Dravers Taxatie topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:07

Baghira Valmettekoetshoeve
Victor Lavec x Nasty Hollandia
19/07/'03
Nooit op de renbaan geweest, springmatig opgeleerd.

Afbeelding ( heeft 1,2 m. gesprongen)

Afbeelding

Anoniem

Re: Dravers Taxatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:16

1200,

Beetje weinig info. Ja dat ze 1,20m heeft gesprongen maar wat ze dressuur matig kan zie ik nergens..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:29

Ik heb helemaal geen verstand van dravers dus please don't blame me wanneer ik veel te hoog of te laag heb getaxeert..

Izaa_: 1250
Sasika: 2000
Quintolet: 2700
Global Eagle: 3000

Nou de draver van een vriendin van mij (waar ik op rijd).

Naam: Amigo (officieel Yes forever)
Geboren: 08-04-05
Geslacht: Ruin
Vader: Diamond way
Moeder: Opium groenhof
Stokmaat: 1.60m

Hij heeft in totaal 10 keer gekoerst en heeft daarbij weinig gewonnen. Hij is nu ongeveer een half jaartje onder het zadel en kan een nette B proef lopen. Hij is lekker licht in je hand en hij gallopeerd makkelijk. Hij is ontzettend lief tegenover mensen en andere paarden maar is niet door iedereen te rijden (hij reageert heel erg op de ruiter). Verder is hij braaf bij de smid, op de trailer en op de wasplaats. Hij maakt ook een leuke sprong los (onder het zadel is er nog niet mee gesprongen).
Helaas wordt er momenteel niet zoveel met hem gedaan vanwege de weersomstandigheden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Hilde
Laatst bijgewerkt door feliciaa op 25-01-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:35

1700 leuk dier !

En zijn vader is de opa van mijn paardje

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:14

Feliciaa denk dat amigo nu zo rond de 1750 waard is als je even door rijd wordt het natuurlijk vanzelf meer. Een halfjaar onder het zadel is natuurlijk ook nog niet zo lang.

Urana W mijn super lieve maar zeker ook zeer eigenwijze merrie

Gegevens

Naam : Urana W
Roepnaam : Rana
Kleur : Bruin
Schofthoogte : 1,55 m
Geboorte datum : 17-06-2002

Vader : Frisian Dragon
Moeder : Habrilliante
Fokker : A.P. de Wit

Baan Weetjes

Belastbaar bedrag € 4.723
Werkelijke winsom totaal € 4.760
Werkelijke winsom binnenland € 4.760
Werkelijke winsom Buitenland
Recordtijd 1.19,1
Recordtijd afstand 2100 meter
Recordtijd datum 26-12-04
Recordtijd baan Wolvega

Koersen
Aantal gestart 42
Overwinningen Nederland 3
Overwinningen buitenland -
Overwinningen totaal 3
Laatste start 31-01-09

Nu nog even mijn verhaal in vogelvlucht:

Na lang een verzorgpaard te hebben gehad waar abrupt een einde aan kwam vanaf herfst 2008 op zoek gegaan naar mijn eigen paard. Via via te horen gekregen dat Rana te koop was want de trainer was er klaar mee. Zou haar eigenlijk eerst gaan bekijken maar de eigenaar had beter idee hij zou haar gewoon brengen en dan mocht ik kijken of ik het wat vond of niet zo nee dan kwam hij haar wel weer halen.
Nou is Rana mijn eerste eigen paard maar ging wel een beetje vreemd natuurlijk.
Zodoende kwam hij een paar daagjes later (14 februari 2009) een lieve maar toch wat nerveuze merrie brengen en stond ik dus met mijn toekomstige paard in mijn handen. en de eigenaar ging er meteen weer vandoor met de woorden ik hoor het wel.

Dat ze kwam had ze een heel dun vachtje en echt een super afgetraind lichaam geen grammetje vet te veel natuurlijk.
Ze was al super lief vanaf het begin maar ook af en toe een echt draakje.
Er was behalve voor de sulky verder nooit wat mee gedaan.
Afbeelding
Rana net een dagje bij ons.

