Dravers Taxatie topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

randey

Re: Dravers Taxatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:20

wij gaan in augustus want we konden niet mee met trotters

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:22

randey schreef:
wij gaan in augustus want we konden niet mee met trotters

oh sorry ik bedoel de eventing meeting.

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:24

hihi ja dan ga ik ook mee heb er super veel zin in. ren kan nog niet zo goed springen maar leert super snel op die laatste foto was het pas de tweede x over iets anders als balken springen. En gewone hindernissen vind ze nog erg eng haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:27

randey schreef:
hihi ja dan ga ik ook mee heb er super veel zin in. ren kan nog niet zo goed springen maar leert super snel op die laatste foto was het pas de tweede x over iets anders als balken springen. En gewone hindernissen vind ze nog erg eng haha

Ach dat maakt niet uit :) De niveau's zijn zoiezo verschillend.. Maar we gaan nu erg off topic dus ik ga mun mond er over houden. Voor de modjes boos worden

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:58

hoi !

ik ben hier al een tijdje niet geweest , maar omdat er veel veranderd is bij mijn paard , ben ik toch weer benieuwd geworden ! ik kan totaal niet taxeren maar doe toch maar een gokje, sorry als het nergens op slaat.

liberty; 1500 omdat ze een goed karakter heeft ( wat ik erg belangrijk vind als ik een paard koop)
en kan , zoals je haar omschrijft, veel . en is ook nog eens lekker jong .

me to you ; 1700 , is ook nog lekker jong . beheert een goede galop. is rustig:)

nou , hier issie dan ;

naam; Yela EMC.
leeftijd; 4
schofthoogte; 1. 66
springt ; 1.15 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verder is ze 100% verkeersmak , schrikt niet snel , een heeft een gouden karakter . en leert erg snel . wordt helemaal bitloos bereden , en vaak gewoon helemaal met niets . is perfect aan de hulpen .

dit was het voor eerst , ben benieuwd !

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:45

heeft ze gekoerst?
en niveau is basis neem ik aan?
1350 euro, ze is jong, maar kan niet echt veel, en vanaf de foto vind ik de springtechniek niet echt super, maar echt over oordelen kan ik daarover natuurlijk niet.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:18

nikilover schreef:
heeft ze gekoerst?
en niveau is basis neem ik aan?
1350 euro, ze is jong, maar kan niet echt veel, en vanaf de foto vind ik de springtechniek niet echt super, maar echt over oordelen kan ik daarover natuurlijk niet.

nope , ze heeft niet gekoerst , wel geprobeerd , maar net iets te langzaam .

tja het is maar net waar je een paard op taxeert , ik vind het weer belangrijk dat ik een paard heb wat bomproof is en waar ik eindeloze buitenritten mee kan maken , een ander gaat weer voor prestaties. en ik heb heel wat over voor het eerste :)

bedankt voor je reactie.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:18

niveau is trouwens L1

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:42

YelaBrenda11 schreef:
niveau is trouwens L1

Dat denk je zelf of start je ook wedstrijden met haar?

Noble: 2500-3000, geklasseerd, veel mee gedaan, talentvol.
Liberty: 1250, niet geklasseerd.
Randey: 1000, niet geklasseerd, al wat ouder
Me to You: 2500-3000, geklasseerd, winstpunten, heeft nog potentie.
Yela: 1000, jong, springtechniek is moeilijk te bepalen, 1 hindernis is anders wat dan een parcours :+

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:49

WendyBZ schreef:
YelaBrenda11 schreef:
niveau is trouwens L1

Yela: 1000, jong, springtechniek is moeilijk te bepalen, 1 hindernis is anders wat dan een parcours :+

ik krijg les met de oefeningen van de L1 . Ik die dressuur omdat het goed voor haar lichaam is . maar wedstrijden ..? neehoor , daar heb ik geen zinin , daar vind ik eigenlijk niets aan :+ ik doe het omdat het momenteel nodig is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:22

YelaBrenda11 schreef:
WendyBZ schreef:

ik krijg les met de oefeningen van de L1 . Ik die dressuur omdat het goed voor haar lichaam is . maar wedstrijden ..? neehoor , daar heb ik geen zinin , daar vind ik eigenlijk niets aan :+ ik doe het omdat het momenteel nodig is .

Ik krijg les met oefeningen uit de M en over een aantal maanden beginnen we met de piaffe. Maar ik rijd geen Z hoor ;)

Dus er zit nogal een verschil tussen les krijgen met bepaalde oefeningen en ook dat niveau op wedstrijd kunnen rijden ;)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:27

niniroosje; tis maar net hoe je het wilt zien . als ik een paard ga kopen en ik zie dat hij een keurige l1 proef loopt zonder wedstrijden te lopen , zou ik er toch wel iets meer aan uitgeven dan wanneer ik het niet had gezien ;) ze kent niet bepaalde oefeningen hoor , ze loopt gewoon een hele proef door met alle oefeningen die erin zitten;)

want jij omschrijft één oefening die je gaat doen met je paard , dat is toch wel iets anders dan een proef:)
Laatst bijgewerkt door YelaBrenda11 op 07-08-10 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:28

Yela EMC: €1200, Kan alleen de basis. Springtechniek is zo vanaf de foto niet echt super(heb je misschien een andere foto?). En is ze wel met bit beleerd? Voor mij persoonlijk heeft dat namelijk wel een meer waarde.

