Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lifaya schreef:ik heb echt geeeeen idee meer. Ik was daar toevallig en zette wat foto's. Ik had eigenlijk geld op deze knul moeten inzetten want ik zei al vanaf het begin dat die ging winnen lol
Anyway doet er niet toe.
lifaya schreef:hey allemaal! Ik heb geen idee bij welk topic ik moet zijn hiervoor, dus ik plaats het maar gewoon. Ergens vorig jaar ben ik bij duindigt geweest en heb ik een paar rennen op de foto gezet. Was benieuwd of jullie toevallig weten welk paard dit is ? (heb ook meer foto's van die drafrace van andere paarden)
[ Afbeelding ]
deze had de race uiteindelijk gewonnen. Hij kwam wel verlaat pas aan op de baan omdat tijdens het inrijden een ijzer ofzo los zat of verloren was.
Maar goed de 2de les hebben we gister gehad, en we hebben zo'n sprong vooruit gemaakt... het draven ging super, we hadden meteen het juiste tempo te pakken! We hebben grote en kleine voltes kunnen maken, al dravend en gebroken lijnen...Ik merk nog wel dat hij het moeilijk vind, bij de begroken lijnen gaat hij of versnellen of hij wilt terug vallen in stap... Maar het is ons gelukt! Alleen een pasje verruimen dat gaat nog niet zo vlekkeloos.. dan zien we de bak in een paar seconden hahah! Maar zo tevreden.. En de instructrice ook, ik zeg wel eens ondanks dat mijn paardje 16 is... lijkt wel een groen paard, want hij is nooit echt dressuur matig gereden, alleen op de baan en veel buitenritjes... Want er zit een rem op, en een stuur veel meer niet

Beauty26 schreef:Fijn dat iedereen zo vooruit gaat, wij hebben maandag over een week weer les! Ben benieuwd..
Rebellin: Leuk dat jou dravertje nu ook kan galloperen, gaat hij/zij niet nog heel hard? Die van mij kan aan de longeerlijn galloperen, maar ik durf het nog niet onder het zadel aan.. gaat hij me nog veeeel te hard voor
Daarnaast heb ik de ervaring als je je paard bewust traint, het lichaam steeds sterker wordt en de galop er vanzelf wel bij komt. Het commando kan je dan natuurlijk wel aan de longe trainen. Maar als ze hard en scheef door de bocht gaan, dan zijn ze nog niet klaar voor de galop en blijf ik lekker de draf en stap trainen totdat ze voldoende evenwicht hebben.