Waarom is het onzin dat er al zoveel paarden in Nederland zijn? Het is inderdaad ieders goed recht, dat maakt het ook zo spijtig juist. Iedereen mag maar fokken wat hij wil, terwijl er veel dieren bij de slacht, verwaarlozing, etc, terecht komen. Ik vind het dus geen zeker geen onzin om erover na te denken of je wel wilt bijdragen aan dat probleem. Asiels zitten vol met honden en mensen fokken maar raak met puppies, met paarden is het niet anders. Maar goed, dat was even offtopic
Omdat die dieren niet jouw verantwoordelijkheid zijn. Het veulen dat je fokt, ja dat is jouw verantwoordelijkheid en het is zaak een zo goed mogelijk, gezond mogelijk en correct mogelijk dier op de wereld te zetten. Kan dat niet uit het moederdier, dan houdt het op. Maar omdat een ander zijn paard niet kan onderhouden of er voor kiest het te slachten als reden te geven niet zelf te fokken, dat vind ik onzin. Ik zou bijvoorbeeld van een bepaald ras uit een bepaalde moederlijn en hengst graag een nakomeling willen. Die zou ik dan niet moeten willen fokken omdat er een overschot aan bijvoorbeeld haflingers is? Dat vind ik onzin.
Verder ben ik het zeker met je eens dat er een overschot is en je goed moet nadenken waarom je fokt.
Mooie foto's met Fanatic! Deze was van vorige week. Vanavond in het bijna donker gereden,was was Kyara braaf!
JustHorses
Geplaatst: 04-08-13 16:43
Ik meld me ook ik heb een super lieve draver UBIQUE Calou Girmana BxBosphorus ik spring veel met hem dressuur en lekker recreatief een een draver met een hele goede galop
FireAndIce
Geplaatst: 04-08-13 20:48
Ubique is echt leuk! hij heeft een mooi buikje
Ooit van de Romany Scudder gehoord? In Engeland/Ierland zijn veel Tinkers met Dravers gekruisd. Ook hier op bokt gezien.
Ja klopt, de roma's fokken die idd! De hoefsmid van mij had het er laatst nog over dat er in bemmel binnenkort in het weekend een demo was met die paarden vanuit engeland gave beestjes
ik heb daar niet echt wat van gehoord maar ik vind een draverXtinker wel een rare combi ook heel veel bouw verschil
FireAndIce
Geplaatst: 05-08-13 10:55
Het zijn soort veredelde Tinkers,erg mooi! En de draf komt er super uit!Beide rassen zijn goed in de draf.
WendyBZ
Geplaatst: 05-08-13 12:35
Zal ook wel wat Nederlands bloed in zitten, want enkele jaren terug gingen Nederlandse merries met vrachtwagenladingen die kant op.. Andersom niet, er zit teveel vreemd bloed in en de Dravers van de Engelse stamboekorganisatie worden hier dus ook niet erkend.
Ik heb gisteren even getraind met Tammy, had er nu even de tijd voor Dubbelsprongetje
Ze vond het te laag geloof ik
Bezembak
en de laaghangende takken. We moeten onder stokmaat + 20cm door...
FireAndIce
Geplaatst: 05-08-13 14:09
Leuke foto's Wendy! Kyara springt over een lage hindernis ook altijd te hoog
Ziet er goed uit Wendy! Leuke tak van sport blijft dat, en leuk om te kijken.
Ik heb vanochtend beide dravers gereden maar wat waren ze verschrikkelijk druk. Merrie was vooral heel onrustig en schrok zich rot van een koe. Maar Mo besloot dat hij veel liever hardhard hard wou dan rustig normaal stappen. Vrij stevige discussie gehad, waarbij hij in elk geval goed zijn billen heeft getraind. Gek paard, veel te warm om je zo druk te maken, zweet liep bij zn neus neer..
Is het ook, ik ben er heel blij mee. Voor Zanzi is het echt dé oplossing. Als hij nerveus wordt gooit hij zijn tong over het bit, dat doet zeer, maar hij krijgt zijn tong dan niet meer onder het bit en raakt in paniek. Niet iets wat je wil als je paard toch al een beetje zenuwachtig is. Sinds we hiermee rijden nooit meer problemen gehad, want geen bit.
Ulaan
Geplaatst: 06-08-13 21:52
Topic net ontdekt via een ander Draverstopic. Ik herken hier toch precies direct ook al een aantal bekenden
Ilse
Geplaatst: 07-08-13 09:57
Ik plaats hier eigenlijk nooit zo veel, maar Raiser is voor 2 maandjes op vakantie naar het land (doen we hier in de randstad meestal in de zomer), en vond dit wel een gave foto om te laten zien wat voor een gespierd lekkerding het is
Damiiro
Geplaatst: 07-08-13 20:29
Vanmorgen dan toch eindelijk mijn nieuwe aanwinst opgehaald!!
'Damiro'
Damiro is een 3 jarige ruin, 1,52 m met een hartje van goud. Helaas is hij bij de vorige verkoop 'verwaarloosd', en is hij weer terug genomen. Nadat hij weer opgeknapt was is hij te koop gezet, en werd ik meteen verliefd op hem.
Hij heeft 7 a 8 weken stil gestaan, hij stond in zijn eigen wereldje zich te vervelen. Deze enorme schat voelt zich helemaal thuis op zijn nieuwe stal,en is weer helemaal vrolijk. Voetjes geven vond hij nog iets eng, met veel geduld gaat het erg goed en heb ik rustig zijn hoeven kunnen krabben zonet.
FireAndIce
Geplaatst: 07-08-13 23:10
Gefeliciteerd met Damiro! Komt vast helemaal goed met je paardje!
Ik verkoop mijn barefoot missoulla nut 1.5, dus als hier geinteresseerden zijn?!
Damiiro
Geplaatst: 09-08-13 15:31
FireAndIce schreef:
Gefeliciteerd met Damiro! Komt vast helemaal goed met je paardje!
Dankjewel!
Het gaat zeker goedkomen! Hij heeft een geweldig karakter, is heel rustig en wil graag voor je werken. Vandaag voor de 2e keer even 5 minuutjes gelongeerd, probeert mij soms nog even uit maar wist al snel dat ik de baas ben.. Verder is hij gister bij een andere kudde ingekomen, aangezien hij onder de beten zit.. Dit gaat erg goed, en kan het goed vinden met de baas van de kudde.