De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:35

Ik wilde even tonen, dat ze ook nog winterhard zijn.

Mijn EV Flex is met pensioen (hij is dampig). En omdat ik zo gek op hem ben, blijft ie gewoon lekker bij ons op de wei staan. Nee, erger nog: we hebben speciaal ons huis met weilanden gekocht om Flex een goed pensioen te gunnen.

Flex staat sinds april 2010 24/7 op de wei, zonder deken en hij doet het hartstikke goed. Hij heeft echt moeite met stallen. Hij vrat het hout op, stond werkelijk te steigeren in zijn stal op een gegeven moment. Totdat wij besloten, dat het genoeg was en we dit huis hebben gekocht. Hij vindt de vrijheid zo geweldig. Hij kan nu galopperen wanneer ie wil.

Afbeelding
Tsja, je bent een renpaard of niet he!

Afbeelding
beetje sneeuw deert ons niet!

Ik ben overigens nog steeds op zoek naar Raby's Native, mijn eerste eigen Engelse Volbloed, om hem ook een goed pensioen te gunnen. Dus, wie hem weet te staan, aub stuur me een berichtje!

vancky2005

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:26

Mijn Engelse volbloed leeft op juist dezelfde manier. Gisteren met sneeuw op de rug binnen gekomen om te eten en het is nog maar op of hij wil alweer naar buiten. Vandaag had hij ijspegels aan zijn vacht hangen. Het deert hem niet want hij voelt de koude niet.
Voor hem géén geschoren en deken toestanden. Dat verdraagt hij niet.

Moet er wel bij vermelden dat de voeding er alles toe doet. Hooi is bijna constant ter beschikking. Anders halen ze het niet.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 00:09

mijn net verworven eng. volbloed ( 14 dgn)is gekomen met dikke deken. Deze kan ik nu helaas nog niet afdoen. Deze deken kon niet verkomen, dat hij woensdag met die koude wind, toch wel koud geworden is, buiten. Haar dus maar weer naar binnen gehaald en twee dagen binnen laten staan. Gelukkig is het weer wat minder koud nu en kan ze weer naar buiten, maar.....met haar dikke deken natuurlijk. Volgend jaar gaat ze ook lekker naturel de winter in ;)

is er iemand die haar van de baan kent? Haar naam is;riversites drive. 7 jaar . gefokt in ierland en op drie jarige leeftijd naar nl gekomen. Heeft hier 1 jaar in wassenaar gewoont, aangemeld bij ndr en 1 koers gelopen.Is daarna naar particulieren gegaan. En nu bij mij.

Afbeelding

Jockey1356

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 01:50

santos schreef:
mijn net verworven eng. volbloed ( 14 dgn)is gekomen met dikke deken. Deze kan ik nu helaas nog niet afdoen. Deze deken kon niet verkomen, dat hij woensdag met die koude wind, toch wel koud geworden is, buiten. Haar dus maar weer naar binnen gehaald en twee dagen binnen laten staan. Gelukkig is het weer wat minder koud nu en kan ze weer naar buiten, maar.....met haar dikke deken natuurlijk. Volgend jaar gaat ze ook lekker naturel de winter in ;)

is er iemand die haar van de baan kent? Haar naam is;riversites drive. 7 jaar . gefokt in ierland en op drie jarige leeftijd naar nl gekomen. Heeft hier 1 jaar in wassenaar gewoont, aangemeld bij ndr en 1 koers gelopen.Is daarna naar particulieren gegaan. En nu bij mij.

Afbeelding

Hallo hier is een uittreksel van haar koersverleden in GB.
http://www.racingpost.com/horses/horse_ ... _id=642291

En dit is haar afstamming;
http://www.pedigreequery.com/riverside+drive2

Veel plezier met je paard, maar zoals je ziet schrijf je de naam ietsje anders.

