Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 14:07

Mooi, dat is het echte werk :j !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 14:28

O dat is echt een heel eind langer dan wat hij gedaan heeft. Gaan jullie voor de winst of voor de ervaring vooral?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 14:40

Winst is wel erg optimistisch tegen deze paarden. Maar we kijken wat Madness kan. Hangt ook af van het koersverloop of hij zich voor in kan melden. Met startnummer 1 is hij in ieder geval al aan de voorkant.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 14:44

karuna schreef:
O dat is echt een heel eind langer dan wat hij gedaan heeft.

De afstand lijkt me juist heel geschikt voor hem. Hij heeft altijd wat over na een koers.

Er zitten combinaties in die absoluut voor de kop zullen gaan. Madness is afgelopen jaar rustiger geworden in zijn hoofd, als hij op een mooie rug mee kan naar een eindsprint lijkt me dat een goed scenario.

Over zo'n lange afstand zal het tempo laag liggen. Hoe gaat hij daarmee om?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:37

Vanaf 1, zal er in het begin een stukje gas gegeven moeten worden, om niet ingesloten te raken. suc6 gewenst. Het zijn een hoop rondjes.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 15:41

nikkel schreef:
Vanaf 1, zal er in het begin een stukje gas gegeven moeten worden, om niet ingesloten te raken. suc6 gewenst. Het zijn een hoop rondjes.

En dat is juist het lastige aan dit startnummer. De start is na de bocht, en die zijn in Alkmaar niet ruim. Je hebt met een laag startnummer minder snelheid.
Ik denk dat het grotendeels een langgerekt veld gaat worden. Niemand wil op zo'n afstand energie kwijt zijn aan rondrijden in het tweede spoor of aan inhaalspelletjes. De beste paarden staan in het tweede gelid. Ik ben enorm benieuwd naar de start.
Laatst bijgewerkt door Koper op 08-10-24 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 16:07

Wat jammer, ik moet helpen op de vereniging dus kan niet komen aanmoedigen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 17:04

Koper schreef:
nikkel schreef:

En dat is juist het lastige aan dit startnummer. De start is na de bocht, en die zijn in Alkmaar niet ruim. Je hebt met een laag startnummer minder snelheid.
Ik denk dat het grotendeels een langgerekt veld gaat worden. Niemand wil op zo'n afstand energie kwijt zijn aan rondrijden in het tweede spoor of aan inhaalspelletjes. De beste paarden staan in het tweede gelid. Ik ben enorm benieuwd naar de start.

De 4,5 kilometer wordt gestart vanuit de band, draaiend op de baan. Madness kan goed starten vanuit de band.
We zullen zien hoe het gaat. Voor Madness is deze afstand nieuw..........

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:11

O wacht, dat zie ik nu inderdaad staan. My bad!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 17:12

Van de facebook side van Drafbaan Alkmaar:
Topsport met maar liefst vijf hoofdnummers.
Franse kanonnen in de ZEbet 4,5 km van Alkmaar!

Drafsport minnend Nederland maakt zich op voor een fantastisch drafsport programma. Nog nooit eerder in de historie van de Alkmaarse drafbaan werden er zoveel hoog gedoteerde koersen verreden op één dag. De ZEbet 4,5 kilometer van Alkmaar is het absolute hoogtepunt met de beste paarden uit meerdere landen! Uit Frankrijk komen de geweldenaars Grégor en Edy Du Pommereux. Samen wonnen zijn al bijna 700.000 euro prijzengeld in hun carrière. Grégor is de favoriet van de koers. Dit paard uit de topstal van Charly Mottier won onlangs nog in Parijs en Marseille. Zijn belangrijkste concurrent Edy du Pommereux heeft al ervaring op de kleine piste van Alkmaar. Zo won hij afgelopen maand het Stayerskampioenschap van Nederland.

De dit jaar nieuw in het leven geroepen SNDR-ZEbet Cup beleeft 13 oktober zijn Grande Finale. Trouwe Alkmaar paarden gaan strijden om een gigantische prijzenpot van 10.000 euro. De volgende topkoers is het open NK Monté. De monté rijd(s)ters (jockey zit boven op paard in plaats van achter op de sulky) hebben het officiële Nederlands Kampioenschap van Nederland. Voor het beste Monté paard en rijd(s)ter zal bij de huldiging het Wilhelmus klinken. Daarnaast is er ook nog de Grote Prijs Stad Alkmaar, een draverij tussen de beste amateurrijders van Nederland met hun draver.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:35

Wow wat een bedragen! Ik ben zeer benieuwd hoe Madness het gaat doen.

Lijkt me voor hem ook wel een leuke uitdaging

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:24

:= _O- Janouk het grote geld komt eraan....., word je toch nog rijk in je leven..... Hahahaha

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 18:37

pien_2010 schreef:
:= _O- Janouk het grote geld komt eraan....., word je toch nog rijk in je leven..... Hahahaha

Eindelijk in 50 jaar paarden een paard dat geld opbrengt in plaats van geld kost......

