26 september is het ook voor ruiters boven de 18, zowel voor de pony's als voor de ruiters. Ook mogen pony's vanaf 3 jaar deelnemen en ruiters vanaf de 8 jaar. Een aantal categorieën die er komen indien voldoende inschrijvingen: -shetlandercategorie (t/m 1.10) -categorie 1 (1,11 t/m 1,26) -categorie 2 (1,27 t/m 1,42) -categorie 3 (1,43 t/m 1,57) - koudbloed categorie eventueel opgesplitst in bepaalde rassen bijvoorbeeld friezen , haflingers/fjorden, trekpaarden.--> Dit ligt aan de inschrijvingen. - paardencategorie - engels volbloed categorie (engels volbloeds die NIET aan het renwezen deelnemen)
Als er nog meer ideeën zijn, deze zijn altijd welkom.
Er zit voor een deel omheining, maar we zetten het zowiezo aan de buitenkant nog af. Dit zodat er geen pony's op straat belanden. Aan de binnenkant waarschijnlijk alleen in de bochten maar dat moeten we even kijken, want voor het starten en dergelijke is het makkelijker als er aan de binnenkant niks is.
romy_b
Geplaatst: 28-07-10 20:01
zo wat een hoop categorieen! wel erg leuk. ik heb iemand helemaal enthousiast gemaakt dus ga zeker vragen of ze meedoet! hoeveel deelnemers moeten er minimaal zijn? maar nu is het dus echt een dag met alleen maar ponyrennen?
klinkt superleuk, de 26ste kan ik geloof ik niet. Heel september zit bij ons al vol zo ongeveer.
Ook hoop ik dat ik de volgende keer mijn kleine pony ook mee kan nemen. Heb er een meisje op rijden, en die kan haar zeker goed aan. Ze heeft er nu 2x op gereden maar het gaat echt super. Dus nog even extra conditie trainen (moet toch voor de marathon die ik over 3 weken heb, en het meisje houd wel van een lekker vaartje. nou maar hopen dat ze zo'n raceje leuk vindt.)
Echt superleuk dat er weer iets is. Boxmeer is hier vandaan de helft zo ver als duindigt, alleen maar beter dus
Op deze foto kun je het baantje goed zien. Kun je ook gelijk de reden zien dat we niet voor eind september een ponyren kunnen organiseren want er staan dan mais haha. Oh jha geen paniek baantje wordt breder gesleept als op de foto.
Is er nog behoefte aan verschillende afstanden?? Dus bijvoorbeeld 1 lange en 1 korte categorie, je mag dan aan beide rennen deelnemen, maar je mag ook slechts aan 1 afstand deelnemen.
Helaas heb de 25ste wedstrijd anders had ik graag mee gedaan!! Ach volgende keer beter! gr, Jessica
Qazwsxedc
Geplaatst: 29-07-10 15:40
leuk dat jullie nog proberen om de ponyrennen door te laten gaan
Ik ben echt blij dat ik mee heb kunnen doen
T gaat hier ook goed maar vandaag is er voor het eerste eentje een soort van met me vandoor gegaan.. hij schudt normaal alleen heel erg met zn hoofd dus dan geef ik hem een beetje meer ruimte, maar vandaag had ie daar een beetje misbruik van gemaakt . normaal moet je hem eerder aansporen dan tegen houden dus ik had wel zoiets van wtf gebeurd er nou? haha. Dus toen haalde ik er eentje in, maar kon gelukkig daarna gelijk stoppen. Ik was wel bang voor mijn trainers reactie, ook omdat t peerdje morgen een race heeft met onze nieuwe apprentice staljockey. En laat hij nou ook net diegene zijn die ik inhaalde . maar mijn trainer schudde alleen glimlachend zijn hoofd en zei: kan jij hem morgen niet rijden, ik heb hem nog nooit zo enthausiast gezien. Nu maar hopen dat ie morgen goed loopt, anders is het mijn schuld! Dus zo blijkt maar weer dat je ook luie paarden niet moet onderschatten! Wel jammer dat dan gelijk iedereen binnen 5 minuten weet wat er gebeurd is, en dan is het toch wel iets stoerder als het je overkomt met een sterke hengst ipv een luie ruin
leuk wat te horen Kim! en is het daar nog erg leuk? zijn er nog leuke mannen ?
Ja bij dat soort paarden gebeuren juist dat soort dingen, omdat je het niet verwacht, paard die je meer moet tegenhouden let je er al meer op. Een shet van ons wil er altijd vandoor gaan die moet je gewoon bij je houden en dan gaat het goed. Laten merken dat je oplet. Maar bij me B-pony zit ik soms echt niet op te letten (slecht...) omdat ze gewoon zo braaf is, en lekker doorloopt en nergens van op kijkt... Nou maar hopen dat dat paard morgen goed racet! en jezelf niet te schuldig voelen hoor, als je trainer niet boos werd zal het allemaal wel meevallen
hahah kim geweldig!! Ja dat gaat altijd snel rond als het niet goed ging. Slecht nieuws gaat sneller als goed nieuws. We zijn nu bezig met overal reclame te maken en met een poster te maken en zo. De eerste inschrijvingen zijn binnen en we gaan rustig verder met organiseren.