[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 12:53

Het ziet er gehaast uit, maar dat is ook gewoon haar manier van lopen hoor :+ Ik moet wel wat tempo hebben, anders komen we er niet over. De keren dat ik twee sprongen moest nemen en dan de tweede niet netjes aanrij, is geheel mijn fout en heeft niets met tempo te maken :=
Springen vanuit galop doe ik alleen lager dan dit, omdat ik dat nog maar net doe. Ik durf pas sinds afgelopen jaar weer iets van 60cm te springen, en al helemaal niet vanuit galop, omdat ze dan nog wel eens snel een voet aan de grond wilde zetten, waardoor ik ga inhouden en zij gaat weigeren. Dan maar even vanuit draf, voor mijn vertrouwen. Vanuit galop springt zij wel beter, maar ik niet :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:01

Ik heb ook nog nooit 1 meter gesprongen met Koek. Koek wel zonder mij erop :D

Goed hoor Wendy!

Overigens kan ik niet vanuit draf springen.. ze wordt sowieso te heet om nog te draven en gaat meer in Teigetje (van Pooh) hupens als ik een hindernis in de bak zet.

Evytje86

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:05

Ik heb dan toch maar besloten om de tandarts te bellen voor Siem en een osteo te laten komen.
Beide komen ze morgen ben benieuwd.

Er scheelt volgens mij echt wel iets met hem, want vandaag had hij ook een bloed neus, is wel al gestopt ondertussen.

WendyBZ zou het kunnen dat hij zich zo bij mij gedraagt omdat ik fout met hem omga of hoe bedoel je dit juist?
Ik weet ondertussen wel dat hij mij heel fel test, bij mijn lesgever doet hij geen stap fout maar die heeft hem al een paar keer goed onderhanden genomen (fel in zijn mond getrokken bij eerste steigering, ook al een keer gestapt bij moeilijk doen van aantrekken neusriem) ik vond dit allemaal maar zielig en heb het karakter niet omdat te doen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:09

Eerlijk. Wat je lesgever doet vind ik dierontwaardig en ik denk.dat er zeker wat aan ds hand is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:11

Daar ga ik in mee. Helaas nog wel een heersende manier bij veel ruiters en lesgevers.

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:12

Ja ik vind het ook niet netjes, hij heeft gewoon schrik van hem en doet daarom geen pas fout.
Daarom dat ik ook sinds kort bij de LRV rijd, maar daarvoor moet ik een drukke baan oversteken en daar gaat hij altijd omhoog als hij te lang moet stil staan, dus ja daar ga ik liever nu een tijdje niet meer na toe.

Ik heb van die lesgever wel het meeste geleerd al maar correct in de omgang naar paarden toe is hij wel niet in mijn ogen.

Nu ik voorlopig niet meer na de LRV zal gaan tot Siem mij terug vertrouw en ik hem ga ik denk ik beter toch maar opzoek naar de oorzaak van het probleem en een nieuwe lesgever voor privé les.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:15

Ik ben benieuwd Evytje86. Hoop dat er wat is wat opgelost kan worden met de osteo of de tandarts. Jammer dat je instructrice zo reageert en doet, ik zou zeggen: zoek een andere instructrice! Als ze met dit soort dingen zo omgaat vraag ik me af of ze iets op de juiste manier kan aanpakken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:46

Evytje86 schreef:
Daarom dat ik ook sinds kort bij de LRV rijd, maar daarvoor moet ik een drukke baan oversteken en daar gaat hij altijd omhoog als hij te lang moet stil staan, dus ja daar ga ik liever nu een tijdje niet meer na toe.

Ten eerste fijn dat je hem na laat kijken! Sluit je in ieder geval dingen uit!

Begin eens met het commando Ho is blijven staan tot ik zeg dat je mag lopen te bevestigen. Zet je paard rustig stil, zonder erg aan het teugels te trekken zeg erbij HO! Vervolgens laat je hem een aar tellen stilstaan en laat hem op jouw commando weer lopen. Dit kan je steeds verder uitbouwen tot een paar minuten, of langer, aan toe.
Heb je tijdens het stilstaan veel druk op je teugels? Probeer eens te ontspannen en je teugels wat losser te houden. Mijn paard gaat ook bewegen en druk doen met druk op de teugels maar staat braaf stil voor een stoplicht als ik lange teugels heb.

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:26

Osteo geweest is net weg, niets te vinden.
Tandarts om 13u geweest wat geschraapt maar eigenlijk nog niet nodig, dus ook dit kan de oorzaak niet zijn.

Heb zojuist ook de DA opnieuw gebeld omdat het lijkt dan Siem telkens gewicht verliest vindt hem nu maar vel over been.
Zijn deken is er nu ook al een paar dagen vandaar dat het mij zo opvalt, die heeft opnieuw bloed getrokken, morgen weet ik daar de oorzaak van, moet hem in ieder geval al het dubbel voeren als ik deed.

Hopelijk geeft het bloed resultaat dan een reden dat hij zo doet!

