Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cordelia schreef:Bedankt voor je reactie. In het begin was het een drama om d'r te longeren. Nu gaat het veel beter. Ik gebruik nu ook een longeerhulp van FRA. Gaat best goed
ze kon alleen maar heel hard draven en galopperen.
Cordelia schreef:Hallo allemaal,
Dit is compleet nieuw voor mij, maar ook ik heb sinds kort een DRAVER en vond via haar te googlen deze site en heb mij geregistreerd.
Mijn naam is cordelia en mijn paard is er een van de schemer stal.
Ze is 6 jaar oud en een gevoelige dame.
Ik heb ontzettend veel plezier met d'r en zou graag tips van jullie ontvangen die typisch van toepassing zijn voor dravers. Want ach ze zijn toch anders gestart in hun jonge leven dan rijpaarden.
Groetjes cordelia en hoor graag van jullie ervaringen
. Mijn paardje is nu 6 jaar en is mee gewerkt om op de baan te koersen. Ze kwam er pas vanaf na haar 5 de jaar. Ik denk dat er best wel hard mee gewerkt is want ze heeft cornage en wel zo erg dat ze te weinig adem kreeg. (prop) Daarvoor dus niet meer geschikt. Wel geniet ik van de opvoeding die ze gehad heeft bv langs de weg. Maar van witte hekjes super bang ??? In het bos een bange poepertje maar vertrouwd mij nu goed genoeg om op m'n stem en hulpen door te gaan. In ieder geval heb ik ook moeten leren via mensen en internet. Het zijn inderdaad super intelligente dieren ( niet dat andere paarden dat niet kunnen zijn) en als de klik er is dan gaan ze helemaal voor je.

Zo fijn, dicht naast het bos wonen
.. hij is dan wel goed te houden als hij O fris is maar wat minder energie kan geen kwaad
sinds kort snapt hij ook de galop onder het zadel ( oké paar sprongen) Maar wel mooie en beheerste galop sprongen... Maar daar word hij dan ook weer heet van...
maar verder is ie echt lief!!
En stap heel veel. Basis is zo veel belangrijker dan alle gangen mee nemen.
ik moet erbij zeggen dat we alles weer aan het opbouwen zijn, nadat ik eraf ben gevallen en 2a3 maanden niet heb kunnen rijden... Maar ik vind het wel fijn om hier tips erover te krijgen..
. En idd ze worden best heet, maar ik vind het leuk om dan de rust er weer in te rijden. Die periodes worden nu steeds korter om haar weer rustig te krijgen en daarna draf ze als een tierelier. Super gewoon !!