[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miriam2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:52

hierbij meld ik ons ook even aan....
Sinds juni 2011 ben ik de trotse eigenaar van de nu 7 jarige merrie Zaraiya J.
Super lief maar kan ook behoorlijk koppig zijn :P
Ze heeft op 30 april 2011 nog haar laatste koers gelopen maar met heel veel geduld en wat training heb ik een super recreatie paard die alles leuk vind!!
Afbeelding
Afbeelding

shiroihebi

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:40

Tina is inderdaad de zwarte merrie ;)
Is geloof ik rond half januari verkocht.
De eerste draver waar ik ooit op gereden heb, ook de enige trouwens. Ik moet zeggen, ik schrok me een ongeluk toen ze in draf ging. Ik wist niet dat ze een draver was :=

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:11

Welkom!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:28

Hoi miriam! Leuk paard heb je! Heb je haar direct bij de trainer vandaan gekocht? :)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 23:50

Zaraiya J ziet er goed uit :) Welkom hier!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:05

Ik meld me ook weer, sorry voor de lange stilte, maar het was zo vreselijk druk met werk en de beesten dat ik niet meer toe kwam aan bijlezen en nog serieus antwoorden ook.
Ondertussen ben ik redelijk bij met lezen: welkom alle nieuwkomers en sterkte met de geblesseerden onder ons.
Ik heb hele mooie foto's gezien, die van de trec zijn geweldig, dat zou ik ook willen doen als ik weer wat meer tijd heb. Die foto's van het paard in de zee, wat heb je hem daar schitterend aan het lopen :j En alle vergelijkingen tussen toen en nu, zo leuk om te zien 8-)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:18

En wat is alles laat dit jaar, alle plannen moeten gewijzigd worden hierdoor. De merrie die we vroeg wilden laten dekken wil maar niet volop hengstig worden, het ponyveulen komt slecht door het haar en wil niet groeien. Zelfs de kip die gisteren was "uitgerekend" zit nog braaf te broeden op haar zes eieren.
En ik, ik loop in dikke trui continue dekens te wisselen hahaha. :brr: Dat is ook nog een van de weinige dingen die ik mag doen, want mijn rijpaard is duidelijk ingepikt door pleegdochter lief -O- Maar oh, oh, wat maakt ze vorderingen. Nu 5 keer privéles gehad met haar 12 jaar en al zo snel vooruitgegaan.
Nu zit ik maar stiekem te kijken of het mogelijk is er een tweede paard bij te kopen zodat we samen kunnen rijden. Ik droom nog wel even verder *D
Afbeelding
Afbeelding
Wat zijn ze toch veelzijdig die dravers <3

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:40

Welkom alle newbee's! Hoe gaat het met alle geblesseerde paarden?

Leuk zijn ze hé, die dravertjes :) Gister zijn we met ons jonge paard naar buiten geweest. Alleen, wat erg dapper was. Mo is vijf en sinds februari ingereden en mijn zusje is al jaren niet meer op buitenrit geweest. Ging super, hij was zeker in het begin wat gespannen, maar goed, het was ook nog dorpsfeest, dus een hoop lawaai. Maar eenmaal bij het ruiterpad aangekomen gedroeg hij zich keurig. Dus zusje los gemaakt en hun lekker wat rond laten draven. Paard helemaal blij, eindelijk de benen strekken. Tot ze langs een uitstekend bosje kwamen en hij schrokt. Hij sprong opzij en mn zusje hield hem direct in, maar meneer stond zo snel stil, dat zij nog in de beweging opzij zat en er zo naast kukkelde.. Hilarisch! En hij bleef keurig stil staan, terwijl wij heel hard moesten lachen, braaf paard!
Daarna ben ik erop gestapt en hebben we het lange stuk even uitgeprobeerd. Keihard in rendraf :P Daarna nog een galopje gedaan en even pootje gebaden in het watertje. Geslaagde zondagmiddag :)

Helaas heeft mijn merrie een paar rare bijtwonden aan haar staart dus die staat weer op rust. Training schiet zo niet echt op..

Afbeelding
Afbeelding

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:11

Rianne wat heb jij toch een prachtige draver!