Oakridge Boko: Leuk paard om te zien. Verder niet geklasseerd ook niet hoog op geleid. €1300

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 22:31

YelaBrenda11 schreef:
niniroosje; tis maar net hoe je het wilt zien . als ik een paard ga kopen en ik zie dat hij een keurige l1 proef loopt zonder wedstrijden te lopen , zou ik er toch wel iets meer aan uitgeven dan wanneer ik het niet had gezien ;) ze kent niet bepaalde oefeningen hoor , ze loopt gewoon een hele proef door met alle oefeningen die erin zitten;)

Het is idd hoe je het wil zien. Maargoed een paard dat geklasseerd is in de dressuur is voor veel mensen wel meer geld waard dan eentje die het wel kan maar nooit mee geweest is op wedstrijd. Want een paard dat thuis een keurige ontspannen Z proef kan lopen. Hoeft dat niet persé op wedstrijd ook te kunnen. Verder is L1 niet heel spectaculair. Want het enige dat daar in zit is wijken en achterwaarts toch? En dat kan ieder paard dat fatsoenlijk aan het been staat.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:01

je bedoelt denk ik dat het paard de oefeningen gewoon beheerste , maar dat in de ring zenuwen komen opspelen ? want hij zal het niet ineens vergeten zijn denk ik:P dus er moet denk ik gewoon aan drukte moeten worden gewerkt. maar ik snap wel goed wat je bedoelt:)

en inderdaad l1 is gewoon licht , niet hoog dus . maar het scheelt natuurlijk altijd wel een beetje.

Froetsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:00

Als Jag voor 5000 te koop stond, had ik hem vandaag nog gekocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:08

Gezellie hier!
Ik hou het hier wel in de gaten ja

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:46

Ik weet echt niet goed hoe ik moet taxeren, maar als ik gewoon een beetje kijk naar wat ik er van vind, komt dit eruit.
Me to you: 2000, mooi paardje, netjes in de sport.
Yela EMC: 1400, leuk paard, braaf en dat is vaak erg belangrijk.
Oakridge Boko: 1400, mooi paard om te zien. Verder niet veel beschrijving erbij dus moeilijk oordelen.

En dan nu mijn topper

Naam: Roscoff Elegance
Roepnaam: Rolex
Leeftijd: 5
Schofthoogte: 1,61
Geslacht: Ruin

Dressuur: Ik ben nog niet met hem gestart, dat willen we binnekort wel gaan doen want hij begint het goed op te pakken. Nette galop, los in de mond en laat een goede draf zien. Nagefelijk lopen is geen probleem. We zijn nu bezig met het wijken en dit gaat al erg netjes. Hij kan nu een nette B proef neerzetten.

Springen: We hebben parcoursen gestart onderling, een 80 parcour springt hij netjes rond. We zijn bezig met de training om hogerop te komen en dan B te gaan starten, hier is hij nog niet klaar voor. Onder de man springt hij 1,15 en los 1,30. Springen is echt zijn ding. In een parcour word hij wel een beetje heet maar is goed bij je te houden. Ook heeft hij een huntchase gereden en hij springt zonder problemen over alles heen en kijkt nergens van op, hierbij zijn we 1e geworden.

Mak: Hij is een beetje eenkennig maar verder is hij 100% verkeersmak, kijkt nergens van op en loopt het liefst lekker door het bos. Met andere paarden rijden of alleen is geen probleem. Ook vind hij het lekker om door het water te gaan.

de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:41

Naam: Lamina Du Lombard
Ras: Draver
Geslacht: Merrie
leeftijd: 11 (22-03-1999) nu 11 jaar.
Stokmaat: 1.65 ong
Vader: Beautiful Somolli (US)
Vader v. Moeder: Speedy Somolli (US)
Karakter: Erg lief als ze je vertrouwen heeft, ze zou voor je door het vuur gaan. Paardje met erge pit en wil altijd vooraan lopen. Heeft veél plezier in racen (draven dan :+ ) en werkgewillig. Kan uittesten maar dat doet ieder paardje wel :j momenteel wat zenuwachtig onder het zadel.

Werk:
Dressuur: ergens onder de B
Springen: Los ; over 1m - met ruiter ; over 95cm

Medisch: /

fotos:

Lamina is vooraan :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:52

Lollywood: ik zag dat je je paardje evt. wilde verkopen.
Het bedrag wat je imo zou kunnen vragen is ongeveer 800 euro max.
Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:57

Lollywood: 900 euro ong.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:29

lamila: 700,-
roscoff: 1500,-

En nu maar weer eens mijn draversmerrie Yela !

Naam : Yela EMC
leeftijd : 5
schofthoogte : 1,68
verkeersmak.
Kent heel veel van vrijheidsdressuur , ook grotere kunsten.
bomproof.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ben heel erg benieuwd !

edit : ze is enorm makkelijk te rijden op neckrope !En heeft hiermee zelfs buiten gereden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:34

Yela 1000 euro is nog jong, maar niet echt hoog opgeleid. En gezien de markt momenteel zou het max 1000 euro zijn.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:38

Aah oke , dankjewel ! We gaan vooruit , haha !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:40

YelaBrenda11 schreef:
Aah oke , dankjewel ! We gaan vooruit , haha !

Brave paarden zijn goud waard zeggen ze welleens :) Dus vandaar!