Rijden gaat nu super goed we stappen draven en galoperen lekker vaak in het bos en ook in de bak maken we nog steeds een hoop vooruitgang .
Ben nu ook begonnen met het nemen van lessen.
Ik de eerste keer op Rana
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G3Q6O4U6-D.jpg

Van de winter voor het eerst mee gedaan aan een onderlinge wedstrijd bestaande uit dressuur spelletjes en springen en dat ging gewoon supper had in de dressuur 176 punten en ook de spelletjes gingen heel goed en snel . het springen maar achterwege gelaten dat moeten we nog even meer oefenen .

Als ik aan het rijden ben voelt het zo goed en dat geeft gewoon een super cick .
Dus voor mij is ze echt super veel waard maar ben benieuwd wat jullie denken
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETFNGUO6-D.jpg
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:43

ook 1700-1800 omdat hij nog niet heel veel kan zeg maar, maar wel "al" 8. Wel een erg grappig paardje

coby88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:47

off topic :o
at: Feliciaa is dit bij de tjochelberg?? Of hoe je het ook maar mag schrijven?
Leuke draver, kom daar ook tegelmatig langs mij mijn draver.

Om toch nog on topic te blijven: 1800 euro

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:50

@ coby88: ja klopt dit is op de tschogglberg.

Nannyrana7: 1750 euro denk ik

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:42

Voor Rana zou ik een 1400 euro een mooi bedrag vinden...leuk reactiepaardje maar meer op dit moment ook niet...wel een ontzettend lieve uitdrukking zeg! ;)

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:44

Ik kom ook even binnenvallen, Aramis heeft al een keer in dit topic gestaan maar al een tijd geleden.
Zal eerst even poging tot taxeren doen, ik doe maar een gok :+ :

Baghira: 1000-1500 euro, jong en leuk dier
Amigo: 1600 euro, jong en veel mogelijkheden
Urana: 1500 euro ofzo? Ook een mooi ding :j

Aramis:
Officieel Thunder Khan, niet officieel gekoerst maar wel getraind.
Victor Lavec x Ivioli
Geboren op 30 april 2001, en van mij sinds 25 augustus 2005.
1m60 schofthoogte
Hij is dressuurmatig gereden en loopt thuis ongeveer op M-niveau, maar hij kan ook oefeningen uit het Z (o.a. appuyeren en eenvoudige wissels). Hij wordt niet uitgebracht op wedstrijden, op een enkele keer na. Hij is goed te rijden op vreemd terrein en in drukte (was mee naar Horse Event in september en heeft zich voorbeeldig gedragen). Aramis is heel leergierig en werkt graag, maar is niet te rijden door een onzekere of zenuwachtige ruiter, dit omdat hij heel gevoelig is.
Springen kan hij ook, maar daar is hij niet verder in doorgetraind. Hij doet het wel erg graag en trekt echt naar de sprong.
Aramis is trailermak, maar niet volledig verkeersmak (bang voor grote vrachtwagens e.d.). Eens in het bos is hij wel braaf, hij is voorwaarts maar niet drammerig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:40

Ontzettend mooie dravers worden hier geplaatst zeg !
Ik kan zelf absoluut niet taxeren, maar wil mijn paardje wel laten taxeren.

Naam ; Isabeau Viabo Starro
Geslacht ; merrie
Geboorte datum ; 16-05-2003
hoogte ; ong 155
Kleur ; schimmel
Vader ; Paul Trot
Moeder ; Lambada Boshoeve

Isabeau heeft nooit op de drafbaan gelopen, ik rijd met haar dresuur.
Dresuur pakt ze erg goed op, kan erg netjes lopen. Wijken, schouderbinnenwaards, maar alleen als er een goede ruiter op zit. Ik krijg nog niet alles der uit. Galop kan ze erg goed, en heeft geen snelle dravers draf.
Springen kan ze ook erg goed en vind het ook erg leuk, je vliegt zo met haar over de meter, maar wel met een goede ruiter. Zelf ben ik wat angstig, ze doet het dan wel maar niet helemaal goed, denk aan ; Te vroeg afzetten, twijfelen zul ik wel zul ik niet springen.
Buitenritten vind ze ook heerlijk, in goed bombroof en vind het ook leuk om een boomstammetje mee te nemen. Als je in je eentje buitenrijd moet je der soms wel overtuigen om bv langs een prullebak te gaan.

