Dravers Taxatie topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:02

Iedereen is sprakeloos door mijn mooie draver _O-

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:27

Yela EMC: 1000 euro, kan (nog) niet echt veel, maar is wel jong
Sil: 1500: mooie leeftijd, nadeel dat ie hengst is, wel goede conditie
Taz: 1250: al wat aan de oude kant, wel braaf bakpaard

Dan onze eigen draver:

Naam: Zoon van medo
Vader: Incredible Crafts
Moeder: Pandora Medo
Leeftijd: 4 jaar (22-6-2006)
Stokmaat: 1.56m

Record: 1.19,1 (24-5-2009 op Gelsenkirchen over 2000m)
Winsom: 515 euro in 6 starts, nog niet buiten het geld geweest

Zoon koerst nog steeds, of staat eigenlijk pas aan het begin van z'n carrière. Hij heeft vorig jaar weinig gepresteerd, omdat ie toen last had van kinderziekten. Hij wordt nu pas sterk genoeg en heeft dit jaar uit 3 starts 2x een 3e en 1x een 4e plaats behaald. Paard is thuis (voor ons) makkelijk in handen, lief met rijden en wordt een fijn amateurpaard. Hij leert de kneepjes van het vak in de koers van pikeur Ruud pools

Medisch: heeft een stofallergie, maar met de nodige maatregelen en zonder medicijnen heeft ie nu weer lucht te koop. Hij heeft er in de koers geen last meer van en blaast zelfs niet na een koers, dus het heeft geen nadelige invloed op z'n gezondheid of prestaties

Afbeelding

Afbeelding

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:05

Misschien leuk om de draver gekken weer wakker te schudden?? :P
Ik heb niet zo veel verstand van prijzen... Al helemaal niet de echte race dravers (wat is nou een goede tijd?)!

Maar ik zal een poging tot doen ;)

Zoon van medo: 2000 jong paard, grote toekomst denk ik ;) alleen het stukje tussen haakjes (voor ons) doet me twijfelen :P
Tarzan: 1500 Goed leerpaard en braaf karakter ;) Mooi gespierd!
Sil: 2000 Erg mooi paard, erg veelzijdig en braaf

En dan nu: mijn prachtige verzorgpaard Poularde! :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poularde beheerst een goede stap draf en galop. Ze is erg makkelijk nageeflijk te rijden en kent Natural Horsemanship! Ze is erg leergierig en gevoelig voor druk. Goed paard voor ruiter met een zachte hand.
Ik rijd haar nu enkel met touwhalster, maar ze is ook goed te rijden met bit.
Ze is nu 7 jaar en heeft geen gebreken. Schofthoogte is ongeveer 1.55. Kleur is bruin (zit een groot verschil tussen winter -en zomervacht). Geslacht is merrie.

Anoniem

Re: Dravers Taxatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:12

ninajojo: 1500-1800 heeft alleen de basis. Niet te oud niet te jong.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:03

ik denk eerder 13 a 1400 maargoed :P

Het is een leuke pony om te zien, maar dravers zijn gewoon niet zo veel waard en de prijzen van paarden zijn ook lager geworden als wanneer ik mijn paard kocht (he verdorie :+ ) Leuk natuurlijk dat jij zoveel met de pony kan, en voor jou is ze vast onbetaalbaar, maar 1800 voor een dravertje uitgeven wat de basis beheerst? nou nee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:08

nikilover schreef:
ik denk eerder 13 a 1400 maargoed :P

Het is een leuke pony om te zien, maar dravers zijn gewoon niet zo veel waard en de prijzen van paarden zijn ook lager geworden als wanneer ik mijn paard kocht (he verdorie :+ ) Leuk natuurlijk dat jij zoveel met de pony kan, en voor jou is ze vast onbetaalbaar, maar 1800 voor een dravertje uitgeven wat de basis beheerst? nou nee :+

Je heb idd gelijk 1300-1400 is realistischer. Ik baseer mijn prijzen altijd op wat ik zelf voor mijn paard heb betaald. Maargoed dat was bij nader inzien eigenlijk veelste veel maarja :o

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:14

ja haha dat probleem heb ik nou ook :P
Toen ik hem kocht kon hij werkelijk waar niks :+
Ben voor hem gegaan door zijn geweldige karakter, maar dressuurmatig?? :+ oh oh wat een ramp zeg, je kon erop zitten en been was harder maar dat was het dan ook echt...hij had volgens mij nog nooit van het woordje dressuur gehoord haha :P
Hij weer toen 3 maanden nadat ik hem gekocht had 8.
En heb er toch nog 1000 voor betaald.
Voor een draver die rijtechnisch niet veel kon, is dat een beetje aan de hoge kant natuurlijk.
Daarbij zie ik zoiezo de prijzen van de gemiddelde rijpaarden ontzettend omlaag gaan, en ook vooral met dravers, er zijn een paar liefhebbers, maar de meeste mensen willen niks van dravers weten, omdat ze zogezegd 'niks kunnen en geen sportpaarden zijn'

