Heb jij ook een snelle pony??!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maad1993

Re: Heb jij ook een snelle pony??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:26

jammer dat de ren net is als er bij mijn vlak bij een groot festival is, maar ik wil de ponyrennen niet missen, dus dan maar 1 dag en laat in de avond naar het festival ! :D

Baal er ook echt van dat ik zondag niet mee kan doen, maarja, er is niks aan te doen! :D

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:26

Ik zou graag meedoen, maar 1 probleem ik heb een dressuurzadel. Dat is niet handig of wel :+

edit: Ik had al helemaal besloten dat ik mee wil doen, topic voor rijmaatje gemaakt enz, bedenk ik me dat een dressuurzadel niet echt praktisch is. Ookal rijd ik er wel ook altijd mee buiten in het bos..

Maad1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:29

een vriendin van mijn, die ook al 3 keer meegedaan heeft die rijd ook met dressuurzadel, en die is 2x 2e en 3e geweest, dus het kan wel :P

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:30

Oh mooi zeg :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:22

Ik vind dat het zeker kan. Om fatsoenlijk te staan is het niet praktisch maar zo voor de ponyrennen is het gewoon voldoende.
Je kunt gewoon lichtjes uit het zadel komen en dan heeft je pony er ook geen last van.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:38

Even hier verder praten over je aanvulling in mijn rijmaatjes topic. Ik dacht dat mijn pony wel een aardige conditie had, maar 2 uur galloperen houdt ze denk ik niet vol. Zou het dan voor haar te zwaar zijn om de ponyrennen te doen? We trainen thuis eigenlijk veelal dressuur, maar ook springen en we gaan minimaal 1x per week naar het bos (minstens 1,5u)
Hoe begin je met het trainen van zo lang galoperen? Beginnen met een kwartiertje en dan telkens verder uitbouwen?
(Ik wil alles weten :P )

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:38

ik train eigenlijk elke dag voor de race. ik ga eerst een stuk in stappen en dan een stuk draven en dan daarna me paard stil zetten, gaan staan in de beugels en vanuit stilstand naar een super harde rengalop! :D maar het stil staan vind ze wel wat moeilijk... maar het gaaat steeds beter, en inderdaad. in het begin heb ik mijn paard zelf een beetje aan laten geven hoe lang ze kan galopperen. eerst gewone galop en als dat heel lang lukte ben ik naar ren galop gegaan, en het gaat nu eigenlijk super! :D ik ben super trots op haar! :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 23:13

anoukoaky schreef:
ik train eigenlijk elke dag voor de race. ik ga eerst een stuk in stappen en dan een stuk draven en dan daarna me paard stil zetten, gaan staan in de beugels en vanuit stilstand naar een super harde rengalop! :D maar het stil staan vind ze wel wat moeilijk... maar het gaaat steeds beter, en inderdaad. in het begin heb ik mijn paard zelf een beetje aan laten geven hoe lang ze kan galopperen. eerst gewone galop en als dat heel lang lukte ben ik naar ren galop gegaan, en het gaat nu eigenlijk super! :D ik ben super trots op haar! :D

Uhm ik hoop niet dat je elke dag gaat rennen, want dan maak je je paard meer kapot dan je hem aan het trainen bent.
De meeste paarden die normaal vooral met dressuur en springen bezig zijn hebben ook een conditie maar een andere conditie.
Dit wil niet zeggen dat je niet mee kunt doen aan de ponyrennen, want die conditie is goed genoeg.
Maar als ik bijvoorbeeld een uur dressuur rijdt is die van mij kletsnat maar als ik een uur ga galloperen is er niks aan de hand. Het is een ander soort conditie. Ja ik weet niet goed hoe je het uit moet leggen.
En geloof me aan 2 uur zit je zo.
En als je nu gewoon zo flink trait kun je ook al goed een half uur per les galloperen, tenminste dat deden wij wel in de springlessen. En bijna ieder paard kan zo een uur achter elkaar galloperen.
Kijk als wij zo lang galloperen gaan we niet hard maar geoon een midden gallop uitgestrekte galop, dat tempo. Wij noemen dat canteren. Het is dus niet zo dat we dan bijvoorbeeld 2 uur lang gassend oor dat bos heen.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:29

neee niet elke dag, ik rijd denk ik 3 dagen recreatief, en ik wandel wel eens met der en ik rijd ook lekker in de bak :D ik denmk dat ik 3 dagen ongeveer train, en af en toe wel meer in de week hoor, maar dan train ik alleen het starten de overgang van stilstand naar galop :D

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:54

Yvonne hoe gingen de rennen van vandaag? Nog iets gewonnen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:07

nee ik was 5e.
Hij viel wel tegen hij was 100% zeker niet optimaal.
MAar we hadden ook geen goede voorbereiding naar deze koers, ik zat met mijn proefwerken en Duuc was ook niet helemaal in orde. Niks ernstigs of zo maar daardoor geen goede voorbereiding helaas.

Groenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:09

kyrkelover schreef:
nee ik was 5e.
Hij viel wel tegen hij was 100% zeker niet optimaal.
MAar we hadden ook geen goede voorbereiding naar deze koers, ik zat met mijn proefwerken en Duuc was ook niet helemaal in orde. Niks ernstigs of zo maar daardoor geen goede voorbereiding helaas.

succes met je proefwerken! :o
volgende keer beter toch?! :D
gingen de ponyrennen door?

x

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:19

ja die gingen zeker door.
Maar 9 augustis hopen we op het dubbele aantal deelnemers.
We willen eigenlijk minimaal 30 deelnemers verdeeld over categorie 3 en 4.
Dus mensen schrijf je in!!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:23

Jammer Yvonne!
Ik baal zo, wij zijn dan op vakantie! Ik had zo graag mee willen doen, het lijkt mij zo leuk! Ik zit te hopen dat we toch niet gaan _O-

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:18