Idd, wat een kanon die nr 1. Maar Madness hield zich super!
nafkedemi
Geplaatst: 13-10-24 17:54
Dat was te veel voor Madness...
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-24 17:59
Aaahhhhbte ver voor Madness nog met zijn vijf jaar. Maar heel best gelopen op Alkmaar. Trots op het mannetje. Dit zijn echte kanonnen waar hij tegen mocht lopen. Winnaar liep een onwijze tijd van 1.17,6 over de km
Laatst bijgewerkt door janouk op 13-10-24 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Koper
Geplaatst: 13-10-24 18:01
Wat heeft hij het ontzettend dapper gedaan. Mannetje heeft goed gevochten.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 13-10-24 18:01
Hij deed het goed en de een na laatste ronde zag je hem echt moe worden, en zijn pikeur leek hem ook te gaan tegenhouden. hij heeft zijn best gedaan maar hiertegen is echt weinig te doen. Die nummer 1 die had nog zoals ze zeiden wel 10 rondes kunnen door lopen.
En nu voor Madness overleg en dan kijken hoe hij er morgen aan toe is. Hopelijk niet te moe
Koper
Geplaatst: 13-10-24 18:04
Die winnaar is ook wel een paar jaar ouder.
nikkel
Geplaatst: 13-10-24 18:09
Dit was net iets te geleerd voor hem. Hij moest vastgehouden worden het laatste rondje. Ik hoop dat hij goed uit de koers komt.
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-24 18:12
Mijn man is hem aan het wassen nu en zegt dat hij nog praatjes heeft
Hier de link naar de koers
Koper
Geplaatst: 13-10-24 18:17
Ook ik hoop dat hij morgen fysiek in orde is, mentaal zit ik niet zo over in.
Wow, heel terechte winnaar! Wat een paard! Rijder heeft hem bijna de hele koers in moeten houden.
Jammer van Madness, dit was nog even een beetje teveel van het goede. Wie weet wat later in zijn carrière. Het is natuurlijk ook wel een superlange koers. Dat is niet voor ieder paard geschikt.
prompter schreef:
In zijn paddock op Duindigt, mijn 19 jarige vriend gisteren
Deze afstand was wellicht wat te lang voor hem, maar hij heeft hem wel uitgelopen. En je weet ook weer meer over waar hij nu staat qua koersen. Allemaal nuttige informatie voor tijdens de trainingen. En dat is ook wat waard. Als hij niet gestart was hier, dan had je deze informatie ook niet gehad.
Ja Fransje, dat veulen van mijn Avatar is toch al weer een hele tijd geleden
Madness heeft het gewoon goed gedaan in dit gezelschap, de afstand is ongewoon en er stonden een paar paarden in met meer ervaring in dit werk. Als hij goed de koers uit is gekomen, dan belooft dat nog veel goeds voor zijn verdere carriere
pien_2010
Geplaatst: 13-10-24 19:48
Ja, ik vind Madness heel goed. Hij is zo jong en zo aan het begin van de carrière. Hij bleef er voor gaan, hij sprong niet in galop, en hij is gewoon nog niet sterk genoeg. Maar hij is pas drie. Ik heb ook zo iets als hij morgen goed is en dus niet overnomen, dan is dit wel een belofte
Maar ik ben maar een leek maar zo kijk ik er naar. Misschien is het onzin.
Ik ben benieuwd Thunar hoe jij jouw dag beleefd hebt.
Koper
Geplaatst: 13-10-24 20:10
Ben ik ook benieuwd naar
Madness is pas 5 en hij heeft de laagste winsom in het hele veld. Eigenlijk ben ik erg benieuwd hoe Jim het ervaren heeft. Hij is pas een half jaar prof dus hij zal dit soort koersen ook niet eerder gereden hebben.
Ok, hij is 5 jaar. Ik dacht jonger. Vind ik nog jong. Sorry, je m'ai trompé ( ik heb me vergist).
jeetje77
Geplaatst: 13-10-24 20:38
Wat een mega sterk veld. Maar wat heeft Madness zijn best gedaan voor een eerste keer. En idd wat JPitty schrijft, het biedt mooie inzichten voor de trainingen.
Thunar
Geplaatst: 13-10-24 21:29
Zeker, mooi dat Madness een keer uitgekomen is tegen de grote jongens. Het was relatief natuurlijk een grote afstand en mede daardoor schoot hij op het eind helaas tekort. En wat veel bochten, wat ook zijn sterkste kant niet is, begreep ik. Niettemin leuk om hem eens irl in actie te zien. Ik heb al met al nog wel het een en ander bekeken, waarbij ik de draf met pony's en volwassenen hilarisch vond met dat kleine Shetje. Verder ook wat rondgelopen waarbij me opviel dat het wedden heel populair was; prima, want dat levert het nodige aan sponsoring op en verder best een ongedwongen, relaxte sfeer en natuurlijk de man van Janouk even gesproken. Professioneel commentaar laat ik maar mooi aan anderen over. Ook een paar foto's gemaakt met mijn telefoon. Als ik nog eens naar een dergelijk evenement ga dan neem ik mijn bridge camera mee maar die vergt wat meer voorbereiding qua standplaats en dan hopelijk wat mooiere foto's. Madness in actie:
Laatst bijgewerkt door Thunar op 13-10-24 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt