[HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Re: [HK] Wie heeft er een Draver? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:52

Goede timing bij die laatste! :D

Wij hebben ons ook buiten gewaagd. Was wel koud, maar goed te doen (met muts onder mijn cap, panty én legging onder mijn broek :+ ). Kwamen nog de schaapskudde tegen, dat vindt Tammy maar raar :')
Afbeelding

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:30

Mooi zwart die Kyara en inderdaad een goed getimede foto die laatste. Lekker crossen in de roundpen 8-)
De oortjesfoto's geven je een beetje het idee dat je mee mag liften. Leuk die schapen Wendy, bij ons lopen ze ook in het duingebied, alleen met herder. De wilde (Exmoor)pony's en de Schotse Hooglanders lopen zonder toezicht en dat levert soms ook heftige beelden op.

Wij hadden gisteren ook het fototoestel mee. Vandaag gaat Rianne weer naar huis, dus kan ik weer zelf te paard de komende dagen, maar ik geniet er ook van als zij rijdt.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
foto is gemaakt door Femkesofie van onze stal

Afbeelding
en nog tijd gestoken in onze ander liefde's

Afbeelding

Vandaag is het weer zo koud, maar gelukkig geen sneeuw hier.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:20

Mooie foto's Klien! Die laatste is ook echt gaaf :) Morgen wordt bij mijn draver een nieuw zadel aangemeten, eindelijk een goed passende hoop ik. Het zadel dat ik bij hem kreeg zat echt voor geen meter meer. Het arme dier liep er bijna kreupel door omdat zijn schouder zo belemmerd werd in zijn beweging. Dus hopefully een goeie dag morgen, heb er zin in!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:36

Mona81 schreef:
Mooie foto's Klien! Die laatste is ook echt gaaf :) Morgen wordt bij mijn draver een nieuw zadel aangemeten, eindelijk een goed passende hoop ik. Het zadel dat ik bij hem kreeg zat echt voor geen meter meer. Het arme dier liep er bijna kreupel door omdat zijn schouder zo belemmerd werd in zijn beweging. Dus hopefully een goeie dag morgen, heb er zin in!

Ik geloof dat het zoeken naar een goed passend zadel nog meer werk is dan het vinden van een fijn paard. Yessie had ook problemen met het vorige zadel en inderdaad dezelfde schouderproblemen. Wat een wereld van verschil toen het nieuwe zadel kwam, ze loopt nu alleen maar te briesen en loopt heerlijk.
Ben benieuwd welk merk het uiteindelijk gaat worden Mona :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:58

Hoi, kom ook even langs waaien! Ken er natuurlijk al een aantal uit dit topic :j Is het nodig om mij nog voor te stellen?

Zie ineens ook Klien met een draver. Wij hebben toch ooit nog eens een ritje samen gemaakt in een grijs verleden.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:20

fransje23 schreef:
Hoi, kom ook even langs waaien! Ken er natuurlijk al een aantal uit dit topic :j Is het nodig om mij nog voor te stellen?

Zie ineens ook Klien met een draver. Wij hebben toch ooit nog eens een ritje samen gemaakt in een grijs verleden.

Yep, klopt :) toen op Arsen, heb nu draver Yessie ingepikt. Volgens mij was dat een meeting Rondje Johanna's hof.
Jij bent daarna begonnen met endurance volgens mij, ik ben jou en Cookie nog wel eens op trainingsritten gepasseerd. Klein wereldje hè 8-)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:41

[quote="klien"
Yep, klopt :) toen op Arsen, heb nu draver Yessie ingepikt. Volgens mij was dat een meeting Rondje Johanna's hof.
Jij bent daarna begonnen met endurance volgens mij, ik ben jou en Cookie nog wel eens op trainingsritten gepasseerd. Klein wereldje hè 8-)[/quote]

Een draver is gaver :D

Klopt idd vanaf Johanna's hof :j

Ik ben inderdaad daarna endurance gaan starten.
Doe dat inmiddels niet meer maar rijd nog wel regelmatig in die omgeving. Koek is nog steeds fit en loopt erg graag dus dat rondje is geen probleem. Wie weet komen we elkaar weer een keer tegen.

