ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

92smartie92

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:17

Mag ik met mijn shetlander van 1.10 meedoen in categorie A? Of ben ik te oud/groot? Fotos staan wel in mijn profiel van mij en mn pony. Ik zou wel heel graag mee willen doen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 23:34

Hoi MArthe,
Je mag gewoon mee doen ja in categorie 1.
Je bent niet te oud, dus waarom niet.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:46

Ok, ze hadden mij ook gezegd dat je op de site kon kijken voor de datums, ik kan zowiezo niet op Zondag, en ik las dat er ook ponyrennen was een keer in augustus? Mijn pony krijgt ook een veulen in Maart, dus daar zit ik natuurlijk ook mee dan. Daarom is augustus wel te doen voor mij, sorry ik ben een zeurkous. :o

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:03

Anoniem schreef:
kimbosman schreef:
ja 2008 :P haha! Daar zit een 8 in :7
En inderdaad beugels langer scheelt wel, maar het is voor een pony bedoeld en de beugelriempjes zijn dus écht kort O:)

@ Nina_Roosje: Ja ik had het verkeerd gelezen ik dacht dat je zei dat je in categorie 3 mee ging doen, ik snel mijn concurrentie checken natuurlijk (jouw profiel dus }:0 ) En toen dacht ik heh zo'n grote in mijn categorie :+ ? Maar toen bleek het 4 te zijn... Is ie net 1.55 ofzo?

nee 1,568 :) dus op 2 mm mag ik mee doen ^^

Haha wow perfect! Wat nou als ie lange hoeven heeft :Y) ? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:28

kimbosman schreef:
Anoniem schreef:

nee 1,568 :) dus op 2 mm mag ik mee doen ^^

Haha wow perfect! Wat nou als ie lange hoeven heeft :Y) ? :+

nouja hij is officeel gemeten toen hij lange hoeven had en ijzers dus :) nou maar hopen dattie niet groeit xD (hij is nu nl 4)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:12

paarden meet je altijd zonder ijzers en goed bekapte hoeven, dus het was geen officiele meeting :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:14

classic_life schreef:
paarden meet je altijd zonder ijzers en goed bekapte hoeven, dus het was geen officiele meeting :7

hij is knhs gemeten en zijn hoeven waaren niet extreem lang maar ook niet super kort. en voor de ijzers is er ? mm afgehaalt :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 12:59

haha en al ie te groot is wordt je er uit gekickt hahahaha.
is hij pas nog gemeten of een hele poos terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:24

1 maandje terug :)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:43

ooh, dat is serieus wel een gokje wat je dan neemt zeg O:). Nu maar hopen dat als ie net 1 cm groter is -wat me niet zo raar lijkt over 4 maanden- het door de vingers wordt gezien :)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 21:48

Jeeee nieuwe concurrente categorie 3! ik ga dr eens even checken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 08:37

kimbosman schreef:
ooh, dat is serieus wel een gokje wat je dan neemt zeg O:). Nu maar hopen dat als ie net 1 cm groter is -wat me niet zo raar lijkt over 4 maanden- het door de vingers wordt gezien :)

naja volgends mij groeit hij al maanden niet meer... (iederen keer dat ik hem zelf mee is hij even groot)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:32

Zijn jullie al hard aan het trainen :D ??

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:58

na niet echt eigenlijk..

