[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Firegirl

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:26

Is er toevallig iemand hier die Jeffrey Dragon mee heeft gemaakt of er zelfs nog foto's van heeft? Hij is nu van een stalgenootje van me die hier erg benieuwd naar is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:43

Nogmaals * SPAM* ( wel even zeker weten dat ik alle dravergekken gehad heb natuurlijk....)

ruitje schreef:
Er is nog plek op onze ruildag, dus als je het leuk vind om met een andere discipline kennis te maken?

Alle ruilers hebben zich ingeschreven en er is nog plek over, dat betekend dat er ook plek is voor mensen die zelf niks te ruilen aanbieden. De dag is op 21 juni vanaf 11.45, er is ook een markt en er is wat lekkers te koop natuurlijk! We hebben er zelf heel veel zin in en denken dat het echt een gezellige kleinschalige dag word waar iedereen goed kennis kan maken met elkaar!

Dus wil jij mee op de duosulky, leren mennen achter een mini, mee met een marathonwagen, leren werken met de lange lijnen, leren grondwerken, op een internationaal TREC paard rijden, een uitleg krijgen over endurance of de drafsport, op een ver geschoold westernpaard rijden of een ruiterfittraining volgen?

Kijk dan op:
http://www.staldegroenemeer.nl/page/schema-ruildag

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:54

Leuk initiatief Ruitje! Helaas druk druk, maar als je het ooit nog eens organiseert in een voor mij rustigere periode kom ik eens buurten :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:01

Gezellig hoor! Vind het altijd leuk om bokkers te meeten. Laatst kwam ook iemand met een draver kijken voor stalling, ook een bokker, die heeft mijn nieuwe project onder het zadel gezien en mijn dravers bekeken. Was meer een meeting dan een stal-rondleiding. Hartstikke gezellig :')

Mensen met dravers hebben altijd iets om minstens een middag over te praten blijkt :+

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:15

Hallo, ik kom hier even buurten, nadat ik Heimdallr misschien gestrikt heb om als westerncombi op een evenement te komen verschijnen :D
Een aantal van jullie ken ik geloof ik wel al :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:18

shetlandlove schreef:
Hallo, ik kom hier even buurten, nadat ik Heimdallr misschien gestrikt heb om als westerncombi op een evenement te komen verschijnen :D

je moet ook het andere topic hebben, van Radnah. :')
Deze is ook gezellig, trouwens!

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:20

Zucht... Stuur dan maar een link :') Ik heb zo mijn best gedaan deze op te zoeken haahahah

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:33

Kyara is gisteren gekraakt en losgemaakt door de osteopaat.
Nu 3 dagen longeren en zaterdag weer proberen te rijden. :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:16

shetlandlove schreef:

Hi Lys...
ik weet niet of ik reeds aangemeld ben hier maar denk lees( en schrijf dan ) eens mee.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:27

FireAndIce schreef:

mijn is okk gedaan maar ik mocht 3 weken niet op en laast week moest ik week longeren en en in totaal 6 weken rustig aan doen en miss moet ze nog halve behandeling. Maar het heeft mijn paard echt geholpen ze buigt enzo nu veel makkelijker.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:02

valerie2012 schreef:
FireAndIce schreef:

mijn is okk gedaan maar ik mocht 3 weken niet op en laast week moest ik week longeren en en in totaal 6 weken rustig aan doen en miss moet ze nog halve behandeling. Maar het heeft mijn paard echt geholpen ze buigt enzo nu veel makkelijker.

Dat is best wel lang!
Nu heeft mijn osteopaat ook gezegt dat ik rustig aan moet doen,
maar nu heeft gisteren mijn bijrijdster Kyara flink hard laten rennen langs de weg.
Geen idee of dit kwaad kan,had haar nog wel gezegt rustig aan te doen.
Overmorgen 2e behandeling!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:14

Ai, dat zou ik niet gedaan hebben. Komende dagen even fijn loswerken en rustig aan doen. Dan tweede behandeling en bijrijdster even goed aanspreken. Paard is nog herstellende van een behandeling en er komt een behandeling aan, daar wil je niet met spierpijn in..

