[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:26

Jep :) Zie mijn profiel ;)

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:27

WendyBZ schreef:
Jep :) Zie mijn profiel ;)

oke zou ik doen, ik ga maar eens afsluiten tot de volgende keer :P

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:28

Welkom Ilse en Evytje86! :wave:

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:59

Gezellig zoveel nieuwe posters erbij :j Welkom.
Grappig dat er opeens zoveel mensen zijn die een draver hebben of aanschaffen, terwijl de prijzen van de rijpaarden lijken te kelderen wegens overschot of te kort afname. Of lijkt dat maar zo omdat ik me opeens verdiep in dit onderwerp?

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:01

Hier een paar foto's van mijn Siem, echt een heerlijk paard

Afbeelding
beetje nieuwsgierig, wat heb jij vast? (eerste dag bij mij)

Afbeelding
Afbeelding
een rijles met Siem

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:37

Mona81 schreef:
Welkom Ilse en Evytje86! :wave:

heeii :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:39

Welkom inderdaad.. Niet dat ik veel post trouwens, maar ik lees wel altijd mee :)

klien schreef:
Gezellig zoveel nieuwe posters erbij :j Welkom.
Grappig dat er opeens zoveel mensen zijn die een draver hebben of aanschaffen, terwijl de prijzen van de rijpaarden lijken te kelderen wegens overschot of te kort afname. Of lijkt dat maar zo omdat ik me opeens verdiep in dit onderwerp?

Denk door het laatste. Volgens mij valt het wel mee namelijk. Tenminste, ik merk het niet.

We gingen vandaag op buitenrit. Ik op mijn verzorgfries, vriendin van mij op mijn draver Josje..

Die dacht er het hare van :')

Afbeelding

Afbeelding

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:03

hahaha, die heeft er lol in die Josje :')

Gaat het goed tussen jou en Siem? Zijn jullie ondertussen al wat gewend?

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:48

Ja hij begint nu toch echt op mij te letten en volgt mij in de weide zelfs zonder halster touw.
Je moet hun vertrouwen zien te winnen hè.

De foto's zijn van in het begin, nu gaan de lessen ook vlotter, hij was in het begin nog niet gemotiveerd om voor mij te werken.
Tja heeft zijn tijd nodig denk ik.

Nu gelukkig beter weer en kunnen we vollebak oefenen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:51

Die tweede foto :D

Het is voor Siem ook wel wennen en omschakelen.

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:57

Mja nog werk aan de winkel hè, maar ondertussen loopt hij in draf nu ook ontspannen :)

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:37

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:16

Links naar de stambomen werken niet ;)

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:23

Is vriendelijk van je maar kan inderdaad niets zien, maar heb zijn stamboom boekje bij hem bijgekregen :)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:49

Moet Racer z'n paspoort opsturen naar de NDR omdat de vaccinatie bladen vol zijn, maar vind dat opsturen toch een beetje tricky :=
Het is in Wassenaar en ik woon in Den Haag dus ik zou hem ook even langs kunnen brengen, weet iemand (Wendy/Cathy?) hier of dat ook kan? Ik kreeg namelijk alleen een postbusnummer in Wassenaar door..
Overigens zetten ze me dan meteen als eigenaar in zijn paspoort (na 10 jaar :') ), kost maar 6,50!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:50

Even opbellen :) Ze zitten aan de Waalsorperlaan:

Bezoekadres
Waalsdorperlaan 29
2244 BN Wassenaar
T 070 - 3047120
F 070 - 3047125
http://www.ndr.nl

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:55

Ja ik had ze gisteren aan de telefoon, maar ben nu even niet in de mogelijkheid om te bellen (geen bereik met mobiel hier, heel irritant) vandaar dat ik het zo vraag :D
Maar ik zal zodra ik weer verbinding heb even bellen, zal je zien dat ik daar sta en dat die afdeling ergens anders zit ofzo :P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:59

Je kan ook even mailen natuurlijk :)

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:38

Ik ben tijdje terug bij Duindigt geweest,ze hebben daar vlakbij de baan een kantoor :)
Meteen ff de paardjes daar bekeken,en eigenaars gesproken,erg leuk!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:05

Even een mooi voorbeeldje :) 'Onze' Point, 82 koersen gelopen, bijna €20.000 verdiend, een record van 1.15,5 en nu al vier jaar met zijn tweede carrière als rijpaard bezig. Nog steeds puntgaaf :)
Afbeelding

Afbeelding

Rebellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 09:18

Zo maar eens weer een update.