Wat doe jij dan anders om het echt te trainen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:09

kimbosman schreef:

nee niet echt de mijne is kreupel dus er valt nu niet veel te trainen.. en kwa conditie heb ik ook niet te klagen met hem.. mijn zus rijd er nl endurance mee.. dus daar hoef ik ook niet echt op te trainen xD alleen het snel starten moet k nog iets aan gaan doen xD

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 11:52

Anoniem schreef:
kimbosman schreef:

nee niet echt de mijne is kreupel dus er valt nu niet veel te trainen.. en kwa conditie heb ik ook niet te klagen met hem.. mijn zus rijd er nl endurance mee.. dus daar hoef ik ook niet echt op te trainen xD alleen het snel starten moet k nog iets aan gaan doen xD

het uithoudingsvermogen tijdens een ren wordt wel anders verdeelt dan tijdens een endurence rit he, houdt daar wel rekening mee.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:12

Ja snelle start is wel van belang! Maar meestal starten ze vanzelf wel snel als ze een beetje heet zijn enzo. Alleen hoe snel dat is een beetje de vraag :P . Gespierde achterbenen kan geen kwaad :+ !

Ik train eigenlijk alleen op dr conditie. Dus lange afstanden gallopperen(niet op het allerhardst!). Maar ik bedoel wel écht lange afstanden. Want je moet de upcanter gallopperen (De afstand naar de start) en daarna nog de ren. Dus dat is in totaal 2 km voor de grote pony's. Dat is best een eind! En het is wel handig als ze verder kan dan dat ze moet tijdens de ren, aangezien de pony bij de ren ook energie verliest aan al die drukmakerijen én het een stuk sneller gaat

En.. het ligt eraan hoe kort je zit en op wat voor zadel, maar zelf gespierde benen hebben kan óók geen kwaad. Aangezien je (als het goed is) de hele rit in je beugels staat. Kortom: Het is voor zowel jezelf als je pony belangrijk om goed te trainen }:0

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 13:13

@ Nina_roosje: Balen dat ze kreupel is, hopelijk gaat het snel over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:15

kyrkelover schreef:
Anoniem schreef:

het uithoudingsvermogen tijdens een ren wordt wel anders verdeelt dan tijdens een endurence rit he, houdt daar wel rekening mee.

dat weet ik maar een "basis" conditie kan geen kwaad... verder doe ik ook "eventen" (net mee begonnen maar goed) en daar train je ook weer conditie op een andere manier... en verder doe ik het lekker voor de lol dus eerste of laatsten worden maakt niet uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:19

kimbosman schreef:
@ Nina_roosje: Balen dat ze kreupel is, hopelijk gaat het snel over ;)

Ik hoop het ook :) het jammere is dat het een best "vreemde" kreupelheid is.. en er dus volgende week een DA komt

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:47

kimbosman schreef:

Echt trainen kan ik niet natuurlijk, want ik heb geen renbaan aan huis ;) (wie wel?) Maar ik heb wel de mazzel dat we achteraf wonen. We hebben lange zandpaden om het huis, en daar ga ik wat vaker galloperen nu. Maar gewoon rustig, aangezien dat er nergens omheining is, en dat de grond soms wat ongelijk is. Verder volg ik eigenlijk gewoon mijn normale programma: woensdag en vrijdag 1 uur dressuur, en donderdag springen. Zaterdag en/ of zondag wedstrijd dressuur of springen. Nauwja, ik hoop dat dat gewoon goed is als voorbereiding.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:40

Ik kreeg een mailtje over dat ik iets naar SBS6 moest sturen ofso.
Wil ik wel doen:) alleen snap niet precies waar ik dat moet doen en wat precies! ;)

Kan iemand me helpen?(A)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 23:57

je stuurt gewoon een mail naar hart@sbs6.nl
daar zet je in wie je bent, en waarom je een mail stuurt. (vraagt of ze langs willen komen)
Waarom het leuk is als ze langskomen en wat jij met de ponyrennen te maken hebt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 10:58

NAKOERSEN.NL SPONSERT DE PONYRENNEN 17 MEI!!!!!

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:00

Ik heb een mailtje gestuurt naar sbs6 :D

Alleen op het moment kan pepper niet trainen :(:)

In de bak wilt die niet galloperen (hij is lui :)) )
En het bos is keihard dus dat gaat het hem ook niet worden :\
Nja morgen longeren, veel draven train ik gelijk z'n conditie :')