[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:33

Hé Delaja, jij komt uit Ter Aar......veulentje is gekocht in Langeraar :)
Waar heb jij je paard staan? Ik ken het dorp een beetje, Intratuinkant, de Chinees }:0 , Digros, de andere kant bij de bomenbuurt, de golfbaan bij de stallen van Marijke Hegemans en de Toyota garage van der Geest (heb ik laatst mijn nieuwe auto gekocht bij toeval)

Klopt Fransje, bij Cobra. Maar gezien zijn vreemde geboortedag, 26 december, valt hij tussen wal en schip. Ouder dan de andere veulens en te jong voor de groep 1-jarige van vorig jaar. Dus hij moet tot 1 oktober wachten voor hij daar heen kan en met jongere veulens komt te staan.
Tot die tijd blijft hij bij Baltus staan waar ik ook de draver rijd. Kunnen we de zomer lekker aan elkaar wennen.
Hij wordt steeds meer vos, maar hij staat op het paspoort als Isabel, later werd het wildkleur vos met een hele mooie zwarte aalstreep. Die zie je nog steeds erg goed. Ben reuze benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien.

Lekker ontspannen foto's FaI :j

Zo zeg, ik heb zondag weer gereden. Dat was allesbehalve een ontspannen rit. Ze had er duidelijk zin in en vond dat ze zich bij mij wel even kon uitleven. Ik heb gewoon spierpijn en mijn billen stuk gereden :+ Maar wel blij dat ik de draad weer heb opgepakt, ga nu weer met regelmaat rijden.

Delaja

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:56

Klopt! Mijn paard staat aan dezelfde weg als de Alphense Ruiters maar dan meer aan de kant van ter Aar.
Leuk dat je zo dichtbij was!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:48

Wat een leuk topic heb je trouwens, wat is dat paard daar vooruitgegaan in die twee jaar, schitterend!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:57

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:00

Deze is even geleden,maar wat kan ze hard! :)
Afbeelding
galop in de les ging lekker rustig :j
Afbeelding
beetje oefenen tussen balkjes door stappen,ook achterwaarts!
Afbeelding

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:48

Afbeelding

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:50

Zit lekker he zo'n westernzadel!
Deze is alleen wel echt te klein voor je waardoor je teveel achterin het zadel wordt gedrukt en je gewicht dus niet al te prettig op de rug van Kyara drukt. Heb je dit zadel aan laten meten?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:05

Delaja schreef:
Zit lekker he zo'n westernzadel!
Deze is alleen wel echt te klein voor je waardoor je teveel achterin het zadel wordt gedrukt en je gewicht dus niet al te prettig op de rug van Kyara drukt. Heb je dit zadel aan laten meten?

Niet aan laten meten,het zadel is 16" maar ik rijdt er bijna nooit mee hoor.
Ik rijdt normaal met m'n vzh Wintec Cair zadel.Die is 18" :)

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:23

kijk uit voor dr rug hoor als deze niet goed past.. Ookal gebruik je hem niet veel, het kan wel gevolgen hebben natuurlijk. Verder ziet het er wel leuk uit bij dr! Tzit ook heerlijk, ik ga mijn boomloze barefoot missoula nut verkopen. Past niet meer super op fanatic ondanks deze boomloos is. 17 augustus komt evelien van eurohorse zadels passen :D spannend!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:35

Blijft toch een lastig verhaal om goed passende zadels te vinden, zeker als de paarden nog al eens wisselen van gewicht.
Yessie was na de winter in een dip en was behoorlijk afgevallen. Voordat je in de gaten hebt dat het zadel dan eigenlijk niet goed meer zit en je er iets aan gaat doen, hebben ze al last van hun rug -O- Gelukkig is ze snel bijgekomen en past het weer goed.