Met Ychella gaat het hartstikke goed, ik heb haar niet meer op stal staan bij manege Winnetou maar heb zelf een hele grote safarie-tent gekocht en die op onze wei gezet. Daarbij een nieuwe vriendin voor haar gekocht een KWPN merrie genaamd Orinoco Utopia (juni 1996). Ze hebben samen een tent van 35 m2 tot hun beschikking en iedere morgen zetten we ze lekker onder de dekens buiten en samen gaan ze 2x per week naar de manege om te berijden en 1x voor rijles, en als het weer het toelaat een heerlijke buitenrit.Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:59

Rebellin schreef:
Zo maar eens weer een update.

Met Ychella gaat het hartstikke goed, ik heb haar niet meer op stal staan bij manege Winnetou maar heb zelf een hele grote safarie-tent gekocht en die op onze wei gezet. Daarbij een nieuwe vriendin voor haar gekocht een KWPN merrie genaamd Orinoco Utopia (juni 1996). Ze hebben samen een tent van 35 m2 tot hun beschikking en iedere morgen zetten we ze lekker onder de dekens buiten en samen gaan ze 2x per week naar de manege om te berijden en 1x voor rijles, en als het weer het toelaat een heerlijke buitenrit.[ Afbeelding ] [ Afbeelding ] [ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

hoop snel een topicje van jullie te zien , dikke knuff aan ootje

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:42

Hier ben ik weer even :)

mijn draver (chanel) heeft nu een boomloos zadel... ik vind het maar niks maar zo is mijn moeder, maar mijn moeder rijd er niet meer op. en ik leef nu al bijna 3 jaar met een boomloos zadel, het zit echt heerlijk maar het zint mij niet.... ik vind het echt een heel rare zadel en is niet handig voor dressuur en springen. nu heb ik eindelijk mijn moeder overgehaalt om een veelzeidigsheids zadel!! :) te kopen.
maar ik moet hem wel zelf betalen want mijn moeder vind dat ik die boomlose zadel moet houden maar alsnog ik ben hartstikke blij :p nu is mijn vraag, hebben jullie ook een veelzeidigsheids zadel op jullie draver liggen, en zit het lekker, ik heb vroeger altijd op de manege op een veelzeidsheids zadel gereden, vond ik altijd heerlijk rijden maarjah hoe zit het op een draver, ik denk niet dat het anders is ofzo maar oke :) en wat voor inch denken jullie enzo. :)
bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal. :)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:46

Dat is wel fijn dat je nu een vzh zadel van je moeder mag kopen. Ik zou een zadelmaker laten komen met allerlei zadels om te kijken welke goed ligt enzo. Want zadels is wat dat betreft echt een drama

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:51

ilsechanel schreef:
Hier ben ik weer even :)

mijn draver (chanel) heeft nu een boomloos zadel... ik vind het maar niks maar zo is mijn moeder, maar mijn moeder rijd er niet meer op. en ik leef nu al bijna 3 jaar met een boomloos zadel, het zit echt heerlijk maar het zint mij niet.... ik vind het echt een heel rare zadel en is niet handig voor dressuur en springen. nu heb ik eindelijk mijn moeder overgehaalt om een veelzeidigsheids zadel!! :) te kopen.
maar ik moet hem wel zelf betalen want mijn moeder vind dat ik die boomlose zadel moet houden maar alsnog ik ben hartstikke blij :p nu is mijn vraag, hebben jullie ook een veelzeidigsheids zadel op jullie draver liggen, en zit het lekker, ik heb vroeger altijd op de manege op een veelzeidsheids zadel gereden, vond ik altijd heerlijk rijden maarjah hoe zit het op een draver, ik denk niet dat het anders is ofzo maar oke :) en wat voor inch denken jullie enzo. :)
bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal. :)

Inchmaat is de zitmaat ;) Laat er alsjeblieft een goede zadelpasser bij komen, anders rij je de rug zo naar de klote -O- Hier is wat interessant leesvoer: http://www.greendistance.nl/index.php?id=84