ponyrennen Duindigt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:48

Ik ben jammer genoeg te oud ;(

sasika

Re: ponyrennen Duindigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:01

vind ook wel beetje jammer dat e een leeftijdsgrens aan dat ponyrennen zit... pony's zijn pony's moet je daar altijd voor onder de 18 zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:05

ja bij knhs is het pony's tot het jaar waarin je 18 word dus stel ik word 18 op 4 feb dan mag ik bij de pony's rijden tot december geloof ik

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:44

ja maar dit is rennen... daarbij mag jebij de knhs dan met een pony tussen de paarden starten...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 22:59

Wij zijn zelfs nog heel schappelijk geweest.
In duitsland en Engeland is het zelfs nog lager de leeftijd.
En bij de knhs mag je inderdaad daarna bij de paarden starten maar dat is wel ietwat anders.
Hoe ouder je wordt hoe meer conditie en kracht en alles je hebt net als voor het finish rijden.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:27

Is het nu zo dat je t/m het einde van het jaar mag meedoen? (Het jaar waarin je 18 wordt) of echt tot de datum zelf?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 15:11

tot het einde van het jaar, maar dan moet je wel al een meer meegedaan hebben of course.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:42

ok, dankuu

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:24

En hoe zit het met de zadels. Hebben de meeste trainingszadels? Of hebben de meeste gewone zadels? (dressuur, veelzeidigheid of spring) En is het niet oneerlijk, als de een een trainingszadel gebruikt, en de ander een gewoon zadel?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:13

Hallo Horsemagic,
nee dit is niet oneerlijk aangezien idereen minimaal 30 of 40 kg moet wegen. Dit ligt aan de catgorie waar je in start.
Verder rijden de meeste met veelzijdigheid zadel, maar er zijn er steeds meer die overstappen op trainingszadel.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:59

oké, je hebt gelijk. Sorry, ik zie het ja, dat je minimaal 30 of 40 kilo moet wegen minimaal. Ik ga me denk ik (weet ik bjina wel zeker) ook inschrijven. Dit is mijn aallllereerste keer, en het lijkt me echt heel leuk :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 20:20

Oh maakt niet uit hoor.
Vragen mag altijd.
17 mei komen er mensen van de nieuwe campagne spottende sporters, om filmpjes te maken.
Ook worden er 4 dekentjes gesponsord door Bianca van der Harst.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:56

Gaaf! Ik heb me ingeschreven. Ik kan mijn pony goed de baas, en we zijn echt één team. Ik rijd nu dressuur en springen met hem. Supergoede renervaring hebben ik en mijn pony niet. In de familie zit het ook niet. Ik heb moeten knokken om te mogen paardrijden, en om een eigen pony te krijgen. Maar gelukkig steunen mijn ouders me heel goed. Ik houd veel van rennen (computerspelletjes, tv haha) en ik heb eens een renbaan gezien, maar ik ben er nog nooit opgeweest. Ik wilde altijd al eens meedoen met een ren, maar om meteen met de grote mannen mee te doen leek me niets... Dus deze wedstrijd is ideaal voor mij en mijn pony. Ik wil gewoon eens even kijken hoe het is om het te doen. Kampioen worden zullen we ook niet, maar het lijkt me gewoon heel leuk en gezellig. Ik heb er echt nu al heel veel zin in. Ik denk dat we er ook veel van kunnen leren. ;)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 18:02

De reden die jij geeft om mee te doen is eigenlijk exact de reden waarom we de ponyrenne organiseren.
zodat je wat leert over de sport en er ook mee in aanraking komt en er veel val leert.
En er misschien wel zo enthousiast over wordt dat je uiteindelijk zelf ook iets met renpaarden gaat doen.
Ik heb je inschrijving ontvangen en je staat al op de site.
We hebben nog vooral inschrijvingen nodig bij categorie 1 en in categorie 3.
Maar we hopen dat deze nog komen.

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:56

ja, tot nu toe niet zoveel competitie in mijn categorie }:0 ! Maar categorie 4 zijn er al weer lekker veel, zeg!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 21:09

klopt.
Maar we hebben in totaal toch al 24 inschrijvingen en er kan nog 3 maanden ingeschreven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:37

haha en laat ik nou net in cat 4 zitten...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 13:03

dat is toch juist leuk, heb je tenminste wat tegenstand.
Ennuh kim zou het nu eindelijk gaan gebeuren dat je als eerste over ide streep heen zoefd.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:40

Gezellig in categorie 4. Als ik naar die paarden namen kijk, rijden er volgens mij best wel goede mee. Maar het is toch zo dat als er echt heel veel in een categorie zitten, dat je het dan splitst of niet?
Ik heb er toch echt zooooo veel zin in :D Ik kan niet wachten ;)

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:43

Oja, ik wilde ook nog even kwijt dat ik het ontzettend goed en leuk vind dat jullie zoiets organiseren, want nu kan ik eindelijk eens lekker over een renbaan galoperen, zonder dat ik meteen tegen de grote moet. En ik weet zeker dat mijn pony het ook leuk gaat vinden ;)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:24

@ Nina_roosje: Ja, jij moet er heel veel verslaan 8-) !

@Kyrkelover: Het wordt wel eens tijd he, en er zit een 8 in dit nieuwe racejaar, dus dat moet toch zeker goed komen?! Ik hoop dat ik blijf zitten op dat stomme zadel :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 20:33

een 8?? ik heb heel lang gedacht, maar ik snap dus echt niet waar dat vanaf komt.
En op dat zadel blijf je wel zitten,beugels wat langer en hoppa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:30

kimbosman schreef:
@ Nina_roosje: Ja, jij moet er heel veel verslaan 8-) !

@Kyrkelover: Het wordt wel eens tijd he, en er zit een 8 in dit nieuwe racejaar, dus dat moet toch zeker goed komen?! Ik hoop dat ik blijf zitten op dat stomme zadel :o

idd :Y) Oja het grootste paard wat deelneemt ben ik :) dus als je iemand ziet met een helegroote pony dan ben ik het :)

Qazwsxedc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:46

ja 2008 :P haha! Daar zit een 8 in :7
En inderdaad beugels langer scheelt wel, maar het is voor een pony bedoeld en de beugelriempjes zijn dus écht kort O:)

@ Nina_Roosje: Ja ik had het verkeerd gelezen ik dacht dat je zei dat je in categorie 3 mee ging doen, ik snel mijn concurrentie checken natuurlijk (jouw profiel dus }:0 ) En toen dacht ik heh zo'n grote in mijn categorie :+ ? Maar toen bleek het 4 te zijn... Is ie net 1.55 ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:02

kimbosman schreef:
ja 2008 :P haha! Daar zit een 8 in :7
En inderdaad beugels langer scheelt wel, maar het is voor een pony bedoeld en de beugelriempjes zijn dus écht kort O:)

@ Nina_Roosje: Ja ik had het verkeerd gelezen ik dacht dat je zei dat je in categorie 3 mee ging doen, ik snel mijn concurrentie checken natuurlijk (jouw profiel dus }:0 ) En toen dacht ik heh zo'n grote in mijn categorie :+ ? Maar toen bleek het 4 te zijn... Is ie net 1.55 ofzo?

nee 1,568 :) dus op 2 mm mag ik mee doen ^^