De engels volbloed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlseEnMonti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 06:49

Gatverdamme....... en tsja
Citaat:
aangezien het niet op het bokt-nieuws te vinden is
we weten inmiddels wel dat de rensport een ondergeschoven kindje is. Het meest onnozele "nieuws" wordt we gemeld (hoera, een meisje krijgt een gratis stal voor haar pony), maar dit wordt over het hoofd gezien.

Helaas een jong (24 jaar) talent verloren gegaan. Arme ziel.... Maar om ook eerlijk te zijn (en dit hoor je vaker): "This profession, it's not a matter of if you get hurt, it's when and how bad. We all know the chances are there." Maakt het nieuws er natuurlijk niet minder op....

bibalootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 15:29

Voorheen had ik een KWPN-er met heel veel engels volbloed...oa de hengst Souvereign Bill :D
Had hem zelf beleerd en heb hem ruim 3 jaar gehad maar heel rustig aan gedaan, het laatste half jaar ben ik toen wedstrijden gaan starten met als gevolg dat ik binnen die 6 maanden M1 dressuur was (niet elk weekend wedstrijden gereden)! Wat was hij fijn te rijden zeg en door zijn energie zelden moe hahaha :D
Met heeeeel veel pijn in mijn hard heb ik heb moeten verkopen door lichamelijk klachten en mijn ouders betaalden het dus die vonden het te duur worden.

Nu heb ik het paardje van mijn vriendin gekregen (kost mij alleen de biks en lekkernij) en dit is een volle engelse volbloed die ook echt op de renbaan heeft gelopen!En ook nog waarschijnlijk van een andere bokker geweest, waar ik nu dus contact mee heb gezocht...hopen dat ze reageert!!
Ik ben echt fan van volbloeden!!! Ze zijn niet altijd makkelijk maar willen wel graag werken!!

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 23:55

IlseEnMonti schreef:
Helaas een jong (24 jaar) talent verloren gegaan. Arme ziel.... Maar om ook eerlijk te zijn (en dit hoor je vaker): "This profession, it's not a matter of if you get hurt, it's when and how bad. We all know the chances are there." Maakt het nieuws er natuurlijk niet minder op....
Een quote van Mike Smith of niet..? :) Volgensmij heb ik het een keer in Jockeys gehoord.
Aziza_XX schreef:
even een paar statistieken bij..
in steeple: 1 gemiddelde val op 12 à 15 deelnames, 1 op 8 van de slachtoffers keert niet meer naar de rensport terug
Platte koers: 1 gemiddelde val op 300 à 400 deelnames, waarvan 1 op 3 slachtoffers niet meer rent
(let wel: het gaat hier om jockeys en dus niet om de paarden :D)

Dus bij obstacle vallen meer jockeys dan in in plat, maar in verhouding keren er meer jockeys terug in de koersen na een val? Hier kun je trouwens nog een artikel over Guillaume lezen;
http://www.zone-turf.fr/actu/galop/guil ... 19965.html

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 05:53

bibalootje schreef:
Voorheen had ik een KWPN-er met heel veel engels volbloed...oa de hengst Souvereign Bill :D
Had hem zelf beleerd en heb hem ruim 3 jaar gehad maar heel rustig aan gedaan, het laatste half jaar ben ik toen wedstrijden gaan starten met als gevolg dat ik binnen die 6 maanden M1 dressuur was (niet elk weekend wedstrijden gereden)! Wat was hij fijn te rijden zeg en door zijn energie zelden moe hahaha :D
Met heeeeel veel pijn in mijn hard heb ik heb moeten verkopen door lichamelijk klachten en mijn ouders betaalden het dus die vonden het te duur worden.

Nu heb ik het paardje van mijn vriendin gekregen (kost mij alleen de biks en lekkernij) en dit is een volle engelse volbloed die ook echt op de renbaan heeft gelopen!En ook nog waarschijnlijk van een andere bokker geweest, waar ik nu dus contact mee heb gezocht...hopen dat ze reageert!!
Ik ben echt fan van volbloeden!!! Ze zijn niet altijd makkelijk maar willen wel graag werken!!

hoe heet die volbloed?

Sje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:37

_/-\o_ ahhh je eigen EV! Als dát nog es werkelijkheid wordt.....nu nog even een grote vinden! :D maar dat moet nog geduld hebben.

Dit hele topic met studie zitten lezen, en al weer heel wat geleerd, en af en toe gekwijld :9
Ik weet vrijwel niets van de rensport, maar geloof ook niet dat het er per definitie erger is dan andere takken, die erg veel aandacht krijgen (laten we het idd maar even niet hebben over polo en military-achtige dingen) het is maar net hoe je met de dieren omgaat en als ze nog een beetje paard kunnen blijven, moet het goed gaan toch? En....er zijn genoeg recreatieruiters waarvan de paarden nu niet echt een landal-greenparks-bestaan (even bij wijze van...) hebben, if you know what I mean 8)7

LoveMyHorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:58

Ik HAD er eentje..Ze is nu weg maarja, het zijn superpaardjes!
Love the Thoroughbred!

