[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:12

Als we toch weer aan het spammen zijn!! :D Even een foto van mn Diamond in zn nieuwe setje. Wat is tie shiny die Diamond, hahah

Afbeelding

Paardrijgewijs gaat het super. Ben al een tijd bezig met klassieke dressuur met hem en dat werpt zn vruchten af.
Echt een aanrader!! *\o/*

ruitje

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:27

Mooi paard!!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:32

Wat n beauty, ziet er goed uit!!

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 09:34

Dank je Ruitje. En zoals ik al opmerkte het rijden met mn rijpaard Draver is super. Hij is lekker aan de sjouw in de bak, echt ijverig en ik kan merken dat hij echt sterker in de achterhand wordt. Buiten is het een genot om met hem op stapte gaan. Gister het bos in kilometers draven, op een heerlijk relaxed tempo. En op de terugweg vlak bij de boerderij tussen de weilanden door waar de enters en twenters staan (grote groepen van zo'n 15 hengsten aan de ene kant en merries aan de andere kant) De groepen mee galopperend maar het maakt hem de pis niet lauw 8-) wat een heerlijk paard toch.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 11:04

Als we toch spammen. Die van mij gaat ook lekker. :j

Afbeelding

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:21

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 07:47

Hij staat op privé.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:35

Ben wel benieuwd! Denk dat het een filmpje is waar Selene er voor het eerst op zit? Zijn meestal niet de beste filmpjes nogals we voor het eerst met een paard aan de slag gaan :o
Kyara pakte het wel heel erg snel op, ontzettend leuk paard is het :) !

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:17

Leuke foto's zeg :)!

Cathy, hoe ging het bij Kyara?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:52

Benieuwd naar t filmpje :) kan m idd ook niet zien.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:59

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:14

Interessant. Mag ik vragen waarom er voor deze aanpak is gekozen? Ruiter zit als een huis en is vrij duidelijk in haar hulpen, wat haar heel erg zal helpen. Maar persoonlijk had ik het in een heel ander tempo aangepakt, maar goed, ik weet niet wat de gedachte hierachter is ;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:31

Wellicht om een idee te krijgen van hoe t paard regeert
Ik zie overigens rechtsom minder protest dan linksom.
Ze rommelt wel erg met dr gangen tussendoor he?!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:38

CarinaR schreef:
Wellicht om een idee te krijgen van hoe t paard regeert
Ik zie overigens rechtsom minder protest dan linksom.
Ze rommelt wel erg met dr gangen tussendoor he?!

Klopt,ze gooit de gangen vaak door elkaar heen.
Waarschijnlijk door onbalans/onbegrip?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:39

Ik kan inderdaad wel enkele redenen verzinnen waarom je het zo aan zou pakken, hoewel ik het zelf anders zou aanpakken. Maar ben erg benieuwd naar het idee erachter en er leiden natuurlijk meerdere wegen naar Rome :)

Ik vind rechtsom dat haar rechterachterbeen op een aparte manier afzet. Maar dat kan een stukje kracht of balans zijn waarom ze het doet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:39

Dat denk ik ook.
Wellicht dat ze je al een langere tijd niet begrijpt en het uit in bokken.
Heb je dr zelf beleerd?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 14:48

CarinaR schreef:
Dat denk ik ook.
Wellicht dat ze je al een langere tijd niet begrijpt en het uit in bokken.
Heb je dr zelf beleerd?

Ja,wat ze nu allemaal kan heb ik haar zelf geleerd.
Van het aan de hand meelopen,longeren tot het rijwerk.
Ik heb de eerste tijd vooral heel veel grondwerk gedaan.
Toen ik haar net had kon ze niet normaal meelopen,probeerde zich vaak los te trekken.
Ook het longeren was alleen maar in het wilde weg rennen wisselend in draf en galop.
Wat dat betreft ben ik heel ver gekomen.
Alleen rijtechnisch loop ik een beetje vast,ben dan ook erg blij met de hulp van Cathy en haar team +:)+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:04

Wij zijn alleen maar daar heen gegaan om een beeld van de situatie te krijgen en in 1 keer rijden in te schatten of het dominantie/gedrag/pijn is. Dan moet je imo wel wat testen om te kijken waar het 'm in zit. Aan deze filmpjes is vooraf gegaan dat we in stap en draf aan de ontspanning hebben gewerkt. En aan de scheefheid, want ze is erg scheef. Ook hebben we gelongeerd trouwens :) . Maar volgens de eigenaren komt het 'protest' het duidelijkst tot uiting in de galop ( en hier zijn nog niet eens de hoge bokken te zien ;) ) , dus waar wij straks in het scholingstraject de galop in het begin er zeker niet vanaf het bijpakken en zachter zullen beginnen, moet je dat nu wel testen om een inschatting te maken van het probleem :)

