Rebellin schreef:Evytje datzelfde heeft mijn dochtertje in het begin met Ychella meegemaakt ze is er in het begin vaak afgevallen, maar ze is er toch steeds weer opgestapt en ze hebben nu een enorme band opgebouwd en kan nu echt alles met Ychella, het is een periode van elkaar leren kennen en je paard moet leren op jouw hulpen te reageren, ga niet alleen rijden maar neem iemand mee op een ander paard, dan ziet jouw Siem hoe het hoort en voelt zich ook zekerder, hij kan dan leunen op de ervaringen van het andere paard en ook voor jou geeft het een gevoel van veiligheid.
Geef niet te snel op meid!
Goede punten Rebellin 
Angst overwinnen is altijd een moeilijk punt. De dravers die ik tot nu toe ken zijn werklustig, best sensibel, maar goed te porren voor diversiteit in werk. Maar het blijven dieren die sturing nodig hebben en op dat punt zal je een overwinning moeten behalen. Als je paard merkt dat hij het alleen moet oplossen op bepaalde punten, dan zal hij zich daar vaak laten gelden. Steigeren, omdraaien, uittesten. Op dat moment moet je echt ingrijpen. Makkelijk gezegd hier van achter de pc, dat weet ik en ik denk dat we het allemaal wel hebben meegemaakt.
Maar als je dit stukje angst niet overwint, dan krijg je het met een volgend paard weer, want het is een stukje dat in jou zit, niet in Siem. Is er een mogelijkheid dat je een tijdje wisselt van paard met iemand die hem wel aankan op dit punt? Siem wordt daar dan doorheen gereden, jij krijgt je vertrouwen weer terug op een ander paard. Het kan helpen
Daar waar de eigenaar van mijn bijrijpaard geen enkel probleem ondervindt, daar liep ik in het begin op tegen de meest sullige dingen. Ze testen je gewoon. Ik heb de test kennelijk doorstaan, want Yessie gaat nu door het vuur voor me en daarmee durf ik ook net een stap verder met haar te gaan tijdens ritten. We vertrouwen elkaar volledig en krijgen steeds meer lol in het rijden.