Wij weten wel beter he haha met die geweldige dressuur en springdravers :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:20

@Mackie: Een koers paard taxeeren vind ik heel lastig. Aangezien ik daar geen verstand van heb. Maar voor nu 1400

Ik zal de mijne er ook maar eens bij zetten. Het is al weer een tijdje geleden en we zijn al flink vooruit gegaan!

naam: Noble touch
geslacht: Ruin
geboortendatum: 16.05.04
Ras: draver
moeder: Kim lady
V Moeder: Diamond Way
vader:Grassano
V vader: Ultra Ducal
Dressuur : B gestart met winst zeer braaf op concours
Springen : B gestart . (record hoogte OHZ 120cm)
Endurance : Klasse II al een aantal keer de eerste prijs behaald en heeft zeker potentie voor klasse III
Cross: 1 oefen cross gereden en deze met succes uitgereden

Verder beheerst Noble de travers en SB. En een gallopwissel. Heeft mee gelopen in een Jacht. En al meerdere cross trainingen gedaan en al 1 oefen cross. Ook heeft hij 3 goede gangen.

Verder is hij een zeer fijn paard om mee te werken. Lief en aanhankelijk. En erg werklustig. Ook super braaf bij beginners.

Afbeelding

http://i597.photobucket.com/albums/tt51 ... 97edit.jpg

Afbeelding

Meer foto's in mijn profiel! en onderschrift

Dat was het wel zo'n beetje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:21

nikilover schreef:
ja haha dat probleem heb ik nou ook :P
Toen ik hem kocht kon hij werkelijk waar niks :+
Ben voor hem gegaan door zijn geweldige karakter, maar dressuurmatig?? :+ oh oh wat een ramp zeg, je kon erop zitten en been was harder maar dat was het dan ook echt...hij had volgens mij nog nooit van het woordje dressuur gehoord haha :P
Hij weer toen 3 maanden nadat ik hem gekocht had 8.
En heb er toch nog 1000 voor betaald.
Voor een draver die rijtechnisch niet veel kon, is dat een beetje aan de hoge kant natuurlijk.
Daarbij zie ik zoiezo de prijzen van de gemiddelde rijpaarden ontzettend omlaag gaan, en ook vooral met dravers, er zijn een paar liefhebbers, maar de meeste mensen willen niks van dravers weten, omdat ze zogezegd 'niks kunnen en geen sportpaarden zijn'

Wij weten wel beter he haha met die geweldige dressuur en springdravers :P

Ik heb Noble dus ook als 3 jarige die niets kon gekocht voor 1000 euro. Ook vrij veel maargoed ik heb er inmiddels een top paard aan dus ach dan maakt het mij niet veel uit..

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:24

Maar Noble is gewoon een uitzondering vind ik tussen de dravers, een draver die je niet voor draver aan zal spreken als je kijkt naar het uiterlijk en zijn prestaties. Zulke heb ik eigenlijk, buiten die van mijzelf dan ( :o ) niet echt voorbij zien komen hier.
Buiten dat heeft hij een een goede leeftijd, stokmaat etc.
Een draversportpaard dus :+

nog altijf 2000-2500

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:24

@ Nini_roosje idd zo denk ik er ook over bij de mijne haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:28

nikilover schreef:
Maar Noble is gewoon een uitzondering vind ik tussen de dravers, een draver die je niet voor draver aan zal spreken als je kijkt naar het uiterlijk en zijn prestaties. Zulke heb ik eigenlijk, buiten die van mijzelf dan ( :o ) niet echt voorbij zien komen hier.
Buiten dat heeft hij een een goede leeftijd, stokmaat etc.
Een draversportpaard dus :+

nog altijf 2000-2500

Hij heeft idd ook niet heel erg de "looks" van een draver. Of nouja die had hij wel maar met goede training is dat er voor een groot gedeelte wel af gegaan.

Had trouwens ook niet verwacht dat Noble nog veel in waarde zou stijgen. Aangezien het wel een draver blijft. En al was hij nu Z dressuur zou ik er nog geen 5000 euro voor krijgen(wat je voor een ander(rasloos) paard wel zou krijgen). Ik heb namelijk altijd het idee dat je een draver beter als "rasloos" kan verkopen dan als draver.. klinkt wel hard maar voor een draver willen de meeste per definitie al niet meer uit geven dan 1500 euro...

