[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:21

Hallo Allemaal,

Ik hoop dat ik hier een bericht mag plaatsen over mijn voormalige draver paardje Union Beemd.
Ik heb hem in 2012 helaas moeten verkopen en de voormalige eigenaar heeft hem afgelopen mei 2014 verkocht aan een handelaar of iets?? zegt ze in ieder geval, en ze weet helemaal niks over deze man, geen adres, naam etc. Ik ben al sinds die tijd steeds aan het zoeken, maar heb echt dood spoor.
Misschien weten jullie iets, ik zou het zo fijn weten als ik alleen maar weet waar hij is en dat hij het goed is. Een mogelijkheid tot terugkopen is er, omdat ik gewoon wil dat hij een goed plekje heeft en daar heb ik alles voor over.

KENMERKEN
- litteken links in zijn hals, vorm van een drie sprong
- witte kol en 2 witte sokjes achter
- geboren: 11 juni 2002
- stamboeknummer: NL020328
- geslacht: Ruin

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je iets weet stuur mij alstublieft een PB. Ik mis hem dagelijks en heb er echt moeite mee dat ik niet weet waar hij is.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:49

Heimdallr schreef:
Ik was gelijk verliefd op hem toen ik hem op de foto's zag. Maar ik vind Emotion ook nog steeds gaaf (fam. van mijn paardje).
Twee weken pas, jeetje dat is niet lang. Maar zo te zien heb je geen moment spijt gehad van deze geweldige aankoop!

Haha nee zeker niet. Hij is erg mensgericht, en nieuwsgierig en leert snel. Heerlijk dier om mee te werken. T is maar g

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:50

Heimdallr schreef:
Ik was gelijk verliefd op hem toen ik hem op de foto's zag. Maar ik vind Emotion ook nog steeds gaaf (fam. van mijn paardje).
Twee weken pas, jeetje dat is niet lang. Maar zo te zien heb je geen moment spijt gehad van deze geweldige aankoop!

Haha nee zeker niet. Hij is erg mensgericht, en nieuwsgierig en leert snel. Heerlijk dier om mee te werken. T is maar goed dat ik geen geldboompje heb, anders waren er zeker meer mee verhuisd :p

CarinaR

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:55

Grace, wellicht is een oproep op dravers.nl ook nog een idee.
Heel vervelend dat je m uit t oog bent.heel herkenbaar helaas.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 12:56

Dankje carina, ik zal dat ook even doen.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:40

Dravers forum idd, en evt hier op bokt nog bij PG (Paard gezocht). Ik ben mijn leasepaardje ook uit het oog verloren nadat hij verkocht is, en oude eigenaren willen mij geen verdere info geven. Heel naar.

Excuus trouwens voor de dubbel post, was vanaf mobiel en dat werkt niet altijd even vlekkeloos ;)

Bay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:15

Wat vervelend voor je Grace, ik hoop dat je hem snel terug vindt!

En wat een prachtig paard darkadia! :)

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:02

Ik kom hier even binnenvallen :)

Ik ben ook trotse eigenares van een draver! Eentje uit Zweden dan nog wel.
Nu heb ik hem ondertussen een jaar en de laatste tijd voel ik dat de connectie tussen ons echt compleet weg is. Hij loopt steeds van me weg, is heel introvert en bij de minste druk zie je hem zo dichtklappen.
Hij heeft heel lang moeten koersen in zijn leven, dus ik denk wel dat hij al wat gezien heeft.
Zijn er mensen die dit nog hebben gehad met hun dravers?
Voor de rest is het wel een enorm lief paard, je kan werkelijk alles met hem doen. Als ik hem medicijnen moet geven, dan hoef ik hem geen halster om te doen, dat kan gewoon los, hij zal niet wegtrekken.

We doen heel veel grondwerk en dit ging heel goed, zelfs in het vrije werk volgde hij mij vaak en was er echt connectie, maar jammer genoeg is daar nu niet heel veel meer van over;

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:08

Ik hoop dat je hem snel vindt!

En wat een mooie Draver zeg Darkadia! Mooi hoofdje heeft ie :).

Leuk! Heb je een foto Maurice_Z?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:16

Ik heb gister een poging gedaan tot springen met mijn dravertje... We zijn begonnen met balkjes lopen/draven.. geen probleem! Maar dan wil je een hindernis over, maar dat eet m op!! Terwijl we al vaker hebben "gesprongen" ik snap er niks van, uiteindelijk zijn we erover heen gekomen.. heb m er ook goed voor beloond! Is dit herkenbaar? Dat iets eerst gewoon is en later o zo eng..?? Moet er ook wel weer om lachen, maar t leek wel aan de kleuren te liggen.. Is dat mogelijk???