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:29

Ik heb ook een volbloedje gehad, heerlijk paard was het.
Ik zat toen in mijn pubertijd en dat ging dat niet altijd vlekeloos tussen ons. Hij voelde altijd heel erg aan in wat voor stemming ik was en daar reageerde hij dan ook precies hetzelfde op!

Niet te min heb ik echt hele mooie en leuke tijden met hem meegemaakt. Hij was inderdaad heel makkelijk terug te nemen en ook met een lichte hand te rijden.
De eene keer dat we op het strand waren en dat ik erop zat en zei ''ga maar''.. DAT vond hij echt geweldig om weer eens te doen en een flinke harde sprint te trekken, zijn oren die leken steeds langer te worden zover staken ze naar voren.

Het enige min puntje is dat hij op de linkerhand erg vast zat omdat hij altijd rechtsom gereden is. De linkergalop was dan ook een ramp om hem daar in te krijgen. (sprong altijd verkeerd aan, en zat als een houte stoel)
We hebben er heel veel oefeningen aan gedaan, en hij pakt het steeds beter op hoor ik nu ook van zijn eigenaar.

Gelukkig heb ik nog steeds contact met degene waar hij aan verkocht is!
Hij maakt het erg goed op dit moment.
Hier een foto in mijn tijd:

Afbeelding

Jessix

Re: De engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:38

Wat een knapperd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:41

Nou.. :o ik heb KWPN met een scheut EV, bijna 50% meen ik.. Dus geen volle volbloed. En alles wat hier staat herken ik in mijn merrie.. Haar karakter, haar beweging, haar bouw, ze is meer een volbloed dan een warmbloed.. := Dit maakt het er soms niet gemakkelijker op, maar meeeen.. wat een paard is het.. :)) Wat een vechtlust, wat een karakter. Ik ben me meer aan het verdiepen wat betreft volbloeden en sinds ik Wolin heb, spreekt alles wat volbloed is, mij enorm aan :+: .. Ik rij al vanaf haar 3e jaar met een bokketouw, ze is inmiddels 6 jaar, dat zegt wel genoeg denk ik ;) ..

Meet mijn geweldige Wolin :+: , ze is er één uit duizenden..
Afbeelding

Tutututuuuttt :P
Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn uit 2007 trouwens :)

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 02:28

Wie kan mij wat meer informatie geven over een stamboom?

Ik heb een driejarige zelf gefokte ruin Sparks Will Fly (Sparky) waarvan de vader Engels Volbloed Master Speaker XX is (Ik heb aan het begin van dit topic ook al een berichtje geplaatst over hem.). Ik had voor deze hengst gekozen, omdat ik de hengst zelf kende en vond dat hij een geweldig karakter had. Daarnaast bleek het ook een sterk paard te zijn, want hij was na 40 races en een leven vol topsport op zijn 21e nog kerngezond! Ik wilde ook wel graag wat meer bloed in het veulen hebben, omdat moeders een Gelders type is. Ik heb Sparky voor mezelf gefokt om er endurance en dressuur mee te gaan rijden en ik ben SUPER blij met het resultaat! Rijden doen we (nog) niet, maar wat een geweldig karakter heeft mijn ruintje!
Toch ben ik nu wel nieuwsgierig naar wat jullie kunnen vertellen over de stamboom van Master Speaker XX. Zo staat er bijvoorbeeld dat hij van de 40 races er 11 gewonnen heeft. Is dat goed in de renwereld? En kennen jullie zijn voorouders? Zoals jullie zien ben ik een soort van leek op EV gebied :o . Hier een linkje naar de stamboom: http://www.pedigreequery.com/master+speaker

Ik hoop dat iemand mij er iets meer over kan vertellen.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 07:51

Dat is zeker wel een lekker paardje, op de website van stal de pluum waar hij blijkbaar staat ? staat dat hij 14 keer heeft gewonnen, 7x 2e en 8x geklasseerd. levenswinsom van 1.4 miljoen.

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:19

Hoi Play_coy, daar kende ik hem dus ook van. Ik heb zelf 3,5 jaar bij stal de Pluum gewerkt... De keus was dus niet zo moeilijk. Maar ik (lees: rensportleek) begrijp dat hij dus aardig gepresteerd heeft in de renwereld?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:49

Kwam dit topic tegen en dacht zal eens reageren. Kent iemand de volbloedhengst Lear Fan hij komt uit Amerika en daar hebben wij een zoon van. Een heel gevoelig dier die ook een soort van bescheiden is. Hij loopt heel los door het lichaam en kan heel hard. Hij is nu 2 1/2 jaar oud.

