Als je alle medische factoren uitgesloten hebt kom je dus bij de trainingsfactoren. Ik zou graag een filmpje zien van het aanspringen, kan je die maken? Begrijp het ook als je dat niet online wilt hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
RianneH schreef:Ik vind persoonlijk van niet. Straffen voor het bokken, wat als het zo regelmatig is een uiting is van onvrede/pijn/onkunde, is symptoombestrijding. Wees blij dat je een paard hebt die aan geeft dat er iets niet klopt, nu is het echter aan jou om uit te vinden wat dat is.
Wat doe je buiten anders dan in de bak?
darkadia schreef:Buiten is meer rechtuit neem ik aan. EN waarschijnlijk meer voorwaarts dan in de bak? In dat geval is het echt een balansprobleem, kan zijn dat ze zelf nog niet sterk genoeg is, maar ruiterhouding kan er ook mee te maken hebben. In ieder geval geeft ze duidelijk aan dat er iets is, dus ik zou het persoonlijk niet afstraffen.
RianneH schreef:Kan je proberen. Maar als de reden van bokken onbalans is maak je het haar alleen maar moeilijker door in een nog kleinere ruimte galop te vragen.
En kijk eens kritisch naar je eigen houding, wat doe jij als je galop vraagt.
darkadia schreef:Ai dat klinkt alsof het verergert. Denk dat het goed is stap terug te doen, trainen in stap en draf onder de man en galop alleen aan de longe. Haar rug was ook al eens nagekeken toch? Weet niet welke regio je zit? Zeker nu jij er ook af gevallen bent, vertrouwen in elkaar zal weer moeten groeien, en goed uitzoeken waar ze last van heeft. Ik snap dat je verkopen overweegt, maar ze heeft dus wel een 'probleem' en bij de meeste dravers is n rustige respectvolle behandeling vereist en niet iemand die denkt t er wel even uit te rijden... Eerder kon ze het wel normaal dus denk echt dat ze last heeft ergens. Evt mogelijk een andere zadelmaker nog soort second opinion te laten doen?
FireAndIce schreef:darkadia schreef:Ai dat klinkt alsof het verergert. Denk dat het goed is stap terug te doen, trainen in stap en draf onder de man en galop alleen aan de longe. Haar rug was ook al eens nagekeken toch? Weet niet welke regio je zit? Zeker nu jij er ook af gevallen bent, vertrouwen in elkaar zal weer moeten groeien, en goed uitzoeken waar ze last van heeft. Ik snap dat je verkopen overweegt, maar ze heeft dus wel een 'probleem' en bij de meeste dravers is n rustige respectvolle behandeling vereist en niet iemand die denkt t er wel even uit te rijden... Eerder kon ze het wel normaal dus denk echt dat ze last heeft ergens. Evt mogelijk een andere zadelmaker nog soort second opinion te laten doen?
Verkopen doen we haar niet zomaar hoor,dat zou echt laatste optie zijn.
Misschien is het een idee om haar pijnstillers te geven om te zien of het idd pijn is.
Het blijft vreemd dat het alleen de galop onder de ruiter betreft,verder is ze heel rustig en lief.
Haar rug is 2 x nagekeken door een goede osteopaat,en zadel van de week ook weer.