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:39

Ja ik heb een foto, maar ik moet nog eens precies uitzoeken hoe ik hem hierop krijg haha :D.

Beauty26 mijn draver die was eerst echt in paniek toen die een balk zag liggen (dit was met een poging tot vrijspringen :)), waarna hij na een halfuur pas terug kalmeerde. Nu heb ik in de zomer voor het eerst met hem gesprongen en dat heeft hij echt flink gedaan. Hij was wel nog een beetje nerveus, omdat hij het niet volledig snapte, maar ik heb dan uiteindelijk hem beloond nadat hij echt mooi had gesprongen en direct gestopt om in schoonheid te eindigen :). Binnenkort doen we het nog eens!

Loba1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:47

Maurice_Z schreef:
Ik kom hier even binnenvallen :)

Ik ben ook trotse eigenares van een draver! Eentje uit Zweden dan nog wel.
Nu heb ik hem ondertussen een jaar en de laatste tijd voel ik dat de connectie tussen ons echt compleet weg is. Hij loopt steeds van me weg, is heel introvert en bij de minste druk zie je hem zo dichtklappen.
Hij heeft heel lang moeten koersen in zijn leven, dus ik denk wel dat hij al wat gezien heeft.
Zijn er mensen die dit nog hebben gehad met hun dravers?
Voor de rest is het wel een enorm lief paard, je kan werkelijk alles met hem doen. Als ik hem medicijnen moet geven, dan hoef ik hem geen halster om te doen, dat kan gewoon los, hij zal niet wegtrekken.

We doen heel veel grondwerk en dit ging heel goed, zelfs in het vrije werk volgde hij mij vaak en was er echt connectie, maar jammer genoeg is daar nu niet heel veel meer van over;

Mensen sorry dat ik hier zo binnenval, ik volg dit topic ook al een tijdje omdat ik ook sinds een jaar een draver heb. Binnenkort zal ik haar hier een keer voorstellen.

Maurice, ik kan je alleen maar zeggen dat dit heel herkenbaar is! Mijn merrie heeft precies hetzelfde, iets te veel druk en ze klapt dicht/loopt van me weg. Toevallig komt mijn merrie ook uit Zweden :p
De eerste keer toen ik dit had heb ik haar een paar weken alleen maar rust gegeven. Ben gewoon bij haar op de wei gaan zitten totdat ze zelf naar me toe kwam. Daarna alleen maar gepoetst en getroeteld.

Wat ik je wil adviseren is beginnen met de seven games van parelli, houd er dan wel rekening mee dat het een introvert paard is: Die zien alles! het kleinste signaal vangen ze al op. Je moet je signalen echt doseren. Loswerken / join up, of andere opjaag praktijken werkt voor geen meter, zo niet averechts, en verslechteren de band alleen maar meer.

De seven games zijn een leuke en vooral veilige manier op de connectie aan te wakkeren. Er zijn ook oefeningen zoals de plek innemen van je paard op de wei (denk aan horsefulness), maar introverte paarden zijn totaal niet onder de indruk van drijvende hulpen op de achterhand! Mijn merrie wil namelijk ook wel eens naar me uithalen als ze het niet eens is met de stand van zaken :) De parreli games zijn uitermate geschikt om zaken recht te zetten. Tijdens de games werk ik zelf met snoepjes beloningen.. Eten is namelijk het enige waar ze gelukkig van lijkt te worden :D Als ik nu met de parelli stick kom aangelopen is ze gelijk in haar nopjes...

Introverte paarden zijn ontzettend slim en weten heel goed wat ze wel en niet kunnen doen. Consequentie is bij deze paarden echt noodzakelijk. En zoals ik al zei moet je echt heel voorzichtig zijn met de signalen die je geeft aan je paard. Ook zijn ze snel verveeld en je moet de tijd die je met je paard doorbrengt heel gevarieerd houden.. En je moet ze vooral niet altijd aan het werk zetten, want dan keren ze zich graag tegen je!