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 01:55

Ik hoop dat ze te zien zijn, maar dit is Sparky:
http://94.100.122.230/816250001-816300000/816266801-816266900/816266862_6_4raH.jpeg
http://94.100.115.78/816250001-816300000/816265501-816265600/816265521_5_LlBU.jpeg
http://94.100.120.18/816250001-816300000/816264401-816264500/816264446_6_of_J.jpeg

Zijn vader is dus Master Speaker XX. Die heeft zelf een aparte bles. En dat vererft hij ook. Ik heb nog geen nakomeling van hem gezien met een rechte bles... (Sparky is gezegend met een vlieger op zijn neus zoals je ziet).
Sparky is in juli 2009 3 jaar geworden geworden, maar hij groeit nog aan alle kanten. Je kan ook zien dat nog aardig overbouwd is. Ik wacht dus nog maar even met zadelmak maken. Ik hoop dat hij daar aankomend het voorjaar aan toe is. En anders wachten we nog even....

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:34

WolinLotte, leuk ding zeg.
Je ziet inderdaad het smalle koppie van een volbloed!

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:38

Kajanus het is een kleinkind van Lear Fan! Lear Fan is verkocht naar Duitsland voor het Hannoveraanse stamboek . Hij werd daar gebruikt om merries meer bloed te geven. Zie daar.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:44

macke schreef:
Kajanus het is een kleinkind van Lear Fan! Lear Fan is verkocht naar Duitsland voor het Hannoveraanse stamboek . Hij werd daar gebruikt om merries meer bloed te geven. Zie daar.

Je hebt weer helemaal gelijk weer eens een blonde actie het is inderdaad een kleinkind :o maar ik wist niet dat hij naar Duitsland is verkocht.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:08

Kajanus schreef:
macke schreef:

Je hebt weer helemaal gelijk weer eens een blonde actie het is inderdaad een kleinkind :o maar ik wist niet dat hij naar Duitsland is verkocht.

Beter blond dan....... (:)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:56

Die van mij komt van de volbloed hengst Pharaon XX

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:47

IlseEnMonti schreef:
Gatverdamme....... en tsja
Citaat:
aangezien het niet op het bokt-nieuws te vinden is
we weten inmiddels wel dat de rensport een ondergeschoven kindje is. Het meest onnozele "nieuws" wordt we gemeld (hoera, een meisje krijgt een gratis stal voor haar pony), maar dit wordt over het hoofd gezien.

inderdaad, maar volgens mij houdt die 'leven & doodskwestie' niet zo veel toekomstige jockeys tegen. Het is voor vele jonge mannen nog altijd een droomberoep.. en zolang er jockeys zijn zullen de veiligheidsredenen niet aangepast worden
tenzij dat hurdle -en steepleverbod vanuit australië ook naar hier doorstroomt maar dat ze me sterk verwonderen :p

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:15

Amke_Fredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:19

hoi,

wij hebben ook een iers volbloedje,die vroeger steeple chase deed in engeland. voskleurig, nu 8 jaar, we hebben hem sinds november vorig jaar, en ik ben hem nu aan het omscholen naar dressuur, nu 2 maanden bezig met rechtrichten, want die paarden zijn echt niet rechtgericht, en hij begint al mooi ontspannen voorwaarts neerwaarts te lopen. tzijn schatten van paarden die volbloedjes

groetjes

Jockey1356

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 23:39

Leuk paard. Ik heb hem even voor je nagetrokken. Hij is van 2002. De vader is Entrepreneur (GB), de moeder is Nawaji (USA) en die heeft weer als vader Trempolino (USA).

De fokker is Tareq Al Mazeedi.

Als koerspaard heeft hij de volgende verrichtingen in GB en IRE.

Lifetime Flat Turf 26 starts, 4 gewonnen, 4 2e plaatsen en heeft een winsom van £21,495.

Als 2-jarige heeft hij 40.000 GNS gekost op de Tattersalls veiling in GB.

Als je dit allemaal al wist. Jammer dan, Graag gedaan. Heel veel plezier met je paard.

Jockey1356.

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:13

Volbloeden zijn super mooie paarden!!
Ik heb er zelf altijd al een willen hebben alleen mag dat van mijn ouders niet want volgens hun kunnen ze alleen maar rennen, en ik kan ze niet wijs maken dat dat niet zo is.

Later als ik echt zelf kan beslissen welk paard ik neem, neem ik zeker een volbloed en dan het liefste eentje die gekoerst heeft.
Het zijn zulke mooie paarden, en je kunt zo ook voor heel veel dingen gebruiken. Het is al vanaf ik 6 ben een van mijn lievelings rassen. En ik wilde ook heel graag jockey worden alleen denk ik niet dat, dat kan. Ik wil zo ie zo nog een keer naar de renbaan, alleen is mijn moeder daar niet zo weg van...:(
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 10-08-10 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodig cursief verwijderd.

trve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:53

Volbloed paarden doen het ook goed in de eventing op hun oude dag kijk maar naar ex renpaarden Steelbrook en GQ ( prince of rides )