Met mijn geblesseerde knol gaat het nu goed. Ik ben weer gaan opbouwen met rijden. Alle wonden zijn volledig dicht (JEEEHH) en hij staat weer op het land :)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:52

RianneH,ik zie dat je boomloos rijdt?
Is het wat?Kyara heeft wel een wat hoge schoft...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:11

Het bevalt uitstekend! Ook omdat zowel mijn zusje en ik er beide op kunnen en ik het zadel op beide paarden kan gebruiken. Dit is een Barefoot London, ligt heel prettig. Mo en melissa hebben ook wel een redelijke schoft, maar de pommel kan je aanpassen. De medium die er nu in zit past heel goed, maar je hebt ook nog small en breed. Ik vind het zadel erg prettig rijden, fijn contact met het paard, maar voldoende steun voor een beginnende ruiter zoals mijn zusje.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat als je erg intensief rijdt en veel lichtrijdt je moet oppassen met de juiste drukverdeling. Goede pad, bij voorkeur een zadel met VPS en op je bovenbenen lichtrijden ipv beugels. Maar wij rijden niet intensief of veel, dus dat scheelt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:16

Ik heb de mijne ook een tijdje boomloos gereden naar voor ons was het hem toch niet helemaal.

Afgelopen weekend hebben wij weer meegedaan aan trec noord. Was een druk, maar geslaagd weekend! Uiteindelijk zijn we tweede geworden in onze categorie.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:27

Super, gefeliciteerd!

Ik had een tijdje de Cheyenne Drytex, maar vond het een heel onprettig zadel. Ook eens op een Arizona gereden, maar ook niet helemaal fijn. Deze London is een heerlijk zadel. Genoeg ruimte voor mij als ruiter die de laatste jaren zonder zadel heeft gereden, geen dwingende zit die veel boomzadels hebben en gezien Mo nog jong is en zich zal gaan ontwikkelen een zadel dat lang mee gaat (en op beide paarden past). Het allerbeste zadel blijft een goed boomzadel, maar de goede zadels vallen buiten mijn budget (en ik rij max 1x per week).

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:53

Ik heb de barefoot missoula nut.. Ligt super op fanatic en heb hem nu een jaar, nooit druk/schuurplekjes e.d. Wel de juiste pad eronder..

miriam2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:35

fransje23 schreef:
Hoi miriam! Leuk paard heb je! Heb je haar direct bij de trainer vandaan gekocht? :)

Nee niet direct van de trainer/fokker maar via een handelaar heel lang en naar verhaal :(
Ben nu met haar stamboek bezig en probeer in contact te komen met haar fokker.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:58

Volgens mij woont meneer Jansen, de fokker, in Alkmaar. :D Kan goed zijn dat ze bij Patrick de Haan in training heeft gestaan.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:21

[ITP] Brave Vanou doet het maar weer eens even, alsof het niks is
Een kleine indicatie van hoe Vanou momenteel loopt, al is ze in de bak natuurlijk nog wat meer gefocussed.

Verder heb ik afgelopen donderdag eindelijk mijn aller eerste cross les gehad. Dit stond al heel lang op de planning maar het kwam er elke keer niet van. Donderdag gingen we echter met de springles op de manege spontaan de springwei in. Die is een hele tijd buiten gebruik geweest maar ze hadden nu nieuwe boomstammen en dergelijke neergelegd dus was erg leuk! Vanou vond het wel nog reuze spannend en bij de meeste hindernissen moest er eerst een ander paard voor om het voor te doen maar ze heeft het echt super goed gedaan!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:57

Nice, Delaja! <3

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 19:04

Hier een paar recente foto's van Siem nu hij volledig is hersteld.
Nu terug spieren aanmaken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 23:37

Weer heerlijk genoten buiten :)
Afbeelding
Afbeelding
zo doet ze tegen al haar weidemaatjes...
iedereen delft het onderspit bij haar... :(:)
Afbeelding
Afbeelding
en zo is ze weer zo lief... <3
Afbeelding
Afbeelding

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:49

Felle tante hahaha!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:48

Haha,dat is ze zeker! :j
Tegen ons is ze weer superlief,ze "beschermt" ons ook op het land :P
Toch komen de anderen keer op keer weer naar haar toe als ze na het werk weer het land op gaat :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:47

Ik heb nog een onwijze leukerd te koop, niet dat ik er wat aan heb om hem hier aan te bieden want jullie hebben er allemaal al een natuurlijk, maar je weet maar nooit :+
In de advertentie staat een mijnalbum link met meer foto's.
http://www.bokt.nl/markt/ad/161283/liev ... milie-ruin

Dus, help je nicht/oom/tante( misschien verlaat vaderdagcadeau ? ) ook aan een draver zou ik zeggen :') .

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:22

Wat een schatje, als ik toch plek had <3!

Ik ben er weer haha, was even weg, maar ben er weer :).
Moet ik nog een voorstel rondje doen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:02

Zeker een leukerd :j Maar je kent mij, deze is veels te lief (en te klein) voor mij. Ik heb liever een bitch ~~}>

:))

Buiten dat heb ik aan 1 draver met een karakter voor 10 ook wel genoeg.