Gisteren heb ik een heerlijke buitenrit gemaakt met een andere "bokker" die voor het eerst door de duinen reed. Yessie heeft er een fan bij :D

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:54

Gisteren gesprongen :) helaas maar 1 foto van het inspringen
Afbeelding

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:14

Deze foto's wil ik ook met jullie delen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:41

dat begrijp ik dat je die wilt delen. Manlief lijkt nog wel wat onwennig met het vasthouden van je paard :D of is hij bang voor z'n pak? Mooi geheel hoor, paars halster komt terug in de bloemen

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:28

Mooi Fai!!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:03

klien schreef:
dat begrijp ik dat je die wilt delen. Manlief lijkt nog wel wat onwennig met het vasthouden van je paard :D of is hij bang voor z'n pak? Mooi geheel hoor, paars halster komt terug in de bloemen

Ik denk idd dat ie z'n pak schoon wilde houden :D

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 00:10

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:39

Misschien laten we Kyara dekken,maar we weten nog niet welke hengst we dan willen...
is een homozygoot bonte Tinker misschien een idee?
Of is dat het juist niet vanwege de verschillende bouw?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:54

Ik zou het sowieso niet zo snel doen.. Maar als je haar laat dekken zou ik altijd een ras kiezen die aan sluit bij de bouw. Een tinker verschilt miz te veel. Zou blijven bij de rijpaarden/ponies. Een NRPS-er of wellicht een arabier (deze kruising schijnen het wel goed te doen in de endurance). Hoe groot is ze zelf? Anders zou je nog kunnen kijken naar een kruising met een pony met een leuke kleur (perlino bijvoorbeeld, dan heb je kans op een valk veulen). Ook met het oog op verkoopbaarheid mocht er ooit wat gebeuren.
Een homozygote bonte geeft ook nog niet altijd overal vlekken, sommige vlekken zijn heel minimaal...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:04

Waarom wil je er een veulen bij fokken?

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:51

Het is of een veulen,of een Tinker.
Waarschijnlijk gaat het dan toch een Tinker worden.
Het is een idee voor de toekomst.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:53

Als het voor jezelf is kan je beter kopen. Dan kan je een paard zoeken waarvan het karakter je aanstaat. Fokken is gokken en kruisingen raak je niet makkelijk kwijt.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:30

Daarbij zijn er al zoveel paarden in Nederland die dringend een nieuwe baas zoeken...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:40

Het is natuurlijk altijd heel verleidelijk een opvolger of een metgezel voor je paard te fokken uit je merrie. Ik heb er ook wel aan gedacht. Maar het veulen is altijd een individu, en vaak is de reden erachter een emotie. Ik wil net zo'n paard als de moeder. Toch heeft een nakomeling een eigen karakter en is een ruin sowieso al anders dan een merrie. Daarnaast moet je minstens drie jaar wachten voor je er iets mee kan gaan doen en wat als het dan totaal niet blijkt te klikken? Plus als je buiten een ras fokt je heel goed moet gaan kijken of de kruising lichamelijk wel goed in elkaar gaat zitten, jouw keus zet een nieuw paard op de wereld en een kruising tinker-draver kan nog al eens rare lichaamsverhoudingen geven. Daarom vind ik dat je bij het type moet blijven dat je al hebt.

Het argument 'er zijn al genoeg paarden op de wereld' vind ik altijd zo'n onzin. Het is ieders goed recht te kiezen voor het zelf fokken van een paard of het kopen van een al 'aanwezig' paard. Die andere paarden zijn niet jouw verantwoordelijkheid. Het is wel je verantwoordelijkheid het veulen zo correct mogelijk te fokken.

Wat is dus wil zeggen, is dat het gemakkelijker, goedkoper, veiliger voor de merrie en praktischer voor jezelf is om een paard te kopen dan om een veulen te fokken. Emotioneel is het veel leuker om een veulen te fokken, dus de gedachte heel begrijpelijk :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:01

Ik snap het 'veulentje fokken is leuk' ook wel, maar mensen vergeten in hun enthousiasme dat het resultaat iets kan zijn wat je helemaal niet wil :+ Karakter dat niet bij je past, tegenvallende maat of bouw, of wat als er wat gebeurd tijdens de geboorte en je raakte beide kwijt? Er lopen zoveel leuke paarden rond, dan kan je beter gaan voor een jonkie dan zelf iets fokken, vind ik.
Ik wil ook niets meer uit mijn merrie fokken, o.a. vanwege zomerexceem, maar ook omdat ik weet dat ik hierna ook wel weer een leuk paard tegen ga komen :j

Maar voor nu kunnen we ook nog wel even vooruit :+ Wij zijn afgelopen weekend voor een wedstrijd naar België geweest :) [TEN-ITP] Tammy @ TREC Bande: Mission Accomplished!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:41

Mooi verslag weer Wendy. Dat is even wat anders dan een uurtje duin pakken _/-\o_