Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Persoonlijk zou ik ervoor kiezen gewoon even niet te rijden. Het gaat niet goed, jij gaat je daaraan ergeren of zelfs bang voor haar worden en haar reacties zijn al vrij heftig en worden misschien nog wel heftiger. Daarnaast moet ze wennen aan weer een nieuw ritme (heeft ze ook stalbenen?), die 4uurtjes buiten maakte mijn paard in elk geval niet zo blij. Plus dat je binnenkort verhuisd naar een nieuwe plek waar je en de begeleiding hebt om het opnieuw en goed aan te pakken en ze ook weer even zal moeten wennen.
Kan vanaf het filmpje al een hoop tips geven, maar denk dat jullie probleem beter op te lossen is met de juiste begeleiding. Maak het jullie beide dus niet moeilijker dan dat je het al hebt en ga lekker vanaf de grond met haar aan de slag
darkadia schreef:Mogen ze niet los in de bak, of n paddock waar ze lekker even los kan? Snap idd ook niet zo goed waarom je man is gaan rijden, en dan vervolgens ook nog gaat racen in de bak, terwijl je dat gedrag juist graag wilt afleren toch? Dat ze bij hem niet kreupel liep kan zijn doordat ze hard ging en dus dr eigen ding deed en in balans was, harder hebben ze vaak meer balans.
Mjelle_G schreef:Ik sluit me aan bij Judith. Als het om mijn paard zou zijn zou ik er niet meer opgaan en haar lekker gaan longeren, weer gewoon samen met Kyara zijn zonder dat er iets moet Het rijden moet voor jullie beiden leuk zijn, op het filmpje is duidelijk te zien dat het op dit moment niet meer leuk is, er is spanning bij beiden.
heeft osteo ook een opmerking gemaakt over dat ze misschien extreem rechts/links gebogen is?