Leuk om te lezen! en echt fijn dat er zoveel info te vinden is op de site! Ik moet nog even uitvogelen hoe ik hier een foto moet plaatsen zodra ik erachter ben zal ik er zeker even 1 plaatsen.
Iemand hier nog op zoek naar een leuke draver als rijpaard? Stalgenootje moet helaas haar paardje verkopen, is een schat van een merrie. Loopt al enige tijd onder het zadel. Voor meer info, PB.
We hebben hem even op een andere wei gezet, met al wat meer gras. Hij lijkt zich al beter in zijn vel te voelen en is al terug wat aanhankelijker, dit is al goed nieuw vindt ik zelf.
Het minder goede nieuws is, hij staat hier sinds zondag en hij heeft tot nu toe nog geen druppel water gedronken Bij ons in de wei dronk hij gemakkelijk 40-50l op een dag. Vandaag is de test doen met zijn huid, maar iemand tips om hem te laten drinken?
Nee geen sloot, gewoon drinkerij speciekuip net zoals bij ons op de weide. Alleen hier stinkt het water uit de grond echt, dacht eerst dat het daar aan lag, dan bidonnen met water gevuld van ons grond water waar hij altijd heel goed van dronk, maar ook hier drinkt hij niet van.
Ik ga er deze avond appelsap bij doen. Zijn huid blijft niet echt staan in de plooi maar is ook niet meteen teug erg vlak
Was wel ongerust aan het worden en heb DA gebeld. Die gaf volgende uitleg, Siem staat nu op een weide met veel gras en eet de hele dag door. In gras zit 80% water dus vandaar dat hij niets drinkt.
Wanneer hij echt begint te hydrateren zou ik het wel merken zei de DA.
Maar dan zou ik het merken aan de speciekuip die verminderd en dat is niet
Exito
Geplaatst: 25-04-13 16:15
Stiekem lees ik wel steeds mee, maar nu meld ik mij hier ook even weer
Gaaf zeg @FireandIce dat je Kyara bij jullie trouwen betrekt. Als het zover is en er worden foto's gemaakt, kom je ze wel showen he!?
Afgelopen zondag zijn we (mijn vriend en ik) even naar de drafbaan geweest, en hebben een rondleiding gehad van WendyBZ. En zo wisten zij en haar moeder het voor elkaar te krijgen om mij mee te nemen voor een ontmoeting met de fokker van Wigilio Ik stond werkelijk met de mond vol tanden, totaal niet op voorbereid haha superleuk! De fokker was blij te horen dat het zo goed met hem gaat
Hieronder nog even wat foto's van mijn knappe man Alweer bijna jaar is hij bij mij, en in het begin had ik nooit niet verwacht dat ik hem zo aan het lopen zou krijgen.
Het is net als een berg beklimmen charmant momentje
Uiteraard hebben wij ingestapt en losgereden..
En daar gaat ie
Galop kunnen we ook, moet nog wel aan gesleuteld worden, maar dat ie al zo fijn in galop komt vind ik een goed begin.
Ik heb een zware verkoudheid achter de rug, en kreeg even een fikse hoestbui... Paardjelief paradeerde lekker door hahaha
Braaf paardjuh
Mijn allesje Schattig
FireAndIce
Geplaatst: 25-04-13 18:32
Ziet er goed uit hoor Exito! Bij Kyara gaat de galop onder het zadel ook steeds beter
Exito
Geplaatst: 25-04-13 18:59
Dankjewel
Gewoon lekker door oefenen en dan word de galop steeds beter. Oefen je met Kyara ook de galop in het bos bijv? Voor Giel (das zijn roepnaam, Wigilio v. Exito is zo'n mond vol he ) werkt dat erg goed, en dan aanspringen vanuit stap. Hij word helemaal enthousiast van de galop en gooit dan ook giga hoog op. Als we in de bak hebben gestapt en gedraafd, vind hij het tijd voor een galop En heel veel prijzen he. Bij elke pas galop een flinke klop op de hals, en dan bij een paar passen galop. De ego strelen kan nog wel eens helpen
FireAndIce
Geplaatst: 26-04-13 05:54
Kyara galoppeert liever dan ze draaft. We oefenen in tempo,ze gaat meestal erg versnellen Daarom galopperen we voorlopig alleen nog in de bak,dan kan ze ook niet te hard. Gisteren werden we aangevallen door een zwaan,die kwam ineens de sloot uit gevlogen. Gelukkig kon ik net verhinderen dat ze aan de kletter ging!
