[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Royalremy

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:43

haha ok vandaar! geeft niks, ik heb hem idd als het goed is niet openbaar.
Maar ik zal even kijken of het me nog lukt. ;-)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 12:24

Haha kan gebeuren Mona!

Nou, morgen gaat mijn zus trouwen <3!
Alles qua cadeaus klaar :D

Oja, en mijn kleding, oooh morgen stressen.... Half 9 kapper, voor mij en mama. En make-up en 10 uur naar haar toe met de "taxi"(broer van Richard)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 16:23

Gefeliciteerd met je zus! *\o/*wordt vast een mooie dag! :j

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:29

Spannend Esther...hoop dat je een beetje kan slapen vannacht, geniet ervan morgen!!

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 19:05

Hoi hoi,

Ik had me een tijdje geleden al even voorgesteld, maar nog geen foto's kunnen plaatsen ivm mijn geweldig kennis van computers :o

Hierbij even wat fotos' van onze Remy (Royal Dakota)

1e foto mijn zoon op Remy! <3 Helemaal trots!! :j

Afbeelding

2 maandjes geleden, lekker grazen!

Afbeelding

ook even aan de slag met ons lieve paardje :j

Afbeelding

voor zover even wat foto's zodat jullie een idee hebben.

Groetjes en een fijne avond!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:43

Remy is een prachtig paard! :j

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:47

FireAndIce schreef:
Remy is een prachtig paard! :j

Dank je wel FireAndIce!! *\o/* we zijn ook erg trots op hem :-) jij heb ook een super mooie draver hoor!!

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:06

Wow Remy is een heel mooi paard!

Vind hem totaal niet op een echte draver lijken, totaal niet beledigend hoor! Vind hem namelijk super mooi!

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:08

Yess, foto's van Remy! :) Familie van mijn grote vriend.

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:18

PaulineLala schreef:
Wow Remy is een heel mooi paard!

Vind hem totaal niet op een echte draver lijken, totaal niet beledigend hoor! Vind hem namelijk super mooi!

;) haha dank je wel! leuk om te horen!! we zijn heel blij met hem!
ja je hebt wel gelijk hoor! soms lijkt hij niet echt een draver en soms kan je het echt heel goed zien..
In het begin liep hij bij ons nog echt als een kameeltje (hoofd de lucht in) terwijl hij bij de vorige eigenaresse erg mooi liep. Het was echt wennen voor ons de "knopjes" te vinden, maar het lukt steeds beter. Een heerlijk rijpaard en erg lief <3

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:19

Avalon_ schreef:
Yess, foto's van Remy! :) Familie van mijn grote vriend.

Hey Avalon!!

Jah inderdaad!! familie!! leuk he!! vind het echt bijzonder te ontdekken allemaal! :j
bedankt voor de leuke reacties!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:24

Helaas denken mensen blijkbaar toch nog dat de meeste dravers "lelijk" zijn... Ach, wij weten beter <3

Eindelijk dan een foto van Remy haha! Het is zeker een knapperd!! Leuk ook, die foto met je zoon erop, als een trotse pauw :)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:54

Leuke foto's van remy zeg! Knapperd!

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:01

Dank jullie wel!! :-) wat een leuke reacties allemaal! ik zal het doorgeven aan zoonlief! +:)+

:wave: fijne dag allemaal!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:52

Leuk dat hij zo braaf is met je zoon! Hier ook een waar ik kleine kindjes op kan zetten :D
Alleen de laatste foto word ik niet zo vrolijk van, ik hoop maar dat dat een momentopname is.

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:32

Delaja schreef:
Leuk dat hij zo braaf is met je zoon! Hier ook een waar ik kleine kindjes op kan zetten :D
Alleen de laatste foto word ik niet zo vrolijk van, ik hoop maar dat dat een momentopname is.

Wat bedoel je Delaja? hier lijkt hij last van de teugel/mond te hebben he? dit doet hij erg vaak onder het rijden. of we nu met erg losse teugel rijden of wat strakkere teugel, hij blijft het bit verschrikkelijk vinden.
Het lijkt denk ik erger dat het is, want ik let er juist heel veel op. rijdt meestal met veel langere teugel dus wat dat betreft is dit wel een momentopname ja.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:20

Ook zijn mond ja maar vooral je arm/handhouding schrik ik van, het lijkt alsof je je armen en handen daar volledig vast zet om hem 'in de krul' te rijden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:31

Volgens mij valt dat wel mee, die van mij kan ook heel dramatisch doen met haar mond, is ook altijd een probleem. Teugels heb je niet te kort in ieder geval, en verder dan dit kan je toch niet :P Ik had er ook een handje van om zo te zitten. Toch je teugels wat korter doen en armen naar voren :j

