweest...die voorzag verder geen problemen.
Ik moest ook stretch oefeningen doen,heb haar ook rust gegeven.
Na het 1e osteopaat bezoek had de dag erna m'n bijrijdster in rengalop langs het molenpad gereden
terwijl ik had gezegd dat ze rustig aan moest doen en liever had dat ze even longeerde.

M'n man heeft vanmiddag op Kyara gereden.
Ze heeft in het begin 1x gebokt/gestaakt,daarna alleen maar(hard)gegaloppeerd door de bak.
Wel met spanning,dat zag ik aan haar.
Ze wilde niet meer normaal draven,was galop(soort telganggalop)of telgang.
Ze liep trouwens absoluut niet kreupel!
En dat terwijl ze dat bij mij wel deed in draf,maar ik wil dan ook niet zo crossen door de bak.

Ze wil natuurlijk graag zo hard mogelijk(wat lastig is in de bak)maar wat is nu wijsheid...
ik rij momenteel liever even niet,longeren gaat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:42

Ik lees veel mee aangezien ik in bezit ben van een top draver. :)

FireAndIce, vat mijn plotselinge 'inbreken' in dit topic asjeblieft niet verkeerd op. Wat ik lees in je berichten is dat de wil er wel is en ik meende te lezen dat Kyara binnenkort naar de stal van Ruitje verhuist? Dat is volgens mij hartstikke geweldig en ik denk dat die stap jullie enorm veel op gaat leveren.
Maar waarom niet gewoon even rust voor Kyara, in mijn ogen is het vrij duidelijk dat ze gewoon even in de knoei zit. Dravers zijn binneveters en zullen niet snel laten zien dat ze het werk niet aan kunnen, maar kunnen daardoor ook mentaal erg veel stress opbouwen en vast houden. Waarom niet even een break? Even een paar weken de tijd om te resetten voor Kyara? En het rijden en werken weer opbouwen als je bij Ruitje staat? Ik denk dat je bij haar waardevolle begeleiding vind!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:45

Ik snap t ook niet zo goed waarom je man erop is gegaan. Hij vond t toch allemaal onzin en met slaag moest ze maar luisteren.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:17

Ik ga haar de laatste weken alleen nog longeren,maar ze moet ook haar ei kwijt kunnen,
en dat is iets wat ze op deze stal niet kan omdat daar de ruimte niet voor is. :n

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:57

Maar dr ei kwijt raken doe je toch niet dmv laten racen.
Met Longeren zie ik geen problemen.
Ik had allang n andere stal gezocht.
Maar ze komt wel elke dag buiten toch.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:57

Mogen ze niet los in de bak, of n paddock waar ze lekker even los kan? Snap idd ook niet zo goed waarom je man is gaan rijden, en dan vervolgens ook nog gaat racen in de bak, terwijl je dat gedrag juist graag wilt afleren toch? Dat ze bij hem niet kreupel liep kan zijn doordat ze hard ging en dus dr eigen ding deed en in balans was, harder hebben ze vaak meer balans.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:05

Ik sluit me aan bij Judith. Als het om mijn paard zou zijn zou ik er niet meer opgaan en haar lekker gaan longeren, weer gewoon samen met Kyara zijn zonder dat er iets moet Het rijden moet voor jullie beiden leuk zijn, op het filmpje is duidelijk te zien dat het op dit moment niet meer leuk is, er is spanning bij beiden.

heeft osteo ook een opmerking gemaakt over dat ze misschien extreem rechts/links gebogen is?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:41

CarinaR schreef:
Maar dr ei kwijt raken doe je toch niet dmv laten racen.
Met Longeren zie ik geen problemen.
Ik had allang n andere stal gezocht.
Maar ze komt wel elke dag buiten toch.

Ze gaat dan ook naar een andere stal waar ze ook lekker los kan gaan.
Bij duin en strand,mooier kan toch niet? ;)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:44

darkadia schreef:
Mogen ze niet los in de bak, of n paddock waar ze lekker even los kan? Snap idd ook niet zo goed waarom je man is gaan rijden, en dan vervolgens ook nog gaat racen in de bak, terwijl je dat gedrag juist graag wilt afleren toch? Dat ze bij hem niet kreupel liep kan zijn doordat ze hard ging en dus dr eigen ding deed en in balans was, harder hebben ze vaak meer balans.

Er is maar 1 kleine zandpaddock,verder stenen paddocks en een kleine binnenbak waar ik haar weleens laat lopen.
Dat racen is niet echt mijn ding,wil dat er idd juist uit krijgen.
Ook dat ze op buitenrit wat rustiger wordt,aangezien ze uiteindelijk aan bos/duinen en strand komt te staan!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:46

Mjelle_G schreef:
Ik sluit me aan bij Judith. Als het om mijn paard zou zijn zou ik er niet meer opgaan en haar lekker gaan longeren, weer gewoon samen met Kyara zijn zonder dat er iets moet Het rijden moet voor jullie beiden leuk zijn, op het filmpje is duidelijk te zien dat het op dit moment niet meer leuk is, er is spanning bij beiden.

heeft osteo ook een opmerking gemaakt over dat ze misschien extreem rechts/links gebogen is?

Linksom vindt ze gemakkelijker dan rechtsom,dan is het een houten klaas zeg maar.

Sevi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:29

Oke vooruit !!!
Ruitje hou je vast, dit verwacht je natuurlijk niet van mij...

Misschien tijd om mijzelf ook even voor te stellen, ik zal niet erg actief zijn, maar ben toch wel eens benieuwd naar de filmpjes waarop ik te zien ben !

Dusssss ! Ik ben Selene, ben al jaren trotse eigenaar van mijn beste vriend Vincent D Meadow, en maak deel uit van het team van ruitje.

http://www.bokt.nl/img/avahttp://www.bo ... njp3Kh.JPG

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:41

Hahahaha!! Dat had ik niet zien aankomen, zit ik even bokt te checken op de vroege ochtend :')

Ik help je even

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ruitje op 21-10-14 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:42

Zo, gelijk een overload aan fotos :D

Afbeelding

Afbeelding

Welkom :j :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 21-10-14 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:42

Leuke foto waar t paard in t water staat!

Sevi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:47

Bedankt !!!!
Ben niet zo handig met computers:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:48

Nou team ruitje ( inclusief Cer) is compleet op Bokt hoor, heel bokt word straks gek van al het draver commentaar :')

Vincent is een Ambro Pompei trouwens, net als volgens mij Tammy? En misschien wel meer hier?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 08:51

Ah wat grappig, ik ken(de) ook een Ambro Pompei als veulen. Was een leuk ding :)

Welk team ruitje :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:49

We moeten aan een stalnaam, team ruitje is lame. Suggesties? Een zak drop voor de winnaar :+