Mvg Jockey1356

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 02:34

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 07:41

Mijn paard krijgt gewoon nul wintervacht! Die moet zoveel uit zijn voeding halen om warm te blijven in de winter dat dekenloos echt geen optie voor hem is. Dan vallen de gaten erin. Dus die staat met dekens op, wel in de wei.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:34

he, grappig die uitslagen uit engeland. Ik heb haar papieren, dus haar afstamming wist ik al. Ook had ik zelf de ene koers uit nederland gevonden. Niet echt een winares dus :D , gelukkig maar, anders was ze nu niet in particuliere handen.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:34

santos schreef:
he, grappig die uitslagen uit engeland. Ik heb haar papieren, dus haar afstamming wist ik al. Ook had ik zelf de ene koers uit nederland gevonden. Niet echt een winares dus :D , gelukkig maar, anders was ze nu niet in particuliere handen.

ziet er een mooie merrie uit. Post je eens een foto waar ze helemaal opstaat?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 23:32

voorlopig alleen nog maar met deken.

in de modder
Afbeelding

of in de sneeuw
Afbeelding

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 00:45

Ze is mooi, lange nek en exact dezelfde manier van de achterbenen zetten zoals mijn paardje.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 00:47

even in je profiel gespiekt, maar qua bouw hebben ze wel wat van elkaar. ;)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 01:00

Wel beetje balen. Heb je net een leuk paardje, kun je niet rijden ivm de sneeuw |( . Wij hebben enkel een buitenbak ter beschikking en een landweg van 1 km, waar we eerst overheen moeten, voor we in de bewoonde wereld zijn. helaas word deze niet gestrooid en is dus nu een ijsweggetje geworden, waardoor buiten rijden ook onmogelijk is.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 23:32

santos schreef:
Wel beetje balen. Heb je net een leuk paardje, kun je niet rijden ivm de sneeuw |( . Wij hebben enkel een buitenbak ter beschikking en een landweg van 1 km, waar we eerst overheen moeten, voor we in de bewoonde wereld zijn. helaas word deze niet gestrooid en is dus nu een ijsweggetje geworden, waardoor buiten rijden ook onmogelijk is.

Tja, dat probleem is een beetje algemeen nu. Ik zou je ook niet aanraden dat zomaar te doen met je nieuw paardje. Een volbloed kan wel een vlugger gaan dan je zou verwachten.... :+

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:31

beetje beschamend vraagje. Ik heb dus nu een merrie met deken op. Door het slechte weer, zet ik haar alleen maar buiten en weer binnen. Ik voel altijd even met mijn hand of ze warm is onder de deken, maar meer eigenlijk niet. Zou ik eigenlijk dagelijks de deken even af moeten doen om te zien, hoe ze daaronder is???? MIjn vaste gewoonte is; de paarden (3 stuks) schepje voer geven in hun voerbak en even controle over hun lichaam en benen. Smorgens en savonds. Maar bij mijn merrie is het dus eigenlijk alleen controle over haar benen, want de rest zie ik niet.
-Nu les ik 1 maal in de week en dan borstel ik haar natuurlijk, maar alleen dan haal ik haar deken er dus af.

Jockey1356

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:27

santos schreef:
beetje beschamend vraagje. Ik heb dus nu een merrie met deken op. Door het slechte weer, zet ik haar alleen maar buiten en weer binnen. Ik voel altijd even met mijn hand of ze warm is onder de deken, maar meer eigenlijk niet. Zou ik eigenlijk dagelijks de deken even af moeten doen om te zien, hoe ze daaronder is???? MIjn vaste gewoonte is; de paarden (3 stuks) schepje voer geven in hun voerbak en even controle over hun lichaam en benen. Smorgens en savonds. Maar bij mijn merrie is het dus eigenlijk alleen controle over haar benen, want de rest zie ik niet.
-Nu les ik 1 maal in de week en dan borstel ik haar natuurlijk, maar alleen dan haal ik haar deken er dus af.

Altijd even de deken eraf. En goed nakijken. Better safe than sorry! ;)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:35

dus jij zegt; elke dag even de deken eraf??

Jockey1356

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:55

santos schreef:
dus jij zegt; elke dag even de deken eraf??