Fransje23 bedankt voor de tips, ik ben bij het stilstaan bij de straat inderdaad zelf ook nerveus en laat dat merken aan de teugels (veel te veel druk) nu jij dit vermeld wordt ik mij hiervan bewust.
Hoop echt de oorzaak te vinden want momenteel heb ik bang bij elke keer hij precies nog Laar aanstalte te maken om omhoog te gaan.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:47

Nou Evytje86, wat een gedoe :(:) En naar dat hij afvalt en zijn evenwicht lijkt te verliezen! Spannend zeg. Hopelijk vinden ze iets dat het steigeren verklaart en kunnen ze het oplossen zodat jullie het weer fijn hebben samen. Sterkte!!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:47

Hoop dat je snel een oorzaak of een oplossing vind!

Bedenk dat bewust worden de eerste stap naar een oplossing is! +:)+

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:47

Wat vervelend dat het probleem niet direct duidelijk is.. Ik hoop dat er iets uit de bloeduitslagen komt. Ik lees ook dat het voeren van magnesium helpt tegen nerveuze paarden, wellicht kan je dat proberen. Maar zou eerst wachten op de uitslag van het bloed. Wel goed dat je ermee bezig bent! Kunnen een hoop mensen wat van leren ;)

En mag ik even spammen? Mijn dravers gaan erg goed op het moment en mijn zusje heeft Mo over gekocht dus die mag blijven staan :) Ik denk dat de meesten zijn topic al hebben gezien, maar ook Melissa heeft haar eigen topic.
En zoals Fransje al zei: 'Een draver is gaver' :D
[ITP] Van kleine kunstwerkjes tot herkenbare momenten, mijn merrie
En als je hem gemist hebt :P
[ITP] Een waar penny-sprookje; gered van de slacht!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:51

Heb al gereageerd :j Mooie foto's hoor!

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:06

Aaaaah...een happy end voor Mo <3

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 22:54

Siem zijn bloeduitslag: witte bloedcellen zo goed als op, heeft waarschijnlijk een infectie gehad waar hij tegen het vechten is geweest en hij dit overwonnen door zijn eigen reserves te gebruiken.

Moet hem nu een maand rust geven om te bekomen.
Ma weet niet of dit met het steigeren te maken kan hebben.

Misschien was het een soort van protest van hey ik heb mijn energie voor iets anders nodig...
Ik weet het niet, hoop in ieder geval dat hij snel de oude is en dat steigeren dan achterwege laat.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 23:03

Ah vervelend! Ik hoop dat het daar aan heeft gelegen dan. Hij moet snel beter worden dan! Sterkte ermee

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:41

Verklaard in ieder geval dat hij niet lekker in zijn vel zit. Hopelijk knapt hij snel op.

In die maand kan je wel aan wederzijds vertrouwen werken. Wandelen, tutten en misschien eens verdiepen in de TTouch van Linda Tellington Jones :)

Mo staat gewoon op de voorpagina!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:03

Gewoon masseren is ook goed voor de bloedsomloop en band en ook nog eens leuk om te doen. Ik hoop dat jullie er zo samen uit komen, zou fijn zijn als het vertrouwen weer helemaal terug komt :)

Hoe gaat het met de andere dravers hier? Melissa is eindelijk begonnen te verharen en nu komt het er ook flink af. Ze heeft een heel raar wolligachtig hoofd nu, maar het is wel schattig, ondanks dat het zo raar lijkt.
En Mo is ontzettend lelijk nu hij delen wel kaal is en delen niet en sommige plaatsen gewoon witte haren heeft. Ben benieuwd wat er onder die vacht uit gaat komen :P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:09

Tammy verhaart flink nu. Elke keer weer heerlijk haarhappen tijdens het poetsen :r

We hebben vandaag nog een onderlinge dressuurwedstrijd meegereden, en dat ging best lekker :j Enige commentaar was eigenlijk dat de galop wat hard ging, tsja :D
Afbeelding

dus nu kan het pinguinkast weer een half jaar de kast in, want ik start alleen onderling wat wedstrijdjes. Vandaar ook mijn mooi gecoördineerde outfit :')
Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:13

Ik vind het netjes hoor! En nette punten ook! Dressuurwedstrijden zie ik mijzelf niet zo snel rijden, maar schrijven deed ik wel altijd en dat is erg leuk :) Mis dat wel een beetje.

Netjes vierkant op de foto :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:15

Doet ze automatisch :D Ideaal.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:02

Ziet er toch netjes uit zo, Wendy. Enige minpuntje is misschien je cap :P

Koek is al vrijwel klaar met verharen, die was in januari al rustig begonnen. :j

O ja, Rianne gefeliciteerd!

Royalremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:24

Hallo,

ik zal me even voorstellen.
vandaag ben ik voor het eerst op de site, dus nog veel te ontdekken.
Ik ben 32 jaar oud en moeder van 2 kids!
Mijn zoon en ik delen onze draver Remy, waar we sinds 1,5 maand trotse eigenaar van zijn :)
ik ben erg benieuwd naar dit forum en zie dat het druk bezocht word!

Groetjes Miriam.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:35

Gezellig! Welkom.
Nu willen we natuurlijk wel een foto zien :o :D

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:17

Ik ben ook benieuwd naar Remy :j Welkom!

RianneH gefeliciteerd *\o/*

Netjes Wendy! :)
Kyara is al zo'n beetje door haar wintervacht heen :D

Lentegroetjes aan iedereen!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door FireAndIce op 21-04-13 21:22, in het totaal 2 keer bewerkt