De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:23

mooi dier rapidrain. Er zijn hier verschillende mensen die precies weten, waar je die info vandaan haalt, deze zullen vanzelf wel reageren. :D

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:23

RapidRain

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:03

Ik heb gezocht op de website van ndr.
Heb haar wel gevonden maar bij verrichtingen en record staat niets bij dus zo goed zal ze niet geweest zijn :)

rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 08:40

oke jammer dat daar niet veel te vinden is haha ja rose was ook niet goed hoor:P gelukkig maar anders had ik haar niet gehad:D

Lyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:37

Leuk om te lezen allemaal en ook erg herkenbaar, heb sinds januari ook een volbloedje in mijn bezit. Erg wennen maar ben er steeds blijer mee :)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:18

zal ze dan wel gekoerst hebben rabidrain?. De mijne heeft wel alle koersen staan, terwijl ze nooit bij de eerste 4 zat en dus niet vermeld.

Inoxkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 08:15

Ik heb ook een Engelse volbloed, Inox De Kerser. Tis zo een braaf beestje! Heeft veel pit maar echt super braaf. Ik heb jumpings met hem gedaan zo een 80-90 cm. Zalig voor te crosse op het strand of in de bossen:)

RapidRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:36

santos schreef:
zal ze dan wel gekoerst hebben rabidrain?. De mijne heeft wel alle koersen staan, terwijl ze nooit bij de eerste 4 zat en dus niet vermeld.

Met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar ik heb contact gehad met haar vorige eigenares, die zelf jocky was.
Zij heeft nooit met haar gekoerst maar ze heeft mij wel verteld dat Rapid op 2 jarige leeftijd in Tsjechië 2 keer is moeten starten.
Dit is een stukje uit de mail van de vorige eigenares:

"Rapid is gefokt door de heer Wassenaar. Ze is gewoon in Nederland geboren maar als jong paard naar Tjechië geëxporteerd om daar te gaan koersen. Ze is daar volgens mij als tweejarige twee keer gestart.

Ongeveer driekwart jaar voor dat ik Rapid naar Stal Doorstap bracht heb ik haar op een veiling gekocht. De heer Wassenaar was wegens gezondheidsproblemen genoodzaakt al zijn paarden te verkopen.

Daar stonden behalve Rapid ook haar vader Bretigny, moeder Wild Rain , oma Heavy Rain, een 1jaar jonger zusje Rain Runner, een 2 jaar jonger zusje (naam ?) een veulen zusje Silver Rain en nog een nichtje van Rapid (naam ?)"

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:20

Wauw, herkenbaar, leuk om dit te lezen! :D
Ook ik heb een Engels Volbloed. Hij kan soms behoorlijk fris zijn,
maar over het algemeen gelukkig braaf :)
Ik geniet elke dag van hem! <3

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:10

ben ik de enige met een vrij luie volbloed?? :D

RapidRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:15

:D die van mij heeft ook wel haar luie dagen, maar dat kan in een paar seconden omslaan }>

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:20

hihi de mijne kan "lui" zijn en schijnbaar soezelen, maar als die denkt dat er gerend kan worden is ze er als de kippen bij :D

alhoewel, deze zondag een 2de plaats behaald in de dressuur (B1) en moest dus naar de prijsuitreiking. Ze werd 10 cm groter en gaf een uitstraling van "Zo hoort een braaf paard zich te gedragen in de parade, Allemaal gezien?" Echt grappig, ik had me toch aan wat stress en trekken verwacht om de anderen "bij te blijven". Nee hoor madam, liep op haar duizendste gemakje achterna met trotse hals en meer voorbeengebruik dan ik ooit had kunnen denken _O-

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:34

Ik heb ook een Engels Volbloed! Heb alleen geen idee wat voor papier erachter zit. Komt uit Italië en is een merrie van nu 7 jaar oud. Loopt op dit moment L2 dressuur, B springen en L eventing. Wel een echte dame die her en der nog weleens op haar plaats gezet moet worden maar als je haar aan het werk hebt is ze echt geweldig!

