Tips bij het kopen van een draver

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Re: Tips bij het kopen van een draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:09

De gewone keuringen net als ieder ras volstaat wel hoor ...

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:04

Als ervaren draverrijder kan ik maar 1 ding zeggen over mensen die zeggen dat dravers nooit tot een goed rijpaard kunnen omgevormd worden.
ze kunnen niet met een paard rijden!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:07

trekruiter schreef:
Als ervaren draverrijder kan ik maar 1 ding zeggen over mensen die zeggen dat dravers nooit tot een goed rijpaard kunnen omgevormd worden.

Dat vind ik een mooie terechte uitspraak *\o/*

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:13

Onze draver merrie heeft maar 750euro gekost(ik reeg er ook nog een hoofdstel en dekens bij).
Ze is met vlag en wimpel goedgekeurd met als extra aantekening op het keuringrapport dat ze een super goed karakter heeft!!
Ze heeft wel gekoersd maar bleek niet snel genoeg(ze was 6 jaar toen ik haar kocht en haar vorige eigenaar heeft er recreatief mee gereden)
Tot nu toe is er bij ons ook alleen maar recreatief mee gereden maar als het goed is krijgen we binnenkort een bak,dan wil ik haar dressuurmatig op gaan pakken.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:11

suleilitha schreef:
Roybrit, het leeuwendeel wat te koop staat mankeert niks, maar is gewoon niet snel genoeg voor de koersen, daarom gaan ze in de verkoop.

Precies, zo ben ik ook aan mijn draver gekomen *D

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:12

trekruiter schreef:

AMEN :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:49

Daar wordt iki nou zo gek van he die mensen die gek genoeg zijn om 6000 euro te betalen voor een paard en dan maar over goedkopere paarden zeggen dat ze wat moeten mankeren.

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:13

Gisteren uitgereden met Nicola De bari,(1m15.3 winstsom 125000€),komt perfekt aan de teugel,en gaat van de stap in galop.
Kan bijna terplaatse galopperen.en ik kan in groep 1ste,laatste of halverwege meerijden,zonder probleem.
Tot daar de fabel;als ze gekoerst hebben,dan kan je er nooit meer iets mee aanvangen.Bari is nu 9 jaar,en heb ik 2 jaar terug gekocht(in frankrijk)voor 900€.
Van de morgen een ritje gemaakt met Hit and Run(1m20.3 winstsom 750€!)(koosnaampje Hombi).
Hombi is een absoluut BOM vrij paard,een ongelofelijke draver,bereden,heb hem verleden zomer gekocht in Duitsland voor 650€.
De galop ben ik hem aan het aanleren,en het lukt al aardig,alleen moet dat kruisgalop er nog uit,(vooraan galop,achteraan draf).
Paard heeft een grote aanleg om te kunnen tôltten,dat is ook mooi meegenomen.
Mijn vorige draver,Be Friendly(lindquist)(halfbroer Eleazar,1m11.2) was europees kampioen draverstôlt,met 20km6 / h op longtrack.
Friendly kon nooit achteraan galoperen,maar ik heb wel endurance van 180 km-Condroz- uitgereden met hem.
Friendly is jammer genoeg gestorven op 25 jarige leeftijd,2 jaar terug.Tot z'n 23 jaar was hij correct gebleven.(thuis geboren en gestorven)
Bari en Hombi zijn allebei ruin,donkerbruin met 4 witte kousen,en hebben dezelfde grootouders(speedy scott 1m11.3/triple crown 1m13.2/marjorie 1m14.1)
Een kennis heeft me op Hombi gewezen,kon zowat de tweelingbroer zijn van Bari,de bedoeling is wel van ze in de koppel in de koets uit te brengen.
Bari heeft net 4 maand stilstand achter de rug,breuk van het sesambeentje aan de linkervoor kogel.
Nu reeds enkele x uitgereden,gelukkig goed genezen.
Als er hier op topic mensen zijn die draverclubs kennen ,of er 1 willen vormen,mij niet gelaten!
greetz,trekruiter
Dirk ,uit lo-reninge (West-Vlaanderen)tussen diksmuide -ieper en veurne.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:24

Trekruiter, kijk maar op www.dravers.nl Een heel forum met draverliefhebbers! Mensen uit West-Vlaanderen zijn zeker weten welkom ;)

donatohanov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:56

Vraag er naar of hij/zij geen OCD heefd anders kan je erg vaak naar de dierenarts.

En vraag om paspoort en kijk de inentingen na