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:25

Ik was vanavond gaan fietsen met mn paard. Werd ik ineens gevolgd door een auto. Ik keek want ze gingen naast mij rijden en de bestuurder zag ik niet maar er zat achterin nog iemand, leek op een kind en die was mij heel lang aan het aanstaren. Omdat het daar best donker was ben ik snel door gefietst. Maar toen reed die auto ineens een oprit op (waardoor die over een stukje fietspad moest) en diegene ging midden op het fietspad stilstaan!.. Dus ik vertrouwde het niet en ik draaide om met mn paard en begon harder te fietsen. Toen reed ie achteruit en ging weer langzaam naast me rijden en weer de volgende oprit op. Toen scheet ik em echt :| Ik weer omgedraaid en mn draver heel hard over het gras laten draven, zodat ik aan zn manen kon beetpakken. Ben toen op een heel donker stuk stil gaan staan want ik zag dat die auto weer naar me toe reed. Alle lichtjes uitgedaan en toen zag hij me wss niet meer want hij was doorgereden.. pffff ik was dooood bang, niet normaal..

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:39

Brr wat raar zeg! :\ Zou het ook niet zo vertrouwen.. Bah :n

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:08

ja en tegenwoordig hoor je rare dingen zoals met die maxicosi's e.d. pff wat was ik blij dat ik terug was :|

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:49

Dat is wel raar inderdaad, zou ik ook eng vinden.

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 06:41

Er zijn rare mensen op de wereld...je weet nooit wat er kan gebeuren :n

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:55

idd... Het was bij panbos.. Was ook best stom dat ik daar was gaan fietsen savonds aangezien het daar best rustig is.. Volgende x ga ik daar dus niet meer heen..

FireAndIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:59

Ik ken die weg wel.
Op de 3e Mientlaan heb ik een tijdje Fjord Jolita verzorgd.
Het is idd best eng daar,ik reed daar weleens in het donker langs de weg met Jolita.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:14

Jezus, wat schrikken!! In het vervolg proberen kenteken te zien en dan gelijk de politie bellen!! Maar kan me voorstellen dat je daar niet aan denkt als je hart in je keel bonkt... Vergeet het maar weer snel :(:)

Ik ben inderdaad geslaagd voor mn zadel Klien, het is een Thorowgood T8 dressuurzadel geworden, ben er super blij mee! Hij rijdt heerlijk en ik merkte inderdaad gelijk verschil met Randy :D

Evytje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:38

Ik ga me hier ook even melden.

Ik heb sinds 2 december een super lieve draver. Siem Schermer genaamd.
Het is een schat van een beest, alleen zonde van de periode waarin ik hem gekocht heb.
We hebben dus nog niet zo heel vaak kunnen rijden.

Ben nu met hem een beetje dressuur lessen aan het volgen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:58

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:58

Evytje86 schreef:
Ik ga me hier ook even melden.

Ik heb sinds 2 december een super lieve draver. Siem Schermer genaamd.
Het is een schat van een beest, alleen zonde van de periode waarin ik hem gekocht heb.
We hebben dus nog niet zo heel vaak kunnen rijden.

Ben nu met hem een beetje dressuur lessen aan het volgen.

Leuk! Ik heb hem nog weleens op de koers gezien (ken een oude eigenaar van hem).
Fijn voor hem dat hij lekker rijpaard mag zijn na zijn carrière. :)
Veel plezier met hem!

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:39

heey ik lees deze topic zins net en ik dacht laat ik ook ff mee doen :)

ik heb een paard chanel echte naam iverne caloe :) vader van chanel is naction skoatter en de moeder is girmana B
chanel is nu 7 jaar, ze is afgekeurt voor de draf sport waar ik ook best blij mee ben, ze kan super galopperen en is mijn springtopper :)
chanel is super in springen ze kan 1..80 miss nog hoger en daarnaast ook nog bezig met dressuur. ik heb nog geen foto's op mijn laptop dus kan hellaas geen foto's plaatsen :( maar dan komt nog wel een andere keer :)

doeghh ilse

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:10

Welkom :) Uitgekoerst heet het trouwens. Ik moet degene nog tegenkomen die die Dravers toch allemaal 'afkeurt' :') Wel leuk,. een Naction, wij hebben er ook een.

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:15

WendyBZ schreef:
Welkom :) Uitgekoerst heet het trouwens. Ik moet degene nog tegenkomen die die Dravers toch allemaal 'afkeurt' :') Wel leuk,. een Naction, wij hebben er ook een.

oke, leuk dat jullie er ook een van hebben :) is het een leuk beestje wat kan ze allemaal?? :P

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:17

Hij :+ gaat binnenkort weer koersen.

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:20

WendyBZ schreef:
Hij :+ gaat binnenkort weer koersen.

oke leuk, maar je rijd er niet op? /3

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:20

Nee, mijn ouders hebben er drie om mee te koersen/fokken, ik heb mijn eigen om mee te rijden.

ilsechanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:22

WendyBZ schreef:
Nee, mijn ouders hebben er drie om mee te koersen/fokken, ik heb mijn eigen om mee te rijden.

oke er je eigen om er mee te rijden is dat ook een draver? :o