Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Seltje schreef:Ik heb een halfbloed EV, namelijk een anglo-arabier, ik ben persoonlijk zot op dat ras, zou niets anders meer willen, maar vraag me af of jullie meer weten over de moeder van mijn paard:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs336.ash1/28973_1383455160829_1665483986_903379_511442_n.jpg
petitparis schreef:Seltje schreef:Ik heb een halfbloed EV, namelijk een anglo-arabier, ik ben persoonlijk zot op dat ras, zou niets anders meer willen, maar vraag me af of jullie meer weten over de moeder van mijn paard:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs336.ash1/28973_1383455160829_1665483986_903379_511442_n.jpg
anglo-arabieren hebben tegenwoordig een apart stamboek en het is meestal niet zo dat de mama een arabisch volbloed is en de papa een engelse volbloed of omgekeerd.
verder ken ikzelf niet veel van de verschillende bloedlijnen.
petitparis schreef:vancky2005 schreef:Spelt is niet echt paardenvoeder.
Dan vraag ik mij af waarom zoveel muesli's spelt bevatten en meerdere DA's het aanraden om extra spelt te geven. Dat het geen compleet paardenvoeder is akkoord.
santos schreef:Wil toch nog even wat delen. Was zondag voor de tweede keer met mijn pas verworven eng. volbloed op buiten rit. op de terug weg was ze ontzettend druk en dribbelig. zijn we bijna thuis, zeg ik tegen mijn man(op zijn paard), want dat schiet me opeens te binnen; Goh weet je nog, mijn eerste e.v. wilde nooit plassen onderweg en werd dan ook zo druk en dribbelig. Eenmaal thuis in stal, ging hij er dan voor staan en liet me daar liters lopen.....
-Sta ik dus gister nog op de poets plaats af te zadelen; gooit de nieuwe merrie toch haar sluizen open, op het beton.???? Wij kijken elkaar aan; volboed trekje......of gewoon toeval.
Josieee schreef:Volbloeden zijn super mooie paarden!!
Ik heb er zelf altijd al een willen hebben alleen mag dat van mijn ouders niet want volgens hun kunnen ze alleen maar rennen, en ik kan ze niet wijs maken dat dat niet zo is.
Later als ik echt zelf kan beslissen welk paard ik neem, neem ik zeker een volbloed en dan het liefste eentje die gekoerst heeft.
Het zijn zulke mooie paarden, en je kunt zo ook voor heel veel dingen gebruiken. Het is al vanaf ik 6 ben een van mijn lievelings rassen. En ik wilde ook heel graag jockey worden alleen denk ik niet dat, dat kan. Ik wil zo ie zo nog een keer naar de renbaan, alleen is mijn moeder daar niet zo weg van...
Josieee schreef:Volbloeden zijn super mooie paarden!!
Ik heb er zelf altijd al een willen hebben alleen mag dat van mijn ouders niet want volgens hun kunnen ze alleen maar rennen, en ik kan ze niet wijs maken dat dat niet zo is.
Later als ik echt zelf kan beslissen welk paard ik neem, neem ik zeker een volbloed en dan het liefste eentje die gekoerst heeft.
Het zijn zulke mooie paarden, en je kunt zo ook voor heel veel dingen gebruiken. Het is al vanaf ik 6 ben een van mijn lievelings rassen. En ik wilde ook heel graag jockey worden alleen denk ik niet dat, dat kan. Ik wil zo ie zo nog een keer naar de renbaan, alleen is mijn moeder daar niet zo weg van...