Hier alles rustig, paarden genieten van het ontspannen leven nu we allemaal nog druk zijn. Binnenkort vakantie en dan mogen ze weer aan de bak :p Heel fijn gereden laatst, met een hoop werk weer voor de boeg.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:28

Vandaag voor t eerst sinds ik van mn paard ben gevallen, weer in de bak gereden...al wel eerder buiten maar niet in de bak, pfff was wel weer ff spannend, en alles was uiteraard eng! Hij was echt aant klieren, dus toch zover geprobeerd aan te pakken, maar baal zo... Voor ik eraf viel ging het rijden zoooo lekker en nu, pfff voelt alsof ik van voren af aan begin! Baaaaal.. :'(

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:33

Ben je erna weer opgestapt? Kan ook best zijn dat je de volgende keer weer ontspannen rijdt ;)
Ik heb laatst ook twee bijna duikelingen gemaakt doordat beide opzij sprongen terwijl ik net stond in de beugels. Niet helemaal hetzelfde maar wel heel fijn gereden nog ;)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:39

Nee kon niet méér opstappen nadat ik er af was gevallen, ben afgevoerd met de ambulance... Had mijn rug/stuitje zwaar gekneusd.. :-(

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:40

Ai! Dat is helemaal naar! Nu eerst zelf herstellen ja. Beterschap!
Hoe oud is je paardje?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:01

Hihi mijn boef is 16... Maar ik heb nog steeds wat last van mn stuitje, dus kan het rijden ook nog niet oppakken zoals ik zou willen, dus morgen maar weer ff van de grond af werken.. Maar blijf oefenen met mn boefie! :-)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:16

valerie2012 schreef:
FireAndIce schreef:

Dat is best wel lang!
Nu heeft mijn osteopaat ook gezegt dat ik rustig aan moet doen,
maar nu heeft gisteren mijn bijrijdster Kyara flink hard laten rennen langs de weg.
Geen idee of dit kwaad kan,had haar nog wel gezegt rustig aan te doen.
Overmorgen 2e behandeling![/quote]

klopt is wel lang. Maar komt tegoeden van me paard en dat staat op 1.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:55

Komt zeker op de 1e plaats valerie2012!
Ik maak me ook een beetje zorgen omdat Kyara gisteren niet helemaal lekker liep.
Hoop niet dat dat door die galop komt.
Moet jij ook oefeningen doen bij je paard?
Ik ben bang dat dat zaterdag niet is gedaan.
Ik ben altijd erg precies wat Kyara betreft,dan moet ik dat ook van een ander kunnen verwachten,toch?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 19:02

FireAndIce schreef:
Komt zeker op de 1e plaats valerie2012!
Ik maak me ook een beetje zorgen omdat Kyara gisteren niet helemaal lekker liep.
Hoop niet dat dat door die galop komt.
Moet jij ook oefeningen doen bij je paard?
Ik ben bang dat dat zaterdag niet is gedaan.
Ik ben altijd erg precies wat Kyara betreft,dan moet ik dat ook van een ander kunnen verwachten,toch?

Ik moest gewoon kijken hoe ging maar heb allen rustig aan moetten doen en moetten gaan longeren met elastiek mag ook met bijzet maar mocht 1st 3 weken niet rijden en in 3 e week week gelogeerd en toen weer op gegaan. Maar voor rest niets eigenlijk en mij paard gaf zelf aan wat ze wou en kon en heb vooral naar haar geluisterd. En na me instucktie want via haar kwam aan die osteopaat. En miss moet ze nog halve behandeling maar dat weet ik niet. Maar lijkt mijn als een verzorger heb dat gewoon naar jou moet luister want is jou paard en dan moet niet meer gedaan worden dan mag .

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 20:02

Rustig kort buitenritje gemaakt :j
Afbeelding
En d'r lieve koppie <3
Afbeelding

Cordelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:02

Hallo allemaal,
Dit is compleet nieuw voor mij, maar ook ik heb sinds kort een DRAVER en vond via haar te googlen deze site en heb mij geregistreerd.
Mijn naam is cordelia en mijn paard is er een van de schemer stal.
Ze is 6 jaar oud en een gevoelige dame.
Ik heb ontzettend veel plezier met d'r en zou graag tips van jullie ontvangen die typisch van toepassing zijn voor dravers. Want ach ze zijn toch anders gestart in hun jonge leven dan rijpaarden.
Groetjes cordelia en hoor graag van jullie ervaringen :wave:

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:08

Niet vergeten dat het ook maar gewoon een paard is :)

Cordelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:13

Zeker niet :-)
Alleen denk ik dat ze met andere disciplines is beleerd en ik heb haar als rijpaard gekocht ivm afgekeurd voor de drafsport

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 11:17

Is ze al getraind als rijpaard?

Verder zijn dravers ook paarden met een verschillend, eigen karakter en exterieur. Mijn jongste paard heb ik als veulen gekocht. Ze heeft nooit gekoerst, nooit in training gestaan, maar is toch echt een draver in haar gangwerk en is een behoorlijk pittige, gevoelige tante qua karakter. De start van het leven maakt wat dat betreft dus niet zo heel veel uit ;)

Ze worden trouwens niet 'afgekeurd' voor de drafsport, maar zijn niet goed genoeg en mogen daarom een tweede carrière proberen op te bouwen en worden dus verkocht als rijpaard.