Droomt nog even verder O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:02

Het is je zo gegund. Voor Madness maakt het geen barst uit. Die doet gewoon waar hij goed in is en blijft toch dezelfde zorgvuldige behandeling en zorg houden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:27

Koper schreef:
nikkel schreef:

Of jullie het zo afgesproken hebben: koper en nikkel :D

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:34

pien_2010 schreef:

Dat zou toch wat zijn, onverwacht een megabedrag binnenslepen *\o/*

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:36

janouk schreef:
pien_2010 schreef:

Eindelijk in 50 jaar paarden een paard dat geld opbrengt in plaats van geld kost......

Droomt nog even verder O:)

Madness als melkkoe *\o/*

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:37

Heel vroeger, toen er nog gekoerst werd op Hilversum, was ik daar zeer regelmatig te vinden.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:44

Dat klinkt spannend Janouk! Is er ook een link om de koers live te kunnen volgen? Voor als je er in Alkmaar niet bij kunt zijn?

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 00:07

janouk schreef:
Spannend nieuws
Madness komt zondag in Alkmaar aan de start tegen de echte grote jongens uit Europa met winsommen tot wel 400.000 euro. Veel Franse paarden.
Koers 10, startnummer 1, over 4,5 kilometer: de langste afstand van Europa. Echter stayerskoers.

Eens kijken wat ons Nederlandse mannetje kan over deze afstand en tegen deze grootheden. Dit is echt een serieuze koers. Koers is gedoteerd met 11.000 euro.

Zo, dat is even andere koek! Ik overweeg nog even of ik die kant zondag opga. Voor die € 7,- entree hoef ik het niet te laten en een boterham neem ik dan zelf wel mee. :Y) Ik heb een poos vlakbij de ZEturf Arena gewerkt, aan de Picassolaan. Ik kan de route dus zowat met gesloten ogen rijden maar ik weet niet of ik het aandurf met mijn rotte heup. Ik twijfel even maar dit festijn klinkt wel heel aantrekkelijk om irl mee te maken!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 01:26

thequeensmum schreef:
Of jullie het zo afgesproken hebben: koper en nikkel :D

:D

@JPitty: via beslive kun je de koersen volgen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 06:39

Thunar schreef:
janouk schreef:
Spannend nieuws
Madness komt zondag in Alkmaar aan de start tegen de echte grote jongens uit Europa met winsommen tot wel 400.000 euro. Veel Franse paarden.
Koers 10, startnummer 1, over 4,5 kilometer: de langste afstand van Europa. Echter stayerskoers.

Eens kijken wat ons Nederlandse mannetje kan over deze afstand en tegen deze grootheden. Dit is echt een serieuze koers. Koers is gedoteerd met 11.000 euro.

Zo, dat is even andere koek! Ik overweeg nog even of ik die kant zondag opga. Voor die € 7,- entree hoef ik het niet te laten en een boterham neem ik dan zelf wel mee. :Y) Ik heb een poos vlakbij de ZEturf Arena gewerkt, aan de Picassolaan. Ik kan de route dus zowat met gesloten ogen rijden maar ik weet niet of ik het aandurf met mijn rotte heup. Ik twijfel even maar dit festijn klinkt wel heel aantrekkelijk om irl mee te maken!

Gezellig als je komt. Spreek mij even aan als je er bent, dan kan je je een rondleiding geven.

Ik heb pet op met Madness er op

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:12

janouk schreef:
Gezellig als je komt. Spreek mij even aan als je er bent, dan kan je je een rondleiding geven.

Lijkt me hartstikke leuk! Het weer op zondag zal volgens Buienradar wel meewerken. Denk je dat het erg druk wordt? A.s. vrijdag zijn mijn aangepaste schoenen klaar waardoor ik ws. wat meer bewegingsvrijheid heb. Ik laat je nog weten of ik het aandurf. Ik heb een tijdelijke parkeerkaart voor gehandicapten dus de loopafstand zal wel lukken, hoewel ik het qua snelheid dramatisch af zal leggen tegen Madness. :n
Laatst bijgewerkt door Thunar op 09-10-24 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 08:18

Thunar schreef:
janouk schreef:

Lijkt me hartstikke leuk! Het weer op zondag zal volgens Buienradar wel meewerken. Denk je dat het erg druk wordt? A.s. vrijdag zijn mijn aangepaste schoenen klaar waardoor ik ws. wat meer bewegingsvrijheid heb. Ik laat je nog weten of ik het aandurf.

Ik verwacht wel dat het druk wordt, maar op de tribunes is altijd wel plek om te zitten en bij de stal van Madness heerst er zoveel mogelijk rust ........... Het is vooral gezellig en genoeg ruimte om je rust te pakken tussendoor.
Kijk maar hoe je je voelt zondag........

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 10:22

Ik moet een dezer dagen nog wat boodschappen doen maar van welke appelsoort houdt Madness ook alweer? :~