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:35

Inderdaad...heb zoooovaak gehad dat mensen tegen mij zeiden..wauw! wat een mooi paard!! ik: dankjewel! hun: wat is het er voor 1 ? ik: een draver :D hun: oo >;) nouja dan is hij voor een 'draver' wat heel vies uitgesproken word...wel mooi.

Dan denk ik ook kom op mensen als je niet weet dat hij een draver is, zou je het niet eens zeggen...al die dure 'sportpaarden' reed ik er toch echt allemaal met mijn 'draver' uit.

Maarjaa mensen moeten altijd wat hebben om af te kunnen kraken he, en dan zijn de dravers toch we de makkelijkste, paarden die na het koersen zonder pardon naar de slacht gaan, of gelukkig in de meeste gevallen een leventje als recreatiepaardje aangeboden krijgen. Maar mensen die de uitdaging aangaan om een draver te kopen met als bedoeling hoog in de sport te komen?? Neeeee dat kost teveel moeite :+

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:37

Zouden jullie wel ontopic willen blijven? Voor persoonlijk berichten is er de pb en voor een specifieker praten over de draver kan je een nieuw topic openen. :)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:55

eerst mijn taxaties:
noble: 2000,- altijd een leuk paard gevonden :o
poularde: 1500,-
Tarzan: 1200,- i.v.m leeftijd
nu die van mij,volgens mij heeft ze er in het oude topic al wel een keer er op gestaan, maar toen was ze niet van mij ;) vind het leuk om haar er maar weer eens op te zetten.

naam: liberty(officieel Vanhalem)
geboortedatum: 12-05-03
geslacht:merrie
stokmaat:ong. 1,60
vader: southern newton
vader v. moeder: heir to crown
ze heeft nooit gekoersd

Liberty is , wanneer ze je vertrouwd, een ontzettend lief knuffelpaard . Ze is braaf met rijden en beheerst een goede rustige galop. Ze springt met gemak 1.10 m onder het zadel (de bak is nog mul ook). Ook is ze zeer sociaal naar andere paarden. Ze zou denk ik met gemak dressuurproefjes en springparcoursen kunnen lopen, helaas heb ik haar door omstandigheden nog nooit kunnen uitbrengen op wedstrijd.

Afbeelding

http://i406.photobucket.com/albums/pp15 ... ing108.jpg

Afbeelding

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:41

1550

Leuke merrie goed gereden mooie leeftijd en stokmaat

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:56

poularde: 1500 leuk paard
noble: 1200

Mijn paardje.

Randey di Angeli
merrie
Vader: Incredible crafts
Baan record: 1,15
122xgekoerst bekend(meer in het buitenland)
11 jaar
Drachtig van Haarlem
Papieren zijn vrij voor mij om op te vragen dus kan nog als goede fokmerrie

Randey is een sensible paardje wat graag werkt. Leert snel maar heeft wel karakter. Niet geschikt voor kinderen. Endurance klaar denk ik wel. Kan ook nog aangespannen dit vind ze leuk! Loop ook goed bitloos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:02

randey: mag ik vragen waar jij jou taxatie's op baseert? Aangezien 1200 imo nogal weinig is voor mijn paard(als ik hem zou verkopen zou hij niet voor minder dan 2000 weg gaan ;) )

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:04

Naam: Me to You
Geslacht: Ruin
Gbtdatum: 5 Mei '94
Klasse dressuur met winstpunten in de B.
Springen L + 37
Is super braaf en verkeersmak!

Kan goed galloperen en springt ook een wissel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:04

Bucas: eerst zelf taxeren!

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:06

Anoniem schreef:

Heb ik al gedaan ergens verder in het topic. ;)

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:07

Maarja. :Y)

Hier nog een keer.

Noble : 1850
Poularde: 1200

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:08

Bucas schreef:
Anoniem schreef:

Heb ik al gedaan ergens verder in het topic. ;)

Niet in dit topic hoor ;) klik maar op geplaatst bij je eigen post ;)

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:13

randey: mag ik vragen waar jij jou taxatie's op baseert? Aangezien 1200 imo nogal weinig is voor mijn paard(als ik hem zou verkopen zou hij niet voor minder dan 2000 weg gaan )

hihi sorry ik bedoelde 2200 sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:15

randey schreef:
randey: mag ik vragen waar jij jou taxatie's op baseert? Aangezien 1200 imo nogal weinig is voor mijn paard(als ik hem zou verkopen zou hij niet voor minder dan 2000 weg gaan )

hihi sorry ik bedoelde 2200 sorry

Haha, Ik vond het al een beetje weinig :o Jij kwam ook naar de meeting he? Na het zien van jou foto's ben ik erg benieuwd naar jou paardje :)