Maak kennis met onze draver Madness

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Maak kennis met onze draver Madness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 16:53

Nu heb ik de race terug kunnen kijken. Sterk mannetje, die Madness. Gefeliciteerd met de 2e plaats.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:46

Mooi resultaat, hij stond er best zwaar in!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 18:51

Wouw wouw wouw, wat is hij sterk Anouk en wat geweldig is hij.
Jammer ik had hem graag zien winnen maar ik heb net als jij, ik vind dat hij het zo goed gedaan heeft. Wat heb jij een topper. Proficiat.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 19:00

prompter schreef:
Mooi resultaat, hij stond er best zwaar in!

Ja en hij heeft onderweg extra werk moeten doen om aan kop te komen en de tegenstanders

Bedankt allemaal voor jullie enthousiasme en steu <3 n

En hij heeft de derde prijs gehaald in het grasbanen kampioenschap!!!
Van alle grasbaan paarden derde. En Kiss was vijfde. De bokkers werden gehuldigd

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:33

Wowww geweldig weer! Gefeliciteerd jullie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 00:20

Leuke foto van mij Janouk. Was leuk even met jullie te buurten daar! Nogmaals gefeliciteerd met de mooie resultaten van vandaag!

Heb in Joure ook nog gemeet met een andere Bokker, ben alleen de naam even kwijt. Vond het wel heel gezellig!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 15:32

Update Madness.
mad was gisteren al om 18.30u thuis.. Goed gegeten en vanochtend ook.
Praatjes genoeg: er zijn nieuwe trainingsgenoten op het terrein, waaronder een paar hengsten en ja, dan moet je natuurlijk wel laten weten vanaf het begin dat er maar 1 de baas is op het terrein.......en dat is Madness _/-\o_

The master of his own universe *\%/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:13

Hahahahahahahahaha.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:53

JPitty schreef:
Leuke foto van mij Janouk. Was leuk even met jullie te buurten daar! Nogmaals gefeliciteerd met de mooie resultaten van vandaag!

Heb in Joure ook nog gemeet met een andere Bokker, ben alleen de naam even kwijt. Vond het wel heel gezellig!

Hoi, ik was gisteren ook in Joure inderdaad :D We hebben prachtige koersen gezien, onder andere die waarin Madness liep. Grappig dat hij op een lange afstand zo in duel was met een kortebaner, en wát een prachtige overwinning voor de winnaar! Natuurlijk vind ik het leuk als Madness wint, maar ik vind het geweldig als iemand met een prachtige eindsprint de overwinning pakt.

Gefeliciteerd Janouk met een heel welverdiende derde plaats in het grasbaankampioenschap *\o/* En deze koers was toch een heel stuk beter dan Madness' vorige merkekoers.
Overigens viel mij op dat een halfzusje van 'm als enige driejarige in het veld alle oudere paarden versloeg. In haar eerste seizoen naar een zo sterk seizoen, dat is echt knap.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 06:00

Dank koper. Jammer dat we elkaar misgelopen zijn op Joure.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 12:07

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:50

Leuk te horen dat het in de smaak valt Janouk!

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:54

Even voor mij als leek qua drafsport maar het seizoen is voorbij, begrijp ik. Derde in het klassement lijkt me best eervol maar wanneer is de volgende ronde? En gezien de stijgende lijn dan ook op de baan ook even baas boven baas spelen, hè! *D

janouk schreef:
Update Madness.
mad was gisteren al om 18.30u thuis.. Goed gegeten en vanochtend ook.
Praatjes genoeg: er zijn nieuwe trainingsgenoten op het terrein, waaronder een paar hengsten en ja, dan moet je natuurlijk wel laten weten vanaf het begin dat er maar 1 de baas is op het terrein.......en dat is Madness _/-\o_

The master of his own universe *\%/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:13

Het grasbaanseizoen (waar het genoemde klassement over gaat) is voorbij. Op de sintelbanen wordt het hele jaar gekoerst, in de praktijk is dat ongeveer eens per week in Wolvega en ongeveer eens per maand in Alkmaar. Ergens in december wordt de koerskalender voor volgend jaar bekendgemaakt. Daar staan alle langebaankoersdagen op, voor alle banen in Nederland.

Thunar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:05

Dankjewel! In de loop van december hou ik het in de gaten. Ik zeker een keer irl kijken, natuurlijk bij voorkeur als Madness aan de start verschijnt. :(:)

Koper schreef:
Het grasbaanseizoen (waar het genoemde klassement over gaat) is voorbij. Op de sintelbanen wordt het hele jaar gekoerst, in de praktijk is dat ongeveer eens per week in Wolvega en ongeveer eens per maand in Alkmaar. Ergens in december wordt de koerskalender voor volgend jaar bekendgemaakt. Daar staan alle langebaankoersdagen op, voor alle banen in Nederland.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 09:47

Ik ben wel benieuwd wat de plannen voor Madness zijn. Gaat hij met vakantie of zijn er nog plannen om met 'm naar Alkmaar te gaan? Wolvega is niet zo zijn baan geloof ik he? Komt dat eigenlijk door de kombochten of door de ondergrond? Zou hij op die nieuwe toplaag beter tot zijn recht komen denk je? Ik denk dat Madness een heel leuk loyaliteitspaard zou kunnen zijn :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:20

Wat bedoel je met "loyaliteitspaard". Nog nooit van gehoord Koper.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:57

Paard voor in de loyaliteitskoersen. Dat zijn koersen die in de winter in Wolvega plaatsvinden. De voorwaarde voor deelname is dat het paard in het recreatiebaancircuit (grasbanen + Alkmaar) minimaal 1 koers heeft gelopen.

Dus zeg maar koersen voor dat kaliber paard in de winter.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:23

Bedankt Koper . Weet wat geleerd.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 13:05

Spannend nieuws
Madness komt zondag in Alkmaar aan de start tegen de echte grote jongens uit Europa met winsommen tot wel 400.000 euro. Veel Franse paarden.
Koers 10, startnummer 1, over 4,5 kilometer: de langste afstand van Europa. Echter stayerskoers.

Eens kijken wat ons Nederlandse mannetje kan over deze afstand en tegen deze grootheden. Dit is echt een serieuze koers. Koers is gedoteerd met 11.000 euro.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:11

Oeh, dat is echt een lange afstand zeg. Spannend!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:33

Wow. Dat wordt een uitdaging voor hem.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:42

Wow, dát is gaaf. Voor Madness is het natuurlijk niet anders dan iedere andere koers, dat zit alleen in de hoofden van mensen. :)
Succes!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:45

Wouw Janouk wat spannend. Ik ga dan toch voor onze Nederlandse man ook al heb ik mijn hart verpand aan Frankrijk.
Madness heeft een speciaal plekje. Donc vivent les Pays Bas :)F (dus...leve NL)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:52

Lastig startnummer. Madness heeft wel het voordeel van een erg handige en slimme pikeur (één van de vijf beste in Nederland naar mijn mening), die juist op Alkmaar vaak erg goed rijdt. Maar er staat stevige concurrentie in die koers. Supergaaf! De afstand zou niet zo'n probleem hoeven zijn. Ik denk dat de vorm van de andere paarden bepalend zal zijn, naast natuurlijk het koersverloop.

Heel gaaf dat Madness dit jaar in een stayerskoers staat. Dat was vorig jaar ook de bedoeling herinner ik mij, top dat hij nu zo in vorm is dat dit kan met 'm.