Afbeelding
Afbeelding

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:25

prachtig zo'n schimmel! --> 2000

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 20:48

Aramis: WOW!!! Wat een mooi paard!!! Ik doe een wilde gok hoor, en heb er niet veel kijk op maar ik zou zeggen 2750-3000??
Heel mooi beestje....

ff offtopic: zou de mensen die veel in de drafwereld actief zijn deze link eens willen bekijken? [OV] [EG] Mensen die mij meer kunnen vertellen over Loco du Lys!

Wie weet komt hij iemand bekend voor....

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:26

Ik ben heel benieuwd hoe jullie onderstaande draver taxeren. 13 jaar oud, hengst, 150.000 verdiend op de drafbaan, kl. III endurance startgerechtigd en sinds één maand ook een startkaart voor dressuur (mensport), bij de eerste wedstrijd 185 punten in de B (dus winstpunt).

1.58 hoog, v. Diamond Way

Afbeelding

Afbeelding

_maaike_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:32

@carola: goh wat grappig. ik heb een merrie van 6 jaar oud, 1,65 hoog.
vader; diamond way.
ze is ook sinds kort recreatief voor de wagen!
leuke overeenkomst!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:43

Carola: hele mooie hengst zeg!
Ik denk zo'n 4000 euro? (niet beledigd zijn ik heb er geen verstand van)

AramisJames zo'n 4500 euro zou ik denken, maar als je ook Z zou starten denk ik dat zijn waarde zo 1000 euro omhoog gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:01

Sidera schreef:
Carola: hele mooie hengst zeg!
Ik denk zo'n 4000 euro? (niet beledigd zijn ik heb er geen verstand van)

AramisJames zo'n 4500 euro zou ik denken, maar als je ook Z zou starten denk ik dat zijn waarde zo 1000 euro omhoog gaat

4000 euro is echt heel erg veel hoor voor een draver! ik zou Carola op 2700 tot 3200 schatte je paardje heeft goede prestatie's geleverd in de endurance sport. En AramisJames 3000 en 3500

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:41

Wat wordt er op dit moment met de hengst gedaan? Zijn er duidelijke foto's van onder het zadel?

Zou hij jonger zijn en ik zou een draverstrainer zijn die hem voor de koersen zou kopen, zou hij heeeeel wat waard zijn. Omdat je er in de overige sporten niks aan hebt wat hij op de drafbaan gespresteerd heeft, ligt de taxatie daarvoor gewoon niet zo heel hoog. Hij heeft wel een goede fokwaarde, dat brengt zijn prijs weer sterk omhoog, daarom denk ik dat 4000 best een mooi bedrag is hoor! En misschien dat een ambitieus iema din de dravers er meer voor wilt geven, je weet maar nooit toch? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:04

nikilover schreef:
Wat wordt er op dit moment met de hengst gedaan? Zijn er duidelijke foto's van onder het zadel?

Zou hij jonger zijn en ik zou een draverstrainer zijn die hem voor de koersen zou kopen, zou hij heeeeel wat waard zijn. Omdat je er in de overige sporten niks aan hebt wat hij op de drafbaan gespresteerd heeft, ligt de taxatie daarvoor gewoon niet zo heel hoog. Hij heeft wel een goede fokwaarde, dat brengt zijn prijs weer sterk omhoog, daarom denk ik dat 4000 best een mooi bedrag is hoor! En misschien dat een ambitieus iema din de dravers er meer voor wilt geven, je weet maar nooit toch? :P

Voor iemand die wil fokken voor de baan is 4000 euro idd niet zo'n gek bedrag. Maar voor alles buiten de baan is hij dat geld niet waard. Of je moet echt een liefhebber tegen komen natuurlijk.. Maar dat is met ieder ras zo

