Maar ik heb de appels al in stukjes gesneden,...........verwend prinsje.
En hij kan zo lieffffff kijken, net een labrador
JPitty
Lid Nieuwsredactie
Geplaatst: 12-07-24 14:33
Ik ben er van overtuigd dat jullie een verstandige beslissing kunnen nemen over wel of niet starten Janouk.
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-24 14:48
Koersen zijn net afgelast wegens te veel regen op het gras : te glad voor de paarden, jammer,, maar veiligheid boven alles. En de paarden zijn het belangrijkste.
Madness was nog thuis, dus die kan gaan chillen.
En wij hebben een lekker vrij avondje. Woensdag gaan we weer verder in Emmeloord
Verstandig. De hele paardensport ligt al onder zo'n vergroot glas dat dit soort risico's nemen niet kunnen. En dan heb ik het nog niet over paard en mens natuurlijk.
Bij hitte worden er ook koersen afgelast inderdaad. Misschien wordt er nog verschil gezien tussen 2 minuten om het hardst draven of een dressuurproef van 6 minuten waar ook staponderdelen in zitten?
De KNHS zou dat verschil niet moeten willen maken. Vanaf 30? graden (of was het 'pas' bij 35 graden? Dan zou je al helemaal niet moeten willen rijden) mogen de ruiters in zomertenue rijden, maar de paarden wordt geen rekening mee gehouden. Overigens heb je ook nog springwedstrijden en endurancewedstrijden. Da's ook KNHS hè...
Ja, die vergen ook een hoop inspanning. Ik weet eigenlijk niet beter, 40 jaar geleden werden er al koersen afgelast als de omstandigheden niet goed waren, het is niet iets van de laatste tijd.
Hier om de hoek ging vorig jaar de cross "gewoon" door bij 30+. Dan zie ik het liever zo
Dat bedoelde ik dus. Rensport ligt altijd onder vuur, want oh wat sielugh, en de KNHS heeft zogenaamd paardenwelzijn zo hoog in het vaandel maar heeft tot nu toe geen beleid qua afgelasten van wedstrijden (dat moet de organisatie maar zelf beslissen), doet nog niets met zweep- of spoorgebruik, dat neusriemgedoe heeft ook nog niets opgeleverd (verbiedt gewoon aansnoerneusriemen, hoe moeilijk kan het zijn) etc etc. Gemiste kansen wat mij betreft.
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-24 15:35
Eens, de NDR heeft veel strengere regels voor dierenwelzijn dan KNHS, en handhaaft ook de regels elke koers. En kiest nu dus ook voor veiligheid paarden. Prima
pien_2010
Geplaatst: 12-07-24 15:39
janouk schreef:
Eens, de NDR heeft veel strengere regels voor dierenwelzijn dan KNHS, en handhaaft ook de regels elke koers. En kiest nu dus ook voor veiligheid paarden. Prima
Dat is fijn! Ik vroeg mij af of je ergens een live stream kan kijken van Berlin Mariendorf. Wij gaan volgende maand naar de Derby daar, en willen graag in de aanloop daarnaartoe de koersen bekijken. Op Zeturf is het niet te zien en ik kan niet vinden waar het wel kan