Zo te lezen heeft jouw paard meer meegemaakt dan de mijne (ze heeft maar een paar jaar gekoerst voordat ze naar nederland kwam). Ik hoop dat je er, net als mij, uitkomt met parelli. Althans ik hoop dat parelli werkt voor ons want ik doe het nog niet zo heel lang, maar sinds ik die oefeningen doe is de band al een stuk verbeterd :)

http://www.humphreydirks.com/nederlands/7_games.htm

Nog een handige link ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:09

Maurice_Z bedankt voor je reactiede paniek herken ik dat had mijn draver in het begin met balkjes draven al, maar ben nu sinds een maandvan stal veranderd en alles is daar uiteraard weer eng.. maar nadat mijn man met hem samen over de hindernis ging was er niks meer aan de hand, en als ie er eenmaal over heen is vind hij het zelfs leuk! Maar ik heb bij mijn vorige stal ook wel s sprongetje gemaakt..En daar deed hij wel gewoon over heen gaan, Tja en Zn benen optillen dat is toch wel lastig hoor, waarom springen als je ook kan lopen?? Clowntje is t soms wel hoor...

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:41

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:49

Jakkes, wat vervelend fireandice. Kan het filmpje niet heel goed zien (scherm van telefoon is stuk) maar vind jou er ook best gespannen opzitten. Misschien werkt dit ook door op Kyara?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:04

Mjelle_G schreef:
Jakkes, wat vervelend fireandice. Kan het filmpje niet heel goed zien (scherm van telefoon is stuk) maar vind jou er ook best gespannen opzitten. Misschien werkt dit ook door op Kyara?

Dat komt ook wel omdat ze af en toe tijdens het rijden ineens boos wordt en gaat bokken.
Dat werkt idd voor beiden ook niet echt mee. :(
Andere paarden vertrouw ik ook niet tijdens het rijden,maar ontspan wel weer als er gewoon niks geks gebeurt!
Dan is het rijden weer leuk :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:30

Ik heb idd ook t idee dat je zelf vrij gespannen zit, en je handen wat vast zet op je bovenbenen. Ik zie inderdaad wel onregelmatige passen, maar niet constant, en vind ze vooral in de hoek duidelijk te zien, heb je ook een filmpje van linksom door de hoek heen? Heeft ze het dan ook? En je hebt nog hulp van Cathy toch?? :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:32

Dat 'mank' lopen doet Anna Toscana ook de eerste passen als ik ga doorzitten ,dan trekt ze ook ff haar rug weg.
Loopt ze altijd zo te sterrenkijken of is dit nu omdat er spanning is ?
K blijf het wel een leuk dier vinden!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:38

darkadia schreef:
Ik heb idd ook t idee dat je zelf vrij gespannen zit, en je handen wat vast zet op je bovenbenen. Ik zie inderdaad wel onregelmatige passen, maar niet constant, en vind ze vooral in de hoek duidelijk te zien, heb je ook een filmpje van linksom door de hoek heen? Heeft ze het dan ook? En je hebt nog hulp van Cathy toch?? :)

Linksom zie je het niet.
Het laatste stukje op het filmpje gaat ze linksom.
Het lijkt wel of ze zo loopt omdat ze haar hoofd zo hoog houdt en erg stijf loopt.
Maar loopt ze nou zo door mijn spanning of ben ik gespannen omdat ze zo loopt?
Ik heb echt betere tijden gekend wat rijden betreft.
Zo jammer dat de filmpjes van toen weg zijn :(
We gaan eind november naar Cathy verhuizen met Kyara ;)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:41

_Alarm_wlkp schreef:
Dat 'mank' lopen doet Anna Toscana ook de eerste passen als ik ga doorzitten ,dan trekt ze ook ff haar rug weg.
Loopt ze altijd zo te sterrenkijken of is dit nu omdat er spanning is ?
K blijf het wel een leuk dier vinden!

Echt puur door spanning,want ik heb haar altijd nageeflijk kunnen rijden,
waardoor ik me ook weer beter kan ontspannen en heerlijk zit!
Onze bijrijdster rijdt haar altijd met haar hoofd in de lucht,er is dan ook moeilijk kontakt met haar mond te maken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:45

FireAndIce schreef:
darkadia schreef:

Linksom zie je het niet.
Het laatste stukje op het filmpje gaat ze linksom.
Het lijkt wel of ze zo loopt omdat ze haar hoofd zo hoog houdt en erg stijf loopt.
Maar loopt ze nou zo door mijn spanning of ben ik gespannen omdat ze zo loopt?
Ik heb echt betere tijden gekend wat rijden betreft.
Zo jammer dat de filmpjes van toen weg zijn :(
We gaan eind november naar Cathy verhuizen met Kyara ;)

Haha ik denk beiden. Waarschijnlijk is zij iets gespannen (zag dat ook bij eerdere filmpjes van de intake), wordt jij daardoor gespannen en zij nog meer gespannen ;)
Maar ik denk dat vooral onbalans vanuit haar is waardoor ze niet goed loopt. Hoe loopt ze aan de longeerlijn? Ook onregelmatig rechtsom?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:49

Aan de longe loopt ze heel mooi!Absoluut niet onregelmatig :n
Vooral met dubbele lijnen,dan kan ik haar beter corrigeren,en wat stelling vragen.
Pas onder het zadel vindt ze het echt moeilijk,het is een vicieuze cirkel.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:28

FireAndIce schreef:
Aan de longe loopt ze heel mooi!Absoluut niet onregelmatig :n
Vooral met dubbele lijnen,dan kan ik haar beter corrigeren,en wat stelling vragen.
Pas onder het zadel vindt ze het echt moeilijk,het is een vicieuze cirkel.

