Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:27

Petpa schreef:
Ik zag het voordeel van doping voor een pikeur in middelen waardoor je "scherper in het hoofd" bent en daardoor geconcentreerder.

Ik denk dat ze die scherpte toch wel hebben, met meerdere koersen per meeting en meerdere meetings per week.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:28

Jockeys worden bij mijn weten wel op doping gecontroleerd. En dan vooral ook op drugs en medicatie die invloed op hongergevoel en gewicht hebben.
Ben in die zin ook wel benieuwd in hoeverre ozempic en aanverwante middelen nu al gebruikt worden en/of verboden (zullen) worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:29

Brainless schreef:
Petpa schreef:
Ik zag het voordeel van doping voor een pikeur in middelen waardoor je "scherper in het hoofd" bent en daardoor geconcentreerder.

"Gewone" menners en ruiters worden ook niet gecontroleerd op doping.

Volgens de KNHS worden er bij ruiters en amazones humane doping controles uitgevoerd.

https://www.knhs.nl/wedstrijd-rijden/on ... %20krijgen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:32

De NDR kennende zullen eventuele dopingcontroles en de resultaten ervan gewoon worden gepubliceerd, net als andere ongeregeldheden die worden aangetroffen.

Maar de drafsport is, zeker in landen als Nederland, heel erg klein. Je snijdt jezelf zo ongelooflijk in de vingers als je met doping begint. Want iedereen kent je.

Daarnaast. Als je als pikeur voor verschillende trainers en eigenaren op een dag rijdt. Wat heel gebruikelijk is. Wie heeft er dan voordeel van?

pantarhei

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:32

Knappe prestatie zo’n tijd voor Madness en fijn dat ze weer lekker de wei opgaan, is toch fijn voor herstel

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 13:46

Jolliegirl schreef:
Heb je daar foto's van toevallig?
Lijkt me leuk te zien!

Vorig jaar wel eens filmpje van losse uitloop training gemaakt na koers dag. Even zoeken.......
Je kan ze toch niet bijhouden haha als je in de buurt komt, geven ze gas.
Party time

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:48

Hahahahaha ja die herinneren ik me nog, met dat kekkie muziekje eronder.

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:22

Goed om te weten dat Madness objectief gezien een topprestatie heeft neergezet. Je weet nu weer wat beter wat hij waard is en ik zal er niet ver naast zitten als ik veronderstel dat hij de komende paar jaren alleen maar beter wordt. Dat belooft dus wat voor de concurrentie! Hij had 'nee' kunnen zeggen maar hij is er zelf ook vol voor gegaan, wat iets zegt over zijn karakter. Fijn dat hij weer zo snel hersteld is en gewoon lekker in zijn vel zit.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:09

Wat een mooie vorm van herstel training zo los op de baan, heerlijk voor ze

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:04

Ik heb de koers nu pas teruggekeken, maar die pikeur van Gregor hangt écht de hele weg achterover zeg.
Die zal ook wel spierpijn hebben.
Wat een paard, die Gregor :oo

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 07:57

En Gregor een zere mond.

En ja, ik weet dat renpaarden en dravers harder gaan op druk in de mond en daar doorheen duwen, ik heb ooit eens een renpaard meegekregen onder het zadel Meijendel in vanaf Duindigt. Zat idd geen rem op.

Desalniettemin doet dat pijn in de mond ook al doen ze het zelf.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:55

Generaliseren is natuurlijk nooit goed maar ik heb het idee dat als ik hier om me heen kijk de Fransen minder hebben met paarden welzijn als wij. Ze zijn er nu nog minder mee bezig. Het komt wel want bv agility is in Frankrijk ook aanwezig en groeiende.
Maar wat ik in deze buurt zag was niet zo geweldig.
Op een ruiter na, die reed zijn paard zo geweldig netjes tijdens de cross en hij won ook nog.
En toen ik applaudisseerden toen hij langs kwam met de woorden:" en ook nog eens zo vriendelijk gereden, petje af", kreeg ik een knikje met een duimpje van hem maar hij was echt de uitzondering die de regel bevestigt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:23