Afbeelding

Lyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:16

hm ook dat herken ik, de mijne is zeker niet lui als ze denkt dat ze 'mag'. Wat grondwerk etc is ze wel erggggg traag. Onder het zadel in eenmaal gelopje genomen verwacht ze steeds weer te mogen en moet je zeker alert blijven!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:24

eh....als ik buiten een galopje vraag zijn we natuurlijk zo vertrokken in hoog tempo, maar daarvoor en daarna en in de bak, is het nada...wat vandaag niet lukt, komt morgen wel :D

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 05:33

RapidRain schreef:
santos schreef:

Met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar ik heb contact gehad met haar vorige eigenares, die zelf jocky was.
Zij heeft nooit met haar gekoerst maar ze heeft mij wel verteld dat Rapid op 2 jarige leeftijd in Tsjechië 2 keer is moeten starten.
Dit is een stukje uit de mail van de vorige eigenares:

"Rapid is gefokt door de heer Wassenaar. Ze is gewoon in Nederland geboren maar als jong paard naar Tjechië geëxporteerd om daar te gaan koersen. Ze is daar volgens mij als tweejarige twee keer gestart.

Ongeveer driekwart jaar voor dat ik Rapid naar Stal Doorstap bracht heb ik haar op een veiling gekocht. De heer Wassenaar was wegens gezondheidsproblemen genoodzaakt al zijn paarden te verkopen.

Daar stonden behalve Rapid ook haar vader Bretigny, moeder Wild Rain , oma Heavy Rain, een 1jaar jonger zusje Rain Runner, een 2 jaar jonger zusje (naam ?) een veulen zusje Silver Rain en nog een nichtje van Rapid (naam ?)"

Yep! Rainrunner kwam bij ons terecht! pittige tante..

RapidRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:23

play_coy schreef:
Yep! Rainrunner kwam bij ons terecht! pittige tante..

Geweldig !!! daar wil ik zeker een foto van zien, aangezien het zusjes zijn ! :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:35

Wij hebben er tien dagen veluwe op zitten, heerlijk......We hadden 2 rustdagen ingelast en dit was echt wel nodig. Dagelijks 4 a 5 uur op pad is voor ruiter en paard zeer vermoeiend. We hebben ook best wel veel gestapt, maar heuvel op, heuvel af en veel mul zand is toch heel belastend. Vooral de postbank. Schitterend maar enorm zwaar.. En mijn ev is natuurlijk nergens bang van, lijkt alles al eens gezien te hebben, maar de borden voor de ingang van de camping :o , die bleven tot de laatse dag bedreigend :D

Afbeelding

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:46

Geweldig paardje heb je, dat ze zo braaf is.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:58

Idd geweldig dat jouw EV ook zo koel in de kop is.

De mijne heeft me vorige donderdag nog een 1ste plaats bezorgd in de dressuur. Nu hebben we genoeg winstpunten om B2 te starten. Bij het wachten voor en tijdens de prijsuitreiking staat ze erbij alsof ze nooit anders gedaan en kijkt af en toe rond met een uitdrukking "kijk, zo hoort een braaf paard zich te gedragen" :D thuis kan ik nooit halthouden zonder dat ze de eerste de beste gelegenheid gebruikt om rond te kijken en absoluut geen aandacht aan mij te besteden, tenzij ik been geef om vooruit te stappen, dan is ze weer bij de les. slim paard :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:17

gefeliciteerd petitparis, op naar de b2 dan maar. Leuk dat het zo goed gaat. Ik wil in sept met de dressuur gaan starten, wel onderlinge wedstrijden en geen knhs, hoor. het probleem is een beetje dat ze slecht voor het been is, in de bak. Maar ik ga het gewoon proberen.

dank je vancky, ik ben het met je eens :D

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:24

Ik heb ergens eerder in dit forum lopen pochen dat mijn ev. geheel dekenloos gaat lopen. Ik heb haar sinds nov. j.l en toen liep ze nog onder een dik dek, wat toen natuurlijk niet af kon. Nu loopt ze natuurlijk wel hele dagen lekker dekenloos. Nu wil wel het geval, dat ik haar al drie keer heel rillend in het land heb aan getroffen. het had toen alle keren flinke tijd geregent. Natuurlijk heb ik haar daarop binnengezet om even lekker op te warmen. Maar nu vraag ik me toch af wat de toekomst gaat brengen. Zal ze dan toch een regendeken op gaan moeten, als de regenperiode aanbreekt(of hebben we die nu al.. :D ) en zal het a.s winter wel gaan lukken zonder deken?? Of zal de overgang naar dekenloos, langere tijd nodig hebben? Iemand enig ervaring hiermee??

(mijn vorige ev. kwam ook in de dekens en deze heb ik ook af gedaan zodra het kon en dit gaf geen problemen. Nu was toen de situatie wel anders. Ik had deze toen nog aan huis staan, met maar een klein stukje land, dus hij stond veel meer binnen.)

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:52

Als je paard een goede schuilstal heeft zal ze er zeker "leren" gebruik van maken. Ik zeg leren omdat het een tijdje kan duren voor ze het gewend zijn van buiten te leven maar het kàn zeker. Het probleem is dat het nu althans in België, te koud is voor de paarden in hun zomerkleedje. In de zomer stelt een kleedje Engelse volbloed niets voor, dat is veel te dun voor de regen. De mijne komt er soms helemaal onnozel van als hij die regendruppels voelt op zijn zomervelletje. En dan maar bokken en rennen in de weide...
Maar als je ze nu laat harden dan zal ze de winter wel aankunnen. Het is nu dat ze moet wennen, dus ik zou nu absoluut geen deken op doen anders stuur je alles in de war. De mijne is echt bikkelhard tegen de kou bestand. Zelfs als het sneeuwt en ijsregent wil hij nog buiten zijn portie hooi eten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 09:49

er is wel veel verschil qua vacht in EV's zo blijft de EV van mijn vriendin zelfs inde winter een super korte vacht hebben, ze voelt alleen iets zachter/donziger aan dan in de zomer. En die heeft het altijd en overal warm, terwijl haar andere gepensioneerd EV super lange haren krijgt en heel makkelijk koud aanvoelt...

Mijn vorige EV stond zonder deken, zelfs in de sneeuw, kon altijd binnen en buiten. kreeg een relatieve wintervacht (niet te vergelijken met een gemiddelde warmbloed, maar voldoende)
Mijn huidige krijgt vrij makkelijk en snel een teddyvacht, maar kan naar mijn gevoel toch vrij snel een deken gebruiken, gezien ze zo makkelijk aan haar wintervacht begint... Zonder deken is geen optie hier, want dan hoef ik niet meer te rijden, binnen 15 minuten bezweet en na 1.5uur nog niet droog...

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:22

Het eerste jaar dat onze Ev zonder deken stond was ook een ramp.
Regelmatig was ze aan het rillen van de kou.
In principe is er niets mis met rillen. Door te rillen warmen ze zichzelf weer op. Je moet het niet vergelijken met je eigen rillen namelijk. Mits ze voldoende hooi (ruwvoer) krijgt, blijven ze warm genoeg.
In het begin zul je dus flink hooi moeten geven.
Waarschijnlijk zal de vacht volgende wilter alweer langer zijn dan aankomende winter.
De wintervacht van onze EV was de 1e winter te vergelijken (qua dikte) met de zomervacht van alle andere paarden, maar namate ze meer jaren zonder deken stond werd de vacht ook wel langer.
Goed een teddybeer is het nooit geworden, maar ze kon er prima mee de winter door
Hier een stukje van de website paardnatuurlijk over paarden zonder dekens (zetten)
http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm
Ff zoeken naar het kopje: heeft mijn paard het koud

@ Petitparis er staat ook wat over zweten van je paard.
Best interessant en wij deden het ook zo bij onze EV en die is nooit ziek geworden ofzo omdat ze "nat" op stal stond na het rijden.
Mijn quarter wordt ook zo'n mega teddy en ook die wordt maar 15 minuten onder een zweetdek gezet na het rijden en ook bij haar geen problemen