Ik kan moeilijk een paard aannemen in training als we het probleem niet duidelijk hebben :o . Deze keer rijden is dus een soort 'intake' , geen start van de omscholing. Alhoewel er binnen deze keer al vooruitgang geboekt werd hoor, het is verbazingwekkend hoe goed ze in stap en draf al de ontspanning oppakte :)

Misschien boeiend om de draf filmpjes ook te delen Marielle?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:09

Ah ja zoiets dacht ik al. Het is niet echt een 'eerlijk' filmpje eigenlijk omdat het inderdaad een intake is en dus een aftasting, persoonlijk had ik het niet geplaatst. Maar wel laten filmen, want het is super vergelijkingsmateriaal natuurlijk.

Ook in dit filmpje zitten een paar stukjes waarvan ik denk, 'ja daar!' dus ik denk dat het nog niet eens zo'n lange weg gaat worden. Maar de grote vraag is natuurlijk, kan FaI ook bij jullie 'in training'? :)
Heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen en fijn dat er zo'n oplossing komt voor dit paard :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:56

Fijn dat jij dat ook denkt, ik had Mariëlle ook verteld dat ik dacht dat het niet heel erg lang zou gaan duren :) ( en dat dan nog maar zien waar te maken, aangezien dit voor het eerst is dat we dit gaan doen :') , maar daarom hebben we er ook enorm veel zin in! ) . De planning is om eerst Kyara een stukje op weg te helpen en daarna steeds meer over te geven naar Mariëlle, want het is natuurlijk uiteindelijk de bedoeling dat zij er goed op weg kan rijden.

Ik heb in ieder geval het idee dat zowel de eigenaresse als het paard graag willen leren en al heel veel zelf bereikt hebben, maar gewoon stuk lopen op de laatste dingen.

Over het filmpje wel of niet plaatsen, ik ben van plan in mijn training net zo open te zijn als ik in de verkoop ben, als eigenaren willen filmen en op internet willen zetten vind ik dat allemaal prima, want het is gewoon hoe we het doen. Natuurlijk kan je zelf filteren en alleen de goede stukken op internet zetten, maar dat is niet waarom je een paard in training heb, je moet juist de lastige stukken aanpakken denk ik. Maargoed, misschien ben ik PR technisch niet handig en brand heel Bokt mij binnenkort af :o . Dan moet ook ik aan een naamsverandering of een schaduwaccount >;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:05

Vind het bewonderenswaardig hoor, dat je er zo open in staat :) Ik denk dat het filmpje zonder uitleg nadelig kan werken, maar dat niet per definitie hoeft te doen hoor. Je ziet wel duidelijk dat de heldere hulpen van haar een kwartje doen vallen bij Kyara en dat ze zoekend reageert op die hulpen totdat dat kwartje valt.
Ben uiteraard heel erg benieuwd naar het proces en de vooruitgang over een paar weken! Zie wel een paar overeenkomsten tussen Kyara en mijn merrie, grappig :)

En het motiveert ook weer om zelf even lekker met het paard aan de gang te gaan, vanavond maar even :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:15

Ik ken je werk Cathy, je weet hoe ik er over denk, Vandaar dat ik er eigenlijk vanuit ging dat t intake zou zijn.
Gaat vast goed komen

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:21

ruitje schreef:
Misschien boeiend om de draf filmpjes ook te delen Marielle?

Zodra David thuis is zal ik ook andere filmpjes plaatsen +:)+ ze staan alleen nog op zijn telefoon :)
Komt goed,dan krijgen de bokkers hier wel een beter beeld van het hele plaatje ;)

Kyara leert idd erg snel :j en ik heb ook veel van haar geleerd.
Alleen rijtechnisch heb ik niet voldoende ervaring om haar correct te kunnen helpen.
Maar ook ik wil graag leren :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:40

Als jij wilt leren komt het vaak al goed!

Heel veel succes komende tijd, en plaats maar filmpjes, dan kunnen wij ook je vooruitgang zien!

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:42

Ik meld me hier ook even! Ben de eigenaar van Mo :D. Ben heel benieuwd naar de vorderingen van kyara! Ga zeker dit topic volgen.