Ik snap je keuze, jammer dat Duindigt zo moeilijk doet terwijl het harstikke slecht gaat, dit is toch weer iets leuks en nieuwd lijkt me. Ik denk dat er in iedergeval heel wat kinderen zijn die het super leuk vinden dat je het een tijd gedaan hebt!
Ze willen gewoon volledig proffesionele kinderen op de baan zien. Maar dat gaat simpelweg niet omdat er hier in Nederland niets is om wat van de rensport te leren. Daarnaast leer je gaandeweg maar voor hun moet alles al spik en span zijn.
Jemig wat jammer zeg... dacht namelijk dat pony er nu wel klaar voor is en wou hem dus heel graag meenemen. helaas Yvonne als je nieuwe locatie zoekt mag je pben
ja je had het pas over een baantje maar ik kan er niets over vinden op het internet. Kun je me wellicht meer info pben. Ik stop er overigens niet alleen mee door reacties van sommige, maar ook omdat erop Duindigt zelf een aantal dingen gebeurd zijn. De mensen met de volbloeden/dravers voelen zich verheven boven de kinderen. Omdat ze zelf moeite hebben met hun paarden te houden op het terrein schelden ze de kinderen de huid vol om aan de kant te gaan en dergelijke. Er zijn zelfs kinderen zo erg afgeschilderd dat ze huilend naar hun ouders zijn gegaan en dergelijke of huilend op hun pony zaten. Ik vindt dit te gek voor woorden. Het gaat om het plezier en dat is het zo niet meer.
echt heel jammer van die mensen... ik hoop dat het baantje waarover sts angels het heeft leuk is en we daar weer verder kunnen!
xkimmie
Geplaatst: 15-06-10 21:18
Erg jammer. Volgens mij zou duindigt juist zoveel mogelijk moeten organiseren om meer mensen te interesseren in de rensport. Want zo goed gaat het niet...
Het is niet alleen Duindigt zelf hoor. Ook de proffesionals die daar rondlopen, zij vergeten alleen dat ook zij alles hebben moeten leren. En diezelfde mensen zitten te zeuren over dingen die in de professionele rennen niet eens goed gaan. Daarnaast zijn er van allerlei zaken op Duindigt zelf gebeurd die ik liever niet hier neer zet aangezien bokt een openbaar forum is.
gefeliciteerd Yvonne! een fijne verjaardag vandaag haha beetje offtopic vind het heel erg jammer dat je stopt Yvonne, maar ik begrijp het wel! Snel weer een keer afspreken en uitgaan hé. hahah metworst flashbacks
A.S. zondag rijdt Naomi Verheij in Geel/België in 3 ponyrennen. 1 x met Luna VHB over 600 meter en 2 x FILOU VHB over 600 meter.
Ze rijdt die dag tegen Robin Weber en Cilia Müller die normaal in Duitsland in de ponyrennen rijden. Dus een soort van internationale ponyrennen met 1 nederlandse, 2 duitsers en de rest belgen.
Naomi was 1 x 4e met Luna, 1 x 3e met Filou. Laatste rit met Filou heeft ze afgestaan aan Brigitte Buscheinen omdat het verkeerd geregeld was en dit meisje anders voor niets uit Duitsland gekomen was. Al met al een leuke maar vermoeiende dag. Vandaag gaan we beginnen met de training voor Hamburg op 10-07, 500 meter met Summerwind
Zoals vele van jullie al weten zijn wij gestopt met de ponyrennen op Duindigt.
Dit komt door verschillende gebeurtenissen op zowel Duindigt als op openbare forums.
Dit speelt natuurlijk al langere tijd maar de maat voor ons was vol nadat er zelfs kinderen uitgescholden werden door trainers op Duindigt. Daarnaast werden er erg veel gevaarlijke situaties veroorzaakt door trainers die er geen rekening mee hielden dat ook wij met onze pony's op de baan of in de paddock moesten zijn. Hierdoor zijn enkele malen net geen ongelukken gebeurd. Daarnaast werd het tijdens de ponyrennen ook steeds onveiliger omdat wij overtredingen zoals snijden, te vroeg starten en onhandelbare pony's niet konden voorkomen doordat bepaalde veiligheidsmaatregelen niet uitgevoerd mochten worden. Helaas is het bij dit alles niet gebleven maar werden er ook kinderen onterecht openbaar op forums afgezeken. Omdat wij vinden dat het niet door de beugel kan dat deelnemers zo aangevallen worden zijn wij er onder andere ook mee gestopt. Omdat wij de ponyrennen op Duindigt niet meer organiseren wil het NIET zeggen dat wij er helemaal mee stoppen. Wij zijn onder andere bezig met het bespreken van een nieuwe locatie. De reglementen zullen dan ook aangepast worden. Zo zullen de ponyrennen ook weer opengesteld worden voor deelnemers boven de 18 jaar oud, en mogen ook pony's met een leeftijd boven de 18 jaar deelnemen. Wij willen namelijk kijken naar de conditie van de pony en niet naar zijn leeftijd. Daarnaast zullen er ook rennen voor paarden georganiseerd worden. Verder zijn we met Deurne bezig om een clinic te organiseren. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid een informatieve en praktische clinic worden. Hier zal ik uiterlijk eind van deze week iets over horen. Daarnaast zijn we ook aan het kijken naar de mogelijkheden om 20 November The British Racing School te bezoeken. Je krijgt dan een rondleiding op de school en bij een trainer. Er zullen door fam. van der Harst nog wel ponyrennen op Duindigt georganiseerd worden, maar hier staan wij volledig buiten!!
Naomi_unique
Geplaatst: 22-06-10 17:36
Wat fijn dat je wel doorgaat en probeert het ergens anders te organiseren! En ik vind het natuurlijk fantastisch dat het voor 18+ ook opengesteld is, want dan kan ik volgend jaar toch nog meedoen Het bezoek aan de BRS lijkt mij ook heel erg leuk, ik zou iniedergeval mee willen gaan.
Als de fam. van der Harst nu ponyrennen gaat organiseren, komt dat niet meer op de ponyren site te staan of wel?