Wij zijn dit weekend op TREC wedstrijd geweest naar Duitsland. Helaas niet zo goed als gehoopt, op de eerste dag zijn we na 3 km de berg afgetuimeld en ben ik lopend terug gegaan. Ik blauw, paard helemaal goed, maar wel geschrokken. Heb nog wel de tweede dag kunnen rijden, het hindernissenparcours wordt namelijk doorkruist door een beekje :)

Gangenproef, zo langzaam mogelijk heen galopperen en zo snel mogelijk terug stappen
Afbeelding

Trap op
Afbeelding

Natte voeten halen in de waterbak :+ Die was op het diepste punt ruim een meter diep. Je moest in het water een afstap af en daarna om het paaltje heen, dus was even goed sturen.
Afbeelding

Smalle doorgang in galop
Afbeelding

en de afsprong
Afbeelding

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:36

ja klopt ik zie wat je bedoeld hele rare houding had ik hier. zo rijdt ik eigenlijk nooit volgens mij! maak je geen zorgen hoor dit is puur een momentopname! zo hoor ik mijn handen/armen niet te houden dat zie ik! :-S niet zo'n goede foto om te kiezen als kennismaking ;-) goed dat je er iets van zegt hoor! voor hetzelfde geld zou ik altijd zo rijden en het me niet beseffen. maar gelukkig is dat niet het geval ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:41

Iedereen heeft vast wel eens zo'n momentje, vandaar ook dat ik zei dat ik hoopte dat het een moment opname was :+
Ik blijf het toch leuk vinden om al die verschillende dravers hier te zien.

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:49

WendyBZ schreef:
Volgens mij valt dat wel mee, die van mij kan ook heel dramatisch doen met haar mond, is ook altijd een probleem. Teugels heb je niet te kort in ieder geval, en verder dan dit kan je toch niet :P Ik had er ook een handje van om zo te zitten. Toch je teugels wat korter doen en armen naar voren :j

Wij zijn dit weekend op TREC wedstrijd geweest naar Duitsland. Helaas niet zo goed als gehoopt, op de eerste dag zijn we na 3 km de berg afgetuimeld en ben ik lopend terug gegaan. Ik blauw, paard helemaal goed, maar wel geschrokken. Heb nog wel de tweede dag kunnen rijden, het hindernissenparcours wordt namelijk doorkruist door een beekje :)

Gangenproef, zo langzaam mogelijk heen galopperen en zo snel mogelijk terug stappen
[ Afbeelding ]

Trap op
[ Afbeelding ]

Natte voeten halen in de waterbak :+ Die was op het diepste punt ruim een meter diep. Je moest in het water een afstap af en daarna om het paaltje heen, dus was even goed sturen.
[ Afbeelding ]

Smalle doorgang in galop
[ Afbeelding ]

en de afsprong
[ Afbeelding ]

Dank je voor je tip Wendy! en je reactie! ben blij te horen dat ik niet de enige ben die daar tegenaan loopt qwa gevoelige mond van het paard. Ik zou hem nooit pijn willen doen in zijn mond dus let er altijd goed op, maar hier idd beetje rare houding mijn handen zo. _-:(

Wat een mooie foto's trouwens zeg! ziet er goed uit allemaal! wel naar dat je zo gevallen bent :-( hopelijk alles goed?

Groetjes!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:16

Tja wat die mond betreft, ik heb er een die ook gewoon lekker kauwt. Zie hier:
Afbeelding
Teugels hangen toch echt los en nog heeft ze haar mond een stukje open.

edit: terwijl hier de teugels wel contact maken (lekker heet voor het eerst sinds 3 jaar weer op het strand :D ) en ze haar mond weer dicht heeft:
Afbeelding

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:34

Ja precies! het kauwen kun je dan niet zoveel aan doen. ik vind wel dat onze lieverd dit heel veel doet. Zou een ander bit helpen? lijkt me voor hem wat vervelend soms dat ie zoveel zit te kauwen :roll:

Wat een prachtige foto's Delaja! jullie zien er heel gelukkig uit zo samen :-)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:45

Volgens mij heb ik deze foto's hier wel eerder gepost :o
Ik was zeker happy, ze ging zo braaf het water in :D En ik genoot gewoon weer, vroeger reden we minimaal één keer per week door de duinen naar het strand maar nu moet dat met de trailer dus gaan we eigenlijk nooit meer...

Voor zover ik weet hoeft kauwen helemaal niet slecht te zijn, wat voor een bit heb je nu?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:55

Sommige dravers hebben niet voldoend ruimte in hun mond voor de gemiddelde bitten. Mo neemt zijn dunne dubbelgebroken watertrens lang niet zo fijn aan als de myler die we nu gebruiken.