In Frankrijk wordt op veel stallen inderdaad anders omgegaan met dravers dan wat ik in mijn eigen omgeving zie. Dat merk je ook aan de import Franse dravers, die zijn veel "afstandelijker" en lijken zelf denken uitgebannen te (moeten) hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:38

Stalgenootje heeft ook een draver uit Frankrijk. Maar idd is ze anders in omgang dan de Nederlandse.
Als jij je hand omhoog doet vliegt ze naar achteren. Oren zijn een no go om aan te zitten.
Stem verheffen is ze enorm van onder de indruk. Soms ook best wel manisch in haar gedrag.

Maar ze maf bij haar lekker paard zijn en lekker recreatief aan de gang onder het zadel. En is al enorm verbeterd

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 09:40

Niet alleen met dravers. Je ziet dit terug in alle takken van sport. Mijn Nederlandse vriendin die jonge springpaarden voorstelt, die was verbaasd dat altijd haar voorgestelde paarden verkocht waren want zij won zelden of nooit.
Totdat ik een filmpje van haar liet zien en het voorstel filmpje van het paard dat de wedstrijd gewonnen had.
Dat verschil van rijden was gewoon te groot. De vriendelijkheid van rijden op twee pinkjes van mijn vriendin op een eenvoudig trensje en de meeste van haar concurrenten met zware botten in en paarden die zich afsloten. De meesten moesten nog vier of vijf jaar worden verdorie.
Die ene balk die zij meestal wist te laten vallen heeft niets te maken met een goed en vriendelijk opgeleid paard. En zo slim en onderlegd waren die Fransen dan wel weer dat ze dat verschil goed zagen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:43

gerlindie schreef:
Ik heb de koers nu pas teruggekeken, maar die pikeur van Gregor hangt écht de hele

Dat soort dingen verschilt inderdaad afhankelijk van waar je bent. In de States liggen ze allemaal zo. Daar heb je ook meestal een lang veld waar niet zo veel gebeurt onderweg tot aan het laatste rechte stuk. Heel andere manier van koersen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 23:18

In Nederland zijn de verschillen in stallen ook wel flink. Madness heeft het enorm getroffen met zijn trainer.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 19:49

Madness had vandaag zijn fysiotherapeut op stal. Madness onderzocht en geen enkel gevoelig plekje gevonden, bespiering goed en soepel. Wauw en dat na zondag 4,5 km koers. Happy athlete.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:53

Altijd goed, een bezoekje van de fysio. Fijn dat ook die tevreden was.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 19:53

janouk schreef:
Madness had vandaag zijn fysiotherapeut op stal. Madness onderzocht en geen enkel gevoelig plekje gevonden, bespiering goed en soepel. Wauw en dat na zondag 4,5 km koers. Happy athlete.

*\o/* fantastisch! Gewoon top conditie dus en nu gewoon lekker zo door gaan met ervaringen opbouwen

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:08

Goed gedaan dus, zowel Madness als zijn verzorgers!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 20:20

Wat fijn!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 21:51

Wat super, teken dat hij in goede conditie is en zijn lichaam goed gebruikt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 18:48

Mannetje mag weer aan de start komen
Alkmaar, zondag 10 november 2024
Koers 7 16.15u, startnummer 4

Afbeelding

Hij staat wel zwaarder in de koers. De koers tot 20.000 was alleen voor paarden die dit jaar nog niet gewonnen hebben. Maar Madness heeft dit jaar wel gewonnen, en moet een klasse hoger starten tot 27.000.
Tegen knappe paarden als Lucky Star fili, Mistral Ricardo en Late night dream

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 21:00

Ah, de lat ligt wat hoger. Dat heb je hem toch wel uitgelegd, hoop ik? :D Ik wil Madness zeker nog weleens zien lopen maar of ik het a.s. zondag red weet ik nog niet. Succes in ieder geval!