Jockey worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Jockey worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 23:46

play_coy schreef:
kan allerlei redenen hebben, als ze zien dat je je paard onder controle hebt, slaag je, dus opzich, kan iedereen slagen het ligt grotendeels aan je paard, mocht je een trekker hebben in je proef, was je uitslag een ander verhaal geweest.

zijn er immers ook zat die een prikkie krijgen voor een proef...of mag ik dat niet hardop zeggen?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 05:51

staat wel bekend denk ik, maargoed, er zijn er genoeg waarvan ik denk die hadden hun proef niet moeten halen, maar daar kom je pas achter als de eerste koers word verreden,

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 08:26

ach als er geschreeuwd wordt om rijders kan ik het me enigzins voorstellen, maar dan niet bij een levensgevaarlijke sport als er niet goed wordt gereden...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:04

maar eigenlijk snap ik die schreeuw om rijders niet, er zijn amper paarden waar op gereden kan worden. Veel koersen gaan niet door vanwege te weinig paarden, waarvoor heb je dan jockey's nodig??

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:26

dat geld meestal voor de amateurkoersen yvonne dat er geen paarden zijn., je ziet toch dat er nog al eens buitenlanders in de jockey koersen rijden?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:09

jha maar dat heeft ook met heeeeeeel veel andere dingen te maken dat weet je zelf ook.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:33

en het is niet vreemd dat er betere rijders uit het buitenland worden gevraagd omdat jan en allemaal de rijdersproef haalt..dat weet jij zelf ook!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:47

jha dat bedoel ik er dus ook mee te zeggen.
er lopen erg weinig mensen rond op duindigt die goed kunnen rijden. en ook veel jockeys uit het buitenland zijn lichter, waar ook bij komt dat de meeste daar het als beroep doen, en de mensen hier al hobby. Logisch dan toch dat we het hier minder kunnen als daar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:05

Moderatoropmerking:
Graag on-topic blijven, open anders even een nieuw topic als je het leuk vind om er een discussie over te voeren Lachen

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:20

ik weet niet hou lang je uiterlijk mag zijn maar volgens mij is het uiterlijke gewicht 63.
een meisje die ik ken deed een soort van opleiding op een renschool waar ze verschillende renpaarden hadden waar je het op kon leren en ook mee kon doen op wedstrijden.. PB me maar als je wilt weten waar die opleiding zit enz. want dan zoek ik het voor je want dat weet ik ook niet zo 1,2,3 uit m'n hoofd Haha!

veel succes Knipoog

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 05:49

lengte maakt niet uit, het uiterlijke gewicht kan dan wel 63 zijn, maar om met dat gewicht te beginnen is niet echt mogelijk, misschien als amatrise maar zeker niet als jockey.

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 21:12

Bestaan er ook maneges waar je het kan leren? (leren racen)

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:29

nee, daar moet je toch echt voor op een renstal beginnen ,maar gezien je leeftijd zal je daar nog een paar jaar mee moeten wachten.

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:36

play_coy schreef:
nee, daar moet je toch echt voor op een renstal beginnen ,maar gezien je leeftijd zal je daar nog een paar jaar mee moeten wachten.

Als ik niet blijf zitten, ben ik al over 3 jaar van school af, (waarik nu op zit)

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:18

ja maar dat bedoel ik ook, het beginnen met trainen, daar ben je nog niet oud genoeg voor, althans, voor de meeste trainers is dit nog te jong, het gaat niet om school ofzo, maar om de leeftijd waarop ze het risico nemen om je te laten rijden,

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:21

play_coy schreef:
ja maar dat bedoel ik ook, het beginnen met trainen, daar ben je nog niet oud genoeg voor, althans, voor de meeste trainers is dit nog te jong, het gaat niet om school ofzo, maar om de leeftijd waarop ze het risico nemen om je te laten rijden,

maar je hoeft in het begin niet gelijk te rijden. met deze leeftijd kan je genoeg ervaring ook al opdoen door gewoon meetelopen. al is het maar poetsen en zo..
kijk maar naar naomi he naad.. en thalita Knipoog
ik was ook niet oud hoor (A) hihi.. zat er soms al op met een leeftijd van 5:P haha.. ook al was het maar even een rondje... Tong uitsteken

maar het kan nooit kwaad om te kijken hoe of wat.. en je er al in te verdiepen..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:28

waar woon je eigenlijk ergens in de buurt.
want ja het is ook zo stom om niks te doen en wachten tot je ouder bent terwijl je nu al super veel kan doen.
er is zoveel meer als rijden.

HorseRacer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 18:09

Ik woon in Harderwijk, ik weet niet of ik dichtbij een renbaan woon Haha!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:15

de renbaan is in wassenaar, En idd wat je zegt chi je kan al heel veel leren op deze leeftijd maar ik reageerde meer op het ''rijden'' ik ben op mn 14e ook begonnen met beetje poetsen wandelen noem maar op, maar je moet het wel treffen vind ik dan, je hebt t of je hebt t niet

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:28

En Wassenaar ligt vlakbij Den Haag... Knipoog

Flosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:44

is er ook een soort trainigs stal in de buurt van den bosch. ik heb er ook over na gedacht en poetsen en hulp bieden is nog niet zo erg op mijn leeftijd

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:44

Jan Pubben in Sevenum.

Flosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:35

heeft ie ook een site?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:38

Flosje, op de Veluwe zitten geen renstallen.
Misschien dat je wat werk kunt verrichten op een renstal maar is het niet een idee eens ergens te informeren en dan een paar weken in een vakantie de sfeer te proeven en het rijden eventueel onder de knie te krijgen?

Play Coy wat bedoel je met"Je hebt het of je hebt het niet?"

Toen ik in Ierland begon was ik een zak aardappelen en weinig subtiel, maar die paarden hebben mij het destijds geleerd. Ik heb ze trouwens alleen getraind hoor, heb ze nooit officieel op de baan uitgebracht.

Flosje, wat wel praktisch is is een dosis lef, Volbloedpaarden zijn heel anders dan manege paarden.
Ze zijn erg gevoelig en slim en je irriteert ze ook vlugger, je meot ze wel in hun waarde durven laten en als je heel onzeker bent en wat paniekerig lijkt dit werk me geen slimme keuze,

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 06:39

met je hebt het of je hebt het niet, eigenlijk zoals ik het zeg, je was misschien een zak aardappelen, maar je had t waarschijnlijk wel. De handigheid, lef en aanleg om te leren, en opvatting van kritiek. En soms heeft iemand dat echt niet.