Als je niet tegen onverwachte/onprettige verrassingen op wilt lopen, moet je je paard elke dag even helemaal nakijken. Dat betekend dus ook even de deken er af.

Ikzelf doe ook elke dag even poetsen. Ook al wordt er niet op gereden. Als er dan kleine wondjes of iets dergelijks zijn, zie je dat direct en kun je ze onmiddelijk behandelen.

Voorkom je grotere problemen mee.

Succes

Jockey1356

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:40

Amke_Fredje schreef:
hoi,

wij hebben ook een iers volbloedje,die vroeger steeple chase deed in engeland. voskleurig, nu 8 jaar, we hebben hem sinds november vorig jaar, en ik ben hem nu aan het omscholen naar dressuur, nu 2 maanden bezig met rechtrichten, want die paarden zijn echt niet rechtgericht, en hij begint al mooi ontspannen voorwaarts neerwaarts te lopen. tzijn schatten van paarden die volbloedjes

groetjes

hey!
ik zie dat je van Brugge bent, wij hebben ooit nog een grote ierse volbloed naar daar verkocht.. Hij heette Ochos Verdes (stalnaam: ojos)
misschien weet jij toevallig waar hij beland is? ik weet nog dat diegene aan wie we hem verkochten Sandra heette, het paard zal nu ondertussen al een 20-tal jaar zijn (waarschijnlijk leeft hij al niet meer)

klinkt heel raar dat ik je dat vraag, maar misschien heb je hem soms no gekend ;)
wie niet waagt, die niet wint :p

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:42

trve schreef:
Volbloed paarden doen het ook goed in de eventing op hun oude dag kijk maar naar ex renpaarden Steelbrook en GQ ( prince of rides )

en charizard :)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 01:27

oke jokey, dan heb ik nog wat te doen ;) . Hoewel ik denk dat ze onder die dikke deken, niet snel een wondje of iets dergelijks heeft, maar je weet nooit. Ik kijk nu al uit naar het voorjaar, lekker dekenloos en puur naturel ;)

(ik was afgelopen weekend in Brugge, wat een prachtige plaats is dat zeg, met fantastische gevels en veel paarden met koetsjes, die wel heel lange dagen maken, en wel erg druk met toeristen :D )

en aziza, ik heb een "hij" volboed zonder papieren gehad, die 20 plus was. Zie mijn profiel foto, herken je hier iets in?

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:58

santos schreef:
oke jokey, dan heb ik nog wat te doen ;) . Hoewel ik denk dat ze onder die dikke deken, niet snel een wondje of iets dergelijks heeft, maar je weet nooit. Ik kijk nu al uit naar het voorjaar, lekker dekenloos en puur naturel ;)

(ik was afgelopen weekend in Brugge, wat een prachtige plaats is dat zeg, met fantastische gevels en veel paarden met koetsjes, die wel heel lange dagen maken, en wel erg druk met toeristen :D )

en aziza, ik heb een "hij" volboed zonder papieren gehad, die 20 plus was. Zie mijn profiel foto, herken je hier iets in?

voor zover ik goed zie ziet hij er ook groot en vos uit :) heb je die foto ook in een groter formaat? :)

Afbeelding
Dit was em, ik geloof dat hij op deze foto nog 3 of 4 was.. Geen kleintje dus ;)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:50

dit is de enige die ik nog op de pc heb staan.

Afbeelding

maar hij had 2 korte sokjes achter en die van jouw niet, volgens mij? Ook meete hij maar 1.65m

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:06

Behalve de kleur hebben ze niet veel gemeen inderdaad :)
hij ziet er vooral ook een pakje kleiner uit, toch bedankt voor de foto ;)

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:06

helemaal off topic hoor, maar dit is ook leuk :D , als je niet 'gewoon' kan rijden door de sneeuw.

Afbeelding

babslovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 18:22

ik heb zelf ook een engels volbloed merrie ben er super blij mee en
wil nooit meer een ander paard super betrouwbaar ook!