Oja, die zwanen zijn natuurlijk weer lekker op oorlogspad nu met het broedseizoen! Wij moeten over een dijkje om onze paarden uit het land te halen. Vorig jaar zat er een stel zwanen midden op de dijk met jonkies. Nou, vergeet het maar dat je er langs kwam! Ze zijn prachtig, maar ook wel een beetje eng en GROOT!
Dan is het in de bak oefenen inderdaad beter voor Kyara Ze ziet er trouwens goed uit. Ik heb nog geen zwaan gezien op buitenrit gelukkig, maar bedankt voor de waarschuwing dat die dieren wel eens uit hun panty kunnen scheuren als je er met je paard langs komt. Hier in de buurt wel een groep ganzen en 1 daarvan is echt een etterbak. Blazend en dreigend naar je toe komen.. Dan loop ik mooi de andere kant op hoor Er rende gisteren wel een hondje achter ons aan, baasje van het hondje schrok zich wild. Gelukkig geeft Giel er niks om. We hebben zelf 2 bulldoggen en die gaan wel eens mee. Zowel naar stal als een kleine buitenrit.
FireAndIce
Geplaatst: 27-04-13 22:50
vanmorgen stond Kyara weer met dikke benen Na stappen en koelen werden 3 benen wel weer mooi slank,alleen bleef li-a wat dik... volgens stalgenoten zou het door de verandering van kuil kunnen komen. Balen...ik heb nu een week vakantie,maar daardoor heb ik wel weer meer tijd!
Ooh wat sneu voor je, is geen leuk gevoel als je paard iets mankeert hè. Heb het nu al twee keer kort op elkaar voorgehad, eerst die hevige koliek en nu het tekort aan witte bloedcellen.
Hopelijk is Kyara weer vlug de oude
Delaja
Geplaatst: 28-04-13 15:51
Waar een van de dames hier helaas moest afzeggen vanwege een nare wond (annetje geloof ik?) ben ik gister wel naar de fotoshoot bij de wassenaarseslag gegaan. Ik heb pas een paar foto's maar wil deze vast even met jullie delen
(Ik was hier zo blij, Vanou wil meestal het water niet in maar deze keer deed ze het met een ander paard voorop zonder aarzelen!)
Ze zijn heel gaaf geworden zeg! Knappe draver heb je!
FireAndIce
Geplaatst: 28-04-13 22:41
Gave foto's Delaja Met Kyara gaat het gelukkig beter. Na flink wat stappen en koelen waren haar benen weer normaal, alleen li-a bleef wat langer dik. Ze liep niet meer kreupel,dus even kort gelongeerd met wat draf,zag er prima uit! Daarna was ook haar li-a been slank Als alles goed gaat mag ze eind van de week het land op,eerst voor een uurtje Ze moet natuurlijk wel eerst goed wennen aan het gras!
Es_ther
Geplaatst: 29-04-13 09:54
Wat een gave foto's weer zeg !
Calli en galopperen in het bos... Hm... Geen goed idee, hij moet het wel leren om rustig te galopperen, maar dat doen we liever eerst in de bak, want hij wil graag versnellen in de galop.
Mooie draver heb je Delaja en wat een heerlijke omgeving! Naar het strand staat ook nog op ons lijstje
Sterkte voor Kyara, FireandIce. Hopelijk gaat het beter zodra ze de wei weer op gaat!
Zo zie je maar weer, elke draver heeft weer een andere methode nodig om de galop eigen te maken Versnellen moet je ook niet willen, tenzij je bezig bent met schakelen. En er moeten ook geen ongelukken gebeuren natuurlijk.
Giel heeft gisteren bij de buitenrit een poging gedaan tot het nageeflijk worden in de galop Normaal viel hij dan gelijk uit de galop, maar hij bleef er in en begon zelfs te briesen. Een heel stuk galop op eigen benen jeeejjj!! Buitenrit duurde zo'n 3 uur, en ik had toch een ongelofelijke zitkont na die tijd.. Het was het waard!
Eigenlijk zou mijn paardje tot en met vandaag op boxrust moeten.. en nu 10 dagen Afgelopen vrijdag heeft hij namelijk een enorme wond op zijn been opgelopen, tot op zn spier. Zitten nu 20 krammen in.. Maar de dierenarts was wat vergeten mee te nemen dus kwam het gister ophalen en zij zei dus dat hij 10 dagen op stal moest blijven Met 5 min stappen per dag wat uitgebreid kan worden..