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:19

Anoniem schreef:
nikilover schreef:

Voor iemand die wil fokken voor de baan is 4000 euro idd niet zo'n gek bedrag. Maar voor alles buiten de baan is hij dat geld niet waard. Of je moet echt een liefhebber tegen komen natuurlijk.. Maar dat is met ieder ras zo

Daarom staat er ook dat hij voor gebruik van andere sporten niet zo hoog getaxeerd word :) . Als hij geruind zou worden zou hij zoiezo minder waard zijn. Toch vraag ik me af of hij ook veel nakemolingen heeft en hoe die gepresteerd hebben! ;)

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:15

Izaa_ : 1100
feliciaa : 1600
nannyrana7 : 1500
AramisJames : 2000 - 2500 ?
LizzyLover : 1800 - 2000
carola : 2500 - 2750

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:44

wat schatten jullie baghira laag ! Ö ik heb haar wel wat meer betaald :o
hengst schat ik op een 3000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:20

Izaa_ schreef:
wat schatten jullie baghira laag ! Ö ik heb haar wel wat meer betaald :o
hengst schat ik op een 3000

Je geeft ook weinig info ;) ik zie dat ze 1.20m kan springen. Dat kan mijn draver ook. Maar verder schrijf je niet wat ze dressuur matig kan. En de foto's die je geeft. Is bijv. de spring foto toont het paard geen geweldige techniek. En ziet het er vrij onwaarschijnlijk uit dattie 1.20m heeft gesprongen (als je een foto van 1m neer had gezet ziet het er een stuk beter uit) overgins geloof ik je echt wel als je zegt dat ze 1.20m heeft gesprongen.

En om de dressuur foto oogt het paard ook niet erg hoog opgeleerd. Dus als je betere foto's had gegeven en meer info kan ze beter getaxeerd worden. Ben trouwens nu wel erg benieuwd wat jij er voor betaald heb..

edit: die is trouwens echt niet vervelend bedoelt! maar meer een tip

Izaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:45

ja hoor snap ik :j

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:01

Laaste taxatie van mij was vorig jaar Juli Dus ben benieuwd of we vooruit zijn gegaan!!! De vorige keer werd zij €1200 getaxeerd.

Hier komt het dan:
Naam Wiedske Schermer
Roepnaam Alouette
Geslacht Merrie
Kleur Bruin
Ras Draver
Geboortedatum 20-06-04

Alouette is een paard die soepel door het lijf loopt, en niet achter de broek aan hoef te zitten. Ik rij haar sinds een maandje weer, wand we hebben echt een beetje pech gehad vorig jaar. waardoor we niet veel hebben gereden.
Dit omdat eerst bij ons de zadels waren gestolen, en we hebben echt heel lang er over moeten doen om een passend zadel te vinden, En toen we eindelijk een passend zadel hadden, adviseerde hij om hem nog wel even laten opvullen. En omdat het nog al druk was waren we zo weer eens 6 weken niet aan het rijden. Een maal hadden we een zadel, en dachten we dat we konden rijden. Maar nee hoor. Ze kreeg een schaafwond op haar schouder. Wat achteraf gehecht had moeten worden. zo ben je weer een paar weken verder. En jaa hoor :) Ze was genezen en had haar eigenlijk weer heel goed aan het lopen tot aan de kerst toen kreeg ik een blessure aan mijn knie en daar heb ik 3 maanden mee gelopen. En zo ben je meer dan een half jaar verder.

Maarja Heb haar nu weer goed opgepakt al moet ik zeggen na dat ze zo lang stil staat doet ze nog geen vliegje kwaat. En doet ze alles nog wat je vraagd, niks verandert dus. Behalve dat we aan haar (eigenlijk ons) conditie moeten werken maar moet zeggen dat die niet echt achteruit is gegaan wand heb haar nog wel 2x in de week gelongeerd. maarja hier de foto's !!

Afbeelding
http://i198.photobucket.com/albums/aa9/ ... m37s71.png

Afbeelding
Haar gallop.

Afbeelding
En af en toe een sprongentje

Ik ben benieuwd!