trainers weten heel goed wat ze doen, what's the use of screwing horses that valuable even before letting them run?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lotteke schreef:ik heb niet al die 1000en reacties gelezen maar vind het
eigenlijk niet kunnen dat ''kinderen-veulens dus al word
gerekent als een sportpaard..Ik zet een kind van 4 toch ook
niet aan het werk?
_Lotteke schreef:het is gewoon een mening van vele ruiters/amazones
Mackie schreef:_Lotteke schreef:het is gewoon een mening van vele ruiters/amazones
met dat laatste sla je in ieder geval de spijker op z'n kop; het is een mening. Wetenschappelijke artikelen zeggen mij meer dan de mening van wat ruiters
Er is namelijk aangetoond dat paarden jong beleren en trainen (met beleid!) wel degelijk een voordeel is voor een paard; ze worden harder en coordineren beter.
Daarnaast ben ik het niet eens met degenen die zeggend at een volbloed/draver eerder is uitgegroeid of er geestelijk eerder klaar voor is. Daarom moet er met beleid worden omgesprongen met deze dieren. beleren en trainen gaat vaak spelenderwijs en er wordt nauwkeurig gekeken naar het (geestelijk) welzijn van een paard. Daarnaast lopen ze veel buiten met soortgenoten, zodat ze ook nog gewoon lekker kunnen spelen en daarnaast een half uurtje (of minder) per dag moeten werken, wat neerkomt op veel rechte stukken voor de kar (ik spreek even alleen over dravers), wat eigenlijk maar eg, lichte belasting is voor een paard
_Lotteke schreef:Mackie schreef:
met dat laatste sla je in ieder geval de spijker op z'n kop; het is een mening. Wetenschappelijke artikelen zeggen mij meer dan de mening van wat ruiters
Er is namelijk aangetoond dat paarden jong beleren en trainen (met beleid!) wel degelijk een voordeel is voor een paard; ze worden harder en coordineren beter.
Daarnaast ben ik het niet eens met degenen die zeggend at een volbloed/draver eerder is uitgegroeid of er geestelijk eerder klaar voor is. Daarom moet er met beleid worden omgesprongen met deze dieren. beleren en trainen gaat vaak spelenderwijs en er wordt nauwkeurig gekeken naar het (geestelijk) welzijn van een paard. Daarnaast lopen ze veel buiten met soortgenoten, zodat ze ook nog gewoon lekker kunnen spelen en daarnaast een half uurtje (of minder) per dag moeten werken, wat neerkomt op veel rechte stukken voor de kar (ik spreek even alleen over dravers), wat eigenlijk maar eg, lichte belasting is voor een paard
mijn mening is idd een mening en wat jij allemaal verteld ook...want wie heeft het aangetoond?
lijkt me vrijwel logisch dat het iemand was die in de draversport werkt
daarnaast is het ook aangetoond dat het zeer slecht is om het paard op vroegere leeftijd te inrijden,
hij is nog niet volgroeid en kan dus tot enige schade oplopen ;)
_Lotteke schreef:mijn mening is idd een mening en wat jij allemaal verteld ook...want wie heeft het aangetoond?
daarnaast is het ook aangetoond dat het zeer slecht is om het paard op vroegere leeftijd te inrijden,
hij is nog niet volgroeid en kan dus tot enige schade oplopen
ziyadah schreef:_Lotteke schreef:mijn mening is idd een mening en wat jij allemaal verteld ook...want wie heeft het aangetoond?
hij is nog niet volgroeid en kan dus tot enige schade oplopen
Als het met beleid gebeurt, door een trainer die verstand van zaken heeft, zie ik niet waarom het schade zou toebrengen. Het is misschien wel waar dat ze dan nog niet 100% volgroeid zijn, maar dat betekent niet dat ze meteen schade oplopen. Een beetje respect voor elkaars sport zou niet verkeerd zijn. Overal gebeuren wel foute dingen.
Dravers/volbloeden zijn voor een trainer erg waardevol, waarom zouden ze de paarden dan gaan verknoeien? Daar zullen ze echt geen stap harder van lopen.
_Lotteke schreef:mijn mening is idd een mening en wat jij allemaal verteld ook...want wie heeft het aangetoond?
fransje23 schreef:_Lotteke schreef:mijn mening is idd een mening en wat jij allemaal verteld ook...want wie heeft het aangetoond?
Nope, is gewoon een wetenschappelijk onderzoek door een universiteit gedaan en niet eens speciaal voor de drafsport![]()
Je haalt trouwens nogal wat dingen van de draf- en rensport door elkaar heen. Wat is jou ervaring met deze tak van sport?
Kady1 schreef:leuk dat de discussie weer op bloeit...
Wat mij dus echt interessant lijkt is of dat als je een dressuur paard op de zelfde leeftijd als een draver zou rijden of je dan meer slijtage zou hebben als dat je dat bij een draver / voelbloed doet.
Kady1 schreef:Wat mij dus echt interessant lijkt is of dat als je een dressuur paard op de zelfde leeftijd als een draver zou rijden of je dan meer slijtage zou hebben als dat je dat bij een draver / voelbloed doet.