Dan zal het zeker te maken hebben met onbalans, wat mogelijk ook deels door jouw houding/zit wordt veroorzaakt. De spanning aan beide zijdes draagt er natuurlijk ook niet aan bij ;)

Zelf merk ik het nu met mijn eigen paardje ook, rijdt hem boomloos, en nog niet helemaal gewend aan het zadel. Vooral lichtrijden in draf vind ik er lastig mee, zodra ik mijn balans even kwijt ben stopt hij er dan ook mee (ja mijne gaat langzamer ipv vluchtgedrag :') ). Niet omdat ie t niet wil, maar gewoon omdat hij dan zelf ook uit balans raakt.
Ben met hem nu vanaf de grond ook bezig hem sterker en rechter te maken d.m.v. longeren met dubbele lijnen, af en toe gebruiken we de longeerhulp (mijn bijrijdster) en sinds vandaag zijn we begonnen met het lange teugel werk (ook les). Dit pikte hij erg goed op, moet er alleen zelf nog wat handiger in worden :j Doordat je met lange teugelwerk mee loopt had ik wat moeite om contact gelijk te houden omdat hij nog niet constant is in tempo.
Ook mijn verzorgpaard had ik met rijden in het begin problemen. Zij is extreem gevoelig voor spanning van de ruiter, en mijn allereerste rit op haar schrok ze en draaide 180graden om. Ook met haar heb ik zeker 3/4 maanden grondwerk gedaan voor ik er weer op ging, en nu gaat het prima!

Ik denk dat je met Kyara nu ook niet teveel op het rijden moet focussen, maar lekker grondwerken, werken aan vertrouwen in elkaar, haar sterker maken, ontspannen buitenritjes doen en dan straks met hulp van Cathy komt dat rijden met jullie zeker wel goed!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:40

Ben je t zelf die er op zit op Kyara?
Ik vind je zadel vrij krap ogen, moet er wel bij zeggen dat ik t lastig vind zeggen, was even een moment dat ik dacht, oei, zadel lijkt me vrij krap. Je beenligging is ook wat naar voren, je zit wat in stoelhouding.
Hoeveel komt ze verder buiten en wat krijgt ze aan voer, ze oogt nogal bommetje.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 23:56

CarinaR schreef:
Ben je t zelf die er op zit op Kyara?
Ik vind je zadel vrij krap ogen, moet er wel bij zeggen dat ik t lastig vind zeggen, was even een moment dat ik dacht, oei, zadel lijkt me vrij krap. Je beenligging is ook wat naar voren, je zit wat in stoelhouding.
Hoeveel komt ze verder buiten en wat krijgt ze aan voer, ze oogt nogal bommetje.

Ik ben het zelf idd.
Zadel heeft maat 18" is dat te krap voor mij?
Zie stalgenoten die echt op het achterste van de lepel zitten...maar die paarden hebben een vrij korte rug waardoor een groter zadel ook niet echt past.

Ik probeer niet teveel been te geven,daar raakt ze ook geirriteerd door.
Het grappige is dat ik eerst m'n benen veel tever naar achteren hield :P
Ik ga snel naar voren zitten,wat ook niet goed werkt.
Vondt dit al een hele verbetering zo,beter dan hoe ik voorheen zat.

Momenteel staan de paarden weer op stal.
Ze komt ongeveer 4 uur per dag buiten waarvan ongeveer een uur werk.
Ook wordt ze vaak meegepakt als andere paarden naar buiten gaan als ik er niet ben.
Dat hebben we onderling met elkaar geregeld.
Ze krijgt 3x per dag een pluk kuil,2x per dag handje biks en van mij na het werk bakje luzerne met klein schepje vitaminebrok en handje basisbrok.
Ze heeft erg voernijd en eet stro(meer dan het gemiddelde paard)
Dit was erger(at haar stal leeg)maar het blijft toch iets teveel.

Maar alles gaat straks veranderen als ze